***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän uskallan varovaisesti luottaa et ei mentäs kahta viikkoa yli tällä kertaa :)
Kohdunsuu oli sormelle auki ja kanavaa 1cm
Esikoisesta aikanaan samoilla viikoilla kiinni ja kanavaa 2,5cm
Ja 41+ viikolla edelleeni kiinni ja kanavaa 0,5cm
Ihania uutisia :) Viikonlopuksi luvassa +31 huomisesta alkaen, siinäpä sitä olisikin :)

toivotaan että Miia pääsee tositoimiin jo lähiviikkoina ;o)

mulla oli tuukan odotuksessa viikolla 33+3 kohdunkaula hävinnyt ja kohdunsuu auki 2cm - ja silti mentiin viikolle 38+3 ennenkuin tuukka syntyi........ mutta mä olinkin joku friikki-tapaus. hauska näitä raskauden vaiheita on muistella ;)

Voi Theoa, jospa pian helpottaisi ja saisitte olla enemmän kuin kaksi viikkoa terveenä kerrallaan....

Nasu mietiskeli vaateostoksia kummipojalle. 98 cm aika varmasti menee juurikin jos jotain kesävaatetta ostat. Miklu on pikkuhiljaa siirtymässä 98 cm vaatteisiin, mutta viimekeväiset shortsit ja t-paidat menevät vieläkin :) Eli kokoa 90 tai jopa 86 :D Shortsit varsinkin menevät kun tuo vyötärö on niin kapea etteivät ne purista. Ja pituutta shortseilla on edelleen polviin asti kun viime keväänä olivat johonkin pohkeeseen asti....

Miklulle ei edelleenkään ole pyörää hankittu, pyöräilykypärä kyllä olisi valmiina :) Olen kyllä kaupoissa katsellut pyöriä ja kolmipyöräisiä ja kovasti tekisi mieli joku sellainen ostaa...

Mekin olimme Miklun kanssa ilman vaippaa tänään ulkona. Ja hetihän ne pisut tuli housuun kun ulos päästiin, vaikka juuri oltiin potalla käyty ja isot pissat sinne tuli. Sitten vaan housut vaihtamaan ja uusiksi, eikä sama enää toistunutkaan :) Ei tainnut Miklu minun paasaamisesta huolimatta ensin tajuta että ei olekaan vaippaa vaan pikkuhousut ja tajusi sen vasta sitten kun oli hieman märkä olo....
Muuten pottailu on sujunut hyvin edelleen, kakka lähes aina tulee pottaan. Omaa laiskuuttani olen silti vaippaa aika paljon pitänyt, mutta nyt on aika alkaa kunnolla opettelemaan kuivaksi. Näin lämpimät ilmatkin kun on niin reilusti vaan ilman vaippaa ulos. Ja jos sinne kauppaankin uskaltaisi vaipatta lähteä, varahousuja mukaan vaan :)

Päiväunien paikka...

Mimmille myös menee paljon viimekesäisin vatteita, nyt kokohaitari on vatteesta riippuen 74-110...... Viime kesänä oli paljon 86-92cm vaatetta jo käytössä. Mimmillä on jo paaljon 98cm:kin käytössä, ainoastaan joissain housuissa saa hieman kiristellä sitä vyötäröä. Mäkun tykkään ettei oo liian naftia vaatetta ja varsinkin paidoissa on paljon jo 104cm -eivätkä ole isoja..hassua. Esmes H&M:n tyttöjen trikoot/leggarit (miksi niitä nyt haluaakaan sanoa) ovat 98cm ja just hyviä, paitti hieman löysiä vyötäröstä. (ja taas mä höpötän vaatteista, soori!)

