Toisten naisten tuijottaminen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhonen vailla siipiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun rintojani katselevista toinen on kaupunkilainen, korkeassa virassa oleva. Toinen asuu pienessä maalaiskaupungissa, mutta työn vuoksi liikkuu paljon.

En ole kiusaantunut, se vain raivostuttaa, kun pitää kesken keskustelun katsahtaa rintoihin. Tekisi mieli alkaa samalla tavalla vilkasemaan näiden miesten housujenetumusta. :/ Mutta en viitsi alentua samalle tasolle.

Ja eiköhän maalaisetkin näe toisia ihmisiä vaikka netistä kuvista, jos ei muualta... :)

Tosi kiva lukea erilaisia näkemyksiä koko asiasta. Pisti kyllä miettimään.

Haluisin vielä lisätä aloitustekstiini, että olen maininnut poikaystävälleni useita kertoja asiasta, mutta hän sanoo aina ettei siinä ole mitään sen kummempaa kuin vaistomainen ele. Ymmärrän toki sen, mutta jos se on todella ärsyttävää ja olen huomannut sen selvemmin viime aikoina. Ja se on jo sellaista tuijottamista, joka oikeasti ei ole enää niin huomaamatonta ja varsinkin minun seurassani vois jättää tekemättä.
Toisaalta en voi toista ihmistä muuttaa ja kun muuten olen onnellinen hänen kanssaan, niin pitääkö yksinkertasesti vaan hyväksyä asia ja yrittää olla huomaamatta koko juttua?

...vai että vaistomainen ele....vaikea tuohon on mitään sanoa, sillä sinähän hänen kanssaan olet ja tuosta asiasta kärsit. En itse kestäisi toiselta käytöstä, joka aiheuttaisi jatkuvaa pahaa mieltä. Ja toisaalta - mitähän se kertoo ihmisestä, jolla on tuollainen vaistomainen ele?

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa kohta 2 vuotta ja koko sen ajan on hän katsellut muita naisia, yleensä juuri näitä missikaunottaria. Arvostan itsekin naiskauneutta, joten ymmärrän kyllä kun vastaan tulee erittäin kaunis yksilö, tuntuu että mies valitsee katseellaan ihan tahalteen aina ne neitokaiset. Ahdistaa, miksi se perhana sitten seurustelee minun kanssani?!?!! Baarissa, kaupassa, kadulla.. sanoo kyllä aina että rakastaa minua ja olen kaikista kaunein. Muutaman kerran olen asiasta huomauttanut, tykkää nimittäin myös kommentoida ääneen tyyliin: "Onpa toi treenannu takapuoltaan" ym. - loukkaannun tuosta todella paljon koska hän tietää että takamus sattuu olemaan akilleen kantapääni.. koskaan en ole saanut itkukohtausta, osaan nauraa jutulle ja esittää kuin asia olisi minulle samantekevä. Mutta sisällä kuitenkin sattuu. Olen kertonut joka ystävälleni ja he ovat todenneet käytöksen olevan törkeää minua kohtaan..myös kun olemme yhdessä ulkona ystävieni kanssa!!! Mies väittää kaiken olevan ihan normaalia.. kuitenkin vetäisee raivarit kun urheilukaupassa kuulemma katseeni jäi miesmyyjään viipyilemään ja juttelin kuulemma liian kauan - kotona sanoi että lähde sitten menemään jos toisten perään haikailet... omaa huonon omatunnon (ehkä koska niin lyhyt, minua vain 2cm pidempi).. muuten meillä menee loistavasti, hän kohtelee minua kuin prinsessaa, tuo viikonloppuisin aamiaisia sänkyyn ja vie ravintoloihin.. (enää ei vain huvita lähteä, tykkää katsella myös tarjoilijoita..mokoma prkl..) Alan olla suht neuvoton.. ehkä miehet on vain luotu sellaisiksi. Niinpä oma kommenttini ap:lle on että anna palaa.. silmä silmästä: tuijottele sinäkin muita miehiä niin kauan että omasi on valmis avaamaan keskustelun kun häntä alkaa moinen nyppiä... kjähkjäh.. :P

