***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pahus, kirjotin tossa pitkät pätkät samalla ku imetin poitsua, mutta enköhän painanu tuolilla tietokoneen kiinni keskenkaiken. Nyt poika nukkuu, kai, mutta empä jaksa kyllä kaikkia uusix rustata. Pitäis vaihtaa olkkariin verhot, ku paneeliverhot on hiukka hankalat terassin oven edessä:) Mies innostu keskiviikkona mun isän ja veljen kans tekeen meille nyt sen terassin. Lattia on ny valmis, kaiteita ja mahdollista katosta huutaa. Oon ollu vähän kahen vaiheilla noitten verhojen vaihtamisen kanssa, ku sais sitä ny ensin pestä ikkunat, mutta p...t. Kerta toi epparihaava ei näytä parantumisen merkkejä, ni siirrän kyllä ikkunoitten pesun vielä ainaki ens viikolle. Oishan se tietty suotavaa, et juhannuksex ois ikkunat tälle kesälle pesty. Mutta tässä tilanteessa saa tän viikon viikkosiivouksetki unohtua. Johan anoppi kävi siskonsa kans viime sunnuntaina täälä kolme tuntia tuusaamasa.

Kyllä sä VP oot kova jätkä, koville ittes pistät. Mutta ehkä sitä jaksaaki, ku tietää ulkomaan vuodesta:)

Käytiin Jennan kans korvakontrollissa. Vieläkä toinen korva ei kiillä. Kuuria ei saatu, mutta uus kontrolliaika heinäkuulle. Jennan maha on taas kunnossa:)) Viikon "kotiaresti" ja kuitukuuri teki tehtävänsä. Nyt pääsiki sitte isin töihin mennessä sen kyytillä anoppilaan.

Mut nyt silittään verhoja, jos sitä vaikka ennättäis vielä sen päälle pojan viereen ottaan pikku päikyt ennen isosiskon kotiutumista.

Häät oli ja meni. Oltiin tosi tylsiä vieraita ja lähdettiin pois heti kun kehtasi. Mulla vähän hermoja kiristää, kun mies vetäs huimat kännit ja lähti mun serkun kanssa vielä jatkamaan iltaa... Muuten OK, mutta mun pitää tehdä huomenna rajusti hommia ja Essi on ihan heitteillä. Vittu. Mikä isän vastuu?! Mies ei oo taas aikoihin osallistunut oma-aloitteisesti perheen ja kodin hoitoon ja mulla alkaa napsahdella. Tässä tapauksessa voin sanoa, että onneksi meille syntyy toinen, koska sen jälkeen mies ei voi mitenkään rimpuilla irti lastenhoidosta. Kyllä tässä alkaa olla taas virallisen puhuttelun aika tai suutun liikaa.

Sain onneksi päivän työt jo tehtyä ja voin mennä nukkumaan. Toivottavasti ukko tajuaa pysyä sohvalla yön. Viskin haju ei oikein kiehdo...

Kyllä ymmärsi nukkua yönsä sohvalla =D Ja tietysti aloitti aamunsa oksentamalla... En jaksa enää olla vihainen, kun ajeltiin Essin kanssa papalle, että saan tehdä työni. Ja JO NYT ON KAIKKI VALMISTA! Ihan ennätysnopeaa toimintaa =) Illalla pitää vielä vähän jatkaa, mutta ollaan niin kirkkaasti voiton puolella, että loppumatka tuntuu pikkupyrähdykseltä. Jeejee!

Pappa oli ostanut "pikku" läjän Duploja tänne pappalaan, kun Essi vähän vihjaisi viimeksi, että täälläkin vois olla... Mies on ihan suuruudenhullu ja meillä alkaa valehtelematta olla kaikki mahdolliset perussarjan Duplot. Ei mikään pieni laatikollinen. Ja sitten Essi vetää herneet nenään, jos ei just jotain tiettyä ukkelia löydy. Tänään kaiveltiin lääkäriä huudon kanssa, mutta voi sitä riemua, kun setä pötköttikin laatikon vieressä lattialla =D

Mummulayökyläily sujuu jo rutiinilla. Oli aivan ihanaa nukkua aamulla vähän pitempään (ysiin siis). Sitten mummu jo palauttikin paketin, kun lähti mökkireissulle