Lilli; teillä tuntuu Miklu hiffanneen hyvin pottailun joten rohkeesti ilman vaippaa vaan! Musta Mimmin kanssa on sikäli nykyään niin helppo liikkua kun ei tarvii miettii et onko nyt varmasti kaikki mukana kun-mitä-jos... Mimmi kun osaa sanoa milloin tarvii vessaan, syötävää jne. ;-) Ne uhmiskiukut onkin sitte asia erikseen... Eilenkin marketin pyöräparkilla karjui eräs äiti pää punasena ja uhmis huusi 'tuskissaan' kun leukaremmi kiristää... Heeh.

Meidän uhmaikä tekee edelleen vasta tuloaan tai sitten ollaan päästy tosi vähällä Essin kanssa =) Jee! Eno tuli. Jospa herättäis varovaisesti Essin. Päikkärit ei maistuneet oikeaan aikaan.

Pitääpä kestitä nuo vieraat.

Idalle on pyöräilykypärä tosi tärkeä. Se vietiin viimeksi alakerran varastoon että sen saa helposti Idan pyörää hakiessa ja oli kuulemma hirveä huuto seurannu... Mäkin aloin käyttää kypärää, kun Idan syntymän jälkeen ostettiin vehkeet millä liikkua ja samalla kypärät kaikille. Ida aina muistuttaa lähtiessä, että kypärä päähän.

Me lähetään huomenna reissuun taas sinne pitkälle matkalle sukulaisiin missä keväällä jo käytiin. Ylppärijuhlat siis tiedossa. Tullaan lauantaina (myöhään kylläki) jo takasi, ku halutaan olla joskus kotonakin, ku koko kesä on yhtä lenota. Nii ja tietty mennään täällä yksille rääppiäisille. Helteisiä tunteja autossa 2 veen kanssa siis tiedossa kahdessa päivässä ehkä yksitoista ;) onneksi Ida aiemmin ainakin on viihtynyt.

Meen kyllä pakkaamaan loppuja kamoja ja etenkin sitä musaa, jotta typykälle riittään puuhaa matkalle.

Satu kiltisti käy ilmoittamassa, kun me täällä kuitenkin hermoillaan =)

Mulla on sitten toiseksi viimeinen työpäivä 8) Tää on tällaista räpistelyä vaan, ei yhtään opetusta enää. Vähän jännittää huominen juhla, kun niin paljon on mun vastuulla. Onneksi on joukko luotto-opiskelijoita assareina.

Mulla on alkanut vähän maha painaa. Käytän edelleen normifarkkuja (19+2), mutta vauva ilmoittaa itsestään aina kun vetäisen nämä jalkaan. En vaan millään viitsinyt viimeiseksi työpäiväksi vetäistä kamalia mammalököhousuja. Nehän on luonnollisesti sitten isoja, kun oon paljon edellistä raskautta sutjakammassa kunnossa, eikä maha vielä mikään iso oo.

Vein Essin tarhaan korvatulehduksesta huolimatta. Tais eilen unohtua sanoa, että meillä oli molemmat korvat tulehtuneet ja nyt on taas kuuri päällä.

Pitää hoidella paperitöitä vähemmäksi. Heipsan ja aurinkoa päiväänne!!!

Onnea Severille!!

Mimmi _halusi_ eilen illalla vaipan ja tadaa olikin sit pissiny jopa hahtuvista läpi asti ja kävi vielä potalla yöllä ->loppuyö kuiva. Hassu tyttö. Sain nukahtaan illalla klo21 ja tästä meille aikaisesta huumaantuneena kattelin Lostin, Tudors'n ja jotain muuta hömppää niin että tänään en oo mikään hirmu pirtee. :-)

Kaunista weekendiä kaikille!!

Viikonloppuja kaikille.

