Teinien alastomuus. Kertokaahan mielipieenne kalkkikselle!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse kadun syvästi sitä, että pidin naiseksi kasvaneena vain postimerkin kokoisia bikineitä joidenkin sukulaismiesten nähden. Ne miehet eivät reagoineet ikävästi, mutta reagoivat kuitenkin ja minua ärsyttää, etten tajunnut mikä on sopivaa ja mikä ei. Vanhemmat eivät tienneet tuollaisesta vaiheestani, jossa en oikein ymmärtänyt asioita, muuten olisivat varmasti sanoneet jotain.
 
Mä olen ilmeisesti ainoa laatuani, mutta en mä tota osaa pahana pitää. Vaikea tietenkään tarkkaan sanoa, kun ei ole itse ollut paikalla eikä tiedä ihmisten keskinäisten suhteiden laatua tuossa tilanteessa sen tarkemmin...

Mutta meillä on koko suku ja kaveri-/tuttavapiiri aina suhtautunut alastomuuteen asiana, jossa ei ole mitään varsinaisen ihmeellistä.

Meillä on aina sekasaunottu milloin milläkin porukalla jne.
En ole koskaan näissä porukoissa huomannut, että kukaan nainen, iästä riippumatta, olisi hillunut alasti ihan vaan "keikistelläkseen", tai että kukaan mies oli kyylännyt naisia kuola suunpielestä valuen ja keppi tanassa.
Ehkä siksi en osaa ajatella, että tuossa välttämättä olisi mitään sen ihmeempää.
 
Kyse ei ole mistään rennosta mökkimeiningistä vaan OMIEN LASTENNE VARJELUSTA JA SUOJELUSTA! Kyllä siinä vaiheessa viimeistään, kun murkkuikä alkaa, kuuluu suojata itsensä.
 
No kyllä kuulostaa ajattelemattomalta. Itse en ainakaan tuon ikäisenä uinut alasti vieraiden paikalla ollessa, vaikka muutoi mökillä saatankin joskus naku-uida. Eikä olisi tullut mieleenkään "härnätä" vieraita vanhempia miehiä, vielä vanhempien ollessa paikalla! Ihan kamala ajatuskin... Vieraana tuossa tilanteessa olisin hyvin hämilläni.
 
jotenkin naurattaa että heti tytöt "härnäsivät" ja "keikistelivät" ja kappas mitä muuta lukijat keksivät kun alastomuus on kyseessä. samaten se, että miehet katsovat tyttöjä vaanien kuin mitkäkin pedofiilit. järki käteen hyvät ihmiset! joo tottakai sellaisia tyttöjä ja miehiä ja mitä lie on mutta kävikö missään ilmi että tämän asian yhteydessä olisi niitä? tytöt ovat voineet tottua siihen että ei tarvitse mökillä olla niin nuuka tollaisista asioista vaan että mökki on mökki. toki ymmärrän että kaikki eivät ole tottuneet alastomuuteen samalla tavalla kuin toiset. jokaisella perheellä on omat tapansa.
 
Sinä et kertonut että miksi te olitte niin että tyttöjen saunominen näkyi teille laisinkaan? Voisi sen verran kohtelias olla että mennään muualle siksi aikaa kun toiset saunoo, eikä istuta saunan vieressä kyttäämässä. Se että vastarannalla oli väkeä? Eiköhän mökeillä yleensäkin käydä saunasta alasti uimassa, ei sitä tarvi tuijotella kuin sonni uutta aitaa. Voi olla kohtelias ja mennä vähän kauemmas.
 
Mä yritän poikiini takoa sen että nakuilu on luonnollista, ite olen usein nakuna ja niin lapsetkin... Kyllä mä vieraitten tullessa puen :laugh: Mutta tollanen sauna uima tilanne niin mun mielestä on ihan normaalia olla nakusillaan. Miksi tehdä siitä iso asia? Enempi mua ihmetyttää käly ja sen 3 vuotias kun käly sille joka mutkassa muistaa hösöttää "pikkarit jalkaan, pikkarit jalkaan" siis ei saa olla nakusillaan. Sehän on ihan lapsi!
 
