Toimeentulotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="akka";29512677]Et saa toimeentulotukea.Ilmottaudu työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon niin saat työmarkkinatuen.[/QUOTE]

Mä olen työtön työnhakija. Mutta työkkäristä tuli 3kk karenssi ja sitä on vielä kk jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29512676:
No millä miehesi esittää, että tulette toimeen? Ei tuollainen tilanne oikeasti voi olla totta! Ei kukaan vanhempi voi olla niin idiootti, että pitää jotain "omillaan pärjäämistä" tärkeimpänä silloinkin, kun ei pärjää omillaan - eivätkä perheenjäsenetkään siis.

Sano tuo mun ukolle!

[QUOTE="köyhä";29512681]Mä olen työtön työnhakija. Mutta työkkäristä tuli 3kk karenssi ja sitä on vielä kk jäljellä.[/QUOTE]

Miksi tuli 3 kk karenssi? Siitä voi valittaa jos on aiheeton tai jos saa edes lyhyemmäksi. Mene vuokrafirmalla kaupan kassalle, pääset heti töihin.

Eikö niiltä öljyä tuovilta saa laskulle sitä öljyä, ainakin miehen sisko maksaa joka kuukausi sitä öljyä laskulla.

On iso talo (ei oma valinta) ja joka nurkasta vetää (huonosti rakennettu, sekään ei ole oma valinta). Talon hinta otettiin aikoinaan osana isompaa (maatila)lainaa jota on reilusti vielä jäljellä, mutta talon osuus on kyllä jo maksettu.

En usko, että saa laskulle öljyä ilman luottotietoja :( Ja karenssi tuli koska sanoin itseni irti edellisestä työpaikasta (oli pakko). Mulle oli jo suullisesti luvattu uusi työpaikka, siksi uskalsin näin tehdä. En sitten saanutkaan sitä, vaan toinen ihminen.

[QUOTE="lolo";29512714]Miksi tuli 3 kk karenssi? Siitä voi valittaa jos on aiheeton tai jos saa edes lyhyemmäksi. Mene vuokrafirmalla kaupan kassalle, pääset heti töihin.

Eikö niiltä öljyä tuovilta saa laskulle sitä öljyä, ainakin miehen sisko maksaa joka kuukausi sitä öljyä laskulla.[/QUOTE]

Mä valitin työkkäriin päätöksestä, ei mennyt läpi. Ei pidä olla niin sinisilmäinen, että uskoo suullisiin lupauksiin. Ja kun sanoin, että mut olis sanottu irti jollen olis sanoutunu itse (mikä on totta) niin totesivat vaan, että olis pitänyt odottaa että työnantaja tosiaan sanoo irti. Tää oli oma moka. Totta.

[QUOTE="nih";29512742]Eipä siinä teidän tilanteessa taida olla muuta mahdollisuutta kuin myydä talo ja koko tila. Tuskin ne sossusta auttavat tuossa tilanteessa.[/QUOTE]

Voi hitto. No, osta hyvä (kannattamaton) maatila?

[QUOTE="köyhä";29512751]Voi hitto. No, osta hyvä (kannattamaton) maatila?[/QUOTE]

Miksi se on kannattamaton? eikö jostain saisi apua ja neuvoja että tilasta saisi kannattavan?

[QUOTE="köyhä";29512734]En usko, että saa laskulle öljyä ilman luottotietoja :( Ja karenssi tuli koska sanoin itseni irti edellisestä työpaikasta (oli pakko). Mulle oli jo suullisesti luvattu uusi työpaikka, siksi uskalsin näin tehdä. En sitten saanutkaan sitä, vaan toinen ihminen.[/QUOTE]
Eikö miehelläkään ole luottotietoja?

Pelaako miehesi rahansa vai miksi ei anna tiliotteita? Itse jollakin hommaisin lapsille ja itselle ruokaa ja jättäisin ukon syöttämättä. Ja mitä vuokra-asunnon saantiin tulee niin sen saa kunnalta vaikka luottotietoja ei olisi jos ero tulee, pitää vain maksaa takuu ja siinä auttaa sossu.

[QUOTE="nih";29512761]Miksi se on kannattamaton? eikö jostain saisi apua ja neuvoja että tilasta saisi kannattavan?[/QUOTE]

Onko sulla mtään käsitystä nykypäivän maataloudesta Suomessa? Ei taida olla. Ei varmaan olis luovuttu maataloudesta päätoimeentulona, jos se olis kannattanut.

Kaikissa kunnissa ei pyydetä takuuta. Näin Helsingissä ainakin silloin toimittiin kun yli 10 vuotta sitten kun itse sain kaupungilta asunnon, nykytilannetta en osaa sanoa mutta jos pk -seudulla asut niin selviää kun googlettelet sekä soittelet. Aktiivinen pitää kaikin tavoin pystyä olemaan vaikka tilanne olisi miten kurja tahansa, muutoin ei saa sitä mikä itselle poikkeuksetta kuuluu. Sen neuvon kuitenkin ensiksi annan että nyt hankkiudut miehestäsi eroon mahdollisimman nopeasti sillä se vaikeuttaa merkittävästi tukien ja avun saamista itsellesi ja lapsillesi.

[QUOTE="tiiu";29512781]Jos sulla karenssi johtuu omista syistäsi niin vähentävät tuesta ainakin 20%. Näin ainakin toimii Oulu[/QUOTE]

Ai toimeentulotuesta? No, ei se haittaa. Kun tulot on tällä hetkellä 0e niin se 80% olis aika kova juttu.