Meillä edelleen kekkuloidaan öisin ja aletaan oleen molemmat miehen kanssa ihan sippi. Typy raapii itseään ja sitten itkee että nenään sattuu. Suklaa aiheuttaa kutinaa mutta nyt siis jokin muukin. Vois olla mansikat joita oli synttärikakussa tuoreena. Toivottavasti menis äkkiä ohi ja rauha maahan. Muuten neiti on aivan ihana ja itse aurinko :)

Onnea severille!!

meiltäkin hyvää viikonloppua ;)

tuukka on nyt "virallisesti" iso poika, ainakin äidin mielestä. eilen jäivät tutit pois ja tänään tuli kakkakin pottaan. vaippoja käytetään nyt vain päikkäreillä ja yöunilla. ulkona jos tuukka pissii nurmikolle, niin sen jälkeen on housujen vaihto paikallaan, koska se pissisuihku ei ihan kestä loppuun saakka ja viimeiset lirut valuu housuille ja kengille.... mutta muuten on pissavahingot tosi vähissä.

tutit jäivät näin yhtäkkiä pois siitä syystä, että olin unohtanut ne auton tuulilasille päiväksi ja aurinko ne kivasti sulatti...... varatutteja kun ei ollut, niin jäivät kertalaakista pois. eikä tuukka niitä, ihme kyllä, yöunille edes kysynyt - eikä tänään päiväunille. voiko olla totta, että tämä kävi näin helposti??

ja tuo potalle oppiminen - se kävi niin vauhdikkaasti, että enpä olisi uskonut. toivotaan, ettei tule takapakkia...

niisk aika menee niin nopeasti!!! mutta jännä juttu että tällä kertaa ei oo oikeesti niin haikee olo kun silloin ku Seve täytti 1v hmmm onko muilla ollu silloin samoja fiiliksiä? en muista!!! itse muistan kun tippa linsissä muistelin synnytystä ja niitä ensi hetkiä/päiviä jne:)
Kaikille muillekin huimat 2v täyttäneille rutkasti onnea ja kulta jyviä elämän eväspussiin:D
meillä oli tänään myös Seven 2v neuvola meidän siro pikkunen painoi 11600g ja oli 83,5cm pitkä mutta tasaisesti kasvaa omalla käyrällään:) neuvolan tätsy kehui puhetta kun tulee paljon lauseita ja myös kun hienosti kokosi helppoja palapelejä ja pisti palikoita oikean muotoisiin aukkoihin! mutta eipä reissusta kumminkaan ihan ilman itkuja selvitty mutta se kuuluu asiaan ja 3v sitte seuraavan kerran!
nyt meen järkkäilee paikkoja, leipomaan jne huomisia kestejä varten

Onnea Severille! Vai on äiti noin haikeilla mielin:)

Kylläpäs Tuukka ny miehistyy heti kerrasta:) Jennan serkkupoika oppi kans kerrasta pöntölle reilun kahen vuoden iässä. Potalle ei luvannu lainkaan. Aika huisa tuttien poisjättö kans Tuukalla. Meillähän niitä ei oo ollukka.

Voi voi Nasua typyineen. Toivotaan, että yöt alkais pikaseen rauhottuun.

Voi voi noita Essin korvia. Meillä ois kans kontrolliaika 11.6. Saas nähä saako isi lähtiä ekaa kertaa typyä viemään lääkäriin/neuvolaan. Vai jääkö mielummin vauvan kans kotiin. Jos sitä vauvaa tällä menolla ees tulee.. Neuvolaan oli tullu äitipolin paperit, joissa luki, että käynnistetään maanantaina, jos... Meikä jo päätteli ilmeisesti omiaan lääkärin puheista. Noh, ei auta ku toivoa, et ne paikat on sitte kans valmiit suoritukseensa. Tai vielä parempi, että synnytys lähtis viikonlopun aikana itekseen käyntiin. Tänään tuli jopa pari hieman kipeempää supistusta, ku makoilin sängyssä. Mut ei sitte taas mitään, ku nousin ylös. Se positiivinen juttu neuvolassa ilmeni, että painoni ei oo noussu yhtään. Hu huu, tulipa seki nähtyä noitten kilon nousujen/viikko jälkeen.

Viikonloppuja täältäki.