Joka tilanteissa... Autossa pää kääntyy, kaupassa ollessamme, baarissa, kadulla... En tiedä olenko oikeasti vain vainoharhainen enkä haluaisi käytäytyä liian omistushaluisesti tai ahdistavasti, mutta en vaan siedä moista... Ollaan kyllä saatu riidatkin aiheesta, koska häntä ärsyttää, että vahdin hänen katseitaan ja käyttäytymistään. Itsestä se tuntuu vaan epäkunnioittavalta ja loukkaavalta.
En kuitenkaan haluaisi tuottaa toiselle sellaista oloa, että vahdin koko ajan ja hän joutuu miettimään olemistaan... Vaikeeta on...

Ehkä olis helpompaa olla mies :D
Vai joutuuko miehet miettimään samoja juttuja naistensa kanssa? vai onko tämä vaan naisten "ongelma"?

Alkuperäinen kirjoittaja Perhonen ilman siipiä:
Joka tilanteissa... Autossa pää kääntyy, kaupassa ollessamme, baarissa, kadulla... En tiedä olenko oikeasti vain vainoharhainen enkä haluaisi käytäytyä liian omistushaluisesti tai ahdistavasti, mutta en vaan siedä moista... Ollaan kyllä saatu riidatkin aiheesta, koska häntä ärsyttää, että vahdin hänen katseitaan ja käyttäytymistään. Itsestä se tuntuu vaan epäkunnioittavalta ja loukkaavalta.
En kuitenkaan haluaisi tuottaa toiselle sellaista oloa, että vahdin koko ajan ja hän joutuu miettimään olemistaan... Vaikeeta on...

Ehkä olis helpompaa olla mies :D
Vai joutuuko miehet miettimään samoja juttuja naistensa kanssa? vai onko tämä vaan naisten "ongelma"?

Ala sinäkin katsomaan muita miehiä kuin sitä omaasi, miksi sinä itseäsi kidutat ja pahoitat mieltäsi, kun miehesikään mukaan ei ole mitään syytä. Sama asiahan se on sitten, kun sinäkin katselet muita, vaistomainen ele vain.

Potut pottuina, sanot että mies kohtelee sinua kuin prinsessaa. Miten niin, jos tekee asioita jotka loukkaavat sinua, kuten että kuolaa toisten perään. Mielestäni olet kaikkea muuta kuin prinsessa hänelle.

Älkää yleistäkö, että toisten naisten perään kuolaaminen oman naisen seurassa on kaikille miehille ominaista käytöstä. Vain juntti, joka ei ota toista huomioon tekee niin, jos se häiritsee toista. Ehdotan, että teette itse aina samoin näiden miesten seurassa, eli kuolaatte jokaisen komean miehen perään ja sanotte että se on normaalia käytöstä jokaiselle naiselle. Jos annatte potut pottuina, niin ehkä alkavat pikkuhiljaa tajuamaan mistä kenkä puristaa.

Tiedän kyllä noita miehiä enemmänkin, joiden katse ei tunnu pysyvän lainkaan kurissa - oli sitten se oma nainen vierellä tai ei. Ikävää ja epäkunnioittavaa naista kohtaan, sillä se muiden tuijottaminen (ei siis pelkkä vilkaisu) viestittää ympäristölle, ettei mies pidä omaa naistaan arvossa. Itseäni ainakin hävettää niiden miesten puolesta, jotka flirttaavat minulle vaikka heillä olisi nainen vierellään. En oikein tiedä miten pitäisi reagoida, yleensä katson vain miehen vierellä kulkevaa naista tai katson toisaalle. En ikimaailmassa suvaitsisi omalta mieheltäni moista kohtelua, ei se kyttääminen mikään miesten biologinen ominaisuus ole. Ihminen eroaa eläimestä esim. siinä, että meillä on mahdollisuus hallita näitä yllykkeitämme ja näin ollen käyttäytyä sivistyneesti. Naurettavaa väittää, että kyseessä on jokin "luonnollinen ele", koska eihän sitä kaikki miehet tee.

