**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta vähän tuntuu, että nykymaailmassa noita kielikylpyjä tulee väistämättä kaikille, ainakin englannissa. Meillä on myös unirytmi niin tasainen, ettei siitä paljon ole sanomista. Illalla mennään 19.30 nukkumaan, herätys n. klo 7, päikkärit 11.30-> joskus tunnin, joskus jopa kolme.

Mieskin hiippaili alakertaan, ohhoh! Se on nukkunut melkein koko päivän. Vähän me laiteltiin Essin tulevaa huonetta yhdessä. Tehdään verkkaiseen tahtiin, kun asialla ei ole mitään kiirettä. Laitettiin kirjahyllyihin ovia, mikä olikin vähän kinkkisempää hommaa (jota miehen hermot ei tahdo kestää...ekan oven minä laitoin yksin, että pitkäpinnaisempana opettelen tekniikan ;) )

Mun pitää mennä suihkuun ja sitten lähdetään koko perheellä kauppaan. Ja mulla on ne kuoron pippalot, jesjesjes!

hohoo, meillä on kyllä jonkinlainen rytmi viikolla, mutta viikonloppuna kaikki sekoaa. yöllä kukutaan aina jonkin aikaa, oli arki tai pyhä.
tänään herättiin aamuun klo 5.45. päikkäreille tuukka ei näin viikonloppuisin suostu ennen kolmea (nukkuu usein kaksi, kolme tuntia) ja se taas tarkoittaa yöunien myöhästymistä. hän menee nukkumaan ehkä tuossa kymmenen maissa, mutta silti herää yöllä kukkumaan. ja aamulla aikaisin ylös..
en muista aikaa, jolloin olisin nukkunut juuri pidempään kuin kuuteen, puoli seiskaan ;o) no, eläkkeellä sit nukutaan, toivottavasti jossain etelässä. hihii..

me ollaan menossa vielä saunaan. tuukka tuossa kantaa mun talvikenkiä ja välillä koettaa niitä jalkaansa...

mä kokeilin tänään aamupäivällä tuukalla vaipattomuutta. poitsu olikin ilman vaippaa kuudesta yhteentoista, mutta loppuviimeksi tuli ne pisut housuun..... kyselin vähän väliä, että onko pissahätä tai kakkahätä. aina vastaus oli "ei".
jos koetan tuukkaa istuttaa potalle, niin hän vääntää itsensä kauheaan kaareen - ei siis onnistu.. meillä siis odotellaan vielä, että potasta tulisi kaveri.

nyt sinne saunaan.

ai niin, Miia, laitoin viestin eilen uudestaan työpostistani ja äsken vielä täältä kotipostista. tulikohan jompikumpi perille??

Pikajutut ennen iltakaakaolle menoa. Jenna on sit nukkunu tällä viikolla joka alkuyön omassa huoneessa ja uuessa sängyssä:) Mut tosiaanki vaan alkuyön. Meillä ei ollu ennen eilistä yölamppua, ni jätettiin varmuuden vuox valo himmeelle palamaan. Niinpä neiti heräs joka yö alkuyöstä huuteleen äitiä. Takas omaan sänkyyn ei oo luvannu kellahtaa, joten on sit nukkunu aina loppuyön meiän välissä ja hyvin nukkuuki. Eilen sit sai yövalon ja se tais hieman auttaa. Kax kertaa yöllä heräsin, ku typy vähän äänteli kääntyillessään, mut simahti uuestaan. Puol viieltä herättiin ukon kaa molemmat, ku ilm. lapio kaatu ankaralla ryminällä ulkoportailla. Typyä se ei herättäny, mut ku mies nous sit samalla jo ylöski töihin lähteekseen, ni typy heräs sen touhuiluihin. Mut mies vaan kanto typyn sit mun viereen ja taas uni jatku. Toivotaan, et ens yö menis sit jo aamuun asti. Saa nähä millon täs saadaan porukalla unen päästä kiinni, ku otettiin porukalla kahen kolmen tunnin hönöt ja herättiin seiskalta. Mut ehkäpä sitte uniki maistuis vähän sikeemmin ja toivon mukaan hieman piteempään. Jennahan herää aina joskus seiskan jälkeen. Huah. Siinä ei viikonloputka auta. Mut eipä nuo heräilyt oo mitään Tuukan rinnalla. Huomenna meilläki ois kummitytön eli Jennan hoitopaikalla synttärit:) Mut nyt iltakaakaolle. (Mähän en juo kahvii enkä juuri ees teetäkä:))

