tekisitkö keskeytyksen? Jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
olisit jo yhden lapsen yksinhuoltaja (alle 2vuotias lapsi),

sinulla ei olisi miestä tai olisit eronnut / mies ei halua olla tekemisissä / painostaisi aborttiin tms.,

sinulla ei olisi hyvää tukiverkkoa /jos ollenkaan,

sinulla ei olisi autoa eikä edes ajokorttia,
taloudellinen tilanne tiukka (ei edes koulutusta vielä),

ja olisit tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta kondomi/e-pillerit/kierukka tms...

pitäisitkö lapsen vai tekisitkö abortin?

miksi ja miten luulet että jaksaisit yksin kahden pienen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:

sinulla ei olisi miestä tai olisit eronnut / mies ei halua olla tekemisissä / painostaisi aborttiin tms.,

ja olisit tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta kondomi/e-pillerit/kierukka tms...

Tuskin keskeyttäisin...vaikea tilanne, mutta luulen, että henkisesti helpommalla pääsisin tekemällä lapsen. Tuskin kukaan on katunut lapsen saamista, enemmänkin abortti on kaduttanut. Mietin ma.

No. Kaksi pientä lasta ei ole mikään mahdottomuus, ei vaikka ei olisikaan ajokorttia, julkisilla voi kuitenkin liikkua (juu, tiedän ettei nää joka paikassa kulje). Kävellenkin pääsee moneen paikkaan.

Miehen mielipiteillä ei olisi mulle tuossa vaiheessa väliä, yrittäisin järjestää elämäni mahdollisimman hyvin, miettiä oman itseni kannalta. Katuisinko enemmän lasta vai aborttia?

Taloudellinen tilanne ei sinänsä ratkaise, sillä vauvahan viivyttää vain pari vuotta jos sitäkään, koulutuksen voi hankkia oppisopimuksella = saada samalla palkkaa. Moniin töihin pääsee ilman koulutustakin.

Oletko tällaisessa tilanteessa? Jos vähääkään epäröi, on abortti väärä vaihtoehto, mutta jos tietää heti plussattuaan.. no.

Itse en siis tekisi.

Todennäköisesti en tekisi aborttia. Oma tilanteeni poikkeaa hieman tuosta mainitsemastasi, mutta ei niin merkittävästi, ettenkö voisi suoralta kädeltä sanoa, että kun kerran pärjäsin näin, pärjäisin noinkin.

Kyllä mä pitäisin lapsen. Sosiaaliturva on kuitenkin riittävä suomessa, sillä pysyy hengissä. Vauva ei ole vauva pitkään joten kouluttautuminen ja töihinmeno ei paljon lykkäänny, ammatin kerkeää opiskella myöhemminkin, ja työnteolle on aikaa loppuelämä.
Ei muuten mullakaan ole autoa, kortti kylläkin,. Kunnon rattailla pärjää kaupungissa aivan hyvin.

Tukiverkonkin voi hankkia, jos se puuttuu. Neuvola auttaa siinä asiassa varmasti.

jaksaisin, en varmasti teettäisi aborttia. Jos en jaksaisi, teettäisin. Minä en voi tietää, kumpaan tapaukseen sinä kuulut, tsemppiä nyt vaan kovasti, toivoisin, että - enpäs kerro mitä toivoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä pitäisin lapsen. Sosiaaliturva on kuitenkin riittävä suomessa, sillä pysyy hengissä. Vauva ei ole vauva pitkään joten kouluttautuminen ja töihinmeno ei paljon lykkäänny, ammatin kerkeää opiskella myöhemminkin, ja työnteolle on aikaa loppuelämä.
Ei muuten mullakaan ole autoa, kortti kylläkin,. Kunnon rattailla pärjää kaupungissa aivan hyvin.

Tukiverkonkin voi hankkia, jos se puuttuu. Neuvola auttaa siinä asiassa varmasti.

Peesailen tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:

iha hyvä et tekisit ni ei tartteis toisen lapsen enää kärsiä tollasen alkkis äidin seurasta. säälittää jo sun ekakin lapsi

:laugh: No jopas heitit. :whistle:

itehän sä toitotat täällä et oot alkoholisti

kertaakaan en tietääkseni ole itseäni alkoholistiksi sanonut...viimeksi olen tainut juoda muutaman n. 6kk sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:

En tekisi. Sen sijaan tekisin tilanteelleni yleensä jotakin. Hankkisin tukiverkon vaikka ensikodin ihmisistä, MLL:n ihmisistä -kysyisin neuvolasta. Solmisin suhteita sukulaisiini. Menisin kouluun, kerkeäisin käymään vähän aikaa -näin syksyllä olisi peruutuspaikkojakin tiedossa-kysyisin työkkäristä työvoimapoliittista koulutusta. Nämä olisin toki varmaan tehnyt jo ensimmäistä odottaessani? Mutta jos tilanne olis jotenkin kesken, sinnikkäästi vain yrittäisin. Asunnon hankkisin kaupungin keskustasta/ kylän, niin en autoa tarvitsisi. Hyvät vaunut ostaisin. Kun on annettu suomalainen sisu niin se ei lähde kulumallakaan.

Yhteistyössä