M
m
Vieras
Tuo kouluruokailu on myös oppimista, opiskellaan ruokatavat, kaikkien ruokien maistelu jne. Kaikkien tulee olla läsnä ruokalassa ja oppia pöytätavat!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:Ai puuron? JA millähän mä puuron pakkosyöttäisin tolle pojulle joka ei muutenkaan kovin monesta ruuasta tykkää.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:Ai puuron? JA millähän mä puuron pakkosyöttäisin tolle pojulle joka ei muutenkaan kovin monesta ruuasta tykkää.
Ja mun tietääkseni koulussa ei saa edes hedelmiä ruuan yhteydessä. No pojulla on JOKA päivä banaani tai appelsiini mukana. Ei se musta kovin epäterveellistä.
Alkuperäinen kirjoittaja hö:Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:Ai puuron? JA millähän mä puuron pakkosyöttäisin tolle pojulle joka ei muutenkaan kovin monesta ruuasta tykkää.
Ja mun tietääkseni koulussa ei saa edes hedelmiä ruuan yhteydessä. No pojulla on JOKA päivä banaani tai appelsiini mukana. Ei se musta kovin epäterveellistä.
mistä poju on oppinut tuon nirsoilun? Kun lapsena pienestä pitäen opetellaan syömään monipuolista ruokaa, se maistuu isompanakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:Esimerkiksi eväänä on pitakebab (syö kylmänä), banaani, tuoremehua litra (kunnon tuoremehua!), paahtoleipiä joiden välissä kurkkua, meetwurstia, tomaattia, juotava jogurtti ja sitten jotain hyvääkin, kuten vaikka niitä sipsejä tai karkkipussi. Mutta vain yksi, eikä välttämättä joka päivä.
Ihan samaa sapuskaa mitä kaikki ton ikäiset syö. Monipuolisempaa kuin koulun lasagne.
Alkuperäinen kirjoittaja mitä?:Siis KAHVIN? Neljäsluokkalainen?
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:Mulla toi neljäsluokkalainen poitsu tuli itkien tänään koulusta. Opettaja oli alkanut kertomaan, miten mun pojasta tulee sairas ja väsynyt niin ja vielä koulu alkaa kärsiä jos ei ala syömään koulun moskaruokaa!
Luulis että ovat tyytyväisiä, kun ei kuluteta koulun rahoja ja ruokaa. Meillä toi poitsu ei siis syö koulussa ollenkaan, vaan laitan sille omat eväät mukaan joita poju voi sitten syödä pitkin päivää tasaisin väliajoin. Mä en jaksa tapella jatkuvasti asiasta ja poika ei vaan suostu syömään kouluruokaa.
Tolla tavalla pysyy verensokerikin tasaisena kun saa napostella usein eikä vaan paljon kerralla. Mä en tajua miten tää kuuluu opettajalle, että mitä ja millon meidän muksu syö??
aamulla syö pienen aamiaisen. Muroja ja kahvin. Pakkaan eväät joita opettaja sitten alkaa haukkua!
Huomenna soitan koululle asiasta. Onko tullut muilla vastaan? Loukkaannuin tuosta todella.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:Oli mikä oli mutta mä en ole aiemmin tästä asiasta valittanut. Nyt meen laittamaan ton iltavirkun petiin ja itse kans. Huomenna sitten katsotaan miten ne asiat menkään ja kuka päättää ja mitä. Jos nyt saan pojun edes kouluun aamulla. Otti sen verran itseensä tästä päivästä. On paha mieli sen vuoksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En nyt jaksa edes kommentoida tätä naurettavaa aloitusta sen enempää, mutta sitä ihmettelen, miksi se kahvi monien mielestä nyt niin pahasta on? Itse kyllä join tuon ikäisenä aamukahvin, itse sitä halusin eikä vanhemmat kai ajatelleet että se mikään suuri haitta olisi, kun muuten syötiin erittäin terveellisesti (ei tod. näitä ap:n pojalleen tarjoilemia mössöruokia...)