Sinttu, tuli perille, kiitos! Laitan ryhmäviestiä tulemaan kunhan ehdin koneelle istahtaa...
Ollaan tänään sisustettu pojan huonetta kun se oli ihan mahdoton kaaos.
Nyt ei puutu enään kun taulut seiniltä!
Muut huoneet ovatkin sitten vielä täysin keskeneräisiä, olohuoneessa ei oo mitään.
Uudet huonekalut on kyl tilattu jo kk sitten mut toimitusaika tuppaa olemaan täällä tuollaista 8 viikkoa, joten kärsivällisyyttä kärsivällisyyttä :)
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Olipa rankat pikkujoulut, huh! Olin vielä illan töissä eli pitämässä reenejä. Kyllä musiikki on mukavaa =) Pitäis jotenkin onnistua lepyttelemään tuo mies, kun mun ei tosiaan pitänyt olla pitkällä kaavalla menossa eilen ja nyt oon nukkunut koko päivän... Taidan ainakin siivota.

Huominen on vielä sairaslomaa. Ei mua enää mikään vaivaa. Kiva päästä tiistaina töihin =)

Essistä ei voi paljon kirjoittaa nyt, kun en oo ollut sen kanssa koko päivänä. Meilläkin on viimein alettu harjoitella juoksemista, hyppiminen ei kovin kiinnosta. Essillä ei liikkuminen ole vahvimpia puolia. Keskittyy siihen puhumiseen ja laulamiseen ennemmin. Meillä on aloitettu sellainen iltakäytäntö, että Essi siivoaa lelunsa ennen puuroa. Se tykkää tosi paljon laittaa tavaroita paikalleen ja vie omatoimisesti roskia roskiin. Vähän vain hirvittää, että se joskus laittaa huomaamatta jotain tärkeää.

Nyt alan siivota. Mies meni salille.

huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa

tuukka on myös Essin tavoin kova siivoamaan. rikkaimuri on ihan ykkösjuttu ja roskia hän kiikuttaa roskikseen kans ihan omatoimisesti. äidin kanssa pyyhitään pölyjä ja matot tuukka oikaisee jos ne koirien jäljiltä menevät myttyyn ;o)

meillä on nyt alkanut se kuuluisa "ei"-kausi. onneksi tuukka on kuitenkin todella rauhallinen, joten "ei":tä ei meillä säestetä millään jalkojen polkemisella tai lyömisellä tms..

mulla oli kai jotain asiaakin, mutta ajatus jo haihtui pääkopasta........... tyypillistä!

Moron. Mimmi kyllä välillä ilmoittaa tahtovansa esim 'kekkiä' (keksejä, hyi..) erittäin painkokkaasti ja nyyhkii aivan kamalasti jos ei (yleensä ei) niitä saa. Samoin on sen 'EI!!' -sanan kanssa, tahtoa löytyy... Mites teidän muiden mukelot, ovatkos jo innostuneet piirtämisestä? Meillä ei muuta ois tehtykään koko vloppuna kuin piirretty, 'piirtää, piirtää', 'kynä'... (ja lattiaan on ilmestyneet ekat kuulakynäviirut, murrrrrrr) Eilen käytiin kaupassa (sinne n.20min suuntaansa) ilman vaippaa ja hyvin meni, pissit tuli sitte vasta housuun kun ei suostuttu potalle kotona...;-) Uudet vk-kengätkin hommasin, Kavat-merkkiset löyty alesta -näyttävät kyllä enempi semmosilta 'talvikävelykengiltä' mut on niissä kumikärki ja 'säänkestävä' pinnoite. Kunnon goret mahtuvat enää juuri ja juuri ohuen sukan kanssa, onneks toppakengät nyt kuiten menevät viä... Näin Stockalla Kavatin pitkävartisia talvikenkiä hyvässä alessa mut eipä niitä uskalla ostaa ens talvee varten... Kenkäkaupan myyjä tuumas et Mimmi on pienijalkainen pituuteensa nähden -ööö, jaa...?

