**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenta kaikki

te olette taas tosi ahkerasti kirjoitelleet kuulumisia, kiva oli lukea ;o)
me oltiin tuukan kanssa sunnuntaina ex tempore-reissussa mummulassa ja eilen oli töissä kiirusta, niin etten ole ehtinyt pariin päivään palstailemaan. nyt kumminkin pikaiset viestit ennenkuin alan taas paperihommiin.

tuukka mitä ilmeisemmin väsyi sunnuntai reissussa ihan totaalisesti, koska nukahti paluumatkalla autoon (klo 16.30) ja nukkui muutamaa pikkuherätystä lukuunottamatta aamuseiskaan........ ehkä sellaiset 14 tuntia tuli unta....... jauts! jouduin herran herättämään aamulla, että sain hänet hoitoon ja pääsin itse töihin. todettakoon tähän kuitenkin, että tuukka ei lauantaina suostunut lainkaan päikkäreille, joten univelkaa taisi olla.
no tää yö meni sit vähän hyppelyksi taas, kun iskä tuli töistä yöllä kolmen jälkeen ja tuukka virkosi siihen. taisi sitten humputella tuonne puoli kuuteen asti, kunnes nukahti. ja taas äiskä joutui herätyspuuhiin seiskan jälkeen.

me otettiin kaverin kans kirpparipöytä kahdeksi viikoksi, alkaen torstaista.. täytyisi tänään koettaa katsoa jotain myytävää sinne. tuukan vanhoja vaatteita ajattelin vähän sinne ruokota ja jotain kantoliinaa yms... harmi että mä olen jo ehtinyt viedä niitä vaatteita isot määrät uff:n keräykseen.

eipä meille sen kummempaa. jos alkais hommiin - voisi olla jotain pientä mahkua päästä sit iltapäivästä salille.......

Hihhih, Jennan juttuja! ;-D Mimmi eilen leikki nallella ja yhtäkkiä sanoi; 'nalle, pimppi' -mä sit totesin et jaa, onkos nallellakin pimppi...? Eilen oli mennyt oikein hyvin pk:ssa sen kestovaipan kanssa pitkälle päivään. Kotona katoin et pikkunen liraus siellä vaan olikin. Mulla taas hieman lyhyt yö takana kun en malttanu mennä nukkuun -tyhmätyhmä joten tänään varmaan simahdan Mimmin kanssa samaan aikaan..

Voi kun sitä osaisikin mennä ajoissa nukkuun. Mä kans vannoin ja vakuutin eilen töissä ollessani että menen aikaisin nukkuun mutta toisin kävi. Tänään uusi yritys.

Huomasin kun joku oli kirjoittanut viestiä levottomasta nukkujasta ja meillä on yksi sellainen. Olen itse kuulema ollut neljän kun aloin nukkumaan yöt joten sitä odottellessa... Toisinaan menee paremmin mutta useimmiten huonommin. Viime yönä heräs 11, 12 ja 6 eli aika hyvän pätkän nukuin tuossa välissä. En tiedä mikä ihme siinä on mutta on ruvennut herään kuudelta ja vaatii isin paikalle. Unissaan pyörii, hyörii, ei huoli tutia ja sitten jossain vaiheessa havahtuu ja vain isi kelpaa. Toisinaan nukahtaa uudelleen ja välillä herää jo ihan kunnolla. Tänäänkin heräättiin kaikki sit vartin yli 6 kun madam niin päätti. Toivottavasti viikonloppuna nukkuis pidempään. Jos ei niin sitten äippä laittaa titin pyörimään ja torkkuu sohvalla. Nykyään meinaan titinalle on tosi pop. Useimmiten pakko huijata että titi on nyt loppu. Ymmärtää että loppu tarkoittaa ettei ole mutta luojan kiitos ei vielä tajua että dvd ei lopu ellei sitten hajoa.

Koita Antsukka jaksaa pinnistää!