Meillä suuri suku ja suvulla yhteinen mökki. On kaikenikäistä väkeä, vauvasta vaariin. Kaikki vaihtaa vaatteita mökin kuistilla ja saunovat ihan normaalisti, jotkut uivatkin alasti. Meillä se on ihan luonnollista eikä ole tullut mieleenkään että joku tuijottaisi. Muut katsovat kohteliaasti toisaalle, ei kukaan jää töllöttämään.

Siksi mun mielestä tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Kertoo enemmän mökkivieraista, jos eivät älyä olla katsomatta ja töllöttämättä, kun toiset saunovat. Vai ihanko tulivat siihen teidän silmien alle pyörimään, vai menivätkö vaan saunasta uimaan?
 
[QUOTE="vieras";24256303]Sinä et kertonut että miksi te olitte niin että tyttöjen saunominen näkyi teille laisinkaan? Voisi sen verran kohtelias olla että mennään muualle siksi aikaa kun toiset saunoo, eikä istuta saunan vieressä kyttäämässä. Se että vastarannalla oli väkeä? Eiköhän mökeillä yleensäkin käydä saunasta alasti uimassa, ei sitä tarvi tuijotella kuin sonni uutta aitaa. Voi olla kohtelias ja mennä vähän kauemmas.[/QUOTE]

Ehkä se mökkialue on niin pieni ettei muuta paikkaa oo ko saunan seutu.Pakko istua läjässä.
 
Kyllä tuon ikäiset tytöt saapi käydä ne bikinit pukemassa päälle vaikka siellä saunassa, eikä kaikkien katseiden alla. Mitä uimiseen saunasta tulee, niin omaan korvaan kuulostaa vähän oudolta että tuon ikäiset käy alasti uimassa siten että mökillä on vieraita, oma perhe on eri asia, mutta varsinkin vähän reilu parikymppinen mies vieras...
 
Ihan näin nätisti, mitä hittoa ne bikinit peittää?
eikö tytöillä ennemmin olisi pitänyt olla kaavut päällä, niin ettei vahingossakaan näy paljasta pintaa, tiedä mitä sen 24veen päässä on yön pyörinyt. O.o
ja kaapu päällä kun ui niin kuntokin kasvaa mukavasti, ainakin jos sen kaavun tekee jostain villakankaasta.

minä kamala ihminen otin bikinit pois rannalla kun ei ollut kuin yksi mummo lapsenlapsien kanssa paikalla, toivottavasti eivät saaneet traumoja mun riipputissien vilahtamisesta. rannalla ei siis ole pukukoppia.
 
Tietää, että millä etäisyydellä te olitte heistä kun he bikineitä vaihtoivat. Että istuiko ap tuolilla ja teinit olivat hänen edessään heittäen paitansa pois, rinnat paljaana aphen ja muihin päin ja laittoivat bikinit ylle. Vai vaihtoivatko kuitenkin ne häveliäästi vaikka selkä toisiinpäin, silloinhan paljasta pintaa ei olisi intiimialueilta muille näkynyt. Saunasta nakuna järveen kävely on mielestäni varsin luonnollista, itse tosin peittelisin pyyhkeellä muitten (mahdollisia) katseita.

Alastomuushan on täysin luonnollinen asia, mutta yhteiskunnassamme ja kulttuurissamme on järkevää oppia privaatit paikkansa piilossakin pitämään. Ihan sama vaikka olisi joku kolmekymppinen naimisissa oleva mies paikalla, ei se hänen mielikuvituksensa laukkaamista estä, joten tulen kyllä aikanaan omia tyttäriäni neuvomaan, että ulkopuolisille ei kannata vilautella vahingossakaan.
 
Huh, miten te jaksat vauhkota.. Että muka hyväksikäyttöä.. ei voi olla totta!
Ihan luonnollista alastomuutta omalla mökillä. Jos tytöt halusivatkin vähän keikistellä, niin antaa keikistellä. Nakuili kuuluu uimiseen, saunomiseen, mökkeilyyn, kesään.. se on luonnollista. Ja monesti jopa viatonta.
Ei kenenkään tule elää koko elämäänsä peläten jatkuvasti sitä mahdollista 'naapurin pervoa'.
Antaa tyttöjen nakuilla!
 
[QUOTE="vieras";24256807]Oletko kuullut selliasesta asiasta kuin käytöstavat? Useimmiten vanhemmat opettavat niitä lapsilleen.[/QUOTE]

Onko omalla mökillä nakuilu epäkohteliasta? Ei meillä.
 

Yhteistyössä