terveisiä 4v neuvolasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ööööö:
Pitääkö 4-vuotiaan osata leikata saksilla? apua

No meidän 4v sai sakset ekan kerran käteen tuossa tarkastuksessa ja arviointilomakkeeseen tuli 2 kun ei osannut leikata viivaa pitkin ja lähete eteenpäin kun silmä-käsi-yhteistyössä häikkää. Vaikeudet on kyllä kielellisellä puolella meidän tytöllä, mutta mennään nyt sitten.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Juu melkoisen tukevassa kunnossa lapsi, mut ehkäpä lisäätte liikuntaa ja kasvisten määrää. Tuskin mitään hälyyttävää on! Hauskaa ja karkitonta viikonloppua!

kiitos =) karkkia meillä ei kyllä juuri syödä =) syö ihan samaa kuin me muutkin =) molemmat tytöt meillä ovat vankkarakenteisia =)
 
ja muuten aika jännä kun täällä häntä haukutaan lihavaksi, ja tosiaan neuvolatäti sanoi vaan, kun kysyin,e ttei mitään huolta, on täysin normaalivaihteluvälissä =)
 
kiva että meni kivasti =)
meillä ei ikinä mee neuvola käynnit hyvin pojan kanssa toinen huutaa ku viimistä päivää eikä suostu tekeen mitään ja näin ollut 1v neuvolasta alkaen =(
meillä poika oli 110.1cm/18kg eli pitkä typy teillä
meillä terkka ainakin päivitteli pojan pituutta kun huiteli yläkäyrän yläpuolella 3v nevolassa valitti painoo eikä nytkään pituus/paino sopusuhdassa mutta kasvava poitsu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
kiva että meni kivasti =)
meillä ei ikinä mee neuvola käynnit hyvin pojan kanssa toinen huutaa ku viimistä päivää eikä suostu tekeen mitään ja näin ollut 1v neuvolasta alkaen =(
meillä poika oli 110.1cm/18kg eli pitkä typy teillä
meillä terkka ainakin päivitteli pojan pituutta kun huiteli yläkäyrän yläpuolella 3v nevolassa valitti painoo eikä nytkään pituus/paino sopusuhdassa mutta kasvava poitsu.

juu, eipä tämä ihmetellyt pituuttakaan, kehui vaan että kaiken puolin sopusuhtainen, ja ikätasollaan reipas ja toiminnallinen tyttö :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka85:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä en voi tulla vertaamaan kun meidän kaupungissa ei ole 4-vuotisneuvolaa ollenkaan. :kieh:

Täh? Me mennään ens viikolla 4v neuvolaan ja asutaan kans Espoossa.

aika jännä.. mites tuo nyt on mahdollista :o

Empäs muuten tiiä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka85:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä en voi tulla vertaamaan kun meidän kaupungissa ei ole 4-vuotisneuvolaa ollenkaan. :kieh:

Täh? Me mennään ens viikolla 4v neuvolaan ja asutaan kans Espoossa.

aika jännä.. mites tuo nyt on mahdollista :o

Empäs muuten tiiä :)

oisko sillä jotain tekemistä, kun eikös tuo neuvolaohjelma ole juuri muuttunut? eli tuoreemmat tapaukset nyt menee tuon uuden mukaan, eli 3,5 ja sitten 5vee.. ja me "vanhan" tyylin mukaan 3,4,5vee? =) jos just teidän neuvoloissa on tehty tuo uudistus pikkusen eri aikaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka85:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mustikka85:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä en voi tulla vertaamaan kun meidän kaupungissa ei ole 4-vuotisneuvolaa ollenkaan. :kieh:

Täh? Me mennään ens viikolla 4v neuvolaan ja asutaan kans Espoossa.

aika jännä.. mites tuo nyt on mahdollista :o

Empäs muuten tiiä :)

oisko sillä jotain tekemistä, kun eikös tuo neuvolaohjelma ole juuri muuttunut? eli tuoreemmat tapaukset nyt menee tuon uuden mukaan, eli 3,5 ja sitten 5vee.. ja me "vanhan" tyylin mukaan 3,4,5vee? =) jos just teidän neuvoloissa on tehty tuo uudistus pikkusen eri aikaan?

Minen näistä tiiä :ashamed: En oo koskaan kuullu 3,5v neuvolasta. Viime viikolla sain ton ajan. Sillon,ku käytiin 3v neuvolassa,ni sano et varaa sit seuraavaks 4v neuvola.
 
Meidän esikoistyttö oli 4v neuvolassa 102cm ja 15,4kg.
Eilen kun käytiin rokotuksia ottamassa halusi että mitataan ja pituutta oli 3kk tullut 2cm lisää.
Painoa ehkä nyt nippa nappa alle 16kg.
Sirpakka tyttö.