Mä en voi sietää Titi Nallea.. Onneksi meille ei kukaan ole semmoisia kiikuttanutkaan. Eipä Mimmi kyllä tv:tä juuri katsokaan, joskus oikein yritän sanoa et kato, apinoita, norsuja tms kun tulee luonto-ohjelmia mut eipä tuo jaksa kauaa niistä kiinnostua. Noh, kyllä sekin aika viä tulee et niitä dvd:tä pitäs aina kattoo...

Antsukkaa mäkin oon ajatellut et huh huh, miten jaksat! Paaaaljon paaljon kannustavia säteitä täältä meiltä!!! <3

nyt oon ollu niin pitkään netti pimennossa että en jaksanut lukea läheskään kaikkia juttuja: ( puhelitte tossa taannoin tatuoinneista niin minä olen niihin kyllä koukussa ja tunnustaudun suhteellisen tatuoiduksi: ) kroppaan niitä on 9kpl kertynyt enkä ole katunut päivääkään on nilkassa,selässä,vatsassa,käsivarsissa kaikki suhteellisen samaa teemaa kukkia ja perhosia: )
muuten ei kuulu mitään kummallista paitsi että uus plussa pärähti tikkuun ja nyt toivon että olis enkuleita matkassa tälläkertaa!
kaikille vointeja arjen patti tilanteisiin!

Onnentoivotus hassulle!

Antsukan juttujen lukeminen tuo mieleen oman viimetalvisen uurastuksen. Elämä on nyt yhtä lomailua. Mun mielestä on kevyempää tehdä tätä lyhyttä työpäivää kuin olla kaiket päivät Essin kanssa kotona. Näin on hyvä =)

Meillä oli uskomaton aamuonnistuminen! Laitoin Essin katsomaan Myyrää ja sain käydä ihan rauhassa suihkussa. Alakertaan tullessani neiti istui samassa asennossa sohvalla ja totes, että äiti käytti koiran ulkona =) Voi mikä helpotus, että on jo noin iso tyttö. Tämä oli eka kerta vauva-aikojen jälkeen (tyttö ootti sitterissä, kun oli pesulla), kun pääsin suihkuun, kun ollaan kaksin kotona. Jes!!!

Ti-ti Nalle on myrkkyä! Menee kyllä semmoiset DVD:t äkkiä hukkaan, jos joku niitä meille kiikuttaa =D Muuten kyllä musisoidaan ihan kiitettävästi...

Nyt jatkan töitä. Ihanaa!

Hassulle paljon onnea, ja tarrasukkia mukaan pienelle isot kasat!

Titi- nalle on täälläkin pop. Täytyy myöntää että onhan se vähän rasittavan kuuloista touhua välillä... :) Mutta Miklu on sitä katsellessa hetken aloillaan niin saan itse laittautua rauhassa kuntoon tai siivoilla ym.
Siivoilusta tulikin mieleen että pölynimurimörkö on kadonnut! Miklu ei siis pelkää enää imuria :) Aika luksusta kun saa imuroida vaikka kerran päivässä :)

Meistähän tulee rikkaita kun vauva syntyy kun Kela tuputtaa rahaa! No ei vaiskaan :) Mutta onpa ehkä hetkeksi nämä pennosten laskut ohitse ja saa vähän vapaammin ostella. Jos tulokas on poika niin pärjätään pitkälle Miklun vanhoilla vaatteilla. Jos on tyttö niin aion pukea hänet kyllä päästä varpaisiin punaiseen heti alusta asti, piste :) Eli sitten menee vaatehankintoihin rahaa....

Mun sisko saa pojan ja ehdittiin jo antaa Essin vanhat vaatteet sinne lainaan... On siellä onneksi jotain neutraalejakin kamppeita ja on toivoa, että toinen sisko sais tytön.

