tekis mieli alkaa elää tavallista elämää. olen vanhoilis lestaadiolainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
mutta ajattelen monesta eri asiasta ihan eri tavalla.

minun mielestä kaikki päässee taivaaseen. tai oikeastaan ei mun mielestä kuoleman jälkeen ole mitään. minun mielestä kaikki jotka uskoo että jeesus on kuollut syntiensä tähden on uskossa. mietin monesti onko koko jumalaa edes olemassa.

kuuntelen kotona tavallista musikkia ja katson netistä tv ohjelmia. enkä pidä sitä syntinä. mulla on poika kaveri. ja me leikitään aikuisten leikkejä. en siinäkään näe mitään väärää. kaikki salaan muilta tietenki. helpompi on roikkua mukana kun sanoa totuus.

siks tänne kirjoitin tämän kun en voi kenellekkään puhua tästä.

Mikset ihan rehellisesti kiellä uskoasi ja ala elämään niinkö itse haluat?
Minä olin päälle 20v kun erosin siitä lahkosta, onneksi!
Voimia sinulle päätökseen!

Jaa...

No sä et oikeasti usko sillä tavalla Jumalaan, tai ainakaan et oikein enää viitsisi uskoa, eikä sulla ole halua toimia sen mukaan, että seuraisit Jeesusta.

Se, kun sanotaan, että pitää uskoa, että pelastuu, ei tarkoita sitä, että uskoo että Jumala on olemassa ja että Jeesus kuoli, vaan sitoutumista. Samoin, kun jos joku sanoo, että "uskon sinuun" se ei tarkota sillä, että uskoo, että olet olemassa, vaan että laittaa sinuun toivoa, uskoo, että pystyt ja kykenet ja tietyllä tavalla sitoutuu siihen uskoonsa.

Eihän sun ole oikeasti pakko olla mitään semmoista mitä et halua, eikä sun ole pakko rakastaa Jumalaa, koska se on vapaaehtoista. Jumala rakastaa sua ja on aina kädet avoinna, jos haluat tulla hänen luokse.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

uskon että jeesus on sovittanu minun syntini kuolemallaan. mutta olen monesta eri mieltä kun noi muut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

uskon että jeesus on sovittanu minun syntini kuolemallaan. mutta olen monesta eri mieltä kun noi muut.

Mutta kun sä mietit, onko Jumalaa oikeasti. Uskossa olo on sitä, että on Jumalan yhteydessä, puhuu hänelle.

Miksi pitää olla joku uskonto? Usko ja uskonto on kaksi eri asiaa, uskova ei tarvitse uskontoa ja uskonnollisissa on paljon ihmisiä, joilla ei ole uskon hiventäkään.
Uskova istuu kalassa ja miettii jumalaansa,
uskonnollinen istuu kirkossa ja miettii kalastusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta kun sä mietit, onko Jumalaa oikeasti. Uskossa olo on sitä, että on Jumalan yhteydessä, puhuu hänelle.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Miksi pitää olla joku uskonto? Usko ja uskonto on kaksi eri asiaa, uskova ei tarvitse uskontoa ja uskonnollisissa on paljon ihmisiä, joilla ei ole uskon hiventäkään.
Uskova istuu kalassa ja miettii jumalaansa,
uskonnollinen istuu kirkossa ja miettii kalastusta.

Jos olet uskova, sun kannattaa rukoilla ja kertoa nää asiat Jumalalle ja pyytää, että pyhä henki valaisee sulle asioita.

Tai sitten sä voit kysyä täältä, tehdä niinkuin ihmiset sanoo ja miettiä, mikä on helppoa ja vaivatonta. Jumala kyllä on kiinnostunut susta, sun pohdinnoista ja epäilyistä ja sun asioista.

Miksi et mene naimisiin, kun sinulla on jo ikääkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Jos olet uskova, sun kannattaa rukoilla ja kertoa nää asiat Jumalalle ja pyytää, että pyhä henki valaisee sulle asioita.

Tai sitten sä voit kysyä täältä, tehdä niinkuin ihmiset sanoo ja miettiä, mikä on helppoa ja vaivatonta. Jumala kyllä on kiinnostunut susta, sun pohdinnoista ja epäilyistä ja sun asioista.

Miksi et mene naimisiin, kun sinulla on jo ikääkin?

Heh, kiinni jäit. et ole oikeasti vl. Ne ei sano että ne on USKOSSA, eivät siis käytä sellaista ilmaisua. Ilmaisevat asian eri sanalla. Mut hyvää jatkoa sulle vaan. Ehkä viisaampikin pysyä naimattomana jos on mt-ongelmia. ;hug:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Heh, kiinni jäit. et ole oikeasti vl. Ne ei sano että ne on USKOSSA, eivät siis käytä sellaista ilmaisua. Ilmaisevat asian eri sanalla. Mut hyvää jatkoa sulle vaan. Ehkä viisaampikin pysyä naimattomana jos on mt-ongelmia. ;hug:

Nii, eiks ne sano "uskomassa"?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

älä eroa missään nimessä. ei kannata mennä helvettiin vaan sen takia että nuorena haluaa kuunnella musiikkia ym se ei oo sen arvoista! Mieti aioita rauhassa ja pysy uskossa!

Yhteistyössä