Toisten naisten tuijottaminen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhonen vailla siipiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä Tukholmassa on niin paljon kauniita naisia joka puolella ettei kukaan jaksa enää niskojaan nyrjäyttää kenenkään vuoksi. Jos jossain päät kääntyy, niin ne on turisteja. Kreikkalaisen tyttökaverini kyläilevä serkku ei viihtynyt täällä ollenkaan. Se luuli tulleensa näkymättömäksi kun kukaan ei huomannut hänen olemassaoloaan tai viheltänyt perään. Lähti kiireenvilkkaa takaisin Kreikkaan. Käyn Suomessa niin harvoin, että olin unohtanut että suomalaiset miehet kääntyy naisten perään. Täällä sellaista ongelmaa ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja taidat olla tosi juntti:
Meinaatko, että naisen päässä on vikaa jos ei tykkää siitä, että vilkuilet muita omasi seurassa? Jos mielestäsi siinä ei ole mitään pahaa jos katselee ja katsellaan, niin miksi moni mies suuttuu ja loukkaantuu jos oma vaimo tekee samoin kuin hän? Vai onko toisten katselu vain miehen oikeus mutta ei vaimon? Mitä te miehet tykkäisitte siitä, jos toisen miehen vaimo kuolaisi peräänne oman miehen seurassa?

Joidenkin junttien mielestä muiden naisten tuijottaminen kuuluu ilmeisesti heidän perusoikeuksiinsa, mutta auta armias, jos oma vaimo/tyttöystävä tekisi samaa.

Seurustelun vuoden verran miehen kanssa, jonka vuoksi pahoitin mieleni lukuisia kertoja ja riitelimmekin asiasta monesti. Mies esimerkiksi ravintoloissa osoitti mielestäni asiaan kuulumatonta huomiota tarjoilijoille, koska halusi olla "ystävällinen". Samoin oli kauppojen kassoilla, kassaneideille piti osoittaa arvostusta pitkällä silmiin tuijottamisella. Minä vierellä olisin halunnut vajota maan alle.

Loppujen lopuksi suurin ja suhteen päättävä riita aiheutui siitä, kun mies sai kunnon raivarin. Syynä minun "epäluotettavuuteni". Miehelle nimittäin valkeni, että muut miehet katselevat minua ihan liian pitkään ja flirttailevatkin mokomat. Törkeää sellainen :DD. Sitten eräs entinen ihailija, joka oli nähnyt minut etäältä pitkästä aikaa, kehtasi lähettää ihan tekstiviestin ja kysyä, mitä kuuluu. Se oli jo liikaa, näin miehiin menevän naisen kanssa ei voi seurustelua jatkaa. Mielestäni miehen käytös vain vahvisti hänen ajatuksensa muiden naisten suhteen, koska ajatteli muiden miesten ajattelevan samoin minusta.

Kyllähän kenen tahansa huomio kiinnittyy poikkeavaan. Voi myös tarkoittaa poikkeuksellisen kaunista, komeaa, vähäpukeista, alastonta, rumaakin. Jotenkin luonnollista, että mies katselee tai näkee paljastavasti pukeutuneen naisen. Ei naisen tarvitse olla edes kaunis tai viehättävä, edes suuremmin himoittava. Kyse on vain siitä, että tietty tavanomaisuuden tai normaaliuden raja ylittyy. Naisen rinnat pursuavat yli, takamus on hävettävän suuri, hameen alta näkyy paljas vesiraja, huulet ovat turvonneet ja räikyvän punaiset, yrittää pysytellä väärillä säärillään pystyssä korkeissa koroissa jne.

Tietenkin tuosta kaikesta voi olla hieman kauniimpi ja hillitympi vaihtoehto, kuten missi, jonka näyttäytyminen on tarkoitettukin huomioitavaksi :). Myös naiset katsovat noita samoja juttuja toisissa naisissa. Kysehän on ihan tarkoituksellisesta huomion hakemisesta. Jotkut siinä onnistuvat.

Ymmärrän kyllä senkin, että mies vierellä (puoliso tai ei) on erityisen flirtti ja kaipaa itsekin vastahuomiota imartelevalle katselleen. Pahimmassa tapauksessa mies saattaa tuijottaa toista naista ja vastata vielä saamaansa huomioon pullistelemalla ja erilaisilla pariutumiselellä antaen kaikkien lähellä olevien ymmärtää, että kiinnostus on seksuaalista. Puolison käytöksenä sellainen on loukkaavaa ja hämmentää myös ympärillä olevat. Tässä kaiketi kulkee jokin hyvän käytöksen ja hyväksyttävyyden raja. Ei kuulu herättää ainakaan yleistä pahennusta.

