***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Theolle!

Vai poika meille ois tulossa, Nasun mukaan:) Ja mitoissaki löytyis. Saattaapa niissä löytyäkin, mutta tuskin ihan 4880g, toivottavasti.

Äitipolilla on nyt sitte käyty. Alapäässä ei ollut suurempia muutoksia edelliseen käyntiin tullut. Lääkärikin sitä jo vähän ihmetteli. Vauva on kuitenkin niin alhaalla, ettei päänmittaa meinattu saada edes mitattua. Lapsivettä on runsaanlaisesti, eli jospa se vähän selittäis tätä valtavaa kokoa. Lisäx maha on ihan pinkeä, josta lääkäri epäili, ettei tässä nyt kovin kauan enää voi mennä. Tämän hetken painoarvio on 4100g. Ensi maanantaille määrättiin käynnistysaika, jos ei sitä ennen lähde itekseen syntymään.

Matkustaminen ei ollut taaskaan herkkua. Vasen pakara puutui taas ja supisteli kivanlaisesti. Polilla jouduin odottelemaan tunnin verran lääkärille pääsyä ja tuolloin teki jo istuminenkin tiukkaa. Jouduin välillä käveleskellä käytävällä pakaran puutumisen takia.

Theo kiittää :)

Piti tulla kurkkimaan et joko se Satu läks vauvaa hakemaan, mut ei vielä siis :)
Sä meinaat pitää meitä jännityksessä. Kaipa tästä joutaa nukkumaan, huomiseen!

Myöhästyneet onnittelut Theolle!!!!!

Mimmillä on nyt erikoinen vaihe meneillään, tahtoo olla hieman eroahdistustakin ja pelkää mm. tuulta... En muista kirjoitinko mutta mummolassa maalla ei tykännyt olla ulkona ja lehmät oli tosi pelottavia. Yöunille rauhoittuminen ja nukahtaminen ovat edelleen työn ja tuskan takana. Olin eilen niin poikki et makasin vaan Mimmin huoneen lattialla ja neiti hääräsi siinä mun ympärillä. Sit vääntäydyin laittaan iltapalan, pesulle ja nukkuun. Tänään on parempi päivä. Joudun vaan oleen kuuteen saakka töissä, tulee pitkä 10-nen. Palaan varmaan myöhemmin kirjotteleen lisää... (ja kurkkiin joko Satua on alannu sopivasti supisteleen ;-))

Ei supistele ei... Mitähän sitä tänään tekis, jotenkin ei nyt noi pihahommatka enää innosta. Mahtaa olla henkistä, ku tänään tuli rv 40 täyteen. Huomisen ohjelmassa ois se kampaajakäynti. Onnex loppuviikox on luvattu taas lämpimämpää. Ehkäpä se sais taas innostumaan pihalle. Nyt näyttää tuulevanki niin kovasti ja kylmästi. Mut eiköhän sitä ny kuiteski iltapäivästä ulostauduta kummiski, vaikka vaan istumaan portaille seuraamaan Jennan touhuja. Tartteeko sitä ny aina niin energinen ollakka:)

Voi voi tota Mimmiä, koittas nyt päästää äitinsä vähän helpommalla.

Energia on loppu täälläkin. Jostain pitäis saada piristysruiske tai edes ruokaa, että jaksais tehdä työt loppuun. Mulla on viimeinen kurssi loppusilausta ja arviointia vaille ohi. Täytynee uhrata tunti siihen, ku ei syömäänkään pääse ennemmin.

