Törkeän kalliita villapuvut!!!!!! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun ajattelee niin 35? ei ole kovin paha hinta haalarista johon on käytetty 100% villaa. Yksi villakerä maksaa 3,50? 100 grammaa ja käsialasta riippuen 80 cm haalarin valmistamiseen kuluu 500 grammaa villaa. Sen lisäksi päälle tulee työtunnit jolloin itse valmistettuna puvusta ei tulis kovin paljon kaupasta ostettua halvempaa.

jos alan saivartelemaan niin neulomisessa on kyse useinkin aivan muussa kuin säästämisessä joten sen takia ei kannata kenenkää pelkästään alkaa neulomaan jos ei huvita.

Alkuperäinen kirjoittaja asiasta kolmanteen:
Kun ajattelee niin 35? ei ole kovin paha hinta haalarista johon on käytetty 100% villaa. Yksi villakerä maksaa 3,50? 100 grammaa ja käsialasta riippuen 80 cm haalarin valmistamiseen kuluu 500 grammaa villaa. Sen lisäksi päälle tulee työtunnit jolloin itse valmistettuna puvusta ei tulis kovin paljon kaupasta ostettua halvempaa.

jos alan saivartelemaan niin neulomisessa on kyse useinkin aivan muussa kuin säästämisessä joten sen takia ei kannata kenenkää pelkästään alkaa neulomaan jos ei huvita.

No ainahan täällä on tapana saivarrella joten siitä vaan :D Ajattelinkin, että jos asiaa ajattelee itsetoteutuksen kautta tulee melkein helpommaksi vain ostaa tuote kaupasta vaikka se maksaisikin enemmän. Varsinkin jos ei ole sitä tyyppiä, että istuisi mieluusti kudinten kera useamman illan viikossa.

Miksi jahkailette tuollaista, melkeen jokaisella alkaa nykyään olemaan pienestä isompaan jonkin sortin "-tec" puku, ei sinne alle oikeesti tarvii edes täällä pohjosemmassa kauheen kummoisia villoja alle, meilläkin liikkuvat fleecepuvut haalarin alla. Ei tule liian hiki, ei kutita ja liikkuminenkin on jouhevampaa. Tunkekaa mieluummin rahat hyviin villapipoihin, -tumppuihin rukkasten alle sekä tietty ne villasukat niihin goretex-kenkiin !!!

just myin huutiksessa lapsen vanhan pois 10 eurolla. villapuvut ei silleen kulukaan, kun ovat vaan välipuku-käytössä. eli jos ostat uuden, voit myydä sen sitten eteenpäin. tai sitten katsot huuto-netin haku-komennolla listan villapuvuista ja valitset sieltä sen halvimman (napsautat hinta nyt-tekstiä, niin järjestää hinnan mukaan). muistaakseni meni postikuluja 3e 90cm villapuvulle.

No voi uusavuttomat... ostakaa tavallista villalankaa pari kerää ja neulokaa, hintaa housuille alle 5 euroa ja varmasti tulee sopivan kokoiset, en voi käsittää niitä lörppöjä ylihintaisia villahaalareita.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Miksi jahkailette tuollaista, melkeen jokaisella alkaa nykyään olemaan pienestä isompaan jonkin sortin "-tec" puku, ei sinne alle oikeesti tarvii edes täällä pohjosemmassa kauheen kummoisia villoja alle, meilläkin liikkuvat fleecepuvut haalarin alla. Ei tule liian hiki, ei kutita ja liikkuminenkin on jouhevampaa. Tunkekaa mieluummin rahat hyviin villapipoihin, -tumppuihin rukkasten alle sekä tietty ne villasukat niihin goretex-kenkiin !!!