olen seurustellut monien miesten kanssa jotka varmasti arvostavat naiskauneutta, mutta eivät ole koskaan edessäni tuijottaneet muita. Nykyiseni oli pahemman laatuinen tuijottaja/päänkääntäjä/peräänkatsoja tavatessamme. Sanoin hänelle, että se loukkaa minua koska se nainen jota hän tuijottaa huomaa sen kyllä ja säälii minua kun olen tollaisesn urpon kanssa. Itse olen aika edustava yksilö ja huomaan kun perheensä kanssa liikkeellä olevat herrat tuijottavat perääni ja säälittää ne naiset jotka siinä vieressä huomaavat tilanteen ja ovat surkeina.. en halua olla yksi heistä. Olen sanonut että yksin ollessaan senkun tuijottaa mutta MINUA ei tarvitse nolata. Mies on lopettanut homman kokonaan. Olen hänestä tosi ylpeä... :).

Jos muut miehet siihen pystyy niin kyllä teidänkin. Älkää uskoko tollasta "vaistomainen ele" bullshittiä..

Alkuperäinen kirjoittaja ei kuolaajia minulle:
Potut pottuina, sanot että mies kohtelee sinua kuin prinsessaa. Miten niin, jos tekee asioita jotka loukkaavat sinua, kuten että kuolaa toisten perään. Mielestäni olet kaikkea muuta kuin prinsessa hänelle.

Tarkoitin lähinnä niitä hetkiä kun olemme kahdestaan kotona..puhuu minulle kauniisti ja tuo lahjoja (joita en tietenkään tarvitsisi ja olen sen hänelle sanonut).. on aivan toiselta planeetalta kuin edellinen mieheni, tukee ja kannustaa minua kaikessa, muttei edelliseni sentään muita vilkuillut.. on siis muuten kyllä hyvä mies, huolehtii kodista ja kummankin hyvinvoinnista. Vaivaa vaan toi tuijottaminen.. se on hänen huono puolensa ja kun puhuminen-ei-auta.....terapia?? shokkiterapiaa on kokeiltu: Olen viime aikoina lähtenyt usein ystävieni kanssa ulos (3 kaveria, kaikki sinkkuja) tanssimaan johonkin, mies huolesta suunniltaan ja soittelee ja txt koko illan ja pyytää kavereitaan vakoilureissulle (olen hänet pari kertaa yllättänyt samasta paikasta).. eli siis ihan sairaalloisen mustis. Miksi se sitten haluaa minua ärsyttää ja huonontaa tuijottamalla muita? Ehkä juuri siksi. Keksinpä ratkaisun: Koska hänellä itsellään on niin huono omatunto, niin tahtoo alentaa minua etten lähtisi kalppimaan!! :D:D Pari kertaa tanssimasta tullessani tämä itkee, siis kirjaimellisesti kyynelet silmissä odottaa ovella että tapahtuiko mitään...siinäpä se. Naiset huomio! Osoittakaa siis niille miehillenne että kyllä teidänkin silmäänne hivelee komeat urokset ja että olette haluttavia muidenkin silmissä, ehkä alkaa miehen kielenkannat aueta pikkuhiljaa.. :)