Miehen kanssa odotellaan edelleen sormet ja varpaat ristissä työuutisia. Vois pikkuhiljaa tulla joku selvyys, niin minä saisin työasiat sovittua ens syksylle. Mun äitiysloma tarkoittaa jälleen vain töiden vähentämistä. Pysyy mieli virkeänä, kun mun työ on samalla harrastus =)

Ääh ja puuh! Lupaan kiltisti nukkua ens yönä enemmän ja potkia miehen tänä iltana siivoamaan kunnolla mun kanssa. Essin synttäreitä juhlitaan huomenna ja haluan meidän makkarit kuntoon! Hauskempaa tiistaita teille muille! Mun lisäksi täällä on harmaata joka paikassa =/

Macalle jaksamisia tahtonaisen kanssa!! Meillä kans taistellaan mutta meitä on kaksi taistelemassa neitiä vastaan joten se helpottaa ja paljon.

Viime yönä meillä nukuttiin ja nyt tuntuu että elämä voittaa taas. Lääkärissä kaikki oli ok ja syytä ei tiedetä miksi supistelee. Tilannetta tarkkaillaan ja palataan asiaan jo asia ei korjaannu.

Satulle voisin sanoa että ei todellakaan tarvitse aina olla energinen ja varsinkaan tuossa vaiheessa raskautta. Teillä ei maksimissaankaan ole sitten kuin muutama päivä kun on vauva sylissä :) Ihanaa!

Mites Tuukan päikkärit meni ilman vaippaa? Ja ollaanko siellä yhtään parempana? Toivottavasti pikkumies oli jo terve.

Siitä piti sanoa että eihän me typyn kummit ole vieläkään muistaneet synttäreitä millään tavoin :( Itse olen niin väsy etten ole jaksanut tehdä asian eteen mitään. Ensi viikolla laitan kummipojalle paketin postissa ja toivottavasti he edes siinä vaiheessa heräisivät että heilläkin on kummilapsi, jota voisi muistaa edes soitolla tai kortilla.

Mulla alkaa kohta ryysis (juu, tiän jo etukäteen) mut pikaseen vaan, Nsu: muahan supisteli n.raskauden puolivälistä saakka, tosin ei tehny kipeetä eivätkä avanneet paikkoja enneaikaisesti.. Se vaan on aika ärsyttävää kun supistelee ja supistelee eikä voinut yhtä askelta ottaa ilman 'napakkaa seuralaista' (varsinkin loppuaikana...). Joten koita jaksaa, joillakin joskus vaan on kovin supistelevainen kohtu :/. Ja toivotaan ettet ihan vuodelepoon joudu. Ja jännä et miten eri tavalla suppareihin suhtaudutaan, näin jäkikäteen ajateltuna olin hullu kun sinnittelin töissä 'loppuun' asti. (eli talviloma + äippäloman alkuun saakka).

Nasu, minullakin on tässä raskaudessa supistellut jo rv 15 alkaen. Kaikki silti ihan ok. Kätilöt ovat veikanneet kohdun kasvupyrähdysten aiheuttavan noita supistuksia, kun pahimmillaan ne olivat n. rv 18-20 ja 24-25. Nyt pitäisi olla kuulemma kasvupyrähdys taas meneillään (rv29+6) mutta ei olekaan supistellut viikkoihin enää. Eli minulla oli pyrähdys tuolloin rv 24-25 jolloin ei olisi "kuulunut" mitään olla. Mutta näin uudelleensynnyttäjänä se on varmaan ollut aikaisemmin. Sen kyllä huomasi kun kovasti supisteli niin mahakin kasvoi samaa tahtia :)

Miklulla olisi viimein huomenna kaksivuotisneuvola. Kiva sielläkin käydä puolen vuoden tauon jälkeen :) Jospa Miklukin olisi yhtä rento kuin viime viikolla hammashoitajalla, olisi kummallakin kivempaa :) Hän vaan pakkaa olemaan sellainen herkkis, että parempi varautua itkuun ja kaulassa roikkumiseen...

