Toimeentulo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka

Vieras
Keskusteltiin kaverin kanssa hyvätuloisuudesta ja sen määritelmästä. Olen opiskelija, ja saan opintorahaa noin 250 euroa kuussa. Miehelläni on yritys, josta palkan lisäksi irtoaa 100 000 euroa vuodessa verojen ja kulujen jälkeen. Olemme naimisissa, meillä on yhteinen laina (mies maksaa) uudet autot (mies maksoi), meillä on varaa pitää itsestämme huolta(kampaaja,kosmetologi yms). Minä teen "palkatta" välillä töitä yrityksen eteen, soittelen asiakkaille ja hoidan laskuja ja muuta pientä.

Kaverini mielestä minä en ole hyvin toimeentuleva, koska "minun rahaani" tilille tulee niin vähän, vaikka meillä on yhteiset rahat ja tilit. Lisäksi minun tulisi pyytää palkkaa tekemistäni töistä, mieheni kuulema käyttää minua vaan hyväkseen. :O Kuinka moni palstalaisista on sitä mieltä, että miehen tulot eivät vaikuta vaimon elintaso statukseen, ts vaikka mies n rikas niin esimerkiksi kotiäitinä leva vaimo on köyhä?

Minusta miehen tulot vaikuttavat myös vaimon elintasostatukseen. Tottakai. Kaikki on kuitenkin yhteistä. Sitä se avioliitto ja sitoutuminen on. Meillä ruoat ja laskut maksetaan siltä tililtä missä rahaa juuri sillä hetkellä on, eikä laskella paljollako me nyt tankattiin sun tililtä mun autoa. Se jos jokin on naurettavaa!

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minusta miehen tulot vaikuttavat myös vaimon elintasostatukseen. Tottakai. Kaikki on kuitenkin yhteistä. Sitä se avioliitto ja sitoutuminen on. Meillä ruoat ja laskut maksetaan siltä tililtä missä rahaa juuri sillä hetkellä on, eikä laskella paljollako me nyt tankattiin sun tililtä mun autoa. Se jos jokin on naurettavaa!

Juuri näin meilläkin.

Yhteistyössä