***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kunnallisen puolen työntekijänä voin sanoa, että paljon on kiinni myös paikan työntekijöiden ja johtajan niskassa se, mitä kaikkea saadaan hankittua. Jos joka vuosi jaksaa vaatia ja vinkua, niin aina menee toiveita myös läpi. Se ein kuuleminen ei vaan oo mitään kivaa ja vaatiminenkin vie voimia... Vanhemmat voi myös nousta kapinaan ja se antaa potkua henkilökunnalle =)

Me lähdetään iltapäivällä ajelemaan etelään ja päivä on sen vuoksi täynnä hommia. Oon myös tilannut miehelle ylläriksi mun serkun siivoamaan meidän pihaa ja heilumaan öljysutin kanssa. Kalusteet on huollettu pariin kertaan, mutta tekemistä riittää aina, kuten tiedätte. Onneksi asutaan vielä taloyhtiössä ja nurmikonleikkuu osuu kohdalle ehkä pari kertaa kesässä. Toista se olis omakotitalossa, josta me kuitenkin monen muun tapaan haaveillaan.

Taidanpa laittaa ruuan tulemaan ja soittaa sille serkkupojalle.

Eipä mulla oikein muuta...

Antsukan poppoon kanssa kaiketi menemme huomenna Särkänniemeen, eipä olla vielä päästy siellä käymään. (joskus täytyy rauhoittua vaan kotonakin)

Ihanaa vloppua!

Sadun kuulumisia kävin urkkimassa mutta ei vieläkään. Malttamaton :)

Meillä on ollut pari päivää sellaista uhmaa että oksat pois. Yöllä saa raivareita milloin mistäkin ja tämä flunssa tottakai vaikuttaa kun on paha olla. Yöllä kiljui syliin, ei syliin, haluan vettä, en ota vettä, anna lääke, ei ota lääke, peittoa, ei peittoa, omaan sänkyyn, ei ku syliin... Siis ihan mahdoton. Sitten kun minulta paloi kunnolla hermo ja ärjäisin että nyt nukutaan ja piste niin nukahti syliin. Nukkuikin aamulla ysiin. Sylissäkään en voi oikein pitää silleen holding systeemillä kun pelottaa maha-asukin puolesta kun yks mesoaa nyrkeillä ja jaloilla. On siis vaan päästettävä irti ja yritettävä luovia tilanteesta puhumalla mutta tiedätte kaksi vuotiaan raivokohtauksen joten siinä ei juuri puhe auta. Nyt on sänky ollut pari yötä meidän makkarissa kun en jaksa enää ravata öisin tuolla typyn huoneessa. Katsotaan vielä hetki jos yöt rauhoittuu mutta jos ei niin kait siirretään takas. Siinä on nimittäin se kun typy on niin kova uneksimaan että nyt herään helpommin niihin pieniin itkuihin ja höpötyksiin mitä taas ei tapahdu kun on omassa huoneessa. Viereen otan kun on kipeä mutta normaalisti yritetään välttää kun hyörii ja pyörii niin maan mahdottomasti että siinä viimeistään omat unet kärsii. Minä aina kuvittelin että vauva ajan kun jaksaa näitä heräämisiä niin se olisi siinä. Jospa kakkonen päästäisi vähän vähemmällä.

Milläs viikolla muuten Miia on menossa? Kohta aletaan jo jännäileen sun puolesta.

Nostamassa meitä vähän ylöspäin.
Järkky helle jatkuu. Ahdistaa.
Vajaa kaksi viikkoa laskettuun aikaan (nyt hmmm. 38+2)
mut oon kyl valmistautunut odottamaan taas ne kaksi yliaikaviikkoa.
Toisaalta toiveena saada käynnistys tuossa lasketun ajan tienoilla kun reilun viikon päästä mennään synnytyssairaalaan painoarvioon ;)

Mutta siis ei muuta raportoitavaa, Sadun kuulumisia tulin taas kurkkimaan :)

