***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi luoja, Miia! Just tuosta oon itsekin vähän kauhuissani. Tuun kuumimpaan kesään ja paisun koko ajan...krääh! Toivon sulle hartaasti lepohetkiä, vaikka nukkumisesta ei taida tulla mitään =/ Eiköhän sulla ala olo keventyä pikapuoliin...

Sain pari sivua tehtyä ja oon päivän tavoitteessa. Siis todellakin päivän - illalla pitää jatkaa sovitusten ja nuottien kimpussa.

Ja taas tämä rouva jatkaa! Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan =)

Huuh, Miia, yritä jaksaa!!!

Mä oon painanut hommia tänään niin että hitaampia heikottaa ja sama tahti jatkuu huomenna. Mimmi sentään nukahti vähän ennen ysiä (!) eilen joten ehkä myöhään valvomisen kausi ois taas ohi....

Siis nyt on minut tiputettu listoilta ja olen ihan pihalla tai siis melko pihalla mistä VP:lle tuuletetaan. Luultavasti olette saaneet tietoa tulevasta mutta mitä mitä?? Utelias :) Koita jaksaa päänsäryn kanssa. Se on aivan kaameeta.

Mulla on kans ollut opetuslapsi tuossa vieressä istumassa ja olen selittänyt jokaisen napin painalluksen juurta jaksain joten työt etenee hitaasti ja tehtävien pino kasvaa. Onneksi tämä on ohi menevä vaihe ja kohta helpottaa.

Typy on nukkunut hieman paremmin ja viikonloppuna jopa heräämättä. Parina yönä on nyt vähän kitissyt ja viime yönä menin patjalla viereen nukkumaan. Kutina on kuitenkin helpottanut ja nyt ei syödä mansikoita vähään aikaan.

Sunnuntaina käytiin kotieläinpihassa tutustumassa maatilan eläimiin ja voi kun oli kivaa. Lammasta typy silitteli innoissaan ja antoi ruohoa, mutta yhtäkkiä lammas määkäisi ja neiti pomppas ilmaan kun säikähti niin paljon ja huusi "äiti, nyt pelottaa". Lähellä olevat ihmiset repesivät kun se tuli niin suloisen spontaanisti ja täysin aidosti. Meni kuitenkin vielä uudestaan silittämään kunhan hetki juteltiin miksi lammas pitää sellaista ääntä. Possut olivat myös tosi ihania :)

Miialle tsemiä viime metreille. Tänne on kans luvattu hellettä jo loppuviikosta ja tämä toimisto kuumenee ihan oikeesti ja paljon. Saa nähdä kuin kesällä enään jaksaa mahan kanssa istua kuumuudessa.

Huomenta! NYT on työväsymys mennyttä =) Olo on kuin keisarilla, kun mistään ei kolota. Me ollaan noustu ajoissa ja tunnin päästä lähdetään neuvolaan Essin kanssa. Mies lähti tuossa töihin.

Huomenna tai viimeistään perjantaina päästään siskon vauvaa katsomaan =) Mitähän sille osais viedä? Onkohan sillä liinat, imetystyynyt...? Kaikki mitä tarttee... Vaatteita en viitsi vauvalle viedä, kun kaikki kuitenkin kiikuttaa niitä ja ne sai myös serkun perheeltä ihan älyttömät läjät käytettyjä. Ruokaa ja leivonnaisia teen ihan varmasti, kun niitä ei itse ehdi vääntää siinä alun totuttelussa.

Oikeiden töiden lisäksi meillä riittää nyt kivasti paperihommia tuon muuton takia. Ihan supervarmaa se ei vieläkään ole, mutta sen verran kuitenkin, että pitää alkaa valmistautua. Mies on sanalla sanoen vähän toivoton näissä asioissa...se pakkaa puhtaat alushousut ja hammasharjan ja oottelee passi kainalossa ovella. Ai, mikä sairasvakuutus, syöttötuoli, piano?! Pianoko?!!! Täh? Mun vaatimuksena on ammattitaidon säilyttäminen ;) Pää räjähtää, jos ei pääse musisoimaan tarpeeksi ja onhan se lapsille korvaamatonta aikaa, kun soitetaan ja lauletaan sylikkäin.

Tämä täti valmistelee nyt päivän ruuan ja sutii itsensä neuvolakuntoon. Nyt on Essin tarkastus, viikon päästä mun ultra ja kahden viikon päästä mun neuvola. Eläköön Suomen terveydenhuolto!

