Toisten naisten tuijottaminen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhonen vailla siipiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhonen vailla siipiä

Vieras
Olen ollut vuoden parisuhteessa ihanan miehen kanssa. Minä olen 23 ja hän 24. Toisin kuin itselläni hänellä on vain ollut yksi tyttöystävä elämänsä aikana ja muutenkin hiljaista naisten suhteen. Itse olen kokenut kaikenlaista ja ollut ihan riittävästi huonojen sekä hyvien miesten kanssa. Eli itselläni ei ole tarvetta katsella/flirttailla muille miehille, kun vihdoin olen löytänyt unelmieni miehen. Haluan asettua aloilleni juuri tämän henkilön kanssa. ja niin hänkin minulle sanoo, mutta joskus tuntuu että en riitä hänelle. Pettänyt hän ei ole (ainakaan tietääkseni), mutta jatkuva toisten naisten tuijotus (varsinkin nuoroien teinityttöjen) on todella häiritsevää. En tiedä olenko vain ylireagoiva ja omistushaluinen, mutta tämä asia on todella ärsyttävää suhteessamme, joka on muuten niin ihana. Voisiko olla mahdollista, että mies kaihoaa muita naisia, koska ei ole koskaan elänyt kunnon poikamieselämää ja harrastanut joka viikonloppu yhdenillan suhteita.? Ja nyt ehkä meidän suhteemme on alkanut "ahdistaa"... Pelkään, että tämä vielä "harmiton" tuijottaminen muuttuu ajankuluessa joksikin muuksi, teoiksi. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä aiheesta? Mitä pitäisi ajatella, olenko aivan hakoteillä? Itse en näe oikeastaan edes muita miehiä sillä tavalla, kun olen hänen seurassaan enkä tunne tarvetta vilkuilla muita koko ajan. Tulee sellainen olo, että olen riittämätön hänelle...

Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistänne! :)

En osaa sanoa mistä johtuu, että hän jää tuijottamaan muita. Ehkä hän ei usko sinun pahastuvan. Ehkä hän ei välitä, vaikka pahastuisit. Ehkä hän ei mielestään katsele muita mitenkään erityisemmin. Jos hänellä on todella vähän kokemusta naisista ja seurusteluista, voi tällaisten asioiden ymmärtäminen jopa olla heikkoa. Varmaan sinun kannattaisi huomauttaa tai vihjaista asiasta hienotunteisesti.

Kysy asiasta. Sano, että katselemisesi on niin silmiin pistävää, että sitä ei voi olla huomaamatta ja olet nyt alkanut miettimään mistä se johtuu ja voiko se johtaa johonkin. Kysy onko hän itse huomannut tekevänsä näin.

Joillain ihmisillä on tapana katsella ympärilleen huomaamatta siinä mitään sen kummempaa. Parisuhteissa täytyy puhua, ettei eletä kuin kauniissa ja rohkeissa. Näin elämä on helpompaa, ei tarvitse yksin miettiä ja pohtia.

Itselläni sama tilanne,vähän yli vuosi ollaan seurusteltu,minulla enemmän entisiä kuin miehelläni.Mieheni tuijottaa myös muita naisia ja olen monesti pahoittanut siitä mieleni ja monesti myös sanonut siitä hänelle.Hänestä se on ihan normaalia.Joo onhan se mutta kun täytyy tuijottaa niiin pitkään ja joka naisen perse ja tissit tsekata.Itse en muita miehiä katsele kun ei oo tarvetta.Esim.perseitä en tsekkaile.
No rupesin ihan piruuttani katseleen miehiä pitkään ja päästä varpaisiin,ikään kuin arvioivalla katseella että olisikohan tuossa potentiaalia..Johan mies sanoi että miks tuijotat kaikkia miehiä yhtäkkiä,onko joku toinen?
Siihen tokasin että eipä ole mutta ihan samanlainen itse olet joten enköhän minäkin näin saa tehdä..?
Jopas loppui minun aikanani se naisten tuijotus,yksin olleessaan/jätkäporukalla saa tuijottaa ja kuolata ihan niin paljon kuin haluaa.Tää ei kyllä kaikilla toimi

Ei se katselu välttämättä johda mihinkään sen kummempaan.

Itse ainakin katselen ihan vaistomaisesti, ja minusta se on ihan normaalia.

Enemmän siinä katselussa kiinnittää huomiota vaatteisiin ja olemukseen sekä mitä hän tekee tai puhuu.