Maanantaita! Meillä saadaan raivarit päivittäin, jos ei saa tahtoaan läpi. Xylitol-pastillit on riidanaihe nro1. Niitä saa aina ruuan jälkeen, ei juuri muuten. Toinen vakiotaistelu on yläkertaan menosta. Essi haluais portaisiin koko ajan, mutten uskalla ilman valvovaa silmää päästää.

Mulla on viimeinen saikkupäivä ja kuinka ollakaan, Essillä nousi yöllä kuume =/ Käytiin heti näyttämässä korvia lääkärille, kun oli joka tapauksessa korvakontrollin paikka. Onneksi ei löytynyt mitään =) Jospa nyt kerrankin selvittäisiin ilman lääkekuuria ja pääsis lapsen oma vastustuskyky nousemaan. Mies jäänee huomenna kotiin hoitamaan. Essi oli tosi reippaana lääkärissä, vaikka lähtiessä vähän itkua väänsikin, kun kerroin minne mennään. Ei inahtanutkaan, kun katsottiin korviin. Tokaisi vain itselleen "Hyvä", kun oli valmista. Kiitti lääkäriä ja sanoi heippa moneen kertaan =)

Mun pitää käyttää äkkiä koira pihalla ja mennä suihkuun. Tuntuu hassulta mennä takas töihin, kun oon yli kolme viikkoa ollut kotona.

ai niin, mun piti vaan kertoa että meillä on kotona ihan ylettömän kohtelias pieni mies. ruoan jälkeen hän hokee "kiiitosh" varmaan puolen tuntia ;o)
täytyy muistaa kysyä, kiitteleekö tukkeli ruoasta myös hoidossa....

Meillä kun noustaan pöydästä niin tyttö huutaa vapaa. Olen yrittänyt että ensin kiitti mutta se vapaa on paljon kivempi kun sillä saa koiraan liikettä.

Mä en tajuu kuin olen ollut niin väsynyt. Eilen jopa menin aikaisin nukkumaan. Loma tulisi tarpeeseen.

Juu ja tuosta ei:stä. Onko nälkä? -Ei, onko jano? -Ei, tuletko syömään? Ei, menetkö leikkimään?-Ei. Siis ihan kaikki on ei ja väsyneenä jos yrittää sanoa jotain ja vielä osaa niin sit läks. Ensin alkaa menemään huulet mutrulle, sitten tulee jalan poljenta ja samalla alkaa huuto. Sitten juoksee nurkan taakse raivoamaan ja jos menet kysymään et mikä ihme tuli niin sitten huudetaan vielä kovempaa ja poljetaan molempia jalkoja.

Piirtäminen on ihan kivaa mutta ei sitä vielä kauan jakseta tehdä. Mieluusti juoksentelisi niiden kynien kanssa ja syystä siitä ne on piilossa ettei satu mitään. Meillä kun edelleen lelut löytyy tosi usein suusta.