Vihdoinkin teille tietoja:)
Elikkästä tänään kotiuduimme "pikku" poitsumme kanssa, painoa on 4780g, pituutta 55cm ja pipo 38cm. Maanantaina synnytys käynnistettiin oksitosiinitipalla, mutta se ei tehonnut. Tiistaina tiputusta jatkettiin ja puhkaistiin kalvot. Synnytys kesti n. 8 h, josta ponnistusvaihetta 1h16min:) Aika puristus. Poika joutui lastenteholle, koska lapsivettä meni hieman keuhkoihin. Tämä johtui varmaankin siitä, että poika jäi vähän jumiin hartioistaan, eikä päässyt ajoissa rykäisemään vesiä suustaan. Ensimmäisen yön hän oli happikaapissa ja sitten perjantaihin asti kopassa tarkkailtavana. Perjantaina sain pojan vierihoitoon. Hänelle laitettiin kahta antibioottia, joista toinen loppui vasta tänään. Siitä syystä jouduimme olemaan synnärillä näin kauan. Nyt on kaikki hyvin. Mitä nyt minulle tehtiin episotomia, jonka pintakerros on avautunut, joten on hieman kivulias. Mutta nyt esikoista nukuttamaan tai hänellä palaa hermot.

Onnea Sadun perheelle pojasta <3

Me päästiin kotiin kolmen tunnin piinan jälkeen ;) Ida narisi koko matkan.. muuten oli kyllä ihana viikonloppu. Kiitokset myös Macalle ja mimmille siitä.

Nyt meen kyllä jännää 24:sta

Onnea Satu ja koko perhe!! Ihanaa että kaikki on nyt hyvin :) Miten Jenna oli pärjännyt tuon ajan kun olit poissa?

Apua, enkö joskus kirjoittanut että saitte isokokoisen pojan mun unessa. Painokin taisi osua aika kohdilleen.

...hyvä että nyt olette päässeet kotiin asti, kyllä täällä jo niin jännäiltiinkin! Melkoinen paketti teidän poika, oh-hoh, onneksi selvisit sentään 'vaan' epparilla (?) vaikka oli noin iso poitsu. Ainakin on jämäkkä käsiteltävä ja jaksaa varmaan hyvin syödä? No, Satu varmaan ei kauheesti tänne ehdi...

Kiitos tosiaan Antsukan poppoolle mukavasti Särkkispäivästä! Mimmi höpötti nyt aamullakin heppakarusellista... Muutenkin oli kivaa kun kimulit leikkivät keskenään ;-).

Meillä satoi tänä aamuna peukunpäänkokoisia rakeita kuuden jälkeen -heräsin 'kopinaan' kun partsin ovi oli auki. Sitten aurinko vähän näyttäytyi mut sit alko sataan vettä -onneks täällä on kuivauskaappi. Tosi hyvä juttuhan se on et vihdoinkin sataa kunnolla.

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Uskomattoman kokoinen vauva. On siinä ollut äheltämistä.

Me pyörähdettiin Espoossa viikonloppu ja oli nettipimennossa lähes koko ajan. Vain sähköpostit ehdin käydä vilkaisemassa kerran. Oli ihan mukava reissu, mutta nyt ollaan kyllä poikki koko porukka. Kotiuduttiin vasta kahdelta ja Essikin valvoi koko yön. Herättiin kuitenkin "aamulla", eli ennen kymmentä. Toivottavasti rytmi ei kärsi tämän enempää. Jätetään päikkärit väliin ja mennään illalla ajoissa nukkumaan.

Siskon vauvaa haluttais mennä katsomaan. Ostin tuliaisiksi lopulta samanlaisen retrohaalarin kuin siskolla on ollut lapsena. Otin kuitenkin syksykokoa, kun ei ole ihan myttyvauvan vaate ja voi olla kesällä vähän kuumakin.

Täytyy keskittyä tähän kodin kaaokseen. Mun serkku oli onneksi perjantaina siivoamassa ja öljyämässä meidän terassin. Pakko ostaa ulkopuolista työvoimaa, että saadaan koti sellaiselle mallille, että täältä voi olla vuoden pois... Homma siis riittää ihan kiitettävästi.