Jänskät vaiheet menossa VP:n poppoolla :) (Siis s-posti tuli perille.) Ihan kiva että kerkeät käymään rakenneultran suomen kamaralla ja Essin neuvolan. Muutos voi olla teidän perheelle melkoinen koska teillä on tällä hetkellä tukiverkot niin lähellä, mutta etteköhän te selviä kunnialla! Mulla olisi varmaan ollut kans kommennttina PIANO?? jos kuulisin että senkin pitää lähteä mukaan ;) Ymmärrän toki että sulle se on elinehto mutta kun mulle se on vaan erittäin painava esine. Vauvalle kiva tuliainen voisi olla jotain perustarpeellista mitä sitten tarvii vaikka ei ihan heti niin jossain vaiheessa. Vaikka innokkaana kestoilijana ostat jonkin suloisen kestovaipan. Tai yksi mikä minusta oli kiva, niin baby blues kirja. Sitä kerkesin lueskella samalla kun imetin ja se osui ja upposi täydestä. Nauroin vedet silmissä. Tai sitten viet lakanoita tai jonkin kivan viltin jossa voi oleskella tai tai... Onhan näitä :)

Meidän neiti taitaa olla tulossa samaan tautiin kuin isänsä. Kovin oli kiukkuinen aamulla ja hieman jo köhii. Voi kurjuus.

Eilen meillä koettiin elämän suuria ihmeitä kun typy tunsi vauvan potkut ekku kertaa.
Juoksi isille heti kertomaan "typy tönii, niin vauva potkii". Ihanasti vauva vastasi aina kun neiti kädellä hellästi tönäisi mahasta.

Nasu: iiihanat nuo teidän lapsoset, ihan liikutuin kun luin. :-)

VP: peukut on täällä pystyssä..

Antsukka: voi kurjuuss..elämä on... TSEMPPIÄ!!! Kyllä kaikki järjestyy!

Ei se piano mukaan lähde =D Vaan asunnosta täytyy löytyä sellainen tai sitten ostetaan paikan päältä sähkövehje.

Neuvolaterveisiä: Essin jalat on ihan normaalit ja vielä ehtii juosta ja hyppiä =) Kehitystä seurataan, mutta tiuhempaan ei tartte rampata. Seuraava kerta siis 3v. Kasvu menee hienosti tasapainossa.

Taidan alkaa töihin, kun sain Essin unille. Tänään on myös pyykki- ja viikkosiivouspäivä. Eipä lopu tekeminen kesken... Kaiholla muistelen äippäloma-aikoja, kun oli koti koko ajan kunnossa. Kyllä tämä tästä, kun joka päivä oon tehnyt hommia eteenpäin. Asia kerrallaan, eikös?

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm
1v6kk 9820g/80cm
2v 10700g/83cm/hattu 49cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm
1v5kk 10600g/80cm
1v6kk 10340g/85,4cm
2v 11200g/90,1cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm
1v3kk 10885g/79cm
1v6kk 11359g/80,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm, pikkukakkosen la 6.8-08
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1v 11355g/80.6cm
1v6kk 12835g/88.1cm
2v 13100g/93 cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm
1v6kk 12600g/87cm
2v 13720g/91,5cm py 48,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm, pikkukakkosen la 27.5.2008
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm
1v6kk 12kg/84cm
2v 13kg/87cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm pikkukakkosen la 17.10.2008
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm
1v6kk 9300g/79,5cm
2v 10320g/84,1cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm, pikkukakkosen la 20.6.08
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm
1,5v 12,1kg/87cm
1v11kk 13,5kg/92,5cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm, kakkosen la 22.10.2008
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm
1v6kk 10550g/79,8cm
2v 11450g/85,5cm
30.5. Miira & Severi(rv42) 3790g/51cm kakkosen la 30.9.08
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm
1v6kk 10235g/77,5cm

Nostetaas meitit...

Eipä mulla mitään erikoista, huvittaa vaan vieläkin Mimmin yks tokaisu ruokapöydässä: 'Autakko kimulia?' (jugupurkin tyhjentämisen kanssa...)

Ihananan lämmintä!
Ihanaa päivää kaikille!!

