**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä pitää aina laittaa pompulat, mutta ne pysyy päässä kaksi sekuntia ja taas ne pitää laittaa ja taas ne saa lähdöt. Isi oli tässä kohtaa viisas ja vetoaa ettei osaa näitä tyttöjen juttuja ja äiti sitten joutuu vääntämään pompuloita. Hiuksia meidän neitillä on edelleen vähänpuoleisesti ja tukka kasvaa ainoastaan takana :)

On ihan outo olo kun olen nukkunut kolme yötä putkeen heräämättä. En muista koska viimeksi. Äitini sitkeästi haluaa olla tytön huoneessa yötä ja ajattelee vain minun parasta että saan huilata. En laita pahaksi mutta vähän käy sääliksi äitiäni jota typy höykyttää yöt ja päivät ja hänen lomansa menee tähän. Tosin vannoo ja vakuuttaa ettei parempaa voisi olla ja ei kuulema ole nauranut pitkään aikaan niin paljon kuin meillä tytön kanssa touhutessa.

Meillä annetaan ponskarin olla päässä vain siellä päälaella. Kaikki saparoyritykset neiti nyhtää pois. Pinnejä on pakko käyttää, ettei tukka ole koko ajan silmillä.

Tänään sai taas hekotella tytsin edesottamuksille, kun se aamulla halus kamalat, likaisen oranssit isin lenkkihanskat ja vielä kamalamman sinisen pipon päälle, sitten upea kiiltävä käsilaukku ja pehmonorsu kainaloon: "Pitää mennä sanomaan äitille heippa. (kipitti mun luo) Heippa, äiti!" Minä siihen, että mihinkäs hieno neiti on menossa, ja vastaus kuului: "Kirkkoon laulamaan!" Meni siitä leikkiautolleen ja lähti ajelemaan kirkkoon. Oli pakko ottaa kuva todisteeksi. Äitin tyttö =)

Tänään pitäis jaksaa pakata ja huolehtia, että mies osaa laittaa Essin kamat meidän perhematkalle. Saattaa olla, että ajelevatkin kummisetän kanssa kolmisin ja minä en lennäkään välissä pohjoiseen, vaan jään suoraan Helsinkiin. Helpottais mua huomattavasti, kun jäis yks matkustuspäivä pois.

Nyt vielä tunniksi töihin. Ihan kamalasti hommaa noiden matkojen takia. Pitää saada kaikki valmiiksi NYT, kun lomalla ei tällä kertaa voikaan tehdä töitä...

Me ollaan jo lähtötäpinöissä :) Matkatavarat on kasseissa ja tuntuu, et ollaan muuttamassa :// semmosta se siis on lapsen kanssa mtakustaa tai ainakin lähteä.

Ida tykkää pompuloista ja antaa niiden ollakin ja samoten pinniä on pakko pitää, ettei tukka oo silmillä, sitä saa kyllä laittaaki useammin.

Mut hauskaa loppuviikkoa kaikille mä meen olemaan typyjen kanssa, kun mun kummityttö tuli vielä mein mummolaan hoitoon.

Nasu - mä en saa auki teidän neidin kuvaa. kone ilmoittaa että kuva on "corrupted"....

tultiin vähän aikaa sit kotiin tuukan kanssa - ja ihanaa, ei ollut koirankakkaa missään!! eilen nimittäin taas sain luututa lattiat ensi töikseni.

reimalta ei löytynyt eilen haalaria. olihan siellä rekit piukassa tän kauden pukuja täyteen hintaan, mutta kaupasta saa samalla hinnalla ja bonukset päälle. lauantaina käyn katsomassa parkanosta ja jos ei sielläkään ole mitään, niin taidan hakea cittarista remut.
jotain kuitenkin tarttui eilen matkaan:
tuulenpitävät lapaset, sydvesti, "vk-lakki" (siis sellainen ohutvuorinen, pienellä lipalla), kengät - city jungle ja 92cm-collegehaalarit. rahaa meni kaikkiaan 50 euroa.
himoitsin sellaista myrkynvihreää toppahaalaria tuukalle ensi talveksi, mutta en uskaltanut vielä ostaa, kun en tiedä minkä koon ottaisi.. arvelisin että 92cm voisi olla sopiva ensi talvena. se haalari olis 65 euroa alennuksessa... kyllä mä niin pöhlö olen, että sen vielä haen ;o)

tuukallekin saisi ponihännän - pitäsikö kehittää sellaista david beckham-tyyliä jo pienestä pitäen?..

