Teinkö väärin? Kaupassa,lapsen kans..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juupp

Vieras
Olin pojan 4 v.kans kaupassa tänään ja poika vaan märisi ja vinku leluhyllyllä yhtä lelua. No aikani siinä sitten kuuntelin sitä ja sitten sanoin,että jos ei lopu niin lähden jatkamaan ostosten tekoa yksin. Niin lähdin ja lapsi jäi sinne hyllylle märiseen. Kohta alko kuuluun kauheeta paniikki huutoa ,että missä äiti on ja sitten lapsi tuli jonkun vanhemman naisen kans mun luo ja nainen ´mua toru kuinka huonosti lastani kohtelen kun yksin jätän noin pienen.En vaan todellakaan jaksanut kun poika märisi ja itellä oli kova vessa hätä ja kiire kotiin töiden jälkeen... Tuttu kauppa kuitenkin.

Teit väärin. Nythän lapselle olisi voinut käydä mitä tahansa etkä sinä olisi huomannut.

Lapsi kainaloon ja leluhyllyltä veks. Ei sinne hyllylle olisi alkujaankaan tarvinnut mennä.

Leluhylly ei muuten oo mikään lapsiparkki.

Ihan vaan siinä mielessä, että vaikka muksu ei olisikaan karjunut paniikissa vaan hymyssä suin katsonut (lue: koskenut, painellut, leikkinyt) leluja niin en ihan järkevänä toimintana siltikään pitäisi.

Väärin teit. Itse olisin sanonut painokkaasti, että me lähdetään nyt, lelua ei tipu. Ja jos ja kun lapsi ei tottele, nappaan kädestä kiinni ja ilmoitan, että me LÄHDETÄÄN nyt. Kun ei anna mitään mahkua, ei ole vaihtoehtoa olla tottelematta.

No teit mitä teit, mitään ei tapahtunut ja ihan turhaan märehdit siinä. Ilmeisesti pinnasi paloi(??) tai ärsyynnyit kiukuista ja toimit hetkellisesti oudosti. Kaikki hyvin ja pää pystyyn.:hug:

Toihan nyt riippuu ihan kaupasta. Lähikaupassa saatan itsekin siirtyä eteenpäin kulmantaakse, jos lapsi jää viivyttelemään leluhyllylle. Mutta isossa marketissa en koskaanjätä lapsia yksin, koska hehän voivat lähteä harhailemaan ihan minne vain.

No ei sillä nyt kai niin suurta merkitystä ole.
Ostettiin likalle vuosia sitten S-marketista toppapukua.
Mä sanoin, että noni, tuus pois sieltä leluhyllyltä, nyt mennään.
Saanks mä yhen mailitliponin?
Et todellaan saa, me lähdemme nyt.
Eiii...
Minä lähden nyt.
Menin viereisen hyllyn taakse "piiloon"
5min kuluttua:
Äiitiii, äitiii, missä oot? Äiti! ÄITI!
Täällä olen. Mutta nyt lähdetään.
Oota hetki.
Ei, kun mennään.
Lapsi kainaloon ja ulos.
Olihan se toisaalta raskasta roikottaa rimpuilevaa 3 vuotiasta, mutta tuolla uskaltaisin jättää yksin. Kotkassa on yksi Suomen isoimmista Prismoista. Siellä en.
Nimimerkillä äiti mä lähen ettii leluosastoa. Sillä reissulla lapsi oli kadoksissa puolisen tuntia. Kunnes myyjä kysyi itkeskelevältä lapselta, että missä äiti on.

No mulla kävi viime viikolla just samanlainen tapaus 4-vuotiaan kanssa. Menin parin minuutin päästä uudestaan leluosastolle eikä lasta näkynyt missään. Kiersin paniikissa koko Prisman. Ja sitten tulikin kuulutus että 4-vuotias Matti kaipaa äitiä info-tiskin luona. Joku ystävälilnen naishenkilö oli löytäny lapseni haahuilemasta ja vieny infoon. Olin äärimmäisen kiitollinen tälle naiselle. Kyllä toisaalta hävetti kuin olin sillain omaan lapseeni luottanut että leluosastolla pysyny, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Jatkossa otan lapsen vaan mukaan ja piste, en enää jätä hetkeksikään yksin.

Yhteistyössä