Meille on ilmeisesti tullut päätös verovalitukseen. Kerrankin hyviä uutisia verottajalta ja tämä perhe on monta tonnia rikkaampi 8) Jihuu!!! Ehdittiin jo säästääkin puolet tarvittavasta summasta. Ihan huikeeta. Saadaan rempata ja sijoittaa äänentoistoon. Jeejeejee!!! Tahtoo uuden keittiön =P

Onnea Hassu!! Pidetään peukut pystyssä :)

On vähän kipeä olo ja toivottavasti ei olis tauti tulossa. Kurkkua vähän nipistelee. Tyttö itkeskeli lähes koko alkuyön ja sitten annoin lääkkeen. Sen avulla nukuttiin yhdestä kuuteen yhtä soittoa. En tiedä mikä neitiä vaivaa mutta taitaa johtua hampaista kun niitä ei saa nyt pestä. Itse vain. Mielestäni alakulmuri sieltä pilkottaa ja sen jälkeen olis jäljellä enää yksi puhkeamaton. Huoh.

Mulla on vähän huono omatunto kun meillä ei musisoida juuri lainkaan, mutta onhan meillä titi ;) Ei vaan. Sitä katsotaan ehkä kerran viikossa joten ei se taida ihan riittää. Välillä lauletaan mutta useimmiten ne on sellasia omasta päästä keksittyjä renkutuksia. Tytön lemppari on tällä hetkellä ihahhaa ihahhaa hepo haa. Ei osaa sanoa hirnahtaa niin on keksinyt pienen lyhennyksen :) Sitä sitten laulelee onnellisena.

Tuosta hevosesta tuli mieleeni että tätä nykyä meillä osataan jo pomppia ja korkeelle. Eilen leikittiin hevonen laukkaa leikkiä ja laukattiin silleen sivuttain pitkin huushollia. Onneksi meillä on sälekaihtimet ;) Nyt jatkamaan duunia.

Hassulle iiiiiisot onnittelut!!!!! peukut pystyyn, että kaikki menee tällä kertaa hyvin.

tuukan lempparilaulu on kans ihhahhaa. ehdottomasti siihen pitää laulaa että "kanna pikku tuukkaa" ;o) (joskus epähuomiossa laulan siihen "siljaa" ja se huomataan heti..)
muuten ei meilläkään paljoa lauleskella, kun mun osaamat laulut on niin harvassa.. tilasin kyllä just yhden cd:n, että jos sitä sit joskus kuunneltais.
telkusta tuukka katsoo edelleen muumia. se joululahjaksi saatu myyrä ei kiinnosta yhtään.... ja titi-nallea meillä ei ole, joten en tiiä tykkäiskö sellaisesta.

mä kävin aamulla penkomassa yläkerrassa tuukan vanhoja vaatteita... raa'alla kädellä vaan myyntiin kirppikselle. ihanimmat oon säästänyt äitiyspakkauslaatikkoon, mutta ei sinnekään kovin paljon mahdu... pikkukakkosesta ei meillä ole viime aikoina juteltu, eli iso kysymysmerkki on se asia. on meillä kyllä hyvä ehkäisykin, nimittäin tuukka nukkuu tiukasti meidän välissä nykyään ;o)

Meillä kajahtaa "Musiikkia!" -käsky päivittäin. Ja nykyään neiti oppii uuden laulun usein jo eka kerralla. Illalla lauleskeli papan kanssa reenattua laulua ja viime viikolla "Missä on peukalo". Ihmettelin sitä tarhassa, kun en itse oo kyseistä laulua laulanut kotona (Essi senkin edestä...). Hoitotäti sitten sanoi, että edellisellä viikolla oli kerran Essin kanssa reenannut. Taitaa olla liimakorva muutenkin kuin tulehdusten puolesta =) Piiri pieni pyörii menee ekan säkeistön osalta jo leikin kanssa <3 Söötti! Lempilaulua on hankala sanoa, kun niitä on niin paljon. Ainiin, tänä aamuna Hämähäkistä meni jo kaks ekaa säkeistöä, kun äiti auttoi käsileikillä (maltoin olla laulamatta) =)

Ihan kohta pääsen töistä ja ajattelin mennä Essin kanssa isomummua moikkaamaan. Iltapäivällä pitäis enon tulla ja mun uuden tietsikan =) Jes!

Huomaa kyllä VP:n jutuista että äitinsä tyttö. Sen verran hyvin osaa musisoida.

En taida jaksaa turinoida enempää mutta saanpahan nostettua meidät taas ylös kakkossivulta.

