Törmäyskurssilla lapsen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äitikö??

Vieras
Tuntuu että me ollaan koko ajan napit vastakkain tuon 7v tytön kanssa. Kyseessä esikoinen. Aikasemmin ole mitään tämmöstä ollu, nyt älysin että herranen aika, mehän riidellään lähes päivittäin. :(
Toinen lapsi on 3v, hänen kanssaan ei mitään ongelmia, niinkun ei tuon isommankaan aiemmin.
Huonoksi äidiksi tässä itsensä tuntee, kun tuntuu että alkaa keittämään jo pelkkä tytön näkeminenkin.
Mikä avuksi tässä tilanteessa? Kuuluuko normaaliin kasvamiseen että äidin kanssa otetaan yhteen joka asiassa, luulin että se ois edessä vasta murrosiässä, eikä jo nyt ekaluokkalaisen kanssa. :/
 
en yksinkertaisesti käsitä miten tuon ikäisen kanssa aikuinen voi riidellä?!
pienenä vinkkinä, että aikuinen päättää vielä asioista tuon ikäisen kanssa, ei niistä tarvitse riidellä. Aikuisen ei pidä alentua lapsen tasolle riitelemään vaan pysyä jämäkkänä, lempeänä ja rauhallisena aikuisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
en yksinkertaisesti käsitä miten tuon ikäisen kanssa aikuinen voi riidellä?!
pienenä vinkkinä, että aikuinen päättää vielä asioista tuon ikäisen kanssa, ei niistä tarvitse riidellä. Aikuisen ei pidä alentua lapsen tasolle riitelemään vaan pysyä jämäkkänä, lempeänä ja rauhallisena aikuisena.

Kiitos neuvosta vaan kyllä meillä aikuinen on se joka päättää kaikissa isommissa asioissa.
Tuntuu vaan että meillä kemiat ei oikein käy yksiin, ollaan niin samanluontoisia molemmat kipakoita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
en yksinkertaisesti käsitä miten tuon ikäisen kanssa aikuinen voi riidellä?!
pienenä vinkkinä, että aikuinen päättää vielä asioista tuon ikäisen kanssa, ei niistä tarvitse riidellä. Aikuisen ei pidä alentua lapsen tasolle riitelemään vaan pysyä jämäkkänä, lempeänä ja rauhallisena aikuisena.

Kiitos neuvosta vaan kyllä meillä aikuinen on se joka päättää kaikissa isommissa asioissa.
Tuntuu vaan että meillä kemiat ei oikein käy yksiin, ollaan niin samanluontoisia molemmat kipakoita.

Sinun on silti pysyttävä aikuisena vaikka kuinka ei kemiat toimisi. Vanhempana ihmisenä sinun on helpompi kehittää itsessäsi niitä ominaisuuksia jotka tätä hankausta aiheuttaa kuin lapsen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
en yksinkertaisesti käsitä miten tuon ikäisen kanssa aikuinen voi riidellä?!
pienenä vinkkinä, että aikuinen päättää vielä asioista tuon ikäisen kanssa, ei niistä tarvitse riidellä. Aikuisen ei pidä alentua lapsen tasolle riitelemään vaan pysyä jämäkkänä, lempeänä ja rauhallisena aikuisena.

ai, ihan hyvin... Sulla on varmaan sukkia lapsina, jos ne ei ikinä vänkytä niin, että iteltäsi alkaa savu päästä nousta. Mites muuten sitten teinien kanssa, joko niiden kanssa saa tapella? Missä menee ikäraja, että saa suuttua lapselle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Sinun on silti pysyttävä aikuisena vaikka kuinka ei kemiat toimisi. Vanhempana ihmisenä sinun on helpompi kehittää itsessäsi niitä ominaisuuksia jotka tätä hankausta aiheuttaa kuin lapsen.

Niin no sillä tämän alotuksen teinkin että vinkkejä saisin.
Ei se omankaan luonteen muuttaminen ihan helppoa ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
en yksinkertaisesti käsitä miten tuon ikäisen kanssa aikuinen voi riidellä?!
pienenä vinkkinä, että aikuinen päättää vielä asioista tuon ikäisen kanssa, ei niistä tarvitse riidellä. Aikuisen ei pidä alentua lapsen tasolle riitelemään vaan pysyä jämäkkänä, lempeänä ja rauhallisena aikuisena.

ai, ihan hyvin... Sulla on varmaan sukkia lapsina, jos ne ei ikinä vänkytä niin, että iteltäsi alkaa savu päästä nousta. Mites muuten sitten teinien kanssa, joko niiden kanssa saa tapella? Missä menee ikäraja, että saa suuttua lapselle?

Savu voi päästä nousta, muttei silti tarvitse alentua lapsen tasolle vänkäämään ja riitelemään. Sanoinko ettei saa suuttua? Tottakai saa suuttua ja näyttää että joku asia mitä lapsi tekee on väärin. Mutta jos joka asiasta tulee riitaa niin kyllä silloin kannattaa aikuisen katsoa peiliin!
 
No kuri ja rajat ja keskustella voi mutta käyttäytyä pitää. ja aina ei tarvitse lapsenkaan kertoa omaa mielipidettään koulussa eikä kotona. vaikeneminen on josksu kultaa.
 

Yhteistyössä