Satun uutisia tulin minäkin vähän urkkimaan, ja tulen huomennakin taas :)

Heh heh, kurkkikaa vaan, mutta uutta kerrottavaa ei vaan oo:( Kyllähän noita jonkinlaisia tuntemuksia aina ilmenee, mutta eipä noilla tunnu olevan "mitään" merkitystä. Viime yönä kuvittelin muutaman kipeämmän supistuksen tulleen, mutta saa nähä oliko vaan unta. Tänä aamuna tuli sitte vähän limaa, mutta ei veriviiruilla. Mutta ehkä niitä kivuliaita supistuksia sitte saatto tulla irrottamaan vähän limatulppaa. Tiiä häntä...

Heh heh, eilen aamulla tuumin, ettei oo mitään ohjelmaa. Niinpä päätettiin käydä yhellä kaverilla, jolla on la kesäkuun puolessa välissä. Jenna pääsi leikkimään perheen kolmivuotiaan kanssa. Sen jälkeen tuliki kutsu kampaajalle peruuntuneen ajan takia, ja sieltä vielä kummityttöä hoitamaan, että käly pääsi suunnistamaan. Meillä siis todellaki suunnistaa koko perhe, mun miestä ja siskon sulhasta lukuunottamatta. Jennan 3-vee serkkupoikaki on ollu nyt kahteen otteeseen kokeilemassa isäni kanssa.

Vai vielä Satu on yhtenä kappaleena. Sori omasta puolestani jos susta tuntuu ahdistavalta kun koko ajan kyttään ja kyselen, mutta kun jänskäilen niin kovin sun puolesta. Saat antaa täydeltä laidalta takas sitten lokakuussa ;)

Meillä viime yönä taas neiti kukkui puolesta yöstä kolmeen :( Ei hajuakaan miksi. Ihmettelee vaan ja ei rauhoitu nukkuun. Meillä oli kyl taas eilen vieraita joten nyt on kaikki vieraat pannassa ainakin loppuviikon ja viikonloppukin otetaan rauhassa. Kohta taidetaan miehen kanssa häipyä nukkumaan ja jos keretään ennen päikkyjä lähteen niin haetaan neitikin kotia. Vähän suunnittelin jo saikku päivää huomiselle jotta saisin levätä. Mies hoiti päivystyksen viime yönä mutta minä en vaan saanut unta. Pikkutirri melskasi mahassa ja oli nälkä ja oli allergiaa ja oli vessa hätää jne jne.. Tuloksena se että katselin kelloa vielä puoli 5 aikaan.

Voi olla että johtuu suppailut masun kasvamisesta koska nyt on jo rauhoittunut selvästi ja kun neuvolassa katsottiin sfmittaa niin siellähän se menee käyrien yläpuolella.

Essin vuoro saada onnitteluja!

Vimppa koulupäivä tältä keväältä ohi, joten teoriat on nyt hallussa tai ainaki pitäs olla. Ihana ilma ulkon,aj oten olis ihana päästä vaikka grillailemaan "nam" herkkuja. Saas nähä mihin lähettäs.. saishan meilläki tossa pihassa grillata, mut voi olla aika mukavaa, ku kaksi talollista tuijottelee ruokia ;)

Ajattelin, et jospa vaikka lukisi lehtiä, kun nyt on aikaa varmaan parisen tuntia olla vaan->

Piti jo eilen myöhästyneesti onnitella Theoa. Mutta nyt onnittelut kaksivuotiaalle Theolle!
Ja Essille hurjan suuret onnittelut myös!

Minäkin eilen mietin että mahtaa Satua jo hatuttaa nämä meidän ainaiset kyselyt synnytykseen lähdöstä :) On se vaan niin jännää kuitenkin!

Piti jo eilen myöhästyneesti onnitella Theoa. Mutta nyt onnittelut kaksivuotiaalle Theolle!
Ja Essille hurjan suuret onnittelut myös!

Minäkin eilen mietin että mahtaa Satua jo hatuttaa nämä meidän ainaiset kyselyt synnytykseen lähdöstä :) On se vaan niin jännää kuitenkin!