Vai kimulia :) Minusta nämä on niin suloisia kommentteja mitä nyt olette kirjoitelleet. Tuukkakin kun oli tokaissut "äiti en minä osaa", sai minut nauramaan.

Minä se en osaa kirjoittaa vaikka kuin yrittäisin. Vai on mulla ollut taippa linsissä, tais kuitenkin olla tippa...

Antsukalle voimia!! Hirvittävä tilanne, mutta koittakaa jaksaa. Ja tosi suloisia kuvia =)

Kaikki ovat hiljentyneet kuulemaan Satun uutisia. pariin päivään ei ole kukaan tainnut ihmetellä että joko joko. Kumpikohan niille tuli ja mitenköhän kaikki meni?

ai kauheaa kun mulla on ollut hässäkkää töissä, en ole ehtinyt kirjoittelemaan lainkaan. ja ensi viikko on yhtä mylläkkää - kauhistuttaa jo etukäteen miten mä yksin selviän kaikista paperihommista....

Sadun paluuta tässä tosiaan odotellaan. toivottavasti on kaikki mennyt hyvin ja äiti ja vauva ovat terveitä ja hyvinvoivia.
VP:n elämässä on isoja juttuja koko ajan. mäkin luulin, että ihan tosissasi sitä pianoa olit ottamassa mukaan ;o)

Antsukalle tsemppiä - samoja ongelmia tällä suunnalla...

Ihana Mimmi - "kimuli" :o)

kyllä sä Nasu kuule olet niin hauskoja juttuja typystä kertonut. mulle on päällimmäiseksi jäänyt mieleen se ruokapöydästä lähtiessä huikattu "vapaa"......

tuukan pottailut sujuvat nyt hienosti hoidossakin. eilen vaippa oli ollut kuiva jopa päikkäreiden jälkeen. ja se tutti - sitä ei ole kaivattu laisinkaan.

hoidossa on käynyt sellainen ihmeellinen juttu, että toissapäivänä tuukalta katosi kahdet housut. niitä ei eilenkään mistään löytynyt, mutta tänään hoitoon tulivat veljekset, jotka ovat hoidossa vain osan viikkoa, joten elän toivossa että housut ovat vahingossa lähteneet heidän matkaansa tiistaina ja nyt palautuisivat.. pikkaisen harmittaa jos niitä ei löydy - toiset olivat ihan upouudet haisuli-housut :(

on muuten pitänyt kysyä jo miljoona kertaa, että aiotteko (te joiden lapsi on hoidossa) viedä hoitajille jotain lahjaa kun lomat alkavat? se kai on tapana, joten jotain pitäisi keksiä... ei mitään kallista, mutta kuitenkin jotain kivaa ja ehkä vähän erilaistakin?

Minä vein lahjat oman osaston hoitajille. Jouluna kauniisti pakatut paksut kynttilät ja nyt kukkivat sitruunatimjamit. Yrtit menee ihan amppelikukista, mutta on sitten syötävääkin niille, jotka osaavat yrttejä käyttää. Yrttienkin puolesta on muuten ihana päästä etelämpään. Täällä kun ei tahdo pysyä mikään kunnolla hengissä. Basilikat sentään rehottaa ikkunalaudalla ja Essi hyökkii maistelemaan aina kun silmä välttää :)

Mulla on oikein kunno työpäivä nyt, kun Essi on pappalassa hoidossa. Yritän saada työt sille mallille, että voidaan koko perhe lähteä huomenna ajelemaan etelään. Mies tulee sunnuntaina kotiin, mutta me varmaan jäädään Essin kanssa sukuloimaan pariksi ekstrapäiväksi. Keskiviikkona pitää munkin olla takas ultrassa ja töissä.

Toivottavasti Tuukan housut ei oo saaneet uutta kotia. Kyllä ihmiset varastaakin osaa...

Meidän Essi laukoo myös ihan uskomattomia juttuja välillä. Äitin tukkasärkypäivät jaksaa naurattaa =D Niitähän on tässä riittänyt. Sintun kommenttiin meidän käänteitä täynnä olevasta elämästä täytyy sanoa, että me ollaan aina eletty näin. Ei sitä oikein muuta osaa, kuin viipottaa. Ja kuitenkin oon pohjimmiltani kotihiiri ja äiti <3 Vaikka varmaan vaikuttaa, että teen hulluna kaikkea muuta, niin oon tehokkaasti tiivistänyt työntekoni niin, että Essi on ollut lähes koko vuoden puolipäiväisenä tarhassa esim. aamupäivän 8-11.30 ja tullut kotiin nukkumaan, minkä ajan oon vielä saattanut jatkaa hommia. Voisin kuvitella, että meidän lapsista ei ehdi tulla kovin arkoja sohvaperunoita, kun ollaan jatkuvassa liikkeessä.