Jahah, taas täällä ollaan vikana illalla ja ekana aamulla. Nyt ku Jenna kerranki nukkuis aamusta näköjään vähän myöhempään, ni enköhän mä pompannu puoli seittemän maissa ylös varmistamaan ukolta, että siltä löytyy käteistä ylioppilaslahjoihin. No, olipas kerranki reilu puoli tuntinen aikaa höpistä kahestaan rauhassa. Vaikka aiheet koskiki lähinnä yrittämistä ja pitäiskö se lopettaa vai mitä tehä. Mutta kahenkeskistä aikaa kummiski.

Pitäis tänään tosiaan käydä ukon serkun lakkiaisissa tässä kylällä. Kiva vaan, ku tietää että ihmiset on aivan kyselemässä mun mahasta. Mutta semmostapa se on. Kiva kumminki päästä herkuttelemaan. Sielä ku tietää olevan kunnon pitopalvelutasoset tarjottavat viime vuoden perusteella:) Ja nyt ku painoka ei enää oo noussu, ni voi vähän herkutella...

Veri vetäis kyllä kans puutarhalle hakemaan aamupäivästä kesäkukkia. Ens yöx on kyllä luvattu vielä hallaa, mutta toisaalta taas vauvan kans ei välttis tulis lähettyä ilmastoimattomalla autolla. Jos soittais tolle "naapurin mummolle" lähtiskö se mukaan. Sen kans sitä ollaan useempana vuotena käyty näillä reissuilla. Sillä ku ei oo korttia. Jos sen miniät ei oo sitte sitä vielä käyttäny. Vaikka tuskin ainaka tää Jennan bestiksen äiti, ku se ei nyt oo anoppinsa kans puheväleissä, ku anoppi meni mainitsemaan Jennan synttäreillä miniänsä raskauden loppu vaiheen myötä levinneestä perseestä:) Tää mummeli ku on aika räivä suustaan ja sille pitää vaan osata sanoa takasin. Turha sen juttuja on liian vakavasti ottaa.

Jaah, taidanpa pinkasta pihalle kattoon mihin voisin laittaa pari seinälle tarkotettua amppelia... Eli ei uutta länsi-rintamalla...

Aah, lomalla =) Ihan outo olo ja maanantaina varmasti vielä oudompi, kun ei tartte lähtee minnekään. Jotain juttuja pitää käydä järkkäilemässä vielä ja tietysti kirjoittamista riittää, mutta se on niin eri rytmistä, kun saa itse organisoida ja tehdä kun ehtii ja huvittaa.

Essi on ollut päivän mummulassa ja mies on saanut jonku turbovaihteen päälle mun ollessa töissä. Täällä on piha siistinä, nurmikko leikattu ja pensasaita istutettu. Ihanaa! Lisäksi lämmintä yli 20 astetta ja arska paistaa. Lähden kohta mummun ja Essin kanssa mun pikkuserkun lakkiaisiin, kun oli kerran antaakin myöten.

Mullehan ei kukaan lauo persiin leviämisestä. Oon ite niin paha suustani, että pistän takas heti ;) Se onkin koko suvun hyvä tapa, hehe.

Pitääpä ruveta syömään, mutta jättää tilaa voileipäkakulle ja illalliselle. Me mennään kollegojen kanssa perinteisesti syömään oikein pitkällä kaavalla.

Edellisessä oli tarkoitus kirjoittaa, että OLO antaakin myöten.

Eilen oli ihana ilta ravintolassa. Vähän harmitti, kun en taaskaan voinut osallistua alkoholitarjoiluun...mun vuoro tulee sitten joskus. Loman aloitus on taas raskasta. Nuo päättäjäishärdellit kaatuu niin pahasti mun niskaan, että tämä päivä on mennyt stressin laukeamisen kanssa selvitessä. Olo on ihan nuijittu ja lisäksi migreenipäänsärky vaivaa. En kyllä edes yllättynyt ja tiedän että tää on jo huomenna ohi. Essiä nauratti, kun kysyin onko sisällä siistiä ja vastaus olikin: "No eeeiiii!" On vaan ollut pakko sallia itselle täydellinen lepopäivä. Nukuin pitkät päikkäritkin =) Ja illallinen hoidettiin Rossossa ja iltapesut mummun saunottamana.