Miklu oli tänään neuvolassa, ja ihan reipas hän sitten oli. Jutteli tädin kanssa vaikka mitä ja teki palapelin ja tornin rakensi ym.
Pituutta oli tullut taas ihan kivasti, painoa ei. Syksyllä saatiin käsky käydä painokontrollissa. Minkäs teet, Miklu syö kuin hevonen mutta myös liikkuu ihan hirveästi, eipä tuo paino paljon ehdi nousta. Ja kun pituuskasvukin on aikamoista. Terve hän on nyt ollut joten siitäkään ei johdu. Isänsä geenit varmaan perinyt, hoikka hänkin :)

Eipä muuta...

Jaha, tulikin eka osa viestistä ennen aikojaan :)

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm
1v6kk 9820g/80cm
2v 10700g/83cm/hattu 49cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm
1v5kk 10600g/80cm
1v6kk 10340g/85,4cm
2v 11200g/90,1cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm
1v3kk 10885g/79cm
1v6kk 11359g/80,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm, pikkukakkosen la 6.8-08
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1v 11355g/80.6cm
1v6kk 12835g/88.1cm
2v 13100g/93 cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm
1v6kk 12600g/87cm
2v 13720g/91,5cm py 48,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm, pikkukakkosen la 27.5.2008
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm
1v6kk 12kg/84cm
2v 13kg/87cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm pikkukakkosen la 17.10.2008
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm
1v6kk 9300g/79,5cm
2v 10320g/84,1cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm, pikkukakkosen la 20.6.08
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm
1,5v 12,1kg/87cm
1v11kk 13,5kg/92,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm, kakkosen la 22.10.2008
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm
1v6kk 10550g/79,8cm

30.5. Miira & Severi(rv42) 3790g/51cm kakkosen la 30.9.08
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm
1v6kk 10235g/77,5cm

Hoo, onpas Miklu pitkä! Ja hoikka! Samoin on Sirppelin Emppu hoikkis kun Mimmin paino on neuvolan th:n mukaan 0-käyrällä ja ihan jytky neiti Mimmi on -tosin pömppistä ei juurikaan oo enää, riippuu miten ruuat maistuvat.. (ja nehän ei maistu juurikaan..)

Antsukan olo on varmasti helpottunut kun koulupäivät loppuivat! :-) (niin ja kiitos vaan viimeisestä ;-) )

Nasulle soisin kyllä laadukasta unta.

Mites Sintun koneongelmat, joko vörkkii?

VP:n uutisia odottelen..

Satun massu kyllä oli ruhtinaallisen kokoinen siinä kuvassa ;-p ja niiin alhaalla et ei kait -ehkä- kauheesti yli mee.... Jennalla on valtaisa tukankasvu, söpö tyttö. Mimmillekin joka aamu vetäisen saparot ja tukkaa tulee koko ajan lisää joten ties millanen pehko kohta onkaan ;-D.

Suonikohjuista oli jotain juttua, mulla on oikeassa pohkeessa ilkeän näköiset 'hämähäkinseitit' -eka ilmestyi jo n.15-vee!! Mä en voi pitää mitään lyhyitä hameita koska tässä kohdassa mun rautainen itsetuntoni (heh) rakoilee ja pahasti kun näin 'nuorella' ihmisellä jo on ihan sininen jalka... (vasemmassa jalassa ei oo mitään -muuta ku läskiä)

Sain viime viikon loman aikana jonkin verran 'Mimmivapaata' mikä oli ihan mukavaa, sunnuntainakin vielä Mimmi pääsi 'enon kanssa pörräämään' niinkuin itse asian ilmaisi muutamaksi tunniksi. Kesemmällä kokeillaan sit jo yöhoitoakin... Itse asiassa me käytiin Porissakin mut en Sinttuun ollut yhteyksissä kun ei aikataulu sitä sallinut. Olisi hauska nähdä teitä joten jos vain poikkeilette täällä mansessapäin niin ilmoitelkaa!

Ajatus katkesi..

Onnea Essi!