Entinen miesystäväni, joka oli enemmän niitä tuijottelijoita, totesi joskus, että on kohteliasta naisia kohtaan antaa näiden ymmärtää, että mies pitää heitä viehättävinä. Ei ollenkaan osannut ajatella, että tuollainen on epäkohteliasta sitä omaa naista kohtaan eikä muille naisille pidä osoittaa mielenkiintoa. Omakin myötätunto kohdistuu kyllä minua tuijottavan miehen kumppaniin enkä suinkaan ajattele, että onpa kohtelias mies, kun katsoo minua noin pitkään :D

Sama täällä. Ei voisi vähempää kiinnostaa joku juntti, joka tuijottaa, vaikka on OMA nainen vieressä. Korkeintaan vilkaisen naista, jotta hän ymmärtäisi, ettei tarvitse pahastua tai jotain... Eli miehille tiedoksi, toi junttituijotus ei oikein toimi, kun omaa ja vierasta naista inhottaa...
Normaali ihmisten katseleminen on ok, mutta tässä ei puhutakaan siitä.

Kuka kertoisi mitä tuo kuolaaminen on? Milloinkaan minulla ei kuola ole suusta ainakaan valunut naista katsellessa. En teitä kylläkään seksuaalisessamielessä katselekaan. Muussamielessä nainen on viehättävä kylläkin. Naiselliset liikkeet eleet puheet niitähän minä saatan jäädä seuraamaan.

Yhtähyvin voin myös ajatella ompas outotyppi ja silti seuraan hänen toimintojaan.

Voiko teeveestä katsella naisesiintyjiä puolison häiriintymättä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Kuka kertoisi mitä tuo kuolaaminen on? Milloinkaan minulla ei kuola ole suusta ainakaan valunut naista katsellessa. En teitä kylläkään seksuaalisessamielessä katselekaan. Muussamielessä nainen on viehättävä kylläkin. Naiselliset liikkeet eleet puheet niitähän minä saatan jäädä seuraamaan.

Yhtähyvin voin myös ajatella ompas outotyppi ja silti seuraan hänen toimintojaan.

Voiko teeveestä katsella naisesiintyjiä puolison häiriintymättä?

Katsele Sivupersoona hieman enemmän miesten tapoja :). Tosielämässä miehen kuolaaminen voi olla esim. baaritiskillä peitetty juomalasilla. Nieleskely lisääntyy. Välillä pyyhkäistään kämmenselällä suupieltä ja lipaistaan huulia.

Kun tuo yhdistyy tiiviiseen naista mittailevaan tuijotukseen, niin voi puhua kuolaamisesta. Miehen katse avoimesti siivilöi naisen vartaloa. Ohikulkevaa katsotaan niin, että miehen pääkin liikkuu katseen mukaan, yleensä alhaalta ylös (naisen takapuoli, sääret, rinnat ja kasvot, silmät). Siitä ei voi erehtyä. Haetaan tuijotuksella ja katsomisella kontaktia. Suomalaismiehet eivät sentään vislaa, mutta etelämpänä tuo sama kuolaaminen yleensä merkataan vihellyksellä.

Jos Sivupersoona olet jokus kotisi ulkopuolella käyskennellyt ja matkustellut, niin ymmärtänet, mitä kuolaamisella tarkoitetaan. TV:n katselu on taas ihan teidän oma juttunne. Vaimolta lienee parasta tuota kysellä tai katsella telkkaa itsekseen. Silloin tuskin kukaan tietää kuolaamisesta eikä varmaan häiriinny, ellei nojatuoli tai sohva paljasta salaisuutta.

Kiitokset ympärisöopista.

Milloinkaan en ole tuommoisiin asioihin kiinnittänyt minkäänlaista huomiota.

Millälailla naiset kuolaavat? Siihenkään en ole kiinnittänyt mitään huomiota. Kysyn siksi, että osaan juosta karkuun.

Tuo on jännäasia miten tuohon katseluun suhtaudutaan. Ensin naiset pukeutuu ja laittautuu, että heidät huomattaisiin joukosta. Mutta katsella ei saisi kolmea sekuntia pitempään.

Tuohon pitäisi kehittää jokin täsmäpukeutuminen mikä ohjaisi teihin vaan ne oikeilta henkilöiltä tulevat katseet.