En aiemmin jaksanut vääntäytyä kirjoittamaan, että mun toinenkin sisko ajeli synnärille aamulla ja tänä iltana tuli ihana poikavauva meidän sukuun <3 Oman vuoron odottelu tuntuu loputtomalta. Jospa mun poikaolo pitäis paikkansa ja saatais kolmas samalle vuodelle. Olis ainakin leikkikavereita pikkumiehillä. Essi onkin vähän yksin sekä iän että sukupuolen, kun serkun perhe muutti kauemmas.

Nyt ei oo Satusta kuulunut. Jokojoko?!

Mun pitää saada vähän iltapalaa ennen unia. Tämän illan otan ihan iisisti ja jatkan töitä huomenna, jos Essi sen sallii.

Jänskättää Sadun tilanne...

Tuukka meni tänään hoitoon ekan kerran ilman vaippaa, saas nähdä millai on mennyt. sanoin tädeille myös, että tutit ovat jääneet kotona pois - eivät meinanneet uskoa, mutta lupasivat kuitenkin kokeilla päikkäreille menoa ilman imukuppia.

me oltiin eilen shoppailureissulla varmaan kolme tuntia ja tuukalla ei ollut vaippaa. kaksi kertaa käytiin vessassa ja siellä tuli nätisti pissat pottaan, eli tosi hyvin meni!
yön jälkeen vaippa on edelleen t-o-s-i märkä, eli silloin ei pidätyskyky vielä toimi.

mä olen nyt saamassa jotan kesäflunssaa.. olo on ihan tukkoinen ja nenä vuotaa. kurkkukin on kipeä. mutta koska olin viime viikolla niin paljon pois töistä, niin nyt olen täällä pää kainalossa vaikka tekis mieli vaan maata sängyssä.
no, kai tää tästä taas. onneksi tuukka alkaa jo olla terve.

No eipä ole olo vieläkään kummoinen. Lääkkeillä mennään. Sain onneksi Essin just unille ja teen vähän aikaa töitä. Aamun on satanut, eli ollaan oltu sisällä ja oon saanut vähän lepäillä kotitouhuilun lomassa. Sisko saattaa tulla kummipojan kanssa kyläilemään ja tänään soitin toiselle siskolle laitokselle.

Nyt ei oikein juttu luista. Palaan myöhemmin uudestaan.

Tosiaan, hienosti -ja nopeasti- on Tuksun pottailu-ura alkanut ;-). Hauskaa myös et tutti jäi noin vain pois. :-)

Mimmillä kanssa alkoi nokka vuotamaan eilen illalla ja pk:iin kun jätin niin hoitaja sanoi samaa, eli varmaan sama pöpö.. (kunhan ei pikkunuhaa kummemaks yltyisi!)

Otin sitten macadamian kehoituksesta vaarin ja jätin Miklun vaipatta myös kauppareissuille. Ihan hyvin sujui vahingoitta :) Tänään tosin pikkasen housuun ehti tulla kotipihalla vaikka ihan pikaisesti käytiin apteekissa ja juuri ennen reissua potalla pissalla. Mutta Miklu sai pidäteltyä loput ja pottaan tulikin vielä iso pissa :)
Miklu ei tosiaan hädästään ilmoita, vaan minun pitää arvailla milloin pissahätä mahtaa olla... Kakkahädän hän ilmoittaa, mutta pissaa ei... Yleensä tunti on aikalailla maksimi, sen jälkeen tulee iso pissa.
Mutta näin jatketaan, unien ajaksi pistän kuitenkin vielä vaipan, muulloin en vaikka minne mentäisi. Päiväunien jälkeen vaippa saattaa olla kuiva kun nopsaan vessaan mennään, mutta aamuisin vaippa on ihan täynnä.