Me ehditään tän mun huiman rutistukset ansioista sittenkin mun serkun rippijuhliin =) Oon ihan mukiloitu ja vaatteet on kaikkea muuta kuin juhlavat, mutta ehkä se ajatus sittenkin on tärkein. Essillä sentään on makeat kuteet, kun käytiin eilen sponsorin kanssa kaupungilla. Essi sai kahdet uudet housut (farkut ja punaiset "kaupunkihousut"), tunikan ja legginsit ja minä sain ihanat valkoiset pellavaiset äippähousut OIKEASTA vaatekaupasta. Ei siis H&M -kamaa (jota normaalisti ostan itselleni...) vaan ovh 80€ laatuhousut. Ne olikin eilen päällä häissä ja olipa hyvä olla, kun ei puristanut ja kiristänyt mahasta. Mahdun kyllä kivutta edelleen mun farkkuihin, kun tykkään matalalantioisista malleista, eikä noita kiloja oo vielä juuri tullut. Mutta eihän farkut jalassa mihinkään häihin mennä, vaikka olikin tosi vapaamuotoinen juhla. Jopa niin vapaa, että mun mies oli melkein ainoa jolla oli puku päällä...

Mulla alkaa selkä paukkua raskauden takia. Toissayönä heräsin ihan kamaliin tuskiin, kun en iskiaskivuilta pystynyt liikkumaan ollenkaan. Yritin siis unissani kääntää kylkeä, mutta heräsin viiltävään kipuun. Melkoisella ähinällä runnoin itseni toiseen asentoon. Samoin eilen illalla jalka lähti pari kertaa alta, kun hermoon otti niin makeasti. Taitaa olla tukivyön paikka... Vaiva on hyvin kausiluontoinen ja nytkin vain pikkuisen jomottaa.

Taidan ottaa nyt hetken ihan iisisti ennen kuin Essi herää. Nauttikaa vapaapäivästä! (minäkin harrastan omalaatuista aivopesua, kun teen työt sohvalla jalat ylhäällä, että voin kuvitella ottavani rennosti =D haha.)

Huh-huh, VP sun tahtia! Ja toivottavasti se iskiaskipu loppuu pian.

Mimmi tossa läks taas enon kutsumana kirpparille käymään joten mä aloin siivota vaatehuonetta... Kohta tulevat takas ja mulla on tuolla ruoka tuloillaan. (juu, on hieman vapaamuitoinen aikataulu tänään.

Laitan omana viestinään kanakeiton ohjeen -tästä 'sopasta' Mimmi tykkää niin hirmuisesti et syömistä täytyy rajoittaa...;p

450g broilerin fileesuikaleita
1-2 paprikaa pieninä paloina
1 sipuli hienonnettuna
2l vettä
3-4 kanaliemikuutiota
1-1½dl riisiä
100g valkosipulituorejuustoa
2-3rkl mietoa currytahnaa (tai jauhetta)

-ruskista broileri
-palastele parika & sipuli
-keitä vesi, lisää kanaliemikuutiot ja riisi
-lisää muut ainekset n.10min kuluttua (paitsi tuorejuusto)
-keitä hiljalleen 15-20min
-lisää lopuksi tuorejuusto

HUOM: ohjeesta poiketen mielestäni riittää 2 liemikuutiota ja vain pari teelusikallista currya....

Nyt oon ajantasalla noissa kirjottamissani jutuissa. Eli siis keräsin Wordiin kaikki mitä oon elleihi kirjottanu Idan syntymän jälkeen. Pitäsi vielä jaksaa kerätä raskausaika. Millähän nimellä me oltiin siellä odotuspuolella?

Värjäsin äsken tukkaa ja nyt pitäs laittaa tiskejä. Päätin, et me mennää Idan kanssa grillaa, vaikkei aurinko paistakkaan. Mutta ei siellä sadakkaan. tai ei ainakaan äsken. Ja meillä on tossa pihassa grillikatos, joten ei sen niin väliäkään vaikka sataisi ja Ida tykkää kummiski olla ulkona. Meillä oli tänää mun kummilapset kyläilemässä, joten Idan aamu meni niiden kanssa peuhatessa. Huomenna se mieskin ehkä palailee jossain vaiheessa. Luultavasti vasta illalla. Mut ei se mitään, ku ite oon töissä ja Ida on mummon kanssa ja iltasella mennään kylään.

