**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uuhaah =) Kävin töissä 8) Olo on nyt ihan superhyvä ja mun ammatinvalinta on osunut nappiin =) Vetäisin myös illalla pömelit ja jatkoin samaa menoa aamulla, kunnes miehellä meni asiat kaaliin. O-sal-lis-tu. Meillä näköjään menee tällaisissa parin kuukauden sykleissä. Onneksi mies petraa jatkuvasti, mutta nyt taas laskeskelin, etten edes muista sen tehneen mitään oma aloitteisesti piiitkään aikaan. Tänään oli hiukka eri meininki ;) Se tietää kyllä, milloin komento tulee aiheesta.

Nyt alkoi meillä aikuisten aika (mies laittoi lapset nukkuun).

Onnea Sirppelin perheelle!! Olen kyl jo bongannut teidän kuvat facebookista ;) Ihania punapäitä molemmat neitoset :)

Mä en tajuu miksei meidän pikkumies halua nukkua aamuyöstä tai joo mutta tissi suussa. Alkaa olemaan aika väsy olo, on sellainen vähän humalainen fiilis ;) Huomenna meillä on 3 kk lääkärineuvola ja vähän näkee suuntaa painosta. Eiköhän se ole suht kohillaan. Lisämaitoa annan iltaisella jotta muistaa kuinka pullosta juodaan mutta ei se paljoa suostu juomaan.

Eilen vietettiin koko päivä perheen kanssa ja käytiin yhdessä luistelemassa. On ihanaa nähdä ihmisiä mutta toisaalta on ihanaa vaan olla yhdessä.

Jotain teidän juttuja piti kommentoida mutta oikeesti ei aivot nyt taivu niin paljoa että pystyisin muistamaan. Joskus toiste sitten. Mut nyt pitää mennä nakkikeitolle.

Järkyttävän vetämätön olo. Tunnin päästä pitäis lähteä kokoukseen, olla uskottava ja tomera =/ Millä lihaksilla?! Eikä ole edes asiaa, eikä näköjään ole muillakaan, kun vain Nasu on käynyt...

Jahas, poika vinkuu, naama tahtoo meikkiä, Essi leikkikaverin.

Onnea Sirppelille!

Miklu olikin sitten lauantaina jo ihan terve... Kun kukaan muukaan ei ollut kipeäksi tullut niin lähdin Jaden kanssa sinne vauvakutsuille. Kivaa oli!
Eilen sitten olikin mulla kurkku kipeä ja nyt on nokka tukossa. Mutta onneksi ihan lievä nuha tällä kertaa :)

Täälläkin on ihanasti lunta vielä, haettiin eilen Miklulle miehen vanha rattikelkka anoppilasta ja oltiin sillä ajelemassa tänään :) Miklu oikein polleana istui sen kyydissä :D

Mutta nää maanantait on muuten sitten raivostuttavia, Miklu alkaa aina heti aamusta kauhean pahanteon ja mielenosoituksen. Tietty siitä kun isi on taas töissä ja aikaa ei hänelle ole niin paljoa. Mies kun aina viikonloppuisin hoitaa Miklun aamutoimet... Kiitettävän hyvin olen hermoni pitänyt tänään (ja nykyään muutenkin!) ja olen sitten mielessäni vaan kironnut :D Ihme vänkäämistä kuitenkin joka ikisestä asiasta... Mutta tällasia nää kolmevuotiaat vissiin sitten on :D

Hääpuvunkin hain lauantaina ja sain sitä sovitettuakin. Ja se sopi kuin nakutettu :) Oli se korsettisysteemi vähän isokin niin on varaa lihoa muutama kilo :P Mutta sen saa tosiaan kiristettyä nyöreillä että sopii nykyisillekin mitoille :)
Hääpaikkojen kanssa rupesi vähän ärsyttämään kun mistään paikoista mistä ollaan kiinnostuttu ei saa "koko pakettia" vaan sitten pitää haalia pitopalveluita ym. sieltä täältä. En jaksa vaikka meinasinkin alkaa jo siihen hommaan. Tänään pistin kaksi tarjousta tänne vähän syrjäseudulle ja niistä saa sitten koko paketin, toivottavasti ihan kohtuuhintaan. Toinen ei ainakaan vaikuttanut tyyriiltä, ja Juhlamenuja kun katselin niin nam :P Oli lapsillekin lihapullia :) Lapsia kun tulee sadasta vieraasta 20 niin pitää heitäkin ajatella :)
Bändi tietty pitää ite hankkia mutta se on jo aika pieni juttu.