Saksilla ei tarvinnut leikata, täälläpäin vasta 5 vuotiaiden pitää osata leikata saksilla.
Kotona ollaan kyllä harjoiteltu ja leikkelee hyvin viivoja pitkin ja erilaisia muotoja.

Lasten kasvusta, meillä myös 3v poika joka on nyt suurin piirtein saman kokoinen kuin isosiskonsa, n. metrin pitkä ja n.16kg. Enskuussa 3v neuvola.
Niin ne sisaruksetkin on kasvultaan erilaisia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Oikeasti 22kg? Mitä sää syötät sille? Mun poika oli 3v. neuvolassa 90cm ja 11kg, puolet pienempi :-O

SUN POIKAS ON AIKA PIENI!!!!! yks vuotiaan paino on normaali kun painaa 10-12kg ja sun 3v painaa 11kg??? sä et ilmeisesti sit ainakaan syötä mitn..... meijän poju on nyt jo 80cm, ja on 1v...
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Oikeasti 22kg? Mitä sää syötät sille? Mun poika oli 3v. neuvolassa 90cm ja 11kg, puolet pienempi :-O

SUN POIKAS ON AIKA PIENI!!!!! yks vuotiaan paino on normaali kun painaa 10-12kg ja sun 3v painaa 11kg??? sä et ilmeisesti sit ainakaan syötä mitn..... meijän poju on nyt jo 80cm, ja on 1v...

niinpä.. ja kun ei se aina ole siitä syöttämisestä kiinni, vaan jonkulle ruuasta vaan taitaa tarttua enemmän kun taas toiset on ihan läpipaskoja...
 
niin ja lisättäköön, että eiköhän se paino tasotu, mun mielestä tuo 22 ei ole paljoa, niinkun ei ammatti ihmisenkään mielestä ollut, joten jätä nuo ilkeät kommentit kuuntelematta! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
niin ja lisättäköön, että eiköhän se paino tasotu, mun mielestä tuo 22 ei ole paljoa, niinkun ei ammatti ihmisenkään mielestä ollut, joten jätä nuo ilkeät kommentit kuuntelematta! :heart:

kiitos =) en mä meidän pulleroa puolustele, mutta jos laittaisin kuvan, niin luulenpa, että monet eivät pulleroksi sanoisikaan =)
 
Meillä oli 5v tyttö 111cm ja 17kg, eli aika reippaasti kasvanut ap:n tyttö =)

Ja joo, kyllä 2-vuotiaskin jo saksilla leikkaa, jos vaan antaa opetella. Sitten 4v onkin jo taitava =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Oikeasti 22kg? Mitä sää syötät sille? Mun poika oli 3v. neuvolassa 90cm ja 11kg, puolet pienempi :-O

Jessus mikä pätkä...mun poika oli 2 v 8 kk iässä jo 102 cm pitkä.

Oikeesti, oliskohan 111 cm pitkällä lapsella sitä pituuttakin "puolet" enemmän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
En tiedä koosta koska meillä on vajaa 110cm 18kg 6v poika

:D no tätä just tarkoitin :D mutta kuulemma ihan normikäyrillä kulkee tuo likka, yläkäyrällä kylläkin =)

Itse olin jo lapsena iso ja iso olen edelleen ja kärsin siitä vieläkin... t. 178 cm ja 72 kg.... Olin jo 2-vuotiaana yli 100 cm pitkä....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hongankolistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
En tiedä koosta koska meillä on vajaa 110cm 18kg 6v poika

:D no tätä just tarkoitin :D mutta kuulemma ihan normikäyrillä kulkee tuo likka, yläkäyrällä kylläkin =)

Itse olin jo lapsena iso ja iso olen edelleen ja kärsin siitä vieläkin... t. 178 cm ja 72 kg.... Olin jo 2-vuotiaana yli 100 cm pitkä....

olen myös itse pitkä =) yli 180cm =) eikä ole paljon ahdistanut koskaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hongankolistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
En tiedä koosta koska meillä on vajaa 110cm 18kg 6v poika

:D no tätä just tarkoitin :D mutta kuulemma ihan normikäyrillä kulkee tuo likka, yläkäyrällä kylläkin =)

Itse olin jo lapsena iso ja iso olen edelleen ja kärsin siitä vieläkin... t. 178 cm ja 72 kg.... Olin jo 2-vuotiaana yli 100 cm pitkä....

178 cm? Sehän on oikein passeli pituus naiselle :), missinmitat.
 

Yhteistyössä