Taidan lähteä työparin luokse värkkäämään kässärin loppupätkää lähetyskuntoon. Ei ole enää paljosta kiinni =)

Meillä neiti ei ollut hoidossa vielä silloin jouluna ja nyt kesäksi en aio ostaa mitään kun sitten elokuussa jäädään kotiin ja sitten annetaan jotain kivaa hoitajalle. En tiedä vielä mitä.

Eilen meidän neiti huusi yhtäkkiä isälleen että "isi sottapotta" eli sottapytty ja minä nauroin ja kysyin että entäs äiti sitten niin siihen totesi tyynesti "lihapulla". Et semmoista. Olo alkaa kyl olemaan aika lihapullamainen.

Toivottavasti Sinttu selviää työtaakkansa kanssa ja Tuukka saa housunsa takaisin. Uskomattoman hyvin kyllä Tuukka on sisäistänyt pottailun ja tutista luopumisen. Nyt oli vaan aika kypsä. Meillä tutti jäi pois ehkä liian aikaisin koska vähän sitä kyseli mutta unohtui se silloin parissa päivässä. Pottailut meilläkin sujuu jo mallikkaasti mutta yöllä vaippa on märkä ja aamulla ei halua potalle. Hoitoon kuitenkin ollaan menty ilman vaippaa mutta hoidossa pitävät vaippaa koska typy ei siellä halua kakkia pottaan. Ujonen ilmeisesti.

Yks juttu josta mun on pitänyt kysyä kun nyt on näin lämmin ja collareilla pärjää ulkona niin oletteko pakanneet eri vaatteet ulkoilua varten laspille hoitoon? Mä olen aina pakannut kun mä en henkkoht tykkää jos mennään sänkyyn likaisilla vaatteilla ja siksi vaihdetaan ulos eri vaatteet ja päikyille sisävaatteet. Toisekseen tykkään että toiset vaatteet on ns rymyvaatteita ja toiset sit vähän siistimpiä. Just kävin ostaan kirppikseltä 50 snt maksavia housuja kotipihaan jotta ei tartte vaatteita varoa kun touhutaan. Nyt laitoin sellaiset pökät hoitoonkin mukaan.

Mä en vie hoitajille lahjoja, samoin kun en vienyt synttäritarjottaviakaan. En vain jaksaisi miettiä et mitä veisin ja kun ei tiedä heidän mieltymyksistään niin jätän viemättä. Kiitän kyllä kauniisti Mimmin hyvästä hoidosta -2 hoitajista jatkaa myös syksyllä.

Noi lausahdukset on kyllä ihania, 'sottapotta' jne ;-D ;-O!!! Tulee heti lisää mieleen; 'Enon kaa hoppaileen' kun kerroi et eno tulee käymään. (eli ois sitte ollu shoppaileen heti menos kun on kerran pari käyny enon kanssa kirppiksellä levyjä katselemassa;-)) Ja voi vitsi, kävin eilen tilaamassa vihdosta viimein silmälasit ja Mimmin piti tietty räpeltää kaikkea siellä liikkeessä ja sit alko höpöttään rumia, jotain 'Titti' -juu älkää kysykö, en tajua mitä neiti oikein höpötti...

Nuista rymyvaatteista; no, niitä(kin) meiltä löytyy kun on saatu aina jostain monella lapsella kiertäneitä rytkyjä.. Lisäksi maalla on omat rytkynsä joilla voi mennä navettaan..(jopa mun ja sisarusteni vanhoja..) Pidän Mimmin lokerossa pk:ssa jonkinmoista varavaatevarastoa jotta on mitä laittaa säiden vaihdellessa. Tuntuu vaan että tykkäävät aika reilusti pukea näille pienille ulos, vähempikin riittäisi. Mimmillä on nyt viimeaikoina ollut verkkapuku ulkoiluvaatteena ja tosiaan sitte sisävaatteet erikseen. Tänään vein neidin shortseissa ja teepparissa ja laitoin mukaan trikoomekon ->voivat vaihtaa vaatetta tarpeen tullen kun on niin kuuma. Käsittääkseni nukkuvat päikyt melkein ilkosillaan tuolla mut silti, kyllähän ne vaatteet tulevat aikamoiseen hiekkapölyyn ulkona. En tykkää kotonakaan et tomuisilla tms vaatteilla ryönätään sisällä.. (ja Mimmihän käy suihkussakin joka pvä mun mukana, tosin ei pestä aineella kuin kädet ja hiukset 1x/vko.. neiti kun nukahtaa niin myöhään niin enhän mä pääsis 'ikinä' suihkuun) Äsh, mun piti mennä veskiin mut tota väkee ramppaa..