On kyllä ollu ihana viikonloppu, kun on kerranki aikaa Idalle. Kattelinki kalenteria, ettei mulla oo enää ku yksi kokonainen viikko ja kolme vajaata jäljellä. Puolessa välissä ollaan siis sitäkin rumpaa.

Kiitos macalle tosta ohjeesta, mä ainakin tykkäsin.

Eikö se silloinkin ollut joku toukokuu 2006? Muistelisin.

Kello on vasta yhdeksän ja mulla on kaikki työt tehtynä! Tai siis ei tietenkään kaikki, vaan tän päivän tavoite =) Jihuu!!! Juhannus lähestyy ja mulla on kolme päivää loman alkuun. Kässäri menee torstaina painoon, eli silloin ei oo enää mitään tehtävissä. Salaa toivon, ettei keittiö ehtis tulla ens viikolla, että saatais viettää juhannus rauhassa kotona ja rempata tuo meidän makkari ensin.

Antsukan aika menee siivillä. Päivä kerrallaan ja pian oot jo oikeesti työelämässä ja rahahuoletkin helpottaa.

Kiva saada uusia helppoja ideoita ruuanlaittoon. Oon taas luisunut perinteisten suomalaisten keittojen laittoon... pitääpä soveltaa tuota =P

Mun pitää mennä antaan iltapusuja. Mies sai kuulla kunniansa ja hoitelee iltatoimia ;) En minä mitään reuhannut, vaan ihan rauhassa kerroin (ja itkuhan siinä tuli), miltä tuntuu tämmöisen työtaakan keskellä ottaa jatkuvasti vastuu lapsenhoidosta. Tais mennä perille. Lomaa me tarvitaan jo molemmat. Onneksi sentään vielä on ikävä toisen kainaloon kyhjöttämään ja vietetään illat yleensä tiiviisti kaksin <3

Pitipä vielä tulla kertomaan, kun Essi pusutteli tänään mun mahaa eli pikkuveljeä, jonka nimeksi tulee kuulemma Paketti, tarkemmin Paketti Kortti =D Saattaa pappi vähän nieleskellä... Vaikuttais että meilläkin on isosisko oikein alkanut odottaa vauvaa. Sööttiä!

Voi teitä laiskimuksia, kun ette käy kirjoittelemassa! Me ootellaan pappaa kotiin, että minä pääsen pariksi tunniksi töihin. Nyt on loppukiihdytyksen paikka =) Meillä on enää yks sivu kirjoittamatta! Jatkuva hälytysvalmius on päällä torstaihin asti, mutta ei varmasti tuu enää mitään isoa. Ihanaa!

Tänään tuli myös puhelu, että keittiö tulee maanantaina. Toisin sanoen saadaan melkein vapaa juhannus. Purkaminen pitää tietysti aloittaa heti, mutta ehkä me pystytään sinnittelemään kotona lauantaihin... Eipä mummulakaan kaukana ole, kilsan päässä. Sinne mennään Essin kanssa pariksi viikoksi.

Kuulosti siltä, että auto pörähti pihaan. Taidan mennä, että pääsen joskus vapaallekin. Illalla sitten lisää =)

On ollut niin kiirusta ettei ole kerennyt kuin teidän kuulumiset vilkaista. Perjantai oli ihan tappopäivä töissä ja lauantain olin siellä polttareissa, eilinen meni toipuessa ja taas painetaan töitä niska limassa. Onneksi ensi viikolla on lomaaaaa!!!!

Polttareihin matkustin tosiaan aamulla bussilla ja vähän nolotti niissä kuiteissa liikkua mutta sitten kun pääsi samanhenkisten joukkoon niin ei ollut enää mitään ongelmaa. Typy totesi kun näki mun hiukset "oho, mikä pörrötukka" ja kun kysyin onko hieno niin totesi kauhuissaan "ei". Polttarit oli jotenkin vähän sellaiset mitä seuraavaksi eli ei oikein olleet hyvin toteutettu ja jotenkin oli koko ajan kauhean odottava olo ja mitään ei tapahtunut. Olisin kaivannut enempi äksöniä ja yhteistä tekemistä jotta oltais saatu fiilis nostettua korkeammalle. Piknik oli kolmen aikaan iltapäivällä ja kunnon ruokaa saatiin vasta illalla 8 joten nälkä oli melkoinen ja senkin vuoksi vähän heikko happi. Ennen ruokaa käytiin saunassa ja sekin puudutti oloa lisää ja kaikki olikin aika taju pois ruoan jälkeen. Kivaa porukka kuitenkin oli kasassa ja oli mukava tutustua muihinkin häihin tulijoihin etukäteen.