Pitääkö baarissa katsella kokoajan vaimoa silmiin, eikä sitä mitä ympärillä tapahtuu?

Ihan seurustelumme alkuaikoina minua ärsytti - ja myös nolotti - suunnattomasti se, että poikaystäväni pää kääntyi kuin korkkiruuvi muiden naisten perään. No, kerran kun tuli jotain kinaa jostain, sanoin sen yhteydessä, että voisi jättää muiden naisten tuijottamisen minun läsnäollessani. Se loppui siihen. (käytin toki useampaakin lausetta....)

Minulla oli joskus mies, joka kääntyili katseleen naisten perään ja tätä tapahtui oikeasti joka kerta kun käytiin kaupungilla. Minusta oli kiusallista, kun joku nainen tuli vastaan, mies kääntyi vahtaamaan naista vielä 1-3 sekuntia perään.
Ei minustakaan oikein kivalta tuntunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Perhonen vailla siipiä:
Pettänyt hän ei ole (ainakaan tietääkseni), mutta jatkuva toisten naisten tuijotus (varsinkin nuoroien teinityttöjen) on todella häiritsevää. En tiedä olenko vain ylireagoiva ja omistushaluinen, mutta tämä asia on todella ärsyttävää suhteessamme, joka on muuten niin ihana.

Kyllä, sinä ylireagoit. On aivan terveen ihmisen merkki reagoida nähdessään jotain silmilleen miellyttävää, olipa se sitten naiset/miehet, taide tai urheilukilpailut.
Ympäristöönsä reagoimaton tai vain yhden ihmisen maailmassaan näkevä kärsii todennäköisesti jostain sairaudesta tai häiriöstä.

Voisiko olla mahdollista, että mies kaihoaa muita naisia, koska ei ole koskaan elänyt kunnon poikamieselämää ja harrastanut joka viikonloppu yhdenillan suhteita.?

Voi. Ajatus, halu tai tunne ei ole kuitenkaan teko. Harvat ensirakkaussuhteet kestävät elämän loppuun saakka, mutta poikkeuksia on.

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä aiheesta? Mitä pitäisi ajatella, olenko aivan hakoteillä?

Eikö sinun silmäsi erota kaunista naista? Miksi et voi osallistua katsomiseen ja tarkkailla, minkälaiset ihmiset kumppaniasi kiinnostavat ja ehkä kommentoidakin hänen katsomaansa ihan positiiviseen sävyyn. Kaikkeen kiinnostukseen ei aina tarvitse liittyä mitään seksuaalista taka-ajatusta.

Eikö sinun silmäsi erota kaunista naista? Miksi et voi osallistua katsomiseen ja tarkkailla, minkälaiset ihmiset kumppaniasi kiinnostavat ja ehkä kommentoidakin hänen katsomaansa ihan positiiviseen sävyyn. Kaikkeen kiinnostukseen ei aina tarvitse liittyä mitään seksuaalista taka-ajatusta.

Harva mies kuitenkaan kestää, jos oma naisystävä kommentoi vastaantulevien miesten hyvää ulkonäköä ja vartaloa ja osallistuu vielä mukaan kehuihin, mutta se on varmaan normaalia, kun "eihän naisia kiinnosta hyvännäköiset miehet"...

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Harva mies kuitenkaan kestää, jos oma naisystävä kommentoi vastaantulevien miesten hyvää ulkonäköä ja vartaloa ja osallistuu vielä mukaan kehuihin, mutta se on varmaan normaalia, kun "eihän naisia kiinnosta hyvännäköiset miehet"...

No jaa, kai se on enemmän yksilökohtaista kuin sukupuoleen sidottu ominaisuus. Epävarmoja itsestään on niin paljon.

Tuskin kuitenkaan on olemassa ihmistä, jolla ei olisi jonkinlaista omaa 'kauneuskäsitystä', vaikka kaikilla se ei kohdistukaan pelkästään muiden ulkonäköön. Pelkkiin ulkonäköseikkoihin kiinnittävät huomiota yleensä hyvin nuoret, itsestään epävarmat tai muutoin kypsymättömät.

Näinhän aloittajankin tapauksessa on. Hän tuskin kuvittelee olevansa maailman kaunein nainen, mutta ei kestä sitä ajatusta, että hänen kumppaninsa ajattelisi jonkun muun olevan kauniimpi. Kuitenkin mies katsoessaan voi ajatella vain 'onpa kaunis', eikä mitään muuta, hänhän on jo valintansa tehnyt, eikä siis vertaa näkemäänsä 'kaunista' omaan kumppaniinsa.