Yks hassu juttu on ilmennyt tässä lähipäivinä eli meidän lapsi kokee jotenkin tosi raskaasti jos toiselle tulee pipi. Sunnuntain katsoivat Sorranon perhettä (vai serranon) ja siinä lyötiin jotain niin tyttö rupesi itkemään tosi paljon ja ei meinannut rauhoittua kun tuli pipi. Eilen (muuten ekan kerran) neiti puri minua olkapäästä. Ei sattunut lainkaan mutta sanoin että ei saa purra kun tulee iso pipi. Neiti rupesi itkemään kun äitillä on pipi. Sanoin että puhalletaan niin se auttaa mutta silti muisti pitkään nyyhkiä kun tuli pipi. Eilinen oli muutenkin vähän herkkä päivä kun isin tyttö suuttui kun isi ei ollutkaan kotona vaan töissä. Koko illan muisti kysyellä ja oli jotenkin ärtyneen oloinen. Että meillä siis on tulossa isin tyttö :( tai taitaa olla jo... Onneksi äitikin kelpaa välillä :)

vai että "vapaa" huudetaan teillä, Nasu kun pöydästä päästään - ihana typy ;o) ;o) ;o)

nyt mä muuten muistan mitä eilen piti kirjoittaa. en tiedä kuinka paljon te muut ehditte katsoa aamulla lastenohjelmia (viikolla siis), mutta sieltähän tulee sellainen klassikko kuin "käytöskukkanen"! muistan sen jostain lapsuusajalta, joten tosi vanha on ohjelma. Hinku ja Vinku ja Suursyömäri..... nostalgista.

tuukka kyllä piirtää jos hänelle antaa kynät, mutta pian käy kuten Nasun typylle, eli vauhti vie voiton ja kynä suussa lähdetään päätäpahkaa juoksemaan - joten meillä on myös kynät nostettu pois ulottuvilta. joskus piirretään viisi minuuttia, mutta heti kun kiinnostus laantuu, nostetaan kynät pois.

mä olen kans katsellut, että nyt olisi hyviä alennuksia talvikengistä, mutta mistäs sitä tietää minkä kokoinen jalka tuolla himpulalla on ensi talvena??

Meillä piirretään ruokapöydässä, syöttötuolissa, ettei tule vahinkoa. Ja paljon piirretäänkin.

Papan pitäisi tulla kohta Essiä hoitamaan, että minä pääsen töihin. Huomenna on onneksi tosi lyhyt päivä, jospa mies pystyisi sen verran olemaan kotona. Pitääpä muuten mitata lämpö tuolta lapselta. En kyllä ala, jos taas pukkaa räkä korviin. Yskii siihen malliin, että kaukana ei olla =/

Koiran tilanne ei ole selvinnyt mihinkään suuntaan. Inhottaa, jos pitää vierailta alkaa kotia etsimään. En mää sitä lopettaakaan voi. Miehellä ei tällä hetkellä ole oireita, mutta sillä onkin astmalääkitys...Ei kiva.

Vähänlaisesti katsotaan telkkarin lastenohjelmia. Välillä pyörii DVD:t.

Nyt keskityn tuohon kirppuseen hetkeksi. Jännää mennä töihin.

Ihana toi "VAPAA!" heh :)

Meillä on täällä innokas piirtäjä ja värityskirja on ihan ykkösjuttu! Tulee hakemaan "apua" ja sit sanoo mitä pitää piirtää (tähti, neliö, monkio (kolmio), kukka, ympyrä) ja värittää itse niitä perässä. Myös kirjoja lukisi tuntikaupalla - siis jos äiti tai isä lukee ääneen. Ihanaa kyllä et jaksaa tuolla lailla vähän olla paikallaan kn muuten on niin vilkas tapaus.

Mä olen oikeasti kateellinen teille keillä EI saa aikaan vain jalanpolkemista. Meillä edelleen Theo alkaa hakata päätään seinään. Sitten kamala huuto kun sattuu ja otsa on mustelmilla. Toivon että menisi pian ohi... netistä luin et on yleensä poikien juttu ja varsinkin tempperamenttisten sellaisten. Koko ajan saa pelätä et milloin ei ehdi apuun ja poika iskee hampaansa/silmänsä johonkin kulmaan. No täytyy tosiaan toivia et jäisi pois mahdollisimman pian.