Väsyttää. Viime yönä tyttö taas heräili, itki ja mesus. Ihan selkeesti karjui ei ei kun yritin laittaa tuttia ja venkusi karkuun sängyssään. Aloin kääntämään oikeinpäin ja siinä huomasin että pissit oli tullut läpi. Vaihdoin vaipan ja vaatteet ja siinä madam retkotti äitin sylissä ihan sikeässä unessa. Uneksii siis paljon ja on vähän hankala erottaa koska on oikeasti hereillä. Puhuu myös paljon unissaan, toivottavasti ei iän myötä ala harrastamaan unissakävelyä.

heissan hei

happy birthday to me ;o) miehet lauloivat mulle aamulla sellaiset serenadit, että mä olin ihan posket punaisena täällä.... pöllöjä!!
sain jopa eilen leivottua kakun tänne töihin. en kylläkään mitään täytekakkua, vaan ihan sellaisen kahvikakun - sara la fountainin kirjasta. tuli nannaa!

ulkona olis mitä kaunein "kevätpäivä", mutta täällä sisällä vaan pitää kähnätä. no eipä tuo ulkoilu kuitenkaan onnistuisi kovin häävisti, koska täällä on ihan törkeän liukasta. eilen satoi pakkaslumi suoraan jään päälle, joten aika petollista on..

tuukka on nyt viime yöt herännyt aika tarkkaan 3.30. ollaan käyty keittiössä juomassa ja joskus ottamassa vähän yöpalaa, jonka jälkeen herra yleensä suostuu heti takas nukkumaan. nukkuu sitten jopa niin hyvin, että olen joutunut joka aamu herättämään tuossa seiskan jälkeen....... ihmeellisiä rytminmuutoksia!
toivottavasti nukkuisi viikonloppunakin pitkään ;o)
(mä olen saattanut nämäkin asiat teille jo kertoa, mutta kun tuntuu olevan pää täynnä kaikkea niin en jaksa muistaa...)

ryhmiksessä on nykyään pitkä rivi pieniä nassuja ikkunassa, kun menen tuukkaa hakemaan. oon yleensä ekana asialla jo ennen kolmea, joten kaikki taaperot ovat vielä paikalla.. hoitajat sanoivat, että lapset ovat nyt hoksanneet, että välipalan jälkeen alkaa vanhempia tulemaan, joten lapsukaiset liimaantuvat nenät kiinni ikkunaan odottamaan..... ulko-ovelle jo kuuluu huuto "tuukan äiti tuli!".....

Lämmin onnentoivotus Sintulle! Minäkin muistin työkavereita eilen ja paistoin pakastepullia töissä. Saatiin hajutkin kaupanpäälle =) Mulla ei kyllä ollut noin hulppeaa syytä kuin Sintulla, ihan silkasta elämänilosta vein, kun on mennyt niin nappiin kaikki mahdollinen.

Essinkin äiti tunnetaan tarhassa hyvin. Minä olen samoin aina ajoissa hakemassa. Ihanan stressitön elämä, kun saa mennä omaan tahtiin. Näppituntumalta sanoisin, että oon myös tehokkaampi itseohjautuvassa työssä. Näissä kutsumusammateissa on harvemmin noita motivaatio-ongelmia.

Hyvät syntymäpäivät Sintulle!

Olipas mahtava kuulla, että Hassu on taas plussannu. Toivotaan nyt parempia tuureja!

Nyt on kurkkukivut sitte saanu rinnalleen perinteiseen malliin kunnon yskän ja räkätaurin. Väliin pitää yskiä niin keuhkojaan pihalle, että tulee suorastaan oksennus suuhun. Tosi kivat puheet:) Niinpä sitte tänään töistä lähtiessä oliki masu kipeenä. Toivon mukaan johtu vaan lihasten väsymisestä kovaan rykimiseen. Huomiselle ei ollu mitään pakkokuvioita, joten sanoin esimiehelle sairastavani huomisen. Noh, olipa ainaki kokouksessa kuulemassa mun rykimistä oikein mun vieressä. Saatiin tänään valittua sielä mun toiseen hommaan sijainen. Joten nyt saa vähän huokasta. Perjantai on hyvä päivä sairastaa kotona, ku saa siihen viikonlopun samaan syssyyn.