Miklu on aika samanlaisissa mitoissa kun Theo, meilläkin pitkä ja laiheliini :)

Ollaan kärvistelty helteessä. Lauantaiksi luvattu +30C. Lisäksi Theo sai taas kovan yskän (oiskohan taas kurkunpääntulehdus, oltiinkin jo kaksi viikkoa kunnossa). Huomaa kyllä (ja saman on huomannut moni muu tänne muuttanut suomalainen) että sairastelut tuplaantuu täällä suurkaupungissa. Koko ajan kipeenä. Kuinkahan meidän pienemmän pienen käy?! Mies työmatkalla joten toivotaan et ei ainakaan joudu synnyttämään lähteä kun "lapsenvahti" tulee vasta maanantaina Suomesta Saksaan, poika on sairaana ja minä en halua synnyttää ilman tulkkausapua :) No turhapa tuollaisia on edes miettiä, mut olisi vaan sellainen "ei ainakaan nyt" -tilanne päällä.

No joo, menen juomaan kokista, en tajua miksi sitä pitää aina raskaanaollessa kiskoa kaksin käsin joka ainoa päivä... (voi sit miettiä et miksiköhän niitä kiloja kertyykään, heh)...

2-vee onnittelut Essille!

Ei mua haittaa yhtään, vaikka innolla oottelettekin synnytyskuulumisia. Se on vaan kiva, että musta ollaan kiinnostuneita. Ei se luo mitään paineita. Pistin kavereille meilinä heti maanantaina tietoa käynnistyspäivästä, etteivät he oo koko ajan kyselemässä. Lähisukulaiset onki sitte niin ympärillä, että tietävät kyllä missä mennään millonki. Velipoika muistaa kysyä vointia aina ku nähään. Nythän on nähtykki lähes päivittäin, ku en oo jaksanu touhuta enää ittekseni Jennan kaa. Kaverit tekee terää. Tänään aamupäivästä käytiin taas vuorostaan kattoos tota Jennan "bestistä". Eli kaveria, jonka kans hypätään aina kaikki kerhot sun muut. Eiköhän noi serkut kummiski oo Jennan sydäntä lähinnä. Niitä pitää aina halailla, jos ei oo vähään aikaan nähneet.

Nyt ruoan tekoon. Mies soitti kohta kotiutuvansa.

Jahas, kukaan ei oo käyny välissä kirjottelemassa. Nooh, mä ny kummiski ilmotan olevani edelleen kotona. Ryökäleen pikku flunssan poikanen meinaa iskiä, ääni on maassa. Pitäs muistaa aina pukeutua kunnolla, mutta ku nää kevätilmat houkuttelee vähentämään väliin vaatetusta. Tuuli on kummiski vielä niin petollinen. Täytyy kai mennä juomaan hunajateetä, josko siitä ois apua. Eilenaamuna ainaki tuntu olevan, kurkkukipu hävis sen siliän tien. Toivottavasti tänäänki. Vaikkaka tähän nuhan alkuun siitä tuskin on mitään apua. Tosi inhottava alkaa sairastaan näin synnytyksen kynnyksellä. Tähän ei ois saanu päätyä, mutta minkäs enää teet.

Miia: jepjep, suurkaupungit ja saasteet... Kurjaa et taas on poika kipeenä! Mulle tulee aina finnimäinen ihottuma naamaan kun käyn Pariisissa, on toistunu sen verran monta kertaa et oon varma et ne saasteet sen aiheuttaa. Niin ja Miia, et sä viä synnytä, eka on Satun vuoro ;-D.

Mimmi on alannu oleen myös yökuiva, on tässä reilun viikon aikana tullu vissiin 1-2 pissiä ja viimeset 2 yötä on nukkunu ihan ilman vaippaa -nakupellenä on halunnut nukkua ;-D. Eilen illalla nostin himpulan omaan sänkyynsä josta sitten osasi yöllä ite kömpiä mun viereen kun tähän asti on tarvinnu hakee.