Viimeiset kuulumiset vielä. Tarhassa sanottiin, että Essi oli itkeskellyt koko päivän ja kiikutin sen siltä seisomalta lääkäriin korvatarkistukseen. Pitävät varmaan kohta höyrähtäneenä, kun soitan että meidän lapsi itkee, sen täytyy olla sairas =D Korvat oli puhtaat!!! Ihmeellistä. Ja ihanaa. Pakkohan se oli käyttää, kun saattavat lähteä Helsinkiin jo viikonloppuna ajelemaan.

Edelleenkään ei oo minkään sortin matkafiilistä =/ Enkä oo pakannut vielä mitään. Pesin sentään pari koneellista pyykkiä. Töitäkin on vielä tehtävänä... Pari sähköpostia pitää ainakin lähettää jajaja.

VP:lle hyvää matkaa - vai myöhästyinkö toivotuksissa??..

saitteko te muut Nasun kuvan auki? höö, mä haluan nähdä sen typsyn vekkulin ilmeen ;o/ voitko Nasu laittaa sen mulle uudestaan, jos vaikka sitten aukeaisi?

mä olen nyt melkein päättänyt, että ostan sen reiman vihreän haalarin tuksulle ensi talveksi. ja uskoisin, että 92cm on oikea koko. tää talvi on menty 80-senttisellä ja on ollut ihan sopiva, mutta en usko että 86cm enää ensi talvena sopii - ja 98cm taas on ihan varmasti iso.. täytyy tänään soitta parkanoon, että onko heillä tuota haalaria. jos ei ole, niin poikkean sitten kankaanpäässä huomenna.
ei uskoisi, miten kivaa on tuhlata rahaa lapsen vaatteisiin?!

tuukka on nyt vaihtanut toteamuksen "ei äiti ymmärrä" samaan tarkoittavaan "ei äiti käsitä"... on pienellä pojalla sitten rankkaa, kun ei äiti käsitä ;o)

me ollaankin sitten nettipimennossa la-su, joten tod.näk palailen palstailemaan maanantaina.
oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille!!

VP:lle tosiaan mukavaa reissua! (taisin joo mäkin myöhästyä)

Nasun kuvaa en saa mäkään auki, tahtoo nähdä sen ilmeen! ;)

Joo-o, lapsen vaatetukseen saa mukavasti kulumaan -vaikkei meillä mitään kallista ookaan ja hyödynnän tarjoukset yms... Mä kuolaan nyt näitä:
http://www.vincentshoestore. com/produkter.aspx?menuItem=Skor&id=22&productId=LEO1 (poista väli) -tahtoo tuolta ainakin kolmet kengät Mimmille!!

Kokeilen hetken päästä laittaa kuvan uudelleen.

Mä kosin äsken miestä mutta ei oikein lämmennyt. Sanoin sitten että ei tartte kankaita ostaa, vaan ihan jokin kiva hame riittää. Ostaa kuulema kankaat niin pilkka kolahtaa omaan nilkkaan kun en osaa ommella :) Saa nähdä ostaako oikeesti. On sen verran pöllö että voipi jotain hullua ostaakin.

VP:lle hyvää matkaa!!

Heh-hee, Nasu! ;-D

Sinttu, jos innostut nuista kengistä niin vois tilata yhessä...? ;) Mun on ehkä pakko...(enkä tosiaan ryve seteleissä..mut eipä ne nyt niin kalliita oo) Eilen katoin Cittarissa sitä tarjous-Remua (vk-haalari), vaikutti ihan ok, ehkä mä haen sen... Mulla on opetettava täällä joten poikkeilen aina välissä vaan netissä...

Kiva että kuva tuli perille. Siinä kuvassa ei ole ilme parhaimmillaan kun on yleensä paljon tuimemman näköinen mutta parempaa en saanut napattua.

Pitää käydä cittarissa kattoon remun vk-pukua koska luultavasti ostan sen kun olin ihan tyytyväinen siihen mikä meillä viimeks oli.

siis joko tää kone oikuttelee tai sitten mä olen täysi pahvi - kirjoitin äsken viestin ja olin lähettävinäni sen, mutta ei sitä missään näy........

niin, Macadamialle - voisi tuota kenkien tilaamista vaikka harkitakin. täytyy vaan joku päivä oikein ajan kanssa tutkia tuo sivusto ja tuukan jalkakin täytyy mitata vielä, vaikka sen just mittasin reima-reissua varten..