Ei kyse ole epävarmuudesta, vaan siitä, ettei moukkamaista käyttäytymistä ole pakko sietää. Toisten töllöttäminen oman kumppanin seurassa on epäkohteliasta.

Minä ainakin tiedän/tiesin, että maailma on täynnä kauniita naisia (ja komeita miehiä) mutta ei niitä toisia tarvitse kaula kiemuralla omansa seurassa vahdata.

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä sanoin:
Ei kyse ole epävarmuudesta, vaan siitä, ettei moukkamaista käyttäytymistä ole pakko sietää. Toisten töllöttäminen oman kumppanin seurassa on epäkohteliasta.

Minä ainakin tiedän/tiesin, että maailma on täynnä kauniita naisia (ja komeita miehiä) mutta ei niitä toisia tarvitse kaula kiemuralla omansa seurassa vahdata.

Just näin. On epäkohteliasta kuolata toisten perään oman kumppanin seurassa. Kyllä jokainen normaali ihminen erottaa mikä on normaalia kauneuden ihailua ja millainen tuijottaminen on törkeää omaa kumppania kohtaan. Katsella voi ympärilleen myös siten, ettei se loukkaa toista. Ei tänne tarvitse vetää mukaan arvailuja ap:n "huonosta itsetunnosta" sun muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Ei se katselu välttämättä johda mihinkään sen kummempaan.

Itse ainakin katselen ihan vaistomaisesti, ja minusta se on ihan normaalia.

Enemmän siinä katselussa kiinnittää huomiota vaatteisiin ja olemukseen sekä mitä hän tekee tai puhuu.

Pitääkö baarissa katsella kokoajan vaimoa silmiin, eikä sitä mitä ympärillä tapahtuu?

Mikä on tärkeämpää, se että saa vapaasti tuijotella ketä huvittaa, missä ja miten pitkään huvittaa, vai se, että omalla kullalla on hyvä mieli?

Mies, joka oman naisensa seurassa kääntyy jokaisen hameenhelman perään, antaa itsestään junttimaisen kuvan. Tuollainen käytös osoittaa hyvien käytöstapojen puutetta, joka näkyy varmaan muissakin tilanteissa.

Toljottaa kuin pässi uutta veräjää. Ja ikää ei ole 16 vaan 46 vuotta. Ihan kuin ei olisi ikinä ennen naisia nähnyt. Hävettää joskus mutta minkäs teet. Kommentoimisen on sentään jättänyt kun sanoin että alan kohta itse huokailla muita miehiä ja kehua heidän varusteluaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä sanoin:

Alkuperäinen kirjoittaja törkeää käytöstä ei tarvitse hyväksyä:
Just näin. On epäkohteliasta kuolata toisten perään oman kumppanin seurassa. Kyllä jokainen normaali ihminen erottaa mikä on normaalia kauneuden ihailua ja millainen tuijottaminen on törkeää omaa kumppania kohtaan. Katsella voi ympärilleen myös siten, ettei se loukkaa toista.

Kukahan se nyt tässä arvailee? Keskustelun avaaja ei kirjoittanut mitään kuolaamisesta, mutta muiden käymä jatkokeskustelu antaa ymmärtää, ikään kuin näin olisi tapahtunut.

Moukkamaista käytöstäkin on niin monenlaista...

Alkuperäinen kirjoittaja törkeää käytöstä ei tarvitse hyväksyä:
Ei tänne tarvitse vetää mukaan arvailuja ap:n "huonosta itsetunnosta" sun muusta.

Kun lukee aloituksen, ei tarvitse arvailla:

Pelkään, että tämä vielä "harmiton" tuijottaminen muuttuu ajankuluessa joksikin muuksi, teoiksi. ja Tulee sellainen olo, että olen riittämätön hänelle...

Kertovatko nämä itsestään varman ihmisen ajatuksista? Hänhän kyseenalaistaa itsekin omat ajatuksensa siitä, että kumppanin katseluista ärsyyntyminen olisi tavanomaista voimakkaampaa, vaikka kumppanin tapa katsella ei hänen kuvaamanaan sitä ole.

Kuinka toisen ympärilleen katsomista voisi edes estää ja mistä voi olla niin varma, että toinen katsoo juuri jotain tiettyä kohdetta? Ennen kaikkea, mistä voi tietää, mitä ajatuksia toisen päässä juuri silloin on, kun hän jotakin katsoo?