Eilen meidän neiti totesi "haluan kielikorun, mummo ostaa". Kummitätillään on kielikoru ja nyt sitten neiti haluaa samanlaisen :) Typy on ollut yksi enkeli koko viikonlopun kun kummi on meillä ja yötkin on nukuttu uskomattoman hyvin :) Ihanaa katsoa kuin toinen on onnellinen ja saa nyt sitten kahden viikon loman kun itse olen ensi viikon lomalla ja nyt siis tätsyn kanssa meillä.

Kiitos macalle ohjeesta! Pitää kokeilla ensi tilassa. Vielä en ole kerennyt mimmin videota katsoa kokonaan mutta ihana höpöttäjä siellä näytti istuvan =)

Uskomatonta miten VP sulle voi vielä mahtua tavan farkut jalkaan. *kade* Mä kans suosin matalalantiofarkkuja mutta ei toivoakaan että menisi nyt jalkaan. pitää varmaan laittaa kuva joka otettiin polttareissa kun kauhistuin itsekin kun näin siitä mahani. Porukka taas kyseli koskas lähdet pakettia hakemaan ja sitten perään oletko varma ettei tuolla kaksi tai enempi tulossa. Ei onneksi ole mutta saa nähdä mimmonen pallo musta vielä tulee...

Kiitos macadamia videosta, iiihana :) Ja kiitokset ohjeesta myös, pitää pian kokeilla! Olenkin ollut hetken jo epätoivoinen ruuan teon kanssa kun aina samat soossit lautasella pyörii eikä mitään uutta keksi...

Tuli sitten hommattua Miklulle kolmipyörä... Ja se on jo takavarikoitu... Torstainakos me se ostettiin, lauantaina mies sen kokosi. Kolme ajelua tehtiin joista kaikki päättyi hirveään huutoon noin kahden minuutin ajon jälkeen. Ensin Miklu halusi itse työntää pyörää (siinä on se työntöaisa takana). Siinä meni ekan kerran hermot kun pyörää ei ollut kukaan ohjaamassa ja ympyrää vain meni kun Miklu sitä työnsi. Sitten kun saatiin Miklu suostuteltua pyörän päälle istumaan ja isi sai työntää, meni Miklulla hermo kun ei osannut itse vielä ohjata ja isi sitten koski ohjaustankoon ohjatakseen. Kauhean raivon vallassa Miklu kiskoi väkisin pyöräilykypärää päästään ja siitähän tuli kivat jäljet poskiin. Huh huh :D Nyt odotellaan parempaa päivää pyöräilyyn :)
Muutenkin viikonloppu oli taas yhtä kiukkuamista ja tavaroiden heittelyä...

Laitas Nasu sitä kuvaa pallomahasta :) Minä olen vertaillut tämän masun kokoa siihen minkä kokoinen se oli Miklua odottaessa tässä vaiheessa. Ja onhan tämä pienempi... Miklua odottaessa sf-mitta meni yläkäyrän yläpuolella lähes koko ajan, ihan loppuvaiheessa vähän tippui. Tämä massu on nätisti mennyt keskikäyrällä, himpun verran yli :) Voi kun olisikin pienempi vauva tiedossa!

Mulla ei oo sf-mittaa edes otettu vielä kertaakaan! Ylihuomenna mittaillaan. Mulla on huomattavasti kevyempi olo kuin viime raskaudessa ja tänään sain tukivyön, mikä parantaa oloa entisestään. Kiloja on tullut viis, vaan. Ja puolivälikin on jo ylitetty =) Seuraavat kymmenen viikkoa kun saa pidettyä painonnousun kasassa, niin hyvin menee. Kyllä multakin maha löytyy, mutta muuten oon melko sutjakassa kunnossa.

mun pitää nyt vähän tuulettaa! Me saatiin kässäri valmiiksi ja nyt enää tarkistetaan luultavasti kahdesti =) Ihanaa! Keittiöremppahan ei sitten stressaa vähääkään, vai mitä sen kokeneet sanoo ;)

Me mennään nyt terassille polskimaan, kun sää on niin hieno. Huomiseen kaikki!