Eiköhän se oo kunkin makuasia. Meillä taas fleece ei toimi mitenkään ja villapuku kyl tarvitaan pakkasella vaikka ois mikä tec toppahaalarna. Lapsi itsekin päätyy villahaalariin kun puetaan ulos. Ei villanen oo yhtään kankea kun ei pue mallia makkarankuori.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Eiköhän se oo kunkin makuasia. Meillä taas fleece ei toimi mitenkään ja villapuku kyl tarvitaan pakkasella vaikka ois mikä tec toppahaalarna. Lapsi itsekin päätyy villahaalariin kun puetaan ulos. Ei villanen oo yhtään kankea kun ei pue mallia makkarankuori.

Ja fleecehän se vasta paksu ja kankea onkin.. itse suosin lapsellani käypäisiä, itse tehtyjä ohuita villahousuja, liikkuminen on niissä mukavaa.

Ei se villasukka gorekengissä ole nyt niin huono juttu. Jos haluaa, että gorekalvo toimii hyvin myös toiseen suuntaan ja hengittää sukkamehut pois, niin silloin keinokuitusukka on villaa parempi (villa imee kosteutta). Mutta itselläni tai lapsellani kosteus kengän sisässä ei ole mikään ongelma. Haluan maksimoidan lämpöiset varpaat ja se onnistuu villalla. Goren merkitys itselläni on pitää vesi vain ulkopuolella...

Fleece ei hengitä, hiukset on sähköiset - nou nou.

Ja itsetehtynä villahaalari ei ole mikään halpa juttu. Kun 1) kannattaa valita kunnon lanka ettei heti mene kova työ pilalle ja 2) siihen menee sitä lankaa enemmän kuin kaksi kerää... Itselläni on kylläkin villahaalari työn alla. Mutta sen teen itse vain huvin vuoksi - haluan kokeilla väri-iloittelua.

Tecit ei mitenkään päin ole lämpimin vaihtoehto pakkasille.

Alkuperäinen kirjoittaja fee:
No voi uusavuttomat... ostakaa tavallista villalankaa pari kerää ja neulokaa, hintaa housuille alle 5 euroa ja varmasti tulee sopivan kokoiset, en voi käsittää niitä lörppöjä ylihintaisia villahaalareita.

mä en ainakaan jaksa kutoa niin ohuesta langasta kuin ne kaupan puvut on tehty. ja ei taitokaan riitä.(tuskin osaisin tehdä sopivan mallista ja kokoista jollei joku vieressä olis neuvomassa) teen mieluummin käsilläni jotain aivan muuta, että saan rahaa ostaa ne villavaatteet kaupasta.

no tuo prisman 35? haalari on halvimmasta päästä. Mun mielestä sekään ei kutita, tosin meillä on villahaalarin alla ohut pitkähihainenpusero ja sukkikset aina. Talvella lapsilla on aina kauluri/kypärälakki, joten eipä se kaulastakaan pistele. Tosin nyt syksyllä, kun villapuku on vk-puvun alla, ei lapsilla ole ollut kauluria vielä, eivätkä ole vaitelleet pistelyä.

Täällä oulun seudulla on todellakin pakkasia, ja usein myös kova ja kylmä tuuli, joten villahaalarille on käyttöä!!

Etelämpänä jos asuisin, ostaisin varmaan vain fleecepuseron ja -housut, tai villahousut sen puseron kaveriksi, kun ei ole niin kovia pakkasia siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mä mietin et kun nyt on tullut uutuutena Ruskovillalle potkarit 80 ja 90 senttisille ja niiden hinta olis 26?, ni oiskohan ne ihan riittävät?

varmasti ovat. tuonikänen joka tuon kokosia viel käyttää, ei tarvi ollakaan viel hirveen pitkii aikoja paukkupakasilla ulkona.
en kyllä muutenkaan ymmärä miksi joka talvi höösätään näistä villavaatteista. koskahan etelä-suomessakaan on viimeks ollu oikeesti kovia pakkasia pitempään tai useesti.