Yleensä silloin lähdetään arvailemaan pelkkien omien olettamuksien ja epävarmuuksien pohjalta toisen katsomisia ja mietteitä.

Myös sitä mieltä, että on moukkamaista läähättää kumppanin aikaan tai muulloinkaan kenenkään muun perään.

Minua ärsyttää miehet, jotka jutellessa katselee (minun) rintoja. Minulla on normaalit rinnat enkä pukeudu provosoivasti, kaulus voi olla ihan kaulassakin asti, eikä mitään tyköistuvia puseroita, mutta silti pitää joidenkin aina välillä katsastaa rintoja. Se ärsyttää ja sellaisen miehen pisteet kyllä laskee minun silmissäni pohjamutiin.

Oma mieheni ei onneksi katsele sen kummemmin toisten naisten perään, osaa käyttäytyä fiksusti.

Seksi mielessä en naisia ainakaan katsele milloinkaan. Oma vaimo on ainoa poikkeus.

Katsominen on kyllä niin vaistomaista, että se tapahtuu täysin automaattisesti. Ihmisvilinästäkin löytyy aina jokin kiinnostava yksilö. Joskus sitä vaan unohtuu seuraamaan jotakin henkilöä.

Tietysti vältän suoraa tuijotusta. Yleensä kun katse kohtaa, niin molempien silmät kääntyvät pois, jos ei ole tuttu henkilö kyseessä.

Miksi korut ovat siinä rintojen läheisyydessä? Nehän suorastaan imevät katseita puoleensa.

On minulla oma katselutekniikkakin olemassa. Marketeissa ja tavarataloissa on kätevä katsella hyllyjen ohi, kun taustalla naiset kulkevat. Eikä kukaan ole hoksannut sitä, kun silmät on niin helposti ja nopeasti käännettävissä hyllyihin.

Teen oletuksen, että lainaamani tekstin on kirjoittanut vanhempi mieshenkilö.

Varttuneemmat miehet kuvittelevat vielä, että on heidän yksinoikeutensa arvostella ja arvioida naisia.

Eikö sinun silmäsi erota kaunista naista?
[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja sillä silmällä:
Että voisinko vapaaehtoisesti naida sitä...

Just niin. Antropologi Desmond Morris kirjoitti kirjassaan: "Alaston apina", että JOKAINEN mies tekee mielikuvituksissaan temput JOKAISEN vastaantulevan naisen kanssa. Apinaihmisten hommaa, mutta totta. Niin minäkin teen. Jos vastaan tulee kaunis nainen, mietin, miltähän tuntuisi panna tuotakin. Rumaa naista katsellessa mietin samaa.. Kummallista. Kunhan silmänsä osaisi pitää kurissa, ettei kumppani huomaa. Taito onkin siinä!

Ja nainen joka myöntää ajattelevansa samoin vastaantulevia miehiä kohtaan onkin sitten monen miehen mielestä huora... johtunee kateudesta, koska naisen on helpompaa toteuttaa tuo ajatus kuin miehen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina*****:
Ja nainen joka myöntää ajattelevansa samoin vastaantulevia miehiä kohtaan onkin sitten monen miehen mielestä huora... johtunee kateudesta, koska naisen on helpompaa toteuttaa tuo ajatus kuin miehen.

Tietysti naiset saa ajatella samoin. Jos ihminen ei suo toiselle edes tuonlaista mukavaa funtsimista niin melkoisen huonon minäkuvan ja itsevarmuuden kyllä omaa.
Kyllä ihmisluonteeseen kuuluu tuollaisten miettiminen, sellaiseksi meidät on luotu. Muutenhan me kuoltais sukupuuttoon.........

Että ap.:n kuolaava kaverihan on selvä junttihemmo. Eihän tuollainen käytös ole millään mittarilla fiksua. Ja Sinua kohtaan se on erittäin epäkohteliasta. Eikä varmaan kohteetkaan nesteisiinsä huku.

Muuttakaa suurkaupunkiin ja olkaa yhdessä todellisen suurkaupunkilaisen kanssa. Kun kaikenlaisia ihmisiä on joka puolella yhtenään, niin kukaan ei jaksa tuijottaa ketään. Jokaisen naisen perään päätään kääntävät ovat maalaisia, jotka eivät ole tottuneet näkemään tarpeeksi paljon ihmisiä. Suurkaupunki turruttaa, täällä ei kukaan käänny kenenkään perään.

Yhteistyössä