Tarkoitin lähinnä niitä hetkiä kun olemme kahdestaan kotona..puhuu minulle kauniisti ja tuo lahjoja (joita en tietenkään tarvitsisi ja olen sen hänelle sanonut).. on aivan toiselta planeetalta kuin edellinen mieheni, tukee ja kannustaa minua kaikessa, muttei edelliseni sentään muita vilkuillut.. on siis muuten kyllä hyvä mies, huolehtii kodista ja kummankin hyvinvoinnista. Vaivaa vaan toi tuijottaminen.. se on hänen huono puolensa ja kun puhuminen-ei-auta.....terapia?? shokkiterapiaa on kokeiltu: Olen viime aikoina lähtenyt usein ystävieni kanssa ulos (3 kaveria, kaikki sinkkuja) tanssimaan johonkin, mies huolesta suunniltaan ja soittelee ja txt koko illan ja pyytää kavereitaan vakoilureissulle (olen hänet pari kertaa yllättänyt samasta paikasta).. eli siis ihan sairaalloisen mustis. Miksi se sitten haluaa minua ärsyttää ja huonontaa tuijottamalla muita? Ehkä juuri siksi. Keksinpä ratkaisun: Koska hänellä itsellään on niin huono omatunto, niin tahtoo alentaa minua etten lähtisi kalppimaan!! :D:D Pari kertaa tanssimasta tullessani tämä itkee, siis kirjaimellisesti kyynelet silmissä odottaa ovella että tapahtuiko mitään...siinäpä se. Naiset huomio! Osoittakaa siis niille miehillenne että kyllä teidänkin silmäänne hivelee komeat urokset ja että olette haluttavia muidenkin silmissä, ehkä alkaa miehen kielenkannat aueta pikkuhiljaa.. :)

oon muuten sanonut/uhannut miehelleni sen sijan että kattelisin itse muita, niin lähdenkin tästä pikku hamosessa tonne kaupungille sipsuttelemaan jotta hän voi rauhassa tuijottaa muita ja muut miehet saavat ihailla minua.. siitähän se ei yhtään tykkää!

Mun mies ei ole yhtään mustasukkainen vaikka sipsuttelisinkin pikkuhamosessa ympäri kaupunkia. Siitä huolimatta että minut usein huomaataan (en käytä pikkuhamosta) ei mies välitä jos vaikka joku hänen kaveri flirttailee. Nauraa vaan jälkeenpäin asialle. Mutta mua risoo kun mies vaistomasti katselee jos näkee jonkun mielestään nätin naisen vaikkapa kesken kävelylenkin. Se tuntuu jotenkin niin nololta, ikäänkuin mies haluaisi antaa sen kuvan että on käytettävissä ja kiinnostunut muista. Eihän siinä ole järkeä koska mies on uskollinen mutta ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Vähän samanlainen fiilis tulee kun huomaan jonkun varatun miehen tuijottavan minua, tuntuu nololta hänen kumppanin puolesta. Ja sen takia en haluaisi että mies tuijottaa vaikka nyt ei kuolaa eikä kommentoi mutta kyllähän sen huomaa. Olen siitä miehelle sanonut ja hän kommentoi ettei voi lappuja silmillekään laittaa. No, aurinkolasien läpi kuvittelee että voi tuijotta etten huomaa. Kuulostaako tyhmältä? Järki ja tunne ei aina kulje käsikädessä.

Kaunis nainen, puhut kuin suullani, ei osaa mitään lisätä. Toisten miesten huomio tavallaan hävettää jos näillä on siippa mukanaan, yleensä en kehtaa edes nostaa katsettani.

Tai sitten se vaan on niin, että miehestä siinä ei oo mitään pahaa jos katselee ja katsellaan. jospa se vaan väsytys taktiikalla koittaa saada sinusta hieman rennompaa ko. asian suhteen. Kyllä minä ainakin vilkaisen kaikkia naisia...ehkä se on junttimaista jonkin mielestä, mutta ei kiinnosta. En edes haluaisi seurustella sellaisen naisen kanssa jolla ei ole pää kunnossa.