No joo, tänään ajattelin lähteä käymään Theon kanssa Alexanderplatzilla jos löytyisi jotain shoppailtavaa...

Onpas Theolla tahtoa. Siinä tosiaan saa olla tarkkana ettei lapsi satuta itseään.

Meillä tyttö on innostunut ihan tosissaan "vauvojen" hoidosta. Itkevä vauva on paras ja toiseksi tulee kylpynukke Ulla. Olivat mummun kanssa ristineet ne Ullaksi ja Maijaksi. Joo siis Maija on huippu kun se itkee jos sen jättää johonkin selälleen ja sit kun nosta syliin niin se jokeltaa. Hienosti neiti osaa hyssyyttää ja yks päivä vauva vaan itki ja itki kun se aina unohdettiin niin sanoin että olisikohan sillä nälkä kun niin kovin itkettää. Typy kävi hakemassa tuttipullon ja ihan oikeennäköisesti se sitä syötti. Vauva oli toisen käden päällä ja toisella annettiin maitoa. Yks ilta isi sai tehtävän hoitaa vauvaa ja mies sit sanoi et vie tää johonkin ku ei jaksa tuota huutoa. Vein nuken istumaan sohvalle mutta se kellahti kumoon ja jäätiin kiinni. Typy syöksyi omasta huoneestaan, nappas vauvan, hyssytti hetken ja vei takas isilleen ja tuhahti äkäisesti. Sai isi palautetta kun vauva oli jäänyt hoitamatta :)

Ei meillä kovin pahoja nuo raivarit oo teihin muihin verrattuna. Lähinnä huvittavia =)

Essillä meni papan kanssa oikein hienosti, mutta kuumetta on edelleen. Ihmeen hyväntuulisena tuo pysyy, vaikka on välillä ollut pahojakin tulehduksia. Leikkii ihan tyytyväisenä lattialla, eikä kiukuttele ollenkaan. Nyt vain ekaa kertaa ikinä ei oikein ruoka maistu. Marjasoppaa sain uppoamaan ja jugurtti oli myös maistunut välipalalla.

Mulla oli pitkästä aikaa laulutunti tänään. Aivan ihanaa hommaa =) Meni vain aika niin nopsaan =/ Viikon päästä lisää. Vielä kun sais reenattua kunnolla... Essi ei oikein anna keskittyä ja musta lähtee sen verran iso ääni, ettei tiedä kehtaako kotona edes kokeilla...

Harmittaa, kun ei saada tuota Essin huonetta etenemään. Ollaan oltu ihan poikki ensin mun sairauden ja nyt Essin takia. Onneksi sillä ei ole mitään kiirettä.

Pysykää te muut terveinä ja Nasulle toivon lepohetkiä!

Kylläpä VP:n perheessä sairastetaan :/ Kunpa pian rauhoittuisi!

Nasun tyttö on kyllä aikamoinen pieni neiti, ihana :)

Miklu hakkasi myös päätään lattiaan suuttuessaan, se taisi olla reilu vuoden ikäisenä. Hän ei tehnyt sitä kuin jokusen kerran, taisi tuntua liian ikävältä :)
Raivokohtaukset ovat nyt sitten muuten aika hurjia, karjumista, kiljumista, juoksemista ja läpsimistä. Tavarat lentelevät myös. Eikä poika ihan helpolla rauhotu, jos häntä menee lähelle niin huuto vaan pahenee. Sitten kun hän rauhoittuu niin hän tulee syliin ja halitaan ja jutellaan mikä meni pieleen :)

Olin eilen ekassa äitiysneuvolassakin, on muuten aivan ihana kätilö kuka tätä raskautta "hoitaa" :) Samalla vierähti kivi sydämeltä kun sain kuulla pienen toukan sydänäänet, kuuluipa sieltä jotain liikettäkin :)
Ensi maanantaina onkin jo np-ultra, sitä jännäillessä tämä viikko...