Nasun typyllä oli varsin veikeä ilme ;o) ja hauska tukka ;o)

mä taidan nyt häipyä täältä töistä.
palailen vielä illalla lukemaan juttuja, jos jaksan.. viikonloppuja!

Heipsan ja terkut Hannoverista! Otin koneen mukaan ja kappas, bongasin myös suojaamattoman verkon =)

Väsyttävä päivä takana ja keikka vielä edessä. Kotipuolessa kaikki kuulemma hyvin, vaikka vaikuttaisi Essi tulevan kipeeksi =( Toivottavasti ei mene meidän perhematka mönkään... Mun reissu vähän helpottuu, kun jään suoraan Helsinkiin. Saan myös luultavasti nukkua enimmät univelat pois täällä, kun ei ole Essi valvottamassa. Toivottavasti ei vaan mee kamalan myöhään illalla.

Nyt pitää vielä yrittää päästä sähköpostille. Mukavaa viikonloppua!

Siis ei ei ei. En mä vielä millekkään äippälomalle jää. Siihenhän on vielä yli kuukausi aikaa. Mulla on vaan lähes kaikki Jennan aikaset odotus- &äippäloman aikana kertyneet lomat pitämättä. Niitä ois tarkotus tässä välissä pidellä ennen äippäloman alkua. Mähän oisin saanu ilman raskautta olla ens kesänä kolme kuukautta lomilla. Mut nyt pidän osan pois ja alan keryttää taas seuraavia lomia. Mut tämä vaan pikahuomautuksena, ku tsekkasin teiän kommentit mun juttuihin. Nyt saunaan ja toisella kerralla pitemmät jutut. Se pitää kyllä sanoa, että tää viikko on ollu onnex taas paljon parempi vaivojen suhteen ku edelliset. Ei oo niitä harkkasuppareitaka liikoja näkyny. Neljä työpäivää jäljellä:)

Eipä tullut turistipäivälle mitkään huikeat säät, jos olette tiedotusvälineitä seuranneet... Shoppailusaldo on kuitenkin plussalla =) Löytyi jopa uus kevättakki, joka on pitänyt hankkia jo useampana vuonna, mutta on nuo muodot vaihdelleet sellaista tahtia, etten oo pitänyt järkevänä. Tuleehan tässä taas paisuminen, mutta nyt oli mahdollisuus hankkia "normaalimitoissa" oleva. Mamma-aikana pitää ahtautua siihen, mihin mahtuu... Tulin just töistä ja virtaa on vielä sen verran, ettei unta saa varmaan hetkeen.

Tyttö kertailee kuulemma kotona jatkuvasti, missä äiti on. Kohta me nähdään. Pitää vain toivoa, että tuo myrskyaalto menee ohi ja päästään sovittuun aikaan kotimaahan.

Kylläpäs VP:lle sattui surkeat säät. Meilläkin Suomesta vieraita ja odottivat mainostamiani keväisiä säitä. Nyt sitten myrskyvaroitus päällä ja ihan järkyttävän huono sää. No jospa se siitä paranisi ensi viikkoa kohti.

Meiän neitillä on pompulat lähes päivittäin, parhaimpina vielä pinnit päälle. Alux eivät meinannu päässä millään pysyä, mut nykyään ovat lähes koko päivän. Meillä ne on jo käytännön pakosta, ku Jenna on sit tullu tukan määrässä vanhempiinsa. Sitä niin ku on, ja lisäx isältään näyttää perineen kiharat. Kaiken lisäx meiän kampaaja, jolla Jenna on käyny puolenkymmentä kertaa, on alkanu "kasvattaa" Jennan keskipään etuhiuksia taapäin, joten niitä on käytännön pakosta pidettävä pois silmiltä.

Te ootte selvästi "poistamaasa" mua listoilta, ku Nasun typyn kuvaa ei oo mulle ilmaantunu. Älkää ny kuitenkaan hätäilkö, ens perjantaista lähtien mä lupaan olla aktiivisemmin koneella. Sitte ku on taas aikaa. Töissä ku en oo käyny "mammanetissä", niin ku mies tätä kutsuu, koko puolen vuoden työrupeamani aikana kertaaka. Samahan se oli sillon Jennan odotusaikanaki. Hyppäsin kunnolla kelkkaanne sillonki vasta jäätyäni samaisille vuosilomille kuukausi ennen äippälomaa. Jos Nasu viittit vaivautua, ni pistä se kuva neitistänne tuleen tännekkipäin.