Ennätämpäs:) Viikko nettipimennossa, ni johan sitä on vierotusoireitaki. No, ei tosin, mutta ku tuli pakolliset kotihommat tehtyä ja poikaki nukkuu, ni ei ku pikasesti katteleen teiän kommentit:)

Kiitoksia kovasti kaikille onnitteluista!!! Isohan tuo mies on ja ruokahalut sen mukaset. Suu käy koko ajan. Jos en työnnä sinne tissiä, ni tutti vähintäänki pitää olla tyrkyllä. Tämä kaveri jopa ymmärtää tutin päälle toisin ku Jenna. Kuten kätilö tuumas, ni tällä miehellä on kova imemisen tarve.

Joo Nasu, ettei sulla vaan ois selvinnäkijän kykyjä, kääks.

Poitsulla meni sitte heti rytmit sekasin ku päästiin kotiin. Herra simahti synnärillä eilen lääkärillä käynnin jälkeen. Muutaman kerran imas tissiä ja nukahti samantien. Nukku sitte yli yhentoista illalla ja valvo lähes kolmeen:( Jee jee. Hyvin alko. Nyt on nukkunu kolmisen tuntia. Taidan kyllä kohta herättää, jos ei muuten herää. Ei tietty sais näin pienen rytmeihin vielä kauheesti yrittää vaikuttaa, mut ei heitetä ny kummiska ihan löperix. Tai empäs herätäkkä vielä, ku veljen porukka tulee illalla kylään. Olkoot sillon valveilla, ku on monta sylittäjääki:) Eiköhän uni maistu, ku kuuntelee näitten kolmen alle kolmivuotiaan touhuamista ja riitelyä:) Onnex aamupäivän jo valvoskeli, ehkä sitä yöllä sitte nukuttaaki tulevan illan jälkeen.

Jenna on suhtautunu (ainaki tähän asti) vauvaan tosi hienosti. Ei oo äitistä yhtään mustasukkanen. Jes!! Ja vauva on hänen. Ulkopuoliset ei sais ees kattoa vauvaa. Jenna on oikee isosisko äitin apulainen. Liekö alkuinnostusta vai mitä lie, mutta hyvä että ees alussa. Innostusta on lähes liikaaki, saa varoa ettei kohtele vauvaa kaltoin innostuksessaan. Jalat ja tyyny on jo sängyssä lentäny vauvan päälle. Vaatii äitiltä todellista tarkkaavaisuutta.

oikeassa taisit olla VP, valitettavasti, kun totesit että ihmiset osaa varastaakin :( meinaan ei ole tuukan kaksia housuja löytynyt.. uskomatonta, että joku varastaa hoitopaikasta!!!!!! ottaa kyllä niin aivoon. tässä sitä ostellaan pojalle uusia vaatteita, että joku voi ne sitten nyysiä.

Nasun selvännäkijän lahjat on ilmeiset - Sadun pojan paino meni vain 100 grammalla hutiin ;o) (mun piti oikein tarkistaa se, kun rupesi kiinnostamaan..)

Nasun uni tosiaan osui varsin nappiin....;-)

Sinttu: todella törkeetä et ne Tuukkelin housut on pöllitty -ja vieläpä kahdet.... Kiukuttaa oikein teidän puolesta! Meiltä ei ole hävinnyt vielä mitään -kop kop- (paitsi parit hiuspompulat) vaika Mimmillä kyllä on aika paljon erilaisia varavaatteita siellä lokerossa...Tosin ne on niin rumia ettei väliäkään ;p

Satu: olipas kiva kun ehdot & jaksoit käydä kirjottamas kuulumisia. :-) Vai on kova imemistarve poijaalla... ;-D

Me aloitellaan päivää taas rauhalliseen tahtiin. Essi veteli unia kellon ympäri ja sain itsekin nukuttua jopa liikaa. Tänään mennään varmaan käymään työpaikalla hoitelemassa vielä asioita. Jonku pitäis jaksaa hoitaa mun paperihommat...osa palkoistakin on perimättä. Jospa tänään sais sen laitoksen ovet kuitenkin "lopullisesti" kiinni, ettei enää tarttis stressata.

Minä oon tarkoituksella vienyt vaihtovaatteiksi vähän huonompaa kamaa, ettei varastelu niin paljon ottais pattiin. Mitään ei oo meiltäkään onneksi hävinnyt. Essin tarhatoikkariin oli kirjoitettu, että päiväkodin ensimmäinen kestovaippailija ja homma luonnistui hyvin =) Jeejee! Eipä niissä kyllä mitään ihmeellistä oo.