On iso ero katsoa "neutraalisti" ja katsoa "kuolaten" ja miten pitkään katsoo ja mitä ruumiinosaa. En usko, että kukaan nainen pahoittaa mielensä, jos mies katselee pelkkää uteliaisuuttaan eikä tuijota liian kauan. On olemassa yleinen käsitys siitä, miten kauan voi katsoa, mikä on normaalia ja mikä ei. Jos katseesta paistaa seksuaalinen kiinnostus toista kohtaan ja katsotaan normaalia kauemmin, niin se loukkaa omaa kumppania ja herättää vastenmielisyyttä katseen kohteessa. Tulee vaivautunut ja vastenmielinen olo, kun vaimon seurassa oleva mies kuolaa toisen naisen perään. Kuka normaali nainen kiinnostuisi miehestä, jonka pää kääntyy jokaisen naisen perään, vaikka oma on vieressä. Sellainen mies ei välitä ottaa toista huomioon ja häneltä puuttuu käytöstavat.

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu siitä miten katsoo:
On iso ero katsoa "neutraalisti" ja katsoa "kuolaten" ja miten pitkään katsoo ja mitä ruumiinosaa. En usko, että kukaan nainen pahoittaa mielensä, jos mies katselee pelkkää uteliaisuuttaan eikä tuijota liian kauan. On olemassa yleinen käsitys siitä, miten kauan voi katsoa, mikä on normaalia ja mikä ei. Jos katseesta paistaa seksuaalinen kiinnostus toista kohtaan ja katsotaan normaalia kauemmin, niin se loukkaa omaa kumppania ja herättää vastenmielisyyttä katseen kohteessa. Tulee vaivautunut ja vastenmielinen olo, kun vaimon seurassa oleva mies kuolaa toisen naisen perään. Kuka normaali nainen kiinnostuisi miehestä, jonka pää kääntyy jokaisen naisen perään, vaikka oma on vieressä. Sellainen mies ei välitä ottaa toista huomioon ja häneltä puuttuu käytöstavat.

Jokainen normaali mies varmasti katsoo naisia kuten naisetkin miehiä, mutta on olemassa tosiaan iso ero siinä, millä tavalla katsotaan. Oma mieheni silloin tällöin kommentoi jonkun naisen ulkonäköä, joka on hänen mielestään kaunis. Ei kuitenkaan tissejä tai takapuolia, vaan ihan yleisesti ja neutraalisti. Samoin hän sanoo kyllä joskus miehistäkin esimerkiksi, että "komea mies, kateeksi oikein käy nuo lihakset". Vaikka siis tiedän hänen katsovan naisia, en pahoita siitä mitenkään mieltäni. Pahottaisin kyllä, jos tuijottaisi kuola suusta valuen tai muutenkaan katselisi liian "merkitsevästi".

Entinen miesystäväni, joka oli enemmän niitä tuijottelijoita, totesi joskus, että on kohteliasta naisia kohtaan antaa näiden ymmärtää, että mies pitää heitä viehättävinä. Ei ollenkaan osannut ajatella, että tuollainen on epäkohteliasta sitä omaa naista kohtaan eikä muille naisille pidä osoittaa mielenkiintoa. Omakin myötätunto kohdistuu kyllä minua tuijottavan miehen kumppaniin enkä suinkaan ajattele, että onpa kohtelias mies, kun katsoo minua noin pitkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja yks juntti vaan:
Tai sitten se vaan on niin, että miehestä siinä ei oo mitään pahaa jos katselee ja katsellaan. jospa se vaan väsytys taktiikalla koittaa saada sinusta hieman rennompaa ko. asian suhteen. Kyllä minä ainakin vilkaisen kaikkia naisia...ehkä se on junttimaista jonkin mielestä, mutta ei kiinnosta. En edes haluaisi seurustella sellaisen naisen kanssa jolla ei ole pää kunnossa.

Meinaatko, että naisen päässä on vikaa jos ei tykkää siitä, että vilkuilet muita omasi seurassa? Jos mielestäsi siinä ei ole mitään pahaa jos katselee ja katsellaan, niin miksi moni mies suuttuu ja loukkaantuu jos oma vaimo tekee samoin kuin hän? Vai onko toisten katselu vain miehen oikeus mutta ei vaimon? Mitä te miehet tykkäisitte siitä, jos toisen miehen vaimo kuolaisi peräänne oman miehen seurassa?

Yhteistyössä