Pyöräilykypärän käytöstä käydään hirvittäviä taisteluita joka kerta, en tajua mikä siinä on, Mimmi vaan huutaa et se leuan alle tuleva remmi on muka kiree silloinkin kun se on ollu niin löysällä et on saanu itte kypärän pois päästä, krääh. Se kypärä on kyllä sen verran kolhiintunukin et lieneekö siinä enään ees pintajännitettä olleskaan, eli uusi kypärä tarviis hankkia. Mut oon ajatellu et vasta ens keväänä ostettais uus kun toi kerta viä mahtuu ja muuteskin pyöräillään niin lyhyitä matkoja et riski ei oo niin suuri et kaaduttais...

Mun tekstit katos aamulla :(

Me ollaan kotona huilimassa tämä päivä. Viime yö meni paremmin mutta ajattelin että yhden päivän voin olla poiskin kun ei ole mitään pakollista töissä. Pitää ajatella omaa ja lapsen jaksamista. Maca: kyllä mäkin soisin itselleni paremmat unet öisin ;) Toissa yönä oli miehen päivytys mutta mä ilmeisesti myötätunnosta sitten valvoin. Aamuyöstä tippalinssissä katselin lastani kun se on niin söpö nukkuessaan. Ne hormoonit... Meillähän meni jo paremmin näiden unien kanssa mutta synskät pisti kaiken uusiksi. Jospa se taas tästä.

Eilen kävin hieronnassa / akupunktiossa ja voi tavaton kuin oli ihanaa. Keskittyi noihin kallonpohjan kiinnikkeisiin vai mitkä lienee mutta sieltä mulla lähtee aina päänsäryt ja kyllä teki kutaa. Ja oli muuten tosi rautainen ammattilainen tämä vanhemmanpuoleinen täti. Lapsukainen vaan innostui mahassa niin että en oikein pystynyt rentoutumaan kun tuli niin mojovia potkuja. Ne tuntuvat jo tosi hyvin mahan päältäkin ja osa näkyykin.

Meillä päinvastoin kuin Mimmillä vaaditaan kypärämyssyä aina päähän. Siis nimenomaan kypärämyssyä ;) Jostain syystä rakastaa sitä ihan kauheesti ja ihan hyvä että on edes jotakin josta meillä ei tarvitse taistella.

Voi kurjan kurja kun Theo on taas kipeänä :( Suurkaupungin haittapuoli.

Miklu on totisesti pitkä poika ja pisti minut ajattelemaan kummipoikaani. Meinasin ostaa jotain vaatetta 98cm mutta mahtuukohan se. Poika on kolmen ja pitkänlainen. Voisin ostaa jotain kesäksi niin ei ole ihan niin justiinsa jos shortsit on vähän lyhyemmät ja koska on hoikka niin muuten varmaan mahtuu. 104 cm on ehkä vielä liian iso.

Essille myöhästyneet onnittelut
ja Severille etukäteisonnittelut huomisesta

tää netti on ihan kauhea edelleen, pätkii ja katkoo yhteyttä jatkuvasti.. ja töissä on ihanan kiire, eli en oo nyt parina päivänä juuri ehtiny nettiin kuin vilkaisemaan mitä teille kuuluu.
Sadulla ei "pahimmassa" tapauksessakaan mene enää montaa päivää, kun on pieni käärö kainalossa ;) oi...

tuukka oli alkuviikon pois hoidosta, mutta tänään vein hänet sinne. sanoin hoitajille, että tuukka osaa nyt pissiä pottaa ja meinasivat ottaa jossain vaiheessa sit vaipan pois. aamusta laitoin vaipan, koska tuukka ei kiukuspäissään suostunut potalle.. hänellä oli taas huono yö takana, joten oli vähän kärttyinen.
pissat siis tulee kotona pottaan, kakat vielä toistaiseksi käydään vääntämässä vaippaan jossain sohvan takana tai muussa rauhallisessa paikassa ;o)
eilen me jopa lähdettiin kauppareissuun ilman vaippaa ja kuivana selvittiin kotiin.