En tänäänkään pääse siskolle =/ Matkaa on 30km, eikä mies pystynyt antaan autoa, kun joutuu työpäivän aikana liikkumaan firmasta toiseen. Jospa torstaina sitten, koska huominenkaan ei sovi. Ja huomennahan meillä on ultra. Essi menee mummun hoitoon siksi aikaa.

Minä tarvitsen nyt kahvia ja Essikin aamupalaa. Satulle jaksamista ja iloisia päiviä lasten kanssa! Kyllähän tuon kokoinen pötkö varmasti syö, mutta jospa siinä sais raskauskilotkin kyytiä ;) Pitääpä koputella puuta noista kiloista...vielä ei oo kamalasti tullut, mutta syöminen meinaa ryöstäytyä käsistä näin kesäisin.

Poika nukkuu ja Jenna kattoo Frankliinia. Perunat ja ananaskiisseli ovat kiehumassa. Sain niin hyvää ananaskiisseliä laitoksella, että pitää heti kokeilla itsekin. Jennan maha on mennyt niin huonoon kuntoon, että tässä tarvitaan kunnon ruokaremonttia. Typyltä on tullut jo muutaman viikon pääasiassa tuollaisia peukalonpään kokoisia papanoita ja yksi/vaippa. Kerran pari viikossa tulee sitten kunnon pökäle. Kysyin asiasta jo 2-vee neuvolassa, mutta terkka sanoi ettei vielä syytä huoleen, kun Jennaa se ei tunnu haittaavan. Mutta minua haittaa siihen malliin, että meillä lisätään nyt selvästi kuidun määrää ja herkuttelut jätetään vähemmälle. Nytkin typy katsoo Frankliiniaan porkkanan pätkä kädessä:) Enkä ostanut enää vaaleita leipiä, joihin olen erehtynyt, vaan kunnon ruisleipää. Typyn hyvinvointi on nyt etusijalla. Poitsun hyvinvoinnin kanssa tietenkin:)

Viime yö menikin vuorostaan tosi mallikkaasti. Poika heräsi kolmeen otteeseen syömään ja nukahti rinnalle. Ei muuta kuin nostin takaisin omaan sänkyynsä. Ja unta piisasi puoli yhdeksään. Jes! Laitoksella nukkui minun vieressäni. Jenna nukahti taas tapansa mukaan miehen ja minun väliin. Yritimme molemmat vuorollamme kantaa häntä omaan sänkyynsä, mutta eiköhän tuo herännyt molemmilla kerroilla. Ukolla meinasi jo palaa käämit siihen malliin, että meinasi siirtyä työhuoneen sohvalle. Minun kun piti kuitenkin jättää vauvalle kunnolla tilaa, jos joutuisin jättämään hänet syötöltä viereeni. Kerroin kyllä miehelle, että yritän taktikoida Jennan suhteen, että hän huomaisi kuinka ahdasta sängyssämme on ja siirtyisi mielummin omaansa. Kyllä Jenna ahtautta valittikin, mutta vieressä pysyi. Eikä siellä nyt loppujen lopuksi, minulla ja Jennalla, niin ahdasta ollutkaan, kun vauva meni suosiolla omaan sänkyynsä. Mies kyllä heilui sängyn reunalla:o

Onnea Satu pojasta! Kyllä on pojalla kokoa :)

Nasu voisi tännekin ennustaa että minkä kokoista vauvaa tässä odotellaan :D Se kun vähän mietityttää ja ehkä pelottaakin...

Miialle jaksuja loppumetreille!

Kylläpä on röyhkeätä porukkaa, Tuukan housut ketkä varastivat. On kyllä jollain ollut pokkaa...

Tämä oli pikainen visiitti, menen valmistautumaan neuvolaa varten ja sen jälkeen haen postista paketin, olen vähän H&M:ltä tilannut vaatetta kun siellä on ale :D

Poika vuorostaan sylissä imemässä tuttia ja Jenna päikkäreillä. Jos poitsuki tässä nukahtaa, ni mennään kyl kaikki koisaamaan. Vaikka ei tässä mitään univelkaa kyllä oo.