Ulkona ois aivan ihana ilma. Iltapäivään asti tuli vaan vahattua Salpausselän kisoja, ja nyt ku pääsis pihalle, ni typy tietty nukkuu. Myönnetään, et nukuin mä itekki sen vieressä tunnin verran:) Mut ei sitä muutenka viittiny aamupäivästä pihalle lähteä, ku ukkoki oli kotona. Meiän mennessä typyn kaa päikyille, se lähti perinteisesti töilleen. On mulla kyllä viikkosiivotki vielä tekemättä... Nykyään ne venyy lähes poikkeuksetta sunnuntaille. Normaalisti teen ne lauantaisin, mut tässä tilassa lauantait menee viikon työrupeamasta toipuessa. Jospa koittasin kummiski jotain tehä, ni toivon mukaan typy nousee ennen auringonlaskua ja päästäs vähän siitäki nauttimaan. Vaikka tuumasin kyl typylle päikyille mennessä, et kohta me päästään sen kaa nauttiin keväästä ulos vaikka joka päivä:)

En mitenkään tietoisesti ole sinua Satu pudottanut ringistä pois. Koitan laittaa tämän päivän aikana kuvan uudelleen tulemaan.

Nyt sattuu päähän jo kolmatta päivää. Yök. Pää on niin tarkka tuosta kahvin juonnista. Lauantaina join päiväkahvin vasta puoli 5 ja tässä tulos.

no voi hittolainen tuollaisia päänsärkyjä, koetahan nasu saada pääsi kuntoon!

mummolassa oli täysi talvi. on se jännä, ettei tarvi ajella kuin tunti,pari keskemmälle suomea, niin jo löytyy lunta ja pakkasta.. täällä kun ei ole lunta ollut kunnolla koko "talvena" ja nyt tuntuu olevan jo kevät tosi pitkällä.

vk-haalaria ei reimalta löytynyt, joten tänään varmaan suuntaan cittariin ja ostan sen remun. oon koettanut netistäkin etsiskellä jotain kivoja haalareita, mutta ei ole löytynyt oikein mitään kunnon sivustoja.

lauantaina käytiin mun kummipojan 5v-synttäreillä ja mä taas hiljaa mielessäni toivoin, ettei tuukasta tulisi tän kummipojan kaltaista tapausta... tää poika oli koko ajan tuukan kimpussa, syyttämässä ties mistä tavaroiden hukkaamisesta tai rikkomisesta. mä muistan, että mun toinenkin kummipoika on ollut yhtä ärsyttävä samanikäisenä - mutta eihän tuukasta voi sellaista ilkiötä tulla, eihän?.......
mä en vieläkään ole toisten lapsista mitenkään ylettömän innostunut, vaikkakin tää oma on hiukan pehmentänyt munkin ajatuksia ja mielipiteitä naperoista yleensä.

äh, nyt ei ajatus eikä kirjoitus kulje. väsyttäisi niin peevelisti (tuukka herätti neljän jälkeen). taidan pistää hetkeksi pään tuohon pöydälle ;o)

Hrr, ekaa kertaa tän talven aikana piti ottaa lisälämpöpatteri lämmittämään tähän viereen. Ei täällä ole kuin -3c mutta sisällä on jotenkin tosi viileä.

Vai jomottaa Nasun pää -ei kiva, toivottavasti on jo helpannut!! Mä tunnustan myös etten kaikista lapsista kyllä tykkää... Ei kaikkien kanssa toimi kemiat. Sit tarvii vaan pinnistää ettei ärsyynny niin nopeesti... :/ Tietty ymmärrys ja pinna on kasvanu oman naperon myötä mut en tunnustaudu niihin jotka laukovat älyttömyyksiä lastenkasvatuksesta ennen omia lapsia -sen verran on tullu lapsia hoidettua ;).