Moi pikaisesti!

Mulla käyrä menee nyt omaa käyräänsä siellä ylhäällä mutta meni myös neitin kanssa aika ylhäällä, tosin käyrillä kuitenkin.

Kivaa nykyään kun käyn vessassa niin melkis joka kerta saan kannustusta asialle, "hyvä, reipas äiti, hieno pissa". =) =)

Viime yönä nukuin taas huonosti ja kesken yön vaihdoin sohvalle kun meidän madam puhui niin paljon ja kovaa unissaan. Ihan hirveä paasaaminen :) Enää en muista mitä höpötti mutta kaikenlaista. Yksi ilta rupesi nukkuun niin lauleskeli " äitin pimpulanpampula, pikkuinen ihana "tyyyypyyyy". Kaiken siis muistaa mitä sanoo ja kohta varmaan ekku kirosanatkin pärähtää. Varsinkin kun kummitätinsä on aika kova kiroamaan :(

tervepä terve

on mullakin ollut töissä niin kiire, etten ole ehtinyt paljon muuhun keskittyä - kunnon ryysis ennen juhannusta...

vai on eilen illalla ollut Oulun suunnalla hieno sää ;) täällä puolestaan satoi kuin esterin perästä....... meidän piti tuukan kanssa lähteä autolla kaupunkiin suoraan hoidosta, mutta rankkasade höyrysti auton niin (vaikka puhallin oli täysillä), että me jouduttiin matelemaan kotipihaan ja siinä odottelemaan hetki että alkoi ikkunoista nähdä jotain. hyvä vaan että satoi, on täällä ollutkin niiiin rutikuivaa koko alkukesä. illalla sit oli kiva ulkoilla, kun tuukalla oli vesilätäköitä joissa hyppiä. oli ihanan raikas ilma.

me ollaan vähän mietitty, että lähdettäis juhannuspyhinä muumimaahan - siis jos jonain päivänä olisi satamatta.. päiväreissu vaan, koska koirille ei ole hoitajaa. katsotaan miten käy..

vai ei Miklun pyöräily ihan lähtenyt sujuvasti liikkeelle :) samanlaista tahimista se on meilläkin, ei saa työntää mutta kumminkin menee herne nekkuun kun ei pyörä liiku. tuukka osaa kyllä ohjata jonkin verran, mutta jalat hällä on niin lyhyet että hädintuskin yltyvät polkimille.. pyöräily sinänsä on kyllä tuukan lempipuuhaa - kunhan äiti hoitaa polkemisen ja tuukka saa istua kyydissä ;o)

Ihana Mimmi videolla ;o)

vai Nasun typylle kielikoru...........

nyt tarttis lähteä tuonne kilpailijan puolelle hakemaan meidän laivapapruja. ja sen jälkeen olis maksettava pino laskuja, yäks.

jaa muuten - löysin eilen cittarista tuukalle pari aution neuleen kivaa raitapuseroa alennuksesta, 7 euroa kipale. bodyt on nyt jääneet melkein käyttämättä vaipattomuuden myötä..

Jeejeejihuu! Essin korvat on terveet, eikä erikoislääkäri mitään putkia laitata =) Vasta jos vielä villiintyy nuo tulehdukset, niin sitten. KYseli hoitosuunnitelmista ja kun kuuli kotiin jäämisestä, niin oli oikein tyytyväinen. Usko on kova, että nyt me ollaan päästy pahimmasta sairastelusta. Onhan kotihoito levonkin kannalta parempi. Siis jos pöpö iskee, niin saadaan rauhassa parannella kotona.

Täällä tuli äsken rakeita ja salamoi! se siitä kauniista säästä... Minä jo niin toivoin kesää.

Pakko tehdä superpikasiivous, kun uudet keittiökoneet tulee ihan kohta ja loppukeittiö maanantaina. Toivottavasti saadaan joku remppa-avuksi purkamaan ja siivoamaan... Tää ei yksin jaksais. Oon todella levon tarpeessa!