Mun reilu 3 vuotias käyttää nyt juuri kokoa 90 ja on hoidossa (ja kotonakin) reilu 2 tuntiakin ulkona. Kyllä meillä ainakin oli eilen illalla pyörälenkillä (lapsi polkee itse) villahaalari välikausipuvun alla, kun asteita oli vajaa 5 plussalla. Viime talvena oli minusta todella kätevä ulkohaalarin alle vetää leudoimmilla säillä vain villahaalari. Tietty sen villahaalarin alla on pitkät kalsarit/sukkahousut sekä pitkähihainen t-paita. Eikä minusta tuo 35 e ole kovin paha hinta, kun oikean reilun koon ostaa sillä menee koko talven ja ehkä jopa seuraavaa kauttakin.

Mun mielestäni esim. Kivatin n. 35 e:n villapuvut eivät ole kalliita. Loistavia käytössä, joka päivä päällä pakkasilla joten päivää kohden hinnaksi tulee aika vähän, ovat haalarin alla joten eivät käytännössä kulu juuri mitään ja lopuksi ne voi myydä edelleen n. 15 eurolla. Itselle tulee siis kuluja vain parinkympin verran per puku.

Alkuperäinen kirjoittaja Luumu:
no tuo prisman 35? haalari on halvimmasta päästä. Mun mielestä sekään ei kutita, tosin meillä on villahaalarin alla ohut pitkähihainenpusero ja sukkikset aina. Talvella lapsilla on aina kauluri/kypärälakki, joten eipä se kaulastakaan pistele. Tosin nyt syksyllä, kun villapuku on vk-puvun alla, ei lapsilla ole ollut kauluria vielä, eivätkä ole vaitelleet pistelyä.

Täällä oulun seudulla on todellakin pakkasia, ja usein myös kova ja kylmä tuuli, joten villahaalarille on käyttöä!!

Etelämpänä jos asuisin, ostaisin varmaan vain fleecepuseron ja -housut, tai villahousut sen puseron kaveriksi, kun ei ole niin kovia pakkasia siellä.

On täälläkin lähemmäs -30 ja pakkasta jokatapauksessa kun on pakkasjakso. Tarttee villaa alle kyllä. En suosittele fleeceä tännekään. Ja kutitusta tuo poika ei oo kitissy koskaan, on sillä kuitenkin sisävaatteet alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Luumu:

On täälläkin lähemmäs -30 ja pakkasta jokatapauksessa kun on pakkasjakso. Tarttee villaa alle kyllä. En suosittele fleeceä tännekään. Ja kutitusta tuo poika ei oo kitissy koskaan, on sillä kuitenkin sisävaatteet alla.

Ja jossain ison kaupungin tuulitunnelissa (kerrostalojen välissä) puhaltaa kevyesti 10metriä sekunnissa. -10astetta onkin heti -20 http://koti.mbnet.fi/loge/linkit/wind.php

villapukuja, siistejä, löytyy tosi hyvin kirppiksiltä/nettikirppiksiltä edullisesti, säilyvät yleensä siisteinä. Itse en ole 10 vuoteen vielä yhtään uutta ostanut ja kaikilla lapsilla villapuvut olleet

pistin van googleen hakusanalla villapuvut ja löytyikin tällanen...eysivä löytää... =) http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/Lasten%20vaatteet%20ja%20keng%C3%A4t/KIVAT-VILLAPUVUT/27920369;jsessionid=77536FAE7230F5989429D6744949172A?rowId=18

Ehkä jossain etelässä voi pukea villahaalarin suoraan iholle (!), muttei täällä kylmässä pohjolassa (=oulu ;)) tulisi mieleenkään... Niin kuin joku kirjoitti, tuuli on täällä suuri kylmyyden lähde - ja täälllä tuulee aina.
Villapuku on oltava, ainakin meillä. Itse olen suosinut "norjalaistyylisiä" neuletakkia ja housuja.

Muutama viikko takaperin ostin Cittarista Kivat-villahaalarin hintaan 25 euroa, ihan hyvä alennus minusta oli. Olivat ilmeisesti viime vuoden mallia, kun olivat tarjouksessa, ja vieressä oli tän vuoden mallistoa normaaliin hintaan.

Yhteistyössä