ulkoiluvaatteista: tuukan hoitopaikasta sanoivat heti, että täytyy olla eri vaatteet sisälle ja ulos. olishan se aika sotkua, jos ulkovaatteilla touhuttais sisälläkin - olis varmaan sängyssäkin 16 kiloa hiekkaa unien jälkeen... uskomaton määrä hiekkaa mahtuu esim. tuukan pienenpieniin töppösiin, kun niitä joka päivä rappusilla tyhjennetään.

kiitos kiitos jaksuista - yritän tsempata ;o)

Satun kuulumisia minäkin tulin katsastamaan, mutta ei ainakaan vielä uutisia.

Ihania lausahduksia tulee jo kaikkien taaperoiden suusta :) Miklu tokaisi eilen (ekaa kertaa) että 'äiti tyhmä'. En tiedä miksi, kai minä jotain tyhmää sitten tein :) Sitten päivällä juteltiin vauvasta ja Miklu taas silitteli masua. Puhelin kuinka vauva sitten jää tänne meidän kanssa asumaan. Miklu siihen sanoi 'ei vauvaa tänne' :)
Eilen leikkipuistosta tullessa Miklu muisti isin sanoman kirosanan kun rattaissa istui ja alkoi täysillä huutamaan 'peekele' ja siihen aina kikatti päälle. Minä punaisena yritin olla nauramatta ja hyssytellä että olepas hiljempaa...

Meillä ei ole pissavahinkoa sattunut sen maanantaisen apteekkireissun jälkeen :) Päiväunivaippakin on ollut kuiva. Tänään kun oltiin ulkona ja alkoi olemaan yli tunti viime pissareissusta niin Miklu tuli omista touhuista sanomaan että 'housu märkä'. Minä kokeilin mutta eivät ne märät olleet, sitten kiiren vilkkaa potalle ja sinne pissa tuli :) Pieni märkä läntti oli pikkuhousuissa, hienosti Miklu oli pystynyt pidättelemään kuitenkin :)

Antsukalle voimahaleja tiukkaan tilanteeseen!
VP:n suunnitelmat kuulostaa hienoilta, wau :)
Muille tsemppiä ja jaksuja!

Entistäkin varmemmalta näyttää meidän lähtö =) Jospa me alettais saada varmuus, että voidaan tarkemmin järkätä kaikki käytännön asiat.

Huomenna olis tarkoitus lähteä ajelemaan kohti etelää ja minä yritän tänään vääntää työt sille mallille, että voin irtautua hetkeksi. Kone on kuitenkin pakko ottaa mukaan ja olla jatkuvasti tavoitettavissa, mutta jospa sen kestäisi. Iso paketti lähti tänään matkaan, eikä enää puutu paljoa. Ilmoitan sitten, kun valmis tuote on jaossa =)

Antsukan huolet on kyllä ikäviä, mutta onneksi vaihe on väliaikainen.

Täytyypä tarttua toimeen, että ei tarvitse lomareissua pilata työnteolla. Nauttikaahan auringosta!

