Törkeä opettaja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti Kanerva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:
Esimerkiksi eväänä on pitakebab (syö kylmänä), banaani, tuoremehua litra (kunnon tuoremehua!), paahtoleipiä joiden välissä kurkkua, meetwurstia, tomaattia, juotava jogurtti ja sitten jotain hyvääkin, kuten vaikka niitä sipsejä tai karkkipussi. Mutta vain yksi, eikä välttämättä joka päivä.

Ihan samaa sapuskaa mitä kaikki ton ikäiset syö. Monipuolisempaa kuin koulun lasagne.

Hei haloo mitä sä lapselles jatkuvasti syötät!!!
Mieti vähän!!

Kurja homma kun et tuon enempää ravitsemuksesta ymmärrä. :/

Esimerkiksi eväänä on pitakebab (syö kylmänä), banaani, tuoremehua litra (kunnon tuoremehua!), paahtoleipiä joiden välissä kurkkua, meetwurstia, tomaattia, juotava jogurtti ja sitten jotain hyvääkin, kuten vaikka niitä sipsejä tai karkkipussi. Mutta vain yksi, eikä välttämättä joka päivä.

Ihan samaa sapuskaa mitä kaikki ton ikäiset syö. Monipuolisempaa kuin koulun lasagne.

No jos luet uudestaan tuon eväslistan niin etköhän itsekin tajua, että koulun lasagne on parempi vaihtoehto kuin täyttää mahansa pitakebabilla ja voileivillä.
Ja mitä ihmettä hän tekee koulussa litralla mehua.
Eiköhän maito ja vesi ole paremmat janojuomat.

Mitä jos rohkaiset lastasi menemään muiden kanssa syömään. Se kouluruokailu ei ole pelkkää vatsan täyttämistä vaan siinä oppii maistelemaan eri ruokalajeja, oppii syömään muiden kanssa, sosiaalisuutta ja yhteenkuuluvuutta.

Voithan sinä laittaa pojalle banaanin ja omenan reppuun ja hän voi syödä niitä ennen ja jälkeen ruokailun, mutta tuo voileivillä mahan täyttäminen on tyhmää.
Ainut mitä lapselle siitä tulee on lihoaminen.
En tiedä minkä kokoinen lapsesi on nyt, mutta tuo ruokavalio enteilee ylipainoa ja lihavuutta aikuisena.

Sulla taitaa olla nyt sellainen asenne, ettet kuuntele poikkeavia mielipiteitä, mutta mitäs jos kävisitte jonkun asiantuntijan (ravintoterapeutti? terveydenhoitaja?) luona tuon listan kanssa juttelemassa. Voisit yllättyä. Uskomatonta, että väität koulun sapuskoita roskaksi ja syötät tuollaista roskaa lapsellesi päivittäin. Eiköhän lapsesi asenne syömiseen ole kotoa opittua...

Mulla on se asenne, että tiedän kyllä mitä omalle pojulleni syötän. Ihan turha väittää, että koulun ruoka olisi terveellistä. Olen kyllä tietoinen tästä puuroa miltei joka päivä käytännöstä jolla säästetään. Mun pojun ei tartte syödä sitä. Ei ole monipuolista.

Nyt soitan kouluun.

Mulla on se asenne, että tiedän kyllä mitä omalle pojulleni syötän. Ihan turha väittää, että koulun ruoka olisi terveellistä. Olen kyllä tietoinen tästä puuroa miltei joka päivä käytännöstä jolla säästetään. Mun pojun ei tartte syödä sitä. Ei ole monipuolista.

Nyt soitan kouluun.

soita niin saavat päivän naurut siellä.

Nyt soitan kouluun.

Tää sun juttus on niiiin mauton :(

Aijai ap:n mussukkaa kun ei saa itte päättää ja äiti mitä koulussa syödään. Tiedän oikeasti yhden lapsen joka söi omia eväitään, syystä että oli kovin allerginen ja sai syödä vain sellasta mikä passasi. Ei taatusti ees Porvoossa anneta erivapauksia vaan siksi että ei tykkää kouluruoasta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Nyt soitan kouluun.