Olisiko se jo askel parempaan suuntaan, jos mies katselisi ylhäältä alaspäin, kun päinvastainen tapa tuntui kovin epämielyttävältä?

Alkuperäinen kirjoittaja Perhonen vailla siipiä:
Olen ollut vuoden parisuhteessa ihanan miehen kanssa. Minä olen 23 ja hän 24. Toisin kuin itselläni hänellä on vain ollut yksi tyttöystävä elämänsä aikana ja muutenkin hiljaista naisten suhteen. Itse olen kokenut kaikenlaista ja ollut ihan riittävästi huonojen sekä hyvien miesten kanssa. Eli itselläni ei ole tarvetta katsella/flirttailla muille miehille, kun vihdoin olen löytänyt unelmieni miehen. Haluan asettua aloilleni juuri tämän henkilön kanssa. ja niin hänkin minulle sanoo, mutta joskus tuntuu että en riitä hänelle. Pettänyt hän ei ole (ainakaan tietääkseni), mutta jatkuva toisten naisten tuijotus (varsinkin nuoroien teinityttöjen) on todella häiritsevää. En tiedä olenko vain ylireagoiva ja omistushaluinen, mutta tämä asia on todella ärsyttävää suhteessamme, joka on muuten niin ihana. Voisiko olla mahdollista, että mies kaihoaa muita naisia, koska ei ole koskaan elänyt kunnon poikamieselämää ja harrastanut joka viikonloppu yhdenillan suhteita.? Ja nyt ehkä meidän suhteemme on alkanut "ahdistaa"... Pelkään, että tämä vielä "harmiton" tuijottaminen muuttuu ajankuluessa joksikin muuksi, teoiksi. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä aiheesta? Mitä pitäisi ajatella, olenko aivan hakoteillä? Itse en näe oikeastaan edes muita miehiä sillä tavalla, kun olen hänen seurassaan enkä tunne tarvetta vilkuilla muita koko ajan. Tulee sellainen olo, että olen riittämätön hänelle...

Kiitoksia jo etukäteen mielipiteistänne! :)

Hei, poikamies on vasta 24 v. ei 24 vuotias poika vielä mikään mies ole, 24 vuotias tulee justis kurkistaa nurkan taa, eli mitä on tarjoilla. ei ihme että alkaa herää ja huomaa että on paljon kauniita naisia kävelee joka paikassa. nuoret miehet tuijottaa sekä vanhatkin.
ja sinä kuulostat aivan kuin olisit jo 63 v. " Itse olen kokenut kaikenlaista ja ollut ihan riittävästi huonojen sekä hyvien MIESTEN kanssa "

relax bebe ;)

Sivupersoona, tässä keskustelussa on kysymys siitä, että oman naisen seurassa olevan miehen liika kiinnostus toisiin naisiin loukkaa omaa naista ja häiritsee usein myös sitä naista, jota mies tuijottaa. Miten miehet katselee naisia yksinollessaan on heidän asiansa.
Useimmat naiset eivät pukeudu miehiä varten, vaan omaksi ilokseen. Kaikki eivät myöskään halua kerätä katseita. Väärän miehen liika katselu on häiritsevää. Jos nainen vastaa katseisiin ja vaikuttaa kiinnostuneelta, niin jatka katselua. Jos kääntää katseensa pois ja vaikuttaa kiusaantuneelta, niin lakkaa tuijottamasta. Kyllä jokainen normaali, empaattinen ihminen ymmärtää toisen kehon kielestä mikä käytös on sopivaa ja mikä ei.

Minä kylläkin katselen ympärilleni samallalailla on vaimo mukana tai ei. Eikä vaimo ole milloinkaan maininnut katselustani mitään kielteistä.

Tai no on nyt yksi tapaus kun oikein tarkkaan muistelen menneitä, mutta se olikin vähän erikoinen tapaus. Poikkesimme eräänän kesäloman aikaan hietsun uimarannalla. Aurinko paistoi ja oli lämmintä. Lapsetkin oli mukana matkassa, niin hetkenaikaa luulin itsekin näkeväni kangastusta. Sillä alaston nainen alkoi nousta merestä. Liekö ollut merenneito. Käveli siinä rannalla ilman rihmankiertämää välittämättä muista ihmisistä. Tuli siihen aika lähellekin meitä, niin silloin vaimo sanoi, älä katselekaan sinnepäin. Ihan en pystynyt toteuttamaan hänen toivetta. Sitä vaan silmät kääntyvät väkisin sinnepäin. Mutta ei tuostakaan ole mitään jälkipuheita tullut.