Lyhyesti...Toissa yönä synnärille kun supistukset tulleet tasaisesti pari tuntia ja matkalla jo 3 min välein. Epiduraalille ja oksitoniinilla lisää tehoja. 12 tunnin päästä lopetettiin ja kotiin eilen illalla. Olo on henkisesti ja fyysisesti kun maantiejyrän alle jääneellä Epiduraali siis laitettiin ihan liian aikaisin (vaikka kysyin kahteen kertaan et eihän ole liian aikaista) ja lopetti omat supistukset. Nyt toivon vaan et pariin päivään ei tapahdu MITÄÄN, kroppa on niin rikki et ei jaksa enempää ennen kun saa vähän kerätä voimia...

Tulen lukaisemaan kuulumisia paremmalla aikaa (kun saan ensin nukkua, heh) :)

Voi Miia :( Toivottavasti saat levättyä ja kerättyä voimia synnytykseen! Kerkesin jo miettiä että olette saaneet paketin kotiin, mutta jospa saisit hetken levähtää ja sitten uusi yritys.

Vitsi mitä säätä luvattu jussiksi :( Oltas mökille menossa mutta ei kiinnostais kun on luvattu sadetta, sadetta ja lisää sadetta. Ja mun lomaviikko! Samskutti. Toivottavasti Sintun poppoo pääsisi sinne muumimaahan piipahtamaan, nyt vaan näytti aika synkälle kun katsoin säätä.

oi, Miialle tsemppiä ja voimia!

loma?? mikä loma?? näyttäisi siltä, että tänä kesänä ei löydy sellaista kokonaista viikkoa, että voisi olla pois töistä - joka viikko on laivaa tulossa........ mulla olisi 12 lomapäivää, mutta kai ne on pidettävä päivä siellä ja toinen täällä - lojaaliudesta oman miehen yritystä kohtaan :/ no, täytyy ainakin joitain työpäiviä koettaa tehdä kotona, ettei tarvi tuukkaa aina raahata tänne konttorille mukana.
mies kyllä lupasi että syksyllä tehdään joku pieni reissu, kunhan saadaa vähän rahaa säästöön. mä kirjoittelen teille sähköpostia joku päivä ja valaisen vähän tilannetta.

hyvää juhannusta kaikille ja Miialle onnea tulevaan synnytykseen ;o)

Onpa Miialla ollut rutistus... Toivoisko tässä nyt rauhallisia päiviä vai nopeaa ja onnistunutta synnytystä? Luulen että jälkimmäinen on lopulta suurempi helpotus =) Ja se näyttäis nyt tulevan ihan omin avuin.

Taistelen Essiä päikkäreille -tuloksetta. Kolmelta pitää olla äippäneuvolassa (molempien, kun ei oo hoitajaa...), eli taitaa jäädä unet väliin tänään, vaikka olisin itsekin niitä tarvinnut. Töiden puolelta näyttäis nyt hiljenneen =) Odottelen kuitenkin huomiseen ennen kuin uskallan huokaista.

Hain tuon kiljukaulan pois sängystä. Eipä sille voi nuijanukutustakaan antaa. Meinaa vaan hermoja kiristää oma väsymys ja päänsärky =( Miehellä on enää ens viikko töitä, mutta ennen sitä ei oo odotettavissa vetoapua, kun mies joutuu tekemään kamalia päiviä ennen lomaansa. Työt, yäk!

Pistin Miklun äsken kylmästi ilman tuttia nukkumaan... Kyllä siellä nyt ainakin ihan hiljaista on, pari kertaa hän kävi ovella kääntymässä aiemmin (toisen kerran kakka housussa, ääh). Piilotin tutit aiemmin päivällä enkä puhunut mokomista mitään kun Miklun unille vein.... Olinko ilkeä :) Mutta ei hänkään tuttia kysellyt :D Illalla taitaa olla selityksen paikka kun yöunien aika on, sanon että tuttimies on vienyt Miklun tutit vauvoille. Tuttimies on siis isi joka tutin iltaisin aina Miklulle antaa ihmeellisin elkein, ja Miklulla on hauskaa... Täytyy tuttimies korvata varmaan pupumiehellä, joka sitten tuo Miklulle aina unipupun :)

Miialle tsemppiä! Toivottavasti nyt saat levättyä ennen seuraavaa ja lopullista rutistusta, sen aika on varmasti pian :) Jänskää!