Mä en oo todellaka tatska-ihmisiä. Yhtään ei löydy, eikä tuu löytymään. Mut ne, jotka niistä tykkää, saa myös niistä tykätä. Joillekki ne sopii, mut ei mulle. Mullahan ei oo ees reikiä korvissa. Oon jossain asioissa niin v...n periaatteellinen. Kuten, et tupakkaa en oo koskaan suuhuni pistäny.

Meiän yöt menee, kuten jo aikasemminki kerroin, edelleen siihen malliin, et Jenna menee nukkuun omaan sänkyyn ja yöllä käydään juomas mehua ja sit se tulee meiän väliin. Nyt on vaan kahtena iltana menny niin hassusti, et Jenna on nukahtanu ittekseen. Toissapäivänä meni ite sänkyynsä, ku sanoin ettei vielä oo nukkumaan menoaika. Eilen sit meni sohvalle nukkuun, mistä sit kannoin sänkyyn.

Tota Essin musikaalisuutta piti vielä kommentoida. Jennaki kyl laulelee muutamia sanoja lauluista, mutta että oikein pari säkeistöäki. Huh huh. Siinä täytyy todellaki olla geeneillä jotain osuutta asiaan.

Ida kyllä kans laulaa säkeistöjä sillä kielellä mihin kieli taipuu. Popsipoipsi porkkanaa se oli oppinu laulamaan isotätillä(mut tuskin Ida ihan niin hyvin laulaa, ku Essi, koska sanoja ei oo vielä niin hyvin. MUt yritys on kova ja osaa tosiaan paremmin laulun sanoja, kun ihan taviksia)

Onnittelut Hassulle ja kestävyyttä!
Onnea myös Sintulle!

Mullakaan ei oo tatuointeja, korvisreikiä kyllä löytyy viisi ja kielikorua hinguin nuorempana, mutten sitte lopulta uskaltanu laittaa ja siitä jääki varmaan vaan ikuinen haave.

Mitähän vielä... Nukkumisesta ootte puhuneet. Me luetaan illalla satu ja Ida sammuttaa valot, jonka jälkeen laulan unilaulun. Seraavan kerran saatan hyvällä säkällä nähdä Idan ennen kouluun lähtöä, mutta useimmiten kuitenkin vasta kun tuun koulusta. Joten Ida nukkuu siis yleensä koko yön ja melko pitkään aamullakin vielä.

Joo, mutta kohta pitää alotella taas sitä vissiin elämän kestävää opinnäytetyötä. no ei vainiskaan, kyllä sen pitäs olla toukokuussa valmis :) Tai ainaki kova yirtys on. Kiitos tsempeistä!

Minä olin vuosia sitten pitämässä kaveria kädestä, kun sille laitettiin kielilävistys. Itse en koskaan suostuisi, koska se vaikuttaa puheeseen ja laulamiseen niin paljon.

Vein just Essin tarhaan ja aloittelen päivän työt. Hommaa riittää niin, etten tiedä, mistä aloittaisin. Pitää varmaan aloittaa suunnittelemalla työjärjestys ja juoda se pakollinen kuppi kahvia. Meillä vähän venähti aamu, enkä oo itse syönyt vielä mitään.

Antsukalle tosiaan paljon jaksamista sen opiskelun kanssa. Päiviteltiin pari päivää sitten, miten mun elämä on muuttunut valmistumisen jälkeen. Siis lähinnä rauhoittunut. Oon tosi paljon enemmän kotona. Monta iltaa viikosta on vapaita ja tälläkin viikolla ollaan jo kyläilty mummut ja papat ja yhden illan eno istui meillä. Tänä iltana on töitä, ja sunnuntaina, mutta muutos on silti huima.