Kuvitteleeko joku, että olisin tuon naisen perään lähtenyt?
Vai miten loukkasin vaimoa, kun katselin toista naista?
Jos joku haluaa esiintyä, niin ei kai se ole minun vika, jos hän haluaa esiintyä hienoissa vaatteissa tai sitten vaikka nakuna.

Kyllä se vaatetus yleensä ensin pistää silmään on se sitten tarkoitettu itselle tai kanssakulkijoille.

Sivupersoona on juuri yksi esimerkki miehen putkiaivoista. ; ) Ei käsitä vaikka rautalangasta väännetään. Miehethän on juuri tuollaisia. "Tuijotan mutten kuolaa kun kerta sitä kuolaa ei valu suunpielestä". Jotkut miehet osaavat katsoa kauniisti, ihailevasti mutta silti kunnioittaen. Jotkut katselevat alentavasti; alhaalta ylöspäin, virne naamassa joka kertoo "olet pantavan näköinen". Miehissä on eroja, katseissa on eroja, käytöstavoissa tai niiden puuttumisessa on eroja.

Fiksu mies katsoo hetken muttei jää tuijottamaan suu auki. Ärsyttävintä on miehet jotka käyttävät torvea tai ovat ajamassa ojaan kun näkevät vähäpukeisen naisen. Ikäänkuin eivät olisi koskaan naista nähneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Flocad:
Itselläni sama tilanne,vähän yli vuosi ollaan seurusteltu,minulla enemmän entisiä kuin miehelläni.Mieheni tuijottaa myös muita naisia ja olen monesti pahoittanut siitä mieleni ja monesti myös sanonut siitä hänelle.Hänestä se on ihan normaalia.Joo onhan se mutta kun täytyy tuijottaa niiin pitkään ja joka naisen perse ja tissit tsekata.Itse en muita miehiä katsele kun ei oo tarvetta.Esim.perseitä en tsekkaile.
No rupesin ihan piruuttani katseleen miehiä pitkään ja päästä varpaisiin,ikään kuin arvioivalla katseella että olisikohan tuossa potentiaalia..Johan mies sanoi että miks tuijotat kaikkia miehiä yhtäkkiä,onko joku toinen?
Siihen tokasin että eipä ole mutta ihan samanlainen itse olet joten enköhän minäkin näin saa tehdä..?
Jopas loppui minun aikanani se naisten tuijotus,yksin olleessaan/jätkäporukalla saa tuijottaa ja kuolata ihan niin paljon kuin haluaa.Tää ei kyllä kaikilla toimi

Sama toimi täällä päässäkin. Tosin se lopulta johti siihen että menin tuijotteluissani hiukkasen liian pitkälle, elikkäs ns. mopedi karkasi käsistä, mutta näistä on selvitty.

Alkuperäinen kirjoittaja kun joskus:
Minulla oli joskus mies, joka kääntyili katseleen naisten perään ja tätä tapahtui oikeasti joka kerta kun käytiin kaupungilla. Minusta oli kiusallista, kun joku nainen tuli vastaan, mies kääntyi vahtaamaan naista vielä 1-3 sekuntia perään.
Ei minustakaan oikein kivalta tuntunut.

Mitä ihmeen älykääpiöitä eräät miehet on, kysyn vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina*****:
Ja nainen joka myöntää ajattelevansa samoin vastaantulevia miehiä kohtaan onkin sitten monen miehen mielestä huora... johtunee kateudesta, koska naisen on helpompaa toteuttaa tuo ajatus kuin miehen.

Apina ja huora ne yhteensoppii, pannaan pussauskoppiin!

Alkuperäinen kirjoittaja katso mutta älä tuijota:
Sivupersoona on juuri yksi esimerkki miehen putkiaivoista. ; ) Ei käsitä vaikka rautalangasta väännetään. Miehethän on juuri tuollaisia. "Tuijotan mutten kuolaa kun kerta sitä kuolaa ei valu suunpielestä". Jotkut miehet osaavat katsoa kauniisti, ihailevasti mutta silti kunnioittaen. Jotkut katselevat alentavasti; alhaalta ylöspäin, virne naamassa joka kertoo "olet pantavan näköinen". Miehissä on eroja, katseissa on eroja, käytöstavoissa tai niiden puuttumisessa on eroja.

