A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja jm:Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:tilanne alkaa menee siihen mun ilmeisesti haettava jostain apua,pojalle ei koulu maistu on kuulemma liian vaikeaa ei osaa eikä kiinnosta.
koulun vaihdosta ollaan suunniteltu mihin pitää tehdä psykologin testit nyt ei sekään kiinnosta enään vaikka itse halusi vaihtaa toiseen kouluun.
aamulla itki et ahdistaa mä en kuulemma välitä esitän vain välittäisin,enhän mä ole ajatustenlukija kun poika on täysin sulkeutunut nykyään ei puhu mitää kun kyselen miten menee ja kuinka koulussa..saan vaan vihasen mulkasun mitä siinä kyselet.
koulu on vaikeaa pojalle sitä en epäile nyt vasta aletaan tutkiin olisiko tarkkaavaisuushäiriö kyseessä,mä en vain tiädä miten pystyisin auttaa kun ei suostu ottaa vastaan mitään kääntää kaikki negatiiviseksi, jos sanon vie roskat niin se vaikeaa koska ei jaksa ja minä vaan määräilen häntä.
aamulla uhakas lopettaa koulun kaynnin kokonaan koska kaikki on häntä vastaan..poika on kuin varjo laihtunut kovasti ei oikein syö mitään,en mä tiädä enään mitä tekisin
huostaanottoa en halua,sairaalahoito ehkä olisi tarpeellinen ei taida olla helppoa päästä...
Ei voi olla totta, tämä kuulostaa niin tutulta. Oletkohan mahdollisesti mieheni pojan äiti?
Niin tai näin niin lapsesi huutaa apua. Sinun tehtäväsi on nyt hakea sitä. Jos olet se henkilö joka mielessäni nyt ensiksi kävi niin myös meidän puoleen voit kääntyä jos/kun tarvitset tukea pojan kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja hemppa:Miksi huostaanotto ei voisi olla ratkaisu tilanteeseen? Poika saisi olla jonkin aikaa sellaisessa paikassa jossa häntä osataan tukea ammattimaisesti. En toki tarkoita, ettet sinä tukisi lastasi, mutta joskus oma taito ei riitä. Eikä huostaanotto missään nimessä tarkoita että olisit huono vanhempi vaan että olet välittävä äiti joka haluaa lapselleen tukea ja apua.
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sanna:Alkuperäinen kirjoittaja ap:jos huostaanotto tehdään niin poika olisi 18v asti koulukodissa ja sen jälkeen jatkuisi 21v asti..tähän en suostu joutuisi muualle kuin kotipaikkakunnalle.
voisi pahentaa tilannetta entisellään,tukea pitäisi saada eka muulla tavalla
Ei huostaanotto tosiaankaan tarkoita sitä että poika olisi siellä 18-v saakka! Vaan huostaanotto puretaan sitten kun sen tarvetta ei enää ole. Eli asiat voivat selvitä jo esim. puolessa vuodessa niin hyvin, että poika on valmis takaisin kotiin. 18- 21 v jälkihuoltoa tarjotaan mutta sitä ei ole pakko ottaa vastaan.
näin meille selitettiin..
Joko on selitetty tai ymmärretty väärin. Huostaanoton tarve kartoitetaan joka 3 tai 6 kuukausi. Huostaanoton syy voi olla esimerkiksi se, että lapsi vaarantaa omaa terveyttään ja se ei välttämättä tarkoita päihteiden käyttöä ym. vaan niinkuin tässä tapauksessa ei syö, ei ota sinulta tukea vastaan ym.
ja edelleenkin painotan sitä ei tehdä sen vuoksi että olet huono äiti, vaikka se varmaan siinä tilanteessa voikin siltä tuntua vaan siksi että se nähdään tarvittavana tukikeinona jos poika katsotaan että poika ei esimerkiksi hyödy pelkästään psyk.osasto käyneistä.
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Alkuperäinen kirjoittaja sanna:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja sanna:Alkuperäinen kirjoittaja ap:jos huostaanotto tehdään niin poika olisi 18v asti koulukodissa ja sen jälkeen jatkuisi 21v asti..tähän en suostu joutuisi muualle kuin kotipaikkakunnalle.
voisi pahentaa tilannetta entisellään,tukea pitäisi saada eka muulla tavalla
Ei huostaanotto tosiaankaan tarkoita sitä että poika olisi siellä 18-v saakka! Vaan huostaanotto puretaan sitten kun sen tarvetta ei enää ole. Eli asiat voivat selvitä jo esim. puolessa vuodessa niin hyvin, että poika on valmis takaisin kotiin. 18- 21 v jälkihuoltoa tarjotaan mutta sitä ei ole pakko ottaa vastaan.
näin meille selitettiin..
Joko on selitetty tai ymmärretty väärin. Huostaanoton tarve kartoitetaan joka 3 tai 6 kuukausi. Huostaanoton syy voi olla esimerkiksi se, että lapsi vaarantaa omaa terveyttään ja se ei välttämättä tarkoita päihteiden käyttöä ym. vaan niinkuin tässä tapauksessa ei syö, ei ota sinulta tukea vastaan ym.
ja edelleenkin painotan sitä ei tehdä sen vuoksi että olet huono äiti, vaikka se varmaan siinä tilanteessa voikin siltä tuntua vaan siksi että se nähdään tarvittavana tukikeinona jos poika katsotaan että poika ei esimerkiksi hyödy pelkästään psyk.osasto käyneistä.
Sekoitat nyt täysin lapsen sijoittamisen avohuollon tukitoimenpiteenä ja huostaanoton. Tuskin tässä tapauksessa vanhemmat ovat täysin kyvyttömiä päättämään lapsensa huollosta? Vanhempien kanssa yhteistyössä suunniteltu sijoitus ei ole huostaanotto!! Sen lisäksi tuskin lastenkodista mitään hyötyä pojalle olisi. Yleensä niistä on masennustapauksissa lähinnä haittaa. Sen sijaan psykiatrinen hoitolaitos lienee osuvampi sijoituspaikka psyykkisesti sairaalle.