Voi Miia, voin vaan kuvitella kuinka oot poikki ja tympäsee. Ryökäle, ku pistivät sen epiduraalin turhan aikasin. Mutta se on kans niin arpapeliä sen ajotuksen kans. Mulla se sattu nappiin, mutta sulla kaikkea muuta. Kerää nyt voimia, eiköhän se vauva tuu nyt sitte vauhilla, ku pääsit jo noin pitkälle. Paikat täytyy olla jo aika lailla kummiski auki ja valmiit synnyttämään.

Jenna joutuu nyt kokeen tosissaan sen esikoisena olemisen surkeuden. Meikä ku joutuu oleen vauvan seurana lähes koko ajan. Jenna koittaa pyytää äitiä seurakseen, mutta äiti joutuu vaan hokeen, että sitte ku vauva on nukahtanu... Ja ku vauva esim. tänään nukku just samaan aikaan ku Jennaki, ni eipä se typyä paljon auta. Täs ei olla oltu kotona ku reilu viikko ja niistäki päivistä viitenä Jenna on nukahtanu päikkäreille sohvalle, ku äiti on maannu vauvan kans sängyssä hakemassa unta. Ei tunnu äitistäkä hääviltä:( Nyt alkaa kyllä isi typylle kelpaamaan. Mies ku käy vaan kääntymässä kotona syömässä ja silleen, ni typy pyytelee miestä, että "älä isi lähe, jää minun kotiin". Mutta eipä isi töiltään voi jäädä. Mulla tuli jo sängysä tippa linssiin, ku Jenna taas pyyteli isäänsä. Ehotin jo ukolle, että ottas typyn mukaansa. Ensin kieltäyty, mut ku typy alko ite pyytään mukaan ja käskeen laittaan hälle takki päälle, ni mies helty. Vaikka oikeessahan tuo ukko on, ettei typyn oo todellaka turvallista hänen seurassaan. Nytki lähtivät lavetilla siirtämään koneita. Ja eihän siinä lavetissa todellaka oo mitään turvaistuinta. Ja eihän se oo koskaan sanottua, ettei se iso kone tuu niskaan, vaikka kuinka on sidottu kiinni. Mutta sinne typy ny kummiski pääsi. Eiköhän vaan vauvaki nukahtanu, ku lähtivät. Eli nyt ois äitilläki ollu tytölle aikaa.. Noh, ompahan äitillä huokasun paikka.

Nyt on kavereillekki syntyny tytöt. Niitten miehet on veljeksiä. Samaan veljessarjaan kuuluu vielä kolmas poika. Näillä kaikilla kolmella äijällä on ny kax tyttöä. Pikkasen ois sukuun ootettu jo poikaa, mutta prinsessoja vaan siittävät:) Tällä Jennan bestiksen äitillä oli ollu tosi nopee synnytys. Pääsi heti tosi toimiin, ku alatutkimus oli tehty. Noh, se oli sille jo kolmas synnytyski. Mummu oli kutsuttu lapsen vahix eilen klo 22.00, matkoihin menee tunti suuntaansa ja mies oli jo kotona klo 5.00:) Eli huh huh.

Kävin tsekkaas Mimmin videon... Ihana pimu, vaikka ääniä en pystynykkä kuunteleen. Hauskaa kyllä näytti oleen, jutut ois kyllä ollu ihana kuulla kans:)

Hyvät jussit vaan koko konkkaronkalle, jos en ehi ennen enää linjoille!

Vähän huonoja uutisia neuvolasta =/ Hb108 ja vernepaineet vähän alhaalla (ei mitenkään hälyttävän, mutta alempana kuin mulla koskaan). Rautakuurille ja oma järki sanoo, että lepoon heti paikalla! Päänsärky on valtaisa, mutta terkkari meinas mun kipuilun syyksi juuri noita verivaivoja. Luojan kiitos mulla alkaa huomenna loma!

Vielä pitäis jaksaa periä palkkoja... Hemmetin paperityöt! Onneksi tää homma sentään lämmittää mukavasti pankkitilillä ;) Äh, oikeasti pitää vähän varautua tulevaan, kun oon yhden kuukauden pelkällä kotihoidontuella, mutta en halua sen takia mitää kuoppaa meidän elämäntyyliin tai lainanlyhennyksiin.

Nyt meen kipinkapin vaakatasoon. Hyvää juhannusta teille, jos täältä jostain syystä hiljenee.

Yhteistyössä