Tominko teidän mielestä lapsellisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Mieheni veli vaimoineen on meidän esikoisen kummeja, asutaan sen verran kaukana toisistamme että näemme ehkä kerran vuodessa, joskus jopa harvemmin. Heillä on yksi yhteinen lapsi (jonka kummeja me olemme) ja naisella on aiemmasta liitostaan lapsi. Minä olen joka joulu, syntymäpäivä ja usein myös nimipäivänä muistanut heidän MOLEMMAT lapsensa, siis myös tämän vaimon lapsen joka ei tavallaan ole meille mikään kuuluvainen, tähän asti siis...

Meillä on myös kaksi lasta, ja kun meidän nuorempi syntyi veli perheineen kävi ristiäisissä ja silloin nuorempi sai heiltä lahjan, sen jälkeen ei edes ole teksitiviestillä tullut nuoremmalle onnitteluja. Yleensä heidän kummilapsensa, siis tuo meidän esikoinen, on saanut heiltä jouluna ja synttärinä lahjan, joskus ihan oikeana päivänä, joskus myöhässä mutta jotenkin ovat muistaneet. No, tänä vuonna ei tullut edes onnitteluita synttäreiden johdosta ( oli viime viikolla jo ) kummilapselle heiltä, olenko siis teidän mielestä lapsellinen kun en enää meinaa muistaa millään tavalla heidän lapsiaan???

Ja jos se jotenkin tähän vaikuttaa niin miehen veljen lapset on useamman vuoden meidän lapsia vanhempia...

Ja se on mielestäni ihan ok jos ette muista sitä toista lasta, emme mekään anna lahjoja kummilastemme sisaruksille (paitsi veljeni OMILLE lapsille). Siitä tulisi todella kallista!

[QUOTE="mie";22488387]onhan se aika lapsellista, ei saisi kostaa viattomalle kummilapsellenne hänen vanhempiensa mokaa.[/QUOTE]

Jospa vanhemmat heräsi kun huomaavat että lahjanta loppuu ja huomaisi miten pahalta heidän kummilapsestaan tuntuu kun he eivät lasta muista??? Ja en todellakaan oota mitään kallista lahjaa, vaikka puhelu tai tekstiviesti onnitteluiksi riittäisi.

No ei ole lapsellista vaan ymmärrettävää ja oikeudenmukaista. Eikä LAPSI siitä kärsi jos ei saa sulta lahjaa kun ette ole läheisiä, mutta vanhemmat voi vetää herneet nenään. :D

tämä on vähän kumpi ja kampi juttu...

Minulla on kummilapsia ja kun olen huono muistamaan syntymäpäivät jne on minulle ollut helpotus että kummilapsilta tulee synttärikutsukortti :) Mutta lahjan ostan vain kummilapselleni en heidän sisaruksilleen. Niin syntymäpäivä- kuin joululahjan.

Toisaalta, omien sisarusteni lapsille ostan synttärisankarille ja jouluna jokaiselle.

Sinun tapauksessasi kummivanhemmat asuvat kaukana joten kutsuminen synttäreille olisi vähän hassua. Josko laittaisit vaikka kuvan synttärisankarista ja ehkä lahja tulisi jälkikäteen....jos sitä haluat?

[QUOTE="mie";22488387]onhan se aika lapsellista, ei saisi kostaa viattomalle kummilapsellenne hänen vanhempiensa mokaa.[/QUOTE]

voi. :( lapsiparka! millaiset traumat kun ei saa yhtä lahjaa! ;(

[QUOTE="minävain";22488417]Jospa vanhemmat heräsi kun huomaavat että lahjanta loppuu ja huomaisi miten pahalta heidän kummilapsestaan tuntuu kun he eivät lasta muista??? Ja en todellakaan oota mitään kallista lahjaa, vaikka puhelu tai tekstiviesti onnitteluiksi riittäisi.[/QUOTE]

Voisikohan miehesi huomauttaa varovasti veljelleen, että hänen kummilapsensa oli todella pettynyt, kun ei saanut onnitteluja syntymäpäivänä. Siitä saisi selvemmin ajattelemisen aihetta...