Hienolta tosiaan kuulostaa Tuukankin pottailu! Ja vähän kade olen tuosta tutin pois jättämisestä :) Meillä se on edessä hyvin pian. Unien aikaan Miklu vaan tuttia syö, mutta se onkin sitten aikas tärkeä hänelle.... Ei auta, pupuvauvoille tutti viedään lähipäivinä :)

Satu taitaa olla tositoimissa... Tai sitten tositoimet ovat jo ohi ja käärö on sylissä :)

Meillä on täys työ saada Essi juomaan, eli pissavälit on sen mukaiset. Hyvin pysyy kuivana. Mun juottoyritykset onneksi onnistuu koko ajan paremmin ja varsinkin aamuisin tankkaa nestettä oikein kunnolla. Tulehduskierteen takia nestettä pitäis saada pal-jon.

Oon kokenut ihmeparanemisen. Aamulla otin kunno tujauksen lääkettä, mutta koko päivä meni kärvistellen. Onneksi alkaa jo helpottaa ja sain kotiakin vähän asuttavampaan kuntoon.

Meidän isot muutokset alkaa näyttää varmalta. En oo saanut aikaiseksi sähköposteilla teille, mutta jospa tässä... Tän viikon aikana varmaan varmistuu vähän enemmän, mutta on jo pakko alkaa tehdä lähtövalmisteluja.

Ylihuomenna on Essin neuvola ja ens viikolla mun ultra =) Jännää! Tänään soitin siskolle sairaalaan ja hyvin tuntui menevän. Kamala kiire katsomaan uutta tulokasta.

Pakko mennä nukkuun. Huomennakin taitaa olla uusi päivä ;)

VP sitte taitaa olla lähdössä jonnekin päin..

Onpas täällä miespuoliset ruvenneet oikein urakalla pottailemaan :) Hyvä! ja tsemppiä siihen hommaan teille!

Pakkohan sen Sanun on olla menny, koska on käyny viimeksi neljä päivää sitten. Odotellen kuulumisisa myös.

Meillä muuten pissavahingot aiheuttaa useimmiten mehu. Jos sitä on tarjolla Ida vetää vaikka litrakaupalla ellei sitä juomist rajota. Ja tietty, kun Ida juo niin paljon kerralla ei enää pysy perässä, kun se mehu tulee hetkessä läpi.

Onnea vielä, jos joidenkin isojen tyttöjen tai poikien onnittelut on menny ohi!

Ja taas vissiin töihin.

Eiköhän siitä Satusta pian kuulu, kahtena kappaleena =)

Hyvä että Antsukka tuntuu vielä jaksavan töissäkin talven rutistuksen jälkeen. Mulla on edelleen aika hirveä olo. Päänsäryn kanssa menen jo miedommilla lääkkeillä, mutta oon varmaan jäänyt huomaamattani jonkun mankelin väliin. Silmäluomet painaa tonnin, samoin jalat. Tuntuu ihan oudolta, kun en kuvitellutkaan olevani loman tarpeessa ja nyt arki osoittaa ihan muuta... Kaikesta huolimatta työt pitäis saada tällä viikolla valmiiksi =/ Eli taidan jatkaa naputtelua nyt kun Essikin on unilla.

Ihania uutisia VP, laitan s-postia kunhan pystyn...
Olen ihan puolitajuttomassa tilassa... Tää helle menee jo kestokyvyn yli. Varjossakin reippaasti se 30C ja tuntuu et tukehdun tämän mahan kanssa taapertamiseen. Nyt kun saisi aikaan vielä vähän muutoksia tuolla niin voisin saada sen käynnistyksen kahden viikon päästä, jos vauvan koko olisi iso (se on...) Muussa tapauksessa lähtee järki... ellei sää muutu! Palaan asiaan kunhan tää jotenkin helpottaa. Nimim. unta max 3h/yö.

Yhteistyössä