ne yhdet päikkärit ilman vaippaa päätyivät pissaan housuissa.... kai se kuivuus pitää ensin oppia hereillä ollessa, eikä heti oletta että yötkin menisivät kuivana.

tuukka antaa pistää kypärän päähän hienosti, jopa kääntää päätään että saan leukahihnan lukkoon paremmin. viime viikolla tosin kerran laitoin kypärän niin huonosti, että se oli kesken matkan valahtanut tuukan päästä. poika koetti pitää sitä itse kädellä paikallaan ja huusi "äiti, kypärä tippuu". mä pysäsin ja korjasin kypärää, mutta tuukan sormet olivatkin juuttuneet sinne rakoseen (onko ne jotain "ilmarakoja vai mitä, kun kypärässä on...). tuukka vaikersi, että äiti auta ja mä koetin saada toisen sormia irti. hädissäni aloin jo miettiä hätäkeskukseen soittamistakin, kunnes hokasin, että kypärä on sen verran joustava että kun sitä painaa sopivasti, niin ne aukot suurenee - ja niin tuukan sormet saatiin pois jumista. koetin siinä rytäkässä sanoa tuukalle että koetas itse varovasti vetää sormia pois, mutta poika totesi surkeana että "äiti en minä osaa" :(
puhuminen on nyt ottanut ihan jättiläisen askelen ja tuukan kanssa voi käydä pitkiä, hienoja keskusteluja. ihanaa.

toivotaan että Theon yskä parantuisi pian.

ja Macan lausuma "AINA kun käyn pariisissa" nosti kauhean kateuden vihreyden mun poskille... pääsisi joskus sen ekankin kerran..... mulla olisi ihan uusi pariisi-matkaopaskin, kun sain sen mondon tilaajalahjana ;o)

ja harmi, Macadamia, ettet ehtinyt treffaamaan meitä kun olitte porissa. no, kesällä sit vaiks, jos me tultais mansesteriin tai jotain.

aurinkoista TORSTAITA! (viimeksi meni päivällä vikaan..........)

Essi ja äiti kiittävät onnitteluista! Meillä kävi sitten taas niin, että Essillä oli noussut eilen tarhassa kuume ja tänään diagnosoitiin tulehdus molemmissa korvissa. Nyt tuli lähete erikoislääkärille ja harkitaan kuitenkin putkia =( Prinsessasta ei kyllä eilen sairautta huomannut ja yökin meni mallikkaasti katkoksitta ja vaippa kuivana, kun annettiin lääkettä illalla.

Äitin lahjatoiveet toteutuivat =) Ja lisäksi tuli ihanaa prinsessakamaa, mm. kummitätin tekemä puku, joka on huisin hieno! Toiselta tätiltä tuli sitten lisää rekvisiittaa: kruunu ja taikasauva =) Juhlat olivat ihanat ja onnistuneet. Vieraita tulee vielä tänään ja kummisetäkin saapuu taas huomenna.

Meillä huolehditaan tarkasti, että kypärä on AINA päässä -myös äitillä. Viimeksi tiistaina mulla unohtui kypärä pöydälle, mutta en edes ehtinyt saada tyttöä istuimeen, kun toinen tiirasi pää kallellaan: "Missä äitin kypärä on?" Itse oon alkanut käyttään kypärää vasta, kun oon aloittanut lapsen kanssa pyöräilyn. Nyt siitä on tullut hyvä tapa ja mieskin jo harkitsee ostavansa.

Kohta tulee työkaveri tänne meille tekemään hommia ja laitan Essin päikkäreille. Tässä ikävästi hiipii jo kolmaskin iso työurakka virkatyön ja kirjoitusprojektin päälle. Onneksi päivätöitä on jäljellä enää pari päivää ja sitten "hanttihommia", että voin sulkea laitoksen ovet pariksi vuodeksi ;)

Yhteistyössä