Luin teidän vanhoja tekstejä pikalukuna, et pääsen taas kärryille jutuista. Nasulle voin sanoo, et Jennalla meni yli hyvin viikko ilman äitiä. Kax kertaa + kotiin haussa oli meitä kattoos, muuten oltiin päivittäin puhelin yhteydessä. Mutta kyllä se äitistä erossa olo pakottaa oppimaan puhumaan puhelimessa. Aiemmin typy ei oo tohtinu puhelimessa puhua ees isälleen, mutta nyt on täys tekijä. Kertoili mulle jopa päivien tapahtumia:) Kax ekaa päivää + yötä Jenna oli mun äitillä. Mies kävi kattoos sitä maanantaina synnäriltä tullessaan. Mukaan ei viittiny yöx ottaa, jos synnytys oiski käynnistyny. Keskiviikkona mies haki Jennan kotiin ja oli sen kans suurimmax osax + et Jenna oli aina anopilla, ku ukon piti hoidella "pakollisia" työhommiaan. Kaikin puolin oli menny tosi mallikkaasti. Äiti sano, et Jenna tuumas aina sängyssä, et jutellaan ja sit oli puhuttu vauvasta:) Muutenki nyt näyttäis, et mun pelot mustasukkasuudesta oli turhia. Toivottavasti tilanne pysyy näin hienona.

Voi kun olisikin vapaata. Mun pitää huomenna hakea typy hoidosta pyörällä ja matkaa on se reilu 5 km. Eihän siinä mitään mutta kun on luvattu sadetta ja neiti muutenkin kipeä :( Mies myi auton sunnuntaina ja nyt me ajetaan firman autolla. Minä en sillä voi ajaa ja miehellä on huomenna vieraita työpaikalla ja järjestettyä ohjelmaa koko päivälle, ei siis kerkee kuskaamaan. Jipii.

Ihanalle kuulostaa Jennan touhut ja isosiskon "velvoitteet". Voin uskoa että teillä on ahdasta sängyssä :)

Pitää kirjoitella jos taas tulee uniin ennustuksia syntyvistä vauvoista ;) Hitsi kun en muista mitkä ne muut mitat oli Satun vauvalle mutta mielestäni pituus ja päämittakin oli jotain sitä luokkaa mitä oikeastikin.

Juu, keli on kyllä kohtuuton kesäkuuksi =/ Ja toivottavasti Satun perheen hieno rytmi säilyy.

Meillä on varmaan Nasua rauhallisempaa tuolla mahan puolella. Huominen ultra vähän jännittää, kun me kysytään sukupuoli etukäteen. Toivottavasti tällä kertaa saadaan selville. Essiltä kysyin tänään ja se meinas, että vauva on poika.

Tänään käytiin Essin kanssa töissä ja sain kuin sainkin paperihommia eteenpäin. Ja hommasin myös lähtöön liittyviä juttuja vähemmäksi. Uus keittiö saattaa tulla jo ens viikolla, mutta yläkerrassakin on vielä täys mylläkkä päällä. Miehen kanssa vuorotellen raivataan meidän makkaria tyhjäksi, että saadaan sinnekin uutta pintaa. Kun vain sais kässärin lopullisesti eteenpäin niin vois oikeesti keskittyä kotiin ja lähtöön. Vaikka ulkomailla asustelu on alkuun raskasta, niin uskon saavani elämäni löysimmän vuoden, kun saan jättää kaikki työ- ja opiskeluvelvollisuudet kauas taakse. Luksusta.

Essi aina välillä ruinaa myös meidän sänkyyn, mutta oikeasti nukkuu vain omassaan =D Tämän seuraavan aion siirtää paljon aikaisemmin Essin kanssa samaan huoneeseen, koska koko perhe nukkuu nyt paremmin kuin yli kahteen vuoteen ja Essin huoneeseen siksi, että lapset ymmärtääkseni nukkuvat rauhallisemmin kun aistivat toistensa seuran.

Tämä lähtee nyt unten maille, että jaksan huomisen rutistuksen.

Yhteistyössä