Miklu on vallan ihastunut Muumeihin, sai sen dvd:n joululahjaksi :) Koko ajan pitäisi sitä katsella. Vähän hattivatit pelottaa mutta ei liikaa :D Täytyy ostaa toinenkin dvd, tuo on kohta puhki kulutettu...

VP:lle voimia! Kyllä sinä sellainen tehonainen olet että yhden kokouksen selvität vaikka päällä seisten ;)

Tuli VP:n meikkikommentista mieleen että meikäläisen on pelastanut Joe Blascon meikkivoide jonka ostin ennen laivareissua. Saa tämänkin lärvin inhimillisen näköiseksi hetkessä :P Ja pirteämmän näköiseksi!

Lillille tsemppiä hääjärjestelyihin. Omistani muistan että oikean paikan löytäminen kohtuu hinnalla oli tosi työlästä. Lopulta otettiinkin paikka Roin sijaan Kolarista, miehen kotikonnuilta ja tosi edullisesti (vanha kyläkoulu, jossa sai vieraat majoittuakin) ja yhteistuumin tehtiin sapuskat. Ulkopuolista apua vain emäntä ja sillä kaveri. Hyvin toimi meidän reilun sadan vieraan häissä.

Muillakin näyttää olevan pientä väsymystä ilmassa. No, ollaan me onneks jotain saatu tyttöjen kanssa tänään aikaiseksi; aamusta kylvettiin ja iltapäivästä ulkoiltiin, jee.. se vähän piristi hömelöä olotilaa. On meinaa vielä niin totuttelua nuo yösyötöt. Sitten kun pikkuneiti päättää aamuyöstä vielä että "mie oon ihan virkku, ei haluta vaan nukkua". Yritä siinä sitten jaksaa aamusta ylös kun Emppu herää kuiten viimestään ysiltä, että "mie haluan iltapalaa", heh.. ja siinä ei kyllä sitten enää nukuta yhtään. Tänään on Empun osalta ollu taas semmoinen ähäkutti-päivä; äiti hoitaa vauvaa, miepä teen jotain semmoista mitä ei sais, ja sitten koetellaan äitin hermoja. No, onneksi mies alottaa viikonloppuna kolmen viikon isyysloman, niin ehkä paremmin rauha maassa ja saa itekin enemmän levättyä.

Emppu on aivan älyttömän omatoiminen tyttö. Loka-marraskuussa oppi sopivasti kuivaksi (vaippa enää öisin varalla) ja ei onneksi ole tullut uuden tulokkaa myötä mitään taantumaa tässä asiassa. Käy hienosti potalla ja pytyllä (välillä vähän liiankin omatoimisesti, kun ei meinaa pysyä perässä). Neiti puhuu ku puuropata ja nyt on sellainen "miksi ja mikä kausi". Sitten kun jotain kieltää tai joutuu ottamaan pois niin kysyy viattomana että "minkä takia?", heh... saa kyllä välillä niin hyvät naurut että.

Vai oli Miklu ihastunu Muumeihin. Meillä tykätään niistä kans, mutta nyt ehoton suosikki on Peppi Pitkätossu (ne oikeat 1970 tehdyt) ja Barbien Tähkäpää, hih... tyttöjen juttuja. Välillä pitää ihan rajoittaa, kun ei muuta tekiskään ku kattois töllöä, apua.

Mutta jaksuja kaikille...palataan taas.

Meidän lemppari on Pipsa Possu =) Äitikin tykkää! Oon oikeasti hekottanut sille ääneen monet kerrat, kun isäpossu on kuin meidän oma isäpossu =D

Kyllähän minä sen kokouksen selvitin, kesto 6 1/2 h... Ja tykkäsin olla hetken pois kotoa. Mulle on varmaan iskenyt nyt kunnolla tajuntaan, että meillä on kaks lasta. "Vauvahurmos" on mennyttä. Miehen kanssa puhuminen auttaa ja piti muistin lokeroista kaivaa se, kun Essin kanssa alkoi helpottaa, eli n. vuoden iässä. Silloin ajattelin nimittäin pyristellä imetyksestä eroon. Tässä on jo neljännes mennyt ;) Ja onhan mulla aivan ihana työ ja luottamustoimet ja se lenkkeily! Niistä saa virtaa ja osasta rahaakin.