Fiksu mies katsoo hetken muttei jää tuijottamaan suu auki. Ärsyttävintä on miehet jotka käyttävät torvea tai ovat ajamassa ojaan kun näkevät vähäpukeisen naisen. Ikäänkuin eivät olisi koskaan naista nähneet.
Uskallan kysyä, kun en kuulu torvimiehiin.

Kuinkahan pitkä tuo hetken katseluaika on?

Voiko hetken katselu toistua, vai muuttuuko se tuijotteluksi sieltä naisen suunnalta katsottuna?

Olkoon esimerkkinä vaikka kahvila tai jokin muu julkinentila. Ensinnäkin ostoksia tehdessä voi katsella myyjää ja siinä samalla katsella. Siinähän ehtii arvioida hyvin kampauksen, meikit, vaatetuksen, muun olemuksen, jopa vilkaista suoraan silmiin.

Siinä kahvia juodessa voi jatkaa myyjän katselua tai muita asiakkaita. Riippuen mitä mielenkiintoista siellä katselusuunnassa on.

Suoraan tuijottamista tuskin teen. Enempi se on sellaista vilkuilua. Onko vilkuilun kohteeksi joutuminen myös epämielyttävää?

__________________ Tuossa pätkä rautalankaa josta väännätte. Kiitos jo etukäteen.

Kyllä se nyt vaan on niin että joko se mies tuijottaa naista sillätavalla tai sitten katsoo tätä normaalisti niinkuin katsoisi miestä. Kyllä nainen huomaa eron. Ja jos se olisi noin kauhean monimutkaista ja vaikeasti käsitettävää että "mikä se tuijotus on ja mikä on kuolaus ja äiti mikä on kolme sekunttia" niin miksi sitten jotkut miehet kaikkien naisten mielestä tuijottavat ja jotkut osaavat olla tuijottamatta? Kyllä tuo "alaston merenneito käveli eteeni" on aika kaukaa haettu..

Väännettään nyt sitä rautalankaa. Jos katse jää ikäänkuin pitkään lepäämään=tuijottelua (ei kannata harrastaa oman kumppanin läsnäollessa)
eli jos Sivupersoona kahvilassa jää katselemaan myyjää useamman kerran, sanotaanpa ekan kerran kassalla, toisen kerran pöydässä, kolmannen kerran kun astelee ulos (siis katselee ikäänkuin "arvioisi" kampausta (just joo) naamaa, rintavasrustusta jne.). ----^^^^----- näin se rautalanka vääntyy. ; )

Kun miehet katselee nätisti, siitä tulee hyvä mieli. Mies siis esim. nostaa katseen, hymyilee nätisti, avaa esim oven ja katsoo silmiin kauniisti, kohteliaasti muttei ilmeellä: "sut veisin kotiin makkariin" vaan enemmänkin ilmeellä; "oletpas nätti". Puoliksi sellainen neutraalin kohtelias katse. En halua saada erottisesti vivahteikkaita katseita muilta kuin omalta mieheltä. Ja toivoisin ettei hän jakelisi niitä muille kuin minulle (toivossa eletään).

Mutta kun mies hakee katsetta usemman kerran, mulkoilee, katselee arvioiden ja virne naamassa (ei vastaa hymyä) tai täysin ilmeetön naama on kyseessä junttimainen tuijotelu. Upposi vai hämmensinkö liikaa, Sivupersoona?

Nainen on monimutkaisempi kuin mies. Mies on kaikessa yksinkertaisuudessaan useimmiten kömpelö ja puupää.

Kiitos vastauksesta myös näin jälkikäteenkin.

Mistähän muuten nainen tietää mitä mies milloinkin ajattelee?
Arvella tietysti voi, mutta usein taitaa kuitenkin mennä vikaan.

Hymyssäkö se salaisuus onkin, niin ja ovenavaamisessa. Sittenhän minä olen aikavahvoilla. Molemmat onnistuvat mainiosti.

Tuossa tuijottamisessa voi olla kysymys muustakin kun naisen himoitseminen. Ettekö te milloinkaan pysähdy miettimään jotakin kinkkistä asiaa? Minä ainakin miettiessäni ja yrittäessä ratkaista jotakin ongelmaa, niin silloin katse pysähtyy johonkin, ja se kohde voi olla hyvinkin kahvilanmyyjä. Silti voin ajatella vaikka moottorin korjausta, mutta katse ikäänkuin unohtuu johonkin kauniiseen. Kotonakin kun katseeni pysähtyy, niin vaimo kysyy, mitä sinä oikein mietit.

Mitä tästä opimme. Ei miehenkään ajatukset ole aina luettavissa.

Yhteistyössä