Ti-Ti- nalle on tullut jo Miklun uniinkin, eilen illalla kuului itkuhälyttimestä 'yppy yppy' ja käsien taputusta. Siinä dvd:llä nallet laulaa yhden laulun jossa kertosäe menee 'hyppy hyppy hyppy hyppy seis' ja sitten taputtavat käsiä :) Se onkin Miklun lempibiisi....

meillä ei ole mitään raivokohtauksia vaan mökötys on Idan juttu :) oiskohan äitiltä perunu ;) Vitsi, kun tosta pään hakkauksesta on ollu jossain puhe, mut en muista nyt mitään ohjeita siihe...laitan jos muistuu mieleen.

Ihania tarinoita oli teillä <3

Me oltiin tänääm uimassa ja Ida hörppäs heti mennessä niin kovasti vettä henkeen, että tuli pienet oksutki yskästä, mut sen jälkeen uinti jatku niinku mitään ei oliskaan tapahtunu. Ja oli niin kivaa räiskiä jne ja uniki maitto heti, kun saatiin se petiin asti.

Nyt meen pikasesti tarkistaan tehtävien annot ja sit sänky jo kutsuukin->

Huihui, tuota Theon päänhakkaamista! Toivottavasti lopettaa tommosen kiukkukeinonsa pian! Muutoin näiden meidän naperoiden edesottamukset alkavat olla melkoisen hauskoja 'pikkuihmistelyjä', mua hymyilyttää vieläkin tuo Nasun typyn nukkehomma ;-D. MImmi syö edelleen huonosti ja valikoiden...ja viime aikoina on alannu kärttää 'ilpalaa' (iltapalaa) jo >klo19, eilen höpötteli jotain itekseen; 'leipää, jugua, JOO'. Tän eroahdistuksen toivosin menevän nopeeta ohi, jotenki liitän siihen nää tämmösetki jutut: eilen tultiin suihkusta ja nostin typsyn mun sängylle ->liritteli siihen iloisena -siis argh! Ja eikun lakananvaihtoon. (kuulostaa tyhmältä ja kaukaa haetulta näin kirjoitettuna..) On aika raskasta olla kiipeilypuu ja 'syykkyyn, syykkyyn' raikuu meillä koko ajan. Mimmi on myös alannu huutaa tai paremminki karjahdella (lyhyt semmonen, no, karjahdus) jos jokin asia harmittaa. Silti en nyt viittis vierasta hoitajaa palkata jotta saisin oikean hengähdystauon (tää töissäolo ei oo mitään omaa aikaa) kun kerta äiti on nyt niin pop, en halua aiheuttaa nuin pienelle tavallaan turhaa mielipahaa. Huomenna mulla tosin on vapaa ja tytön vien päikkyyn koska mulla on hammaslääkäri hankalasti keskellä päivää ja sit illalla on työmeno -eli sillon joudun Mimmin viedä tutuille hoitoon. Iloitsen kyllä tuosta huomisesta -ja samalla on huono omatunto kun en pidä tyttöö mun kanssa kotona- kun saan jokusen tunnin puuhailla jotain kaikessa rauhassa (ts. siivota, äsh). Sekava sepustus mut oon kait kaiken lisäks tulossa kipeeks ja nyt on vaan jotenkin mieli hieman matalalla (johtuu varmaan paljolti tuosta säästäkin!!)

Voi macan huolia =( On ihan varmasti raskasta olla pop. Meillä on nyt menossa pahin äitivaihe ohi. Isiä pitää pussailla ja halia tosi paljon. Mulla meinaa limakalvot reistailla taas, aivastuttaa ja kurkussa tuntuu hassulta. Tämä laitosilmasto yhdistettynä rajuun äänenkäyttöön ei tee hyvää. Pitää jaksaa ottaa iisimmin, ettei paukahda mitään jälkitauteja.