Viikonloppuna oltiin ristiäisissä ja voi miten ihanan nimen sai uusi kummilapseni! (en vaan viitti sitä tänne laittaa) Sit viä pyörähdettiin Ideaparkissa haalareita kattoos mut en mä löytäny. Saa Mimmi möyriä vanhassa haalarissaan joka vielä hyvin mahtuu. Oonkin tehny kauppaa käytetyistä et on sit varalle jo vähän isompaa... Tuntuu etten oo ainoa joka ei löydä lapselleen tänä keväänä kivannäköstä kunnollista haalaria...? Niin juu ja pörrättiin siä Ideaparkissa ilman rattaita -Mimmi kun haluis ITTE ITTE ITTE kävellä ja saakin jos vaan on aikaa ;-D. Kohta varmaan mennään bussillakin ilman menopelejä. Äsh, melko hissua on tänäänkin, haluisin jo kotiin kun siellä oottaa ompelukset (Mimmille velourista 2xpaita ja yhet housut tulossa...)

En mä mitään haalareita oo ehtiny vielä ettimään :/ joten et oo maca ainoo. Torstaista tähän päivään tuli ajotunteja 15 ja Ida pärjäsi tosi mainiosti kun lauleskeltiin ja kuunneltiin lastenrokkia kuulokkeila ja kaikenlisäksi automatkat meni vielä yksillä pisuilla vaipassa, kun muut tuli huoltiksille :) Muutenkin oli kivaa, mutta vähintään yhtä kivaa oli tulla kotiinki. Oli tosiaan ihanaa, kun nähtiin hetki kunnon talveakin..takaisin tulo masensi vähän sillä saralla. Nyt meen kummiski jatkamaan hommia->

Hienoa että Antsukan reissu sujui mukavasti!

Täällä on ihme kyllä satanut eilen ja tänään koko päivän lunta! Saapa nähdä kuinka kauan maa pysyy valkoisena, ihan mukavasti lunta vielä toistaiseksi on. Ja on muuten taas mukavampaa olla ulkonakin!
Kyllä sitä kevättä silti odottelen, nuo viime viikon muutamat aurinkoiset päivät kun antoivat esimakua. Täällä oli se ihana kevään tuoksukin jo...

Välikausihaalaria olen kaupoissa tsekkaillut, vähän vertaillut erilaisia. Voi olla että taas Lassieen päädyn, Miklulla on samanmoinen talvihaalari ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen.
Prismassa oli ihania kevätlenkkareita :) Sellaiset pitää hommata myös, ja sandaalit. Ne saavat riittää kesäksi!

Hyvää viikonalkua!

Tersve, täällä on lunta vaikka muille jakaa... Oli täysi työ lykkiä (painavaa) Mimmiä rattaissa pk:iin -just ehin sit töihin.. On nuissa rattaissa iisot ilmakumit mutkun on vaan 3 pyörää niin on ne painavat ja matkiksilla nyt ei ainakaan pääsis mihinkään..

Kiva et Antsukalla oli mukava reissu. Mä viä laitoin Mimmille (kesto)vaipan aamulla mut ens viikolla jätän sen kyllä pois, saavat pk:ssa sit laittaa vaan kun menevät ulos, unille tms kun tarpeen. Mä luulen et Mimmi käyttää sitä vaippaa vessana kun se kerta päällä on eikä siksi aina pyydä potalle. ;-)

täälläkin on lunta - ainakin niin että maa on just valkoinen. suksia on silti ehkä turha kaivaa varastosta, jos ei niissä ole rullia alla.. ei nyt kyllä enää tarvis lunta tulla, kun pitäis tulla kevät!! mä en siis ole lainkaan ilahtunut maan valkoisuudesta..

hain eilen ne remut tuukalle. väri ei ehkä mun mielestä ole paras mahdollinen, mutta mitäpä sillä on väliä. pääasia kun ovat toimivat.
nyt saavat tuukan vaatehankinnat olla hetkeksi tässä, on meinaan sen verran mennyt rahaa tässä parin viikon aikana (kahdet haalarit, kengät, hattuja, 2 housut, 3 bodya, sukkia...).

tuukka käskyttää nyt hoidossakin tätejä: "irti" ;o) ja hauskuttaa ihmisiä kertomalla, kuinka "äiti ei ymmärrä", tai "äiti ei usko".. en ole kehdannut kysyä, onko jo kertonut kuinka "äiti sammuu" (eli siis äiti sammuttaa valot - jos muistatte kun kerroin?..)

mä menen nyt hakemaan teetä lämmikkeeksi. mä en tiedä mikä mun käsiä vaivaa, kun tuntuu ettei niissä kierrä lainkaan veri. oikea käsi varsinkin on aivan kuin jääkalikka :(

Yhteistyössä