Ensinnäkään sulla ei ole mitään velvollisuutta ostaa niille lapsille lahjoja muutenkaan! :) Ja nyt kun heidän vanhemmat ei osta teidän omille niin ostakaa te mieluummin omillenne lisää. ;)

Lapselliselta tuntuu kummilapselle kostaminen.

Itse en kyllä ole kummilasten sisaruksille mitään lahjoja ostanut. Tai no, jossain erityistapauksissa kun perhe on vaikka vieraillut meillä tämn sisaruksen syntymäpäivän aikoihin tms. Enkä kyllä oleta että lastemme kummit muistaisivat myös sitä toista lastamme.

No on lapsellista, typerää laittaa viaton lapsi kärsimään.
Mä en edes muistanut, että pikkusiskon synttärit oli pari viikkoa sitten, ihan unohtunut kun on ollut oma elämä kiireistä.

[QUOTE="suski";22488465]Voisikohan miehesi huomauttaa varovasti veljelleen, että hänen kummilapsensa oli todella pettynyt, kun ei saanut onnitteluja syntymäpäivänä. Siitä saisi selvemmin ajattelemisen aihetta...[/QUOTE]

Itse asiassa miehen veli soitti miehelle lapsen synttäreitä edeltävänä päivänä, mies puhelun aikana mainitsi että täällä juhlia valmistellaan kun x:llä on huomenna synttärit, siihen veli oli sanonut että ai niin, eipä muistettu... Eli jos olisi ollut halua muistaa niin olisivat sen ehtineet tehdä jo!

Lapselliselta tuntuu kummilapselle kostaminen.

Itse en kyllä ole kummilasten sisaruksille mitään lahjoja ostanut. Tai no, jossain erityistapauksissa kun perhe on vaikka vieraillut meillä tämn sisaruksen syntymäpäivän aikoihin tms. Enkä kyllä oleta että lastemme kummit muistaisivat myös sitä toista lastamme.

Mutta kysehän tääsä oli sitä etteivät muistaneet tänä vuonna EDES sitä kummilastaan, siispä minäkin harkitsen etten enää muistaisi kummilastani koska olen tosiaankin muistanut aina heidän molempia lapsiaan, myös sitä joka ei ole meille oikeasti edes mitään sukua! Ja miehelläni ei ole kuin tuo yksi veli, ja meillä on vain kaksi lasta niin olisikko tuo nyt niin hirveää laittaa kortti meidän toisellekkin lapselle vaikkei kummilapsi olekkaan?

Tekopyhää tuomita ap. Ja väittää että tuo olisi kostamista. :D Ja LAPSII KÄRSII! :D Eli ne lapset ei saa omilta vanhemmiltaan mitään? :( Itse te tuomitsijat olette vaarmasti niitä jotka vinkuu toisilta lahjoja vaikkette itse osta muille! Tuskin edes omillenne, vaan muiden pitäisi nekin ostaa. Sairasta. Lapsellista ja itsekästä! :(

[QUOTE="jii";22488512]mikä velvollisuus SULLA olisi ostaa jos ne ei osta? miksi SÄ olisit lapsellinen tai itsekäs?[/QUOTE]

Usean vastaajan mielestä näyttäisin olevan lapsellinen jos toimin näin...

[QUOTE="minä vain";22488498]Itse asiassa miehen veli soitti miehelle lapsen synttäreitä edeltävänä päivänä, mies puhelun aikana mainitsi että täällä juhlia valmistellaan kun x:llä on huomenna synttärit, siihen veli oli sanonut että ai niin, eipä muistettu... Eli jos olisi ollut halua muistaa niin olisivat sen ehtineet tehdä jo![/QUOTE]

Heille varmaan lasten syntymäpäivät ovat yleensä ottaen sen verran yhdentekeviä, että lahjomisen lopettaminen on tuskin kovin traumatisoivaa.

Yhteistyössä