Mulla on vähän kiirus kotiin, kun joudutaan hoitamaan Essiä vuorotellen tuon sairastelun takia. Mies tekee etänä osan päivästä, mutta voitte kuvitella, miten helppoa on keskittyä kun kirppu vinkuu huomiota koko ajan... Huomenna pappa tulee taas ja perjantaille pitää vielä saada joku avuksi.

Paljon jaksamista väsyneille. Ja maca, ehkä voisit kuitenkin harkita tuota itsesi huoltamista vähän useammin, jos se vain on mahdollista. Sen tietää, miten iso vaikutus jo lyhyelläkin omalla ajalla on jaksamiseen. Mun menemiset on joskus särähtäneet teidän korviin, kun oon fyysisesti väsyneenä mennyt virkistämään mieltä. Mutta sen jälkeen jaksaa taas paremmin kotona -nukkuakin.

Mukavaa keskiviikkoa! Viikonloppu on taas päivän lähempänä =) Me kaavailtiin vievämme Essin koko päiväksi hoitoon, että saadaa olla kaksin kotona. Tietysti vain, jos tyttö tervehtyy.

Kiitos Vp :-). Ei oo särähtänyt korvaan sun väsyneenä menemiset, ihmetellyt oon vaan. mutta: kaikilla meillä on omat tapamme virkistäytyä ;-). Ite oon semmonen kotihiiri, kotona oliskin ihan hirmuisesti kaikenlaista tekemistä; esim Mimmin kuvat on edelleen _kaikki_ kuorissa eivätkä kansissa...

Ei särähdä korvaan VP:n menot. Se virkistää kummasti mieltä vaikkei kroppaa ;) Itse olin viime perjantaina siellä leffassa ja kaveri olisi halunnut jatkaa iltaa mutta en millään jaksanut ja vaihteeksi oli pää kipee. Syötiin vähän ja pari drinksua otettiin mutta puoli 11 halusin kotiin.

Macalle soisin kans enempi vapaata ja nauti nainen vapaastasi äläkä kanna huonoa mieltä siitä. Helpommin sanottu kuin tehty mutta se on tärkeää välillä hengähtää. Muistan vielä tuon rakennusajan kun hoidin kaiken yksin ja oli ihan tavattoman loppu niin henkisesti kuin fyysisesti. Sinä olet tehnyt sitä jo pitkälle toista vuotta.

Tällä hetkellä olen väsynyt mutta onnellinen :) Kiva olla omassa uudessa kodissa ja elää samaa rytmiä miehen kanssa.

Huomenia kaikille!

Viime yönä meillä nukuttiin!! Tai siis vain kerran tyttö heräs tuossa puolenyön aikaan. En ole varmaan edes kertonut mutta se on meille arkea että herätään sellaiset kolme kertaa yössä. Tyttö vähän itkeskelee ja känisee unissaan ja koska se pitää minua hereillä käyn mieluummin hetken silittämässä ja laittamassa tutin jotta saan jatkaa unia. Yleensä tähän menee about minuutti ja samantein nukahdan kun pääsen sänkyyn joten ei se kauhean raskasta ole mutta kyllähän putkeen nukuttu yö on kuitenkin toista. Nukkuuko teidän kaikkien muiden tenavat aina yönsä? Tuukasta Sinttu onkin kertonut joka pongahtaa aikaisin ylös mutta mites muilla. Unikoulua mies on ehdottanut mutta olen sanonut että eihän se tyttö nytkään vaadi että siellä käy vaan mä haluan mennä jotta mä pääsen jatkamaan unia kun se käninä asettuu nopeammin. Nukahtaisi varmaan itsekin mutta minä en saa nukuttua kun kuulostelen tilannetta.

Onneksi on torstai ja viikonloppu lähempänä :)

Yhteistyössä