Toinen lapsi haaveissa, mutta pelottaa yövalvomisten jaksaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on miehen kanssa kova vauvakuume, esikoinen reilu vuoden vanha. Esikoinen oli vauvana tosi allerginen ja niinpä meillä oli yöt välillä todella rankkoja. Siitä jäi sellainen avuton olo ja olin kuukahtaa väsymykseen. Nyt hieman pelottaa jo etukäteen miten ihmeessä sitä taas jaksaa niiden yövalvomisten kanssa. Miten muilla on mennyt? Tiedän, että on ihan typerä pelko, enemmän toki jännään saadaanko edes toista ja toivon ettei lapsella ole mitään vakavampaa. Mutta muistan vain niin sen väsymyksen, kun tuntui ettei enää pysty edes nukkumaan vaikka olisi voinut.

meillä tytöillä ikäeroa 4v, ja mietin itsekin että mahdanko jaksaa toista. Mutta nyt jälkeenpäin kun ajattelee niin olen tosi tyytyväinen että annettiin toisenkin tulla. Tosi nopsaan noi yövalvomisajat kuitenkin menevät ohi. Meillä esikoinen oli vaativa ja koliikkivauva.

meillä esikoinen huusi 8kk yötä päivää ja kolme muuta ovat nukkuneet tosi hyvin.
etukäteen et voi tietää onko vauva hiljainen vai huutaja, mutta on hyvä tunnistaa oma jaksaminen.
jos vielä tuntuu siltä, ettei jaksa yövalvomisia niin vauva haaveita kannattaa siirtää, mutta toisaalta toinen menee jo helpommin kun tietää minkälaisia vauvat ovat.
Musta typeriä pelkoja ei ole olemassa, vaan se on sitä etukäteis ajattelua ja siinä saa tutkittua itseänsä, että onko minusta nyt tähän.

Niin olen itsekin ajatellut, että tosi lyhyt aikahan se on. Esikoisen kanssa oli kauhean rankka raskaus, synnytys ja nuo allergiat. Ehkä sen toisen kanssa kaikki ei sitten mene niin pahimman kautta...

Meillä esikoinen nukkui hyvin yönsävauvana mutta kakkonen oli se yöhuutaja. Eli teillä on ainakin se etu minuun verrattuna että osaatte ehkä asennoitua siihen että vauva kukkuisi ylhäällä yöt läpeensä. Sekin jo varmasti helpottaa. Ja onhan se loppujen lopuksi lyhyt aika kun vauva valvoskelee, meillä helpotti jo 6kk iässä. Älkää ainakaan valvomisen pelosta jättäkö vauvaa tekemättä, kyllähän sitä muutaman kuukauden kestää vaikka päällään seisten. =)

Yhteistyössä