[QUOTE="köyhä";29512785]Onko sulla mtään käsitystä nykypäivän maataloudesta Suomessa? Ei taida olla. Ei varmaan olis luovuttu maataloudesta päätoimeentulona, jos se olis kannattanut.[/QUOTE]näinpä, me lopetettiin maatalous, myytiin pellot ja maksettiin velat pois koska maata ei ollut niin paljon että olisi toimeentulon antanut ja jos olisi jatkettu olisi pitänyt ostaa lisää ja tehdä älyttömät velat ja sittenkään ei olisi toimeentulo ollut taattu. Mies meni töihin muualle ja itse hoidan tätä mitä tästä on vielä jälellä, vähän metsää ja muutama eläin joista ei enää mitään saa mutta antaa nyt niiden viettää eläkepäiviä. Takataskuun jäi iso ja kylmä talo jota rempataan sitä mukaa kuin rahat sallii, tiukka talous ja tyhjillään olevat ulkorakennukset. Onko teillä maata mitä myydä?

Ja lapset on niin isoja, että ne päättää itse kumman luona asuvat. Ja luulen, että vaikka mulla olis ehkä parempi elintaso tarjota tulevaisuudessa, niin ihan vähän ei merkkaa sekään, että täällä on koulut, harrastukset, kaverit jne. Ne vois päättää jäädä isälle. Ja sitä riskiä en halua ottaa.

näinpä, me lopetettiin maatalous, myytiin pellot ja maksettiin velat pois koska maata ei ollut niin paljon että olisi toimeentulon antanut ja jos olisi jatkettu olisi pitänyt ostaa lisää ja tehdä älyttömät velat ja sittenkään ei olisi toimeentulo ollut taattu. Mies meni töihin muualle ja itse hoidan tätä mitä tästä on vielä jälellä, vähän metsää ja muutama eläin joista ei enää mitään saa mutta antaa nyt niiden viettää eläkepäiviä. Takataskuun jäi iso ja kylmä talo jota rempataan sitä mukaa kuin rahat sallii, tiukka talous ja tyhjillään olevat ulkorakennukset. Onko teillä maata mitä myydä?

Periaatteessa on. Mutta näin sydäntalvella se ei kannata, koska ei sais sitä hintaa, mikä kuuluu kuitenkaan. Ja meillä on nyt kyse akuutista (lyhytaikasesta) rahattomuudesta. Mä olen viimestään keväällä alottamassa pitempiaikasen työn (vahingosta viisastuneena pyysin heti kirjallisen sopimuksen) ja maaliskuulla saan sit jo sitä työkkärin rahaakin. Eli kun nyt tää helmikuu jollain selvittäs, niin taas kirkastuis. En kk köyhyyden takia lähtis peltoa/metsää polkuhintaan myymään. Enkä usko sossunkaan sitä vaativan?

[QUOTE="wieras";29512830]En usko sua. Ei kukaan oo tollasen luuserimiehen kanssa.[/QUOTE]

No älä usko. Tää nyt on kumminkin mun elämä ja todellisuus tällä hetkellä.

[QUOTE="köyhä";29512833]Periaatteessa on. Mutta näin sydäntalvella se ei kannata, koska ei sais sitä hintaa, mikä kuuluu kuitenkaan. Ja meillä on nyt kyse akuutista (lyhytaikasesta) rahattomuudesta. Mä olen viimestään keväällä alottamassa pitempiaikasen työn (vahingosta viisastuneena pyysin heti kirjallisen sopimuksen) ja maaliskuulla saan sit jo sitä työkkärin rahaakin. Eli kun nyt tää helmikuu jollain selvittäs, niin taas kirkastuis. En kk köyhyyden takia lähtis peltoa/metsää polkuhintaan myymään. Enkä usko sossunkaan sitä vaativan?[/QUOTE]entä metsää? Me hakkuutettiin suoraan ostajalla harventamalla ja sai ennakon heti ja loput kun oli puut kaadettu. Entä maan vuokraus? Olisiko lähellä joku joka ne vuokraa ja maksaa vuokrat ennakkona heti?

entä metsää? Me hakkuutettiin suoraan ostajalla harventamalla ja sai ennakon heti ja loput kun oli puut kaadettu. Entä maan vuokraus? Olisiko lähellä joku joka ne vuokraa ja maksaa vuokrat ennakkona heti?

Metsästä en tiedä. Pelloista ei kukaan maksa mitään vuokria tähän aikaan vuodesta, ei täällä ole niin paljon ylimääräistä niilläkään, jotka tilaa vielä pyörittävät.

[QUOTE="köyhä";29512863]Metsästä en tiedä. Pelloista ei kukaan maksa mitään vuokria tähän aikaan vuodesta, ei täällä ole niin paljon ylimääräistä niilläkään, jotka tilaa vielä pyörittävät.[/QUOTE]meillä jäi hevosille peltoa sen verran että voivat laiduntaa ja saa ruokansa talveksi ja jatkuvasti on kyselijöitä vuokrataanko tai myydäänkö. Viime viikolla viimeksi oli yksi viljelijä valmis maksamaan heti parin vuoden ennakot niistä. Maanvuokraus on nyt kovempi juttu kuin osto. Ja eikä jotain tukia jäänyt joulukuussa maksamatta ja jossain oli että nyt alkuvuodesta/keväällä maksetaan?

Yhteistyössä