Nyt ruoskin itseni työn kimppuun! Kivakivakiva, viikonloppu alkaa =) Nauttikaa!

hui, kielilävistystä en kyllä koskaan uskaltaisi ottaa. en kyllä haluaisikaan, sen puoleen.. nenänappi multa vielä löytyy ja korvista yhteensä neljä reikää, mutta napalävistys meni raskauden aikana/jälkeen umpeen. eipä tällä vartalolla sellaista lävistystä enää tarvikaan........

olin eilen salilla kaverin kanssa ja vahingossa paljastui että hän odottaa pikkukakkosta.. hänellä on samanikäinen poika kuin tuksu ja nyt loppuvuodesta siis tulossa toinen lapsi. raskaus on niin alussa kuulemma, ettei vielä ole mitään neuvoloita tms. ollut. niin, paljastuminen tapahtui kun hän varmaan vähän venähdytti vatsaansa vatsislaitteessa. kyydin hänet sit kotiin lepäämään.
voih, en mä voi mitään sille, että vauvakuume vaan meinaa puskea päälle!!!

Antsukalle tsemppiä opiskeluun!
Sadulle paranemisia!

kiitos, VP, meilistä! palailen vastauksen kanssa varmaan viikonloppuna ;o)

oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!!!!!!!!!!!!

Meinas olla vähän heikko yö. Yskin muutamaan otteeseen niin railakkaasti, että ihme ku Jenna ja mies sai nukuttua. Yhesä välisä ukko kyllä tuumaski, että nyt käyt kyllä ottaas jotakin, ku minuutin tai puolen välein ryit niin älyttömästi. Jenna vaan köllötti tyytyväisenä kyljessä. Panadol hottia tuli sit vedettyä pariin otteeseen. On se harmi ku näin raskaana ei saa ottaa kunnon drobbeja. Onnex ees tota panadolli, vaikka on se panadol hotti kyllä aika järkkyä. Onnex tein eilen järkipäätöksen ja päätin pysyä tänään kotona. Vaikkei Jenna annakka sängyssä maata, ni onhan tää ny kummiski toista ku olla töissä. Ja pitäähän tässä aatella pikku masuasukkiaki.

Joo, tsemppiä Antsukalle loppurutistukseen. Kyllä se siitä. Lopussa kiitos seisoo:)

Kuulin just eilen, et yx likkakaveri pääsi vihdoin ja viimein rauhanturvaajakeikalle Kosovoon. Toukokuussa ois kuulemma lähtö. Eipä se ookka noihin hommiin yrittänykkä ku 10 vuotta. Mut mikäs lähtiess, ku on eronnu ja lapseton sinkku. Ukon kans tuli ero, ku tenavaa ei alkanu tuleen hoidoista huolimatta. Pikkusen tekiki muinoin vaikeeta kertoo tälle, ku aloin Jennaa oottaan. Muutenki alux oli, et miten sen kuullen viittii ees tenavista puhua. Mut eipä tolle mitään voi, ihan hyvin se on suhtautunu. Onnex sille tulee nyt vähän muuta aateltavaa. Vaikka on se aika hurjaa aatella tommosia olosuhteita. Ei oo perheellisen paikka.

Nyt me aletaan Jennan kaa kattoon kuvia. Sitäpä se aina tahtoo, ku mä koneelle tuun.

VP:tä elämä potkii oikein kunnolla ja oikeaan suuntaan =) Yleensä se tahtoo potkia päähän, mutta teillä porskutetaan! Hymy tuli kun luki sun sähkärin. Onnea vielä kerran!

Sintulle pitää toki laittaa myöhästyneet synttäri onnittelut!!

Enempää en nyt kerkee, mutta hyvää viikonloppua kaikille!! Tulee lepo muuten tarpeeseen :)

Pakko muuten sen verran kommentoida että pitää oikeesti jo miettiä mitä suustaan päästää kun tahtoo tyttö aina letkauttaa jotain vanhemmilta kuultua sopivassa paikassa. Eilen kun sanoin että pitäs mennä pesulle ja sitten nukkuun niin typy tuli nurkan takaa ja karjas kipi, kipi, äkkii. Juuri niinkuin minä aina aamuisin huutelen =) Meinas äitiä naurattaa ja olihan se mentävä kipi kipi laittamaan toista yöpuulle.

Yhteistyössä