Tää sun juttus on niiiin mauton :(

Joo,yhtä mauton kuin koulun ruoka ap:n mukaan :wave:

No, nyt on puhelu tehty. Mutta tosiaan tuntuu vähän siltä että täällä ihmiset huutelevat "provoja" yms eikä usko/ymmärrä sitä että halutaan lapselle tehdä ITSE eväät. Joten jätän asian puimisen täällä tähän. Sovitaan että tämä oli nyt se PROVO sitte niin saatte mielenrauhan.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Hei haloo mitä sä lapselles jatkuvasti syötät!!!
Mieti vähän!!

Kurja homma kun et tuon enempää ravitsemuksesta ymmärrä. :/

Kauhistus kuinka epäterveellistä ruokaa ja herkkuja. Tuoremehu ja jogurtit ovat varsinaisia sokeripommeja ja kebab, rasvaista kuin mikä. Puhumattakaan sipseistä ym. Saako kouluun edes viedä tuollaisia herkkuja? Ei mielestäni.

Tämähän on tietty provo, mutta ihan jos joku oikeasti uskoisi, että lapselle on hyvä antaa litra tuoremehua päivässä, niin kannattaa kurkata niitä mehukurkin tietoja. Siellä kun sanotaan, että se litra sisältää 800kcal energiaa!

Mielestäni olet vastuuntunnoton tai ihan hukassa oleva äitirukka.
Korkea aika että vieroitat lapsesi rinnastasi. On törkeää antaa omia eväitä lapselle kouluun mukaan että saa syödä " silloin kuin mielii". Esim. SIPSEJÄ kuten itse mainitsit.

Olet hemmotellut lapsesi pilalle ja se ettei hän syö koulurokaa.. Niin usko pois.. Kyllä syö kun hän alkaa kunnioittamaan sinua, keittäjiä ja opettajia.
Mutta siihen on ehkä pitkä matka kun äidin asenne on tuo.

:D Just ja sit kohta ihmettelet kun hampaat tippuu kun lapsesi napostelee pitkin päivää niitä sun laitamia eväitäs. Eipä taida ol kovin hygieenistäkään jos eväät repussa koko päivän muhii eikä niitä voi laittaa jääkaappiin... silläpä kinkut, juustot, kebabit ja makkarat muhii lämpimässä, hyi hitto :o

Ei kai tämä voi olla totta, että äiti syöttää lapselleen aamulla muroja ja kahvia ja kouluun evääksi sipsiä ja haukkuu kouluruokaa moskaruuaksi :laugh:
Noilla hiilaripommeilla lapsi on pian (ellei jo ole) kunnon amerikkaläski.

He c'moon tämä on NIIN SELVÄ PROVO että ei tosikaan. Ja silti jotkut jaksaa provosoitua ja naputtaa näppistä verenpaine päässä pihisten vastauksia :)

Päivän paras ketju :)

Valkoisia jauhoja, sokeria, rasvaa, suolaa, lisäaineita. Kaikkea muuta kuin terveellistä syötävää. Lapsi väsähtää tuollaisella "ruualla" ja terveys kärsii pahasti.

Siis poika oli EILEN tullut koulusta kun opettaja on viimein alkanut kiinnittää huomiota siihen ettei poika ole viime aikoina koulussa syönyt?

Eli elokuun 13. päivä opettaja kiinnittää huomiota siihen ettei poika ole viime aikoina osallistunut kouluruokailuun?

PORVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Siis poika oli EILEN tullut koulusta kun opettaja on viimein alkanut kiinnittää huomiota siihen ettei poika ole viime aikoina koulussa syönyt?

Eli elokuun 13. päivä opettaja kiinnittää huomiota siihen ettei poika ole viime aikoina osallistunut kouluruokailuun?

PORVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Yhteistyössä