Huomenia!
Me jäätiin sitten kotio sairastamaan. Eilen kun haettiin typyä hoidosta niin istui hoitajan sylissä kuin märkärätti ja oli kuulema juuri ottanut nokosetkin siinä. Kotona vähän piristyi kun syötiin mutta yöllä unet oli olleet katkonaisia ja yskittänyt kovasti. Oli siis miehen päivystysvuoro kun tänään se on virkistäytymässä työporukalla. Aamulla lämpö oli 37,5 eli varmaan nostaa iltaa kohden kuumetta. Eihän tässä muuten mitään mutta minä ja suuri suuni. Eilen soittelin siskolleni ja hän hihkui onnesta kun pomo oli soittanut että vietä vapaata kun on niin kaunis ilma ja siellä oli ollut vähän asiakkaita. Sanoin sitten meidän pomolle että huomen aamulla mäkin jään kotia odottelemaan sun soittoa kun on kerta luvattu kaunista ja lämmintä säätä. Arvaatte että hävetti jäädä kotiin. Mies olisi muuten jäänyt mutta niillä kun on koko päivä ensin koulutusta ja sitten vielä se virkistäytyminen niin se ei oikein ollut innokas. Mulla ei töissä mitään ihmeitä olisi ollut mutta tuo eilinen huulen heitto pisti hävettämään. Ja sitten kun viimeksi viime viikolla oltiin yksi päivä kotona kun oltiin valvottu. Meillä ei kahdesta päivästä tarvitse viedä lääkärin todistusta joten sen vuoksi ei tartte lähtee lekuriin mutta katsotaan kuin tuo tauti äityy.

Lilli: sellaista se on että välillä rupeaa korvat punottamaan näiden lasten höpinöistä :) Peekele =) Meillä ei vielä ole julkisesti kiroillut mutta silloin kerran ravintolassa nolotti kun typy ihan aidon ihmettelevästi ja suureen ääneen totesi "oho, iso täti". Tottahan se oli :) Hän oli todella pullea rouva.

huomenta

ihana päivä taas tulossa, kun aurinko jo paistaa täysillä ;o)

mihin se Satu on kadonnut?? ymmärtäähän sen toisaalta, että luppoaika on nyt kortilla - mutta Satu kyllä tietää että me KUOLLAAN täällä tiedonjanoon.....

tänään on pakko viettää iltapäivällä sen verran aikaa sisällä, että saan kämpän imuroitua. jos meille tulisi nyt joku yllätysvieras, niin mä kuolisin häpeästä - kämppä on IHAN KARSEASSA kunnossa. koirankarvoja nurkat täynnä ja lattiat hiekassa... eilinen ilta meni pelle hermannissa (mentiin pyörällä) ja kaupoilla. taas meni kauppareissu loistavasti - tuukka ilmoitti kerran että pissattaa, mutta hyvin ehdittiin kävelleen vessaan ja sielä tulikin pisut pieneen pönttöön. ei ollut pottaa lainkaan, vaan sellainen minipönttö - hyvin se pisu sinnekin lirusi :)
onhan siinä tietty oma vaivansa aina lähteä vessaan erikseen - nytkin me oltiin ihan prisman toisessa päässä ja sieltä lähdettiin talsimaan. uusi prisma kun on aivan valtavan kokoinen (suomen toiseksi suurin muistaakseni), niin tulihan siinä matkaa.. olisi hyvä, jos olisi toinenkin vessa toisessa päässä rakennusta...

tuukan hoitopaikan viereen nousee kovaa vauhtia uusi päiväkoti (oon varmaan kertonutkin), jonka pihaa me ollaan hoitajien kanssa kateellisina katseltu. täytyy sanoa, että kyllä on kaupungin hoitopaikatkin eriarvoisessa asemassa. tähän uuteen päiväkotiin tulee suuret määrät keinuja (vauvakeinujakin, joita tuukan hoitopaikan pihassa ei ole lainkaan), liukumäet ja kiipeilytelineet, keinulautoja, koripallokenttä ja mitä kaikkea... tuukan hoitopaikan pihassa on kaksi keinua, järkyttävän iso liukumäki, johon ei voi päästää kuin eskarilaiset ja yksi iso kiipeilyteline, johon ei taaperoilla ole mitään asiaa (siinä on vain köysitikkaita ja puolapuita, ei rappusia pienille). ja pihassa ulkoilee kuitenkin päivittäin kaksi kahdeksan hengen ryhmistä, yksi päiväkotiryhmä (kokoa en tiedä) ja yksi eskariryhmä....... vähän ottaa kyllä pattiin tuollainen eriarvoisuus! vaikka onneksi lapset eivät ehkä ajattele asiaa samalla tavalla - heille taitaa riittää että on hiekkaa ja lapioita ja kavereita ympärillä..

vai ei Miklu halua vauvaa ulos masusta.......... ;) se onkin vaikeampi juttu järjestää...

Yhteistyössä