Mun iholle oli pelastus löytää mineraalimeikkivoide. Blascoa oon käyttänyt muinoin, mutta se tukkii helposti ihon, eikä mun naama kestä sitä.

Kiitos voimisteluista! Olo on taas vähän parempi ja huomenna on päivä uus =) Hyvää yötä!

Hepskukkuu (väsyneenä edelleen) täältäkin ilmansuunnalta....Oikeesti mietin kun puin päälleni et jaksanko kävellä ees päiväkodille asti...Tosin mä kyl ompelin eilen illalla myöhälle et siinä osasyy. En vaan tajua et miks heti jos nukun yhdetkin lyhyet unet niin oon aivan kanttuvei, tää ei oo normaalia.

Mä tykkään Pingusta, Mimmi aina hihkaisee mulle kun se alkaa ;-D. Eilisenkin jaksolle hekottelin kun Pingu oli sisaruksensa kanssa yksin kotona ja tekivät kaikkea tuhmaa.. Mimmi tykkää varmaan eniten Eki eläinlääkäristä, Muumeista ja mitä niitä nyt onkaan..

Meikeistä; mulla on ollut nyt jokusen kuukauden käytössä mineraalimeikkipuuteri vai mikä se nyt onkaan, siis puuteri mut joka näyttää ja (peittää) meikkivoiteelta kun sen levittää kasvoille. On nopea ja yksinkertainen ja pysyy aika kivasti mattana. Uuden ripsarin osto ois eessä, mitäs suosittelisitte? Lumenen & Nivean en tykkää..

Viikonlopusta vielä sen verran et oltiin mummolassa ja lauantai vierähti siskon talolla, lakkasin toisen veljeni kanssa kymmeniä paneeleja. Siskoni ei voinut tuota käryävää hommaa tehdä vaan oli sitten Mimmin kanssa. Ulkoilivat oikein urakalla :-). Pian on siskolla ultra ja toivovat et vauvan sukupuoli siellä näkyisi..

Onnea Sirppelille ja ihanaa, että kaikki on menny nyt hienosti alkukangertelujen myötä. Meitä kans vähän säikyteltiin Tompan kohalla sydämen sivuäänten kans, mutta onnex se jäi vain säikyttelyyn. Lähtötarkastuksessa ei kuulunu enää mitään mainittavaa.

Tomppa ryömii:) Jee Jee. Ja suht oikeaan aikaanki. Jennahan ei ryöminy eikä kontannu koskaan. Tai tietty sitte ku oppi käveleen.

Mut nyt tekeen hirvenlihojen joukkoon kastike... Meikä oikein kunnostautu normi puolieinesten sijaan:)

Mimmilläkin oli sydämessä jokin sivuäänen tapainen joka sit häipyi omia aikojaan. Mulla on harmiton sivuääni, on n.10v sit ultrattu.

Satu: haa haa, vai ryömii Tomppa ;-).

Vessajutuista tuli mieleen kun Mimmi edelleen pallottelee potan ja pöntön välillä, milloin milläkin. Naurettiin vloppuna siskon ja veljen kanssa Mimmille kun 'Minä itte!!' meni veskiin ja humpsahti melki kokonaan pönttöön...siinä sit taiteili ja otti toisella kädellä paperia. ;-D

Oon muuten utelias näkeen Lillin puvun... ;-)

Onnea Tompalle uudesta taidosta :) Meillä ei onneksi vielä ryömitä, sitten onkin "kivaa" kun tyttö sen taidon oppii, joka paikkaan varmasti menossa. Jotenkin en osaa edes ajatella että tyttö joskus vielä liikkuu ihan ite :P Se on tollanen ihana vauvapallero ja tuntuu että se on ollut sitä jo tositosi kauan vaikka puolivuotias vasta on. Miklun vauva-aikoina sitä kun vaan odotti koko ajan uusia taitoja ja etenkin sitä liikkeelle pääsemistä. Nyt sitä vaan nautiskelee eikä haluaisi että tyttö tuosta enää kasvaa ;)

Vai maca olisi kiinnostunut näkemään hääpuvun ;) Voisin jotain kuvantynkää pistää jossakin välissä... Olisin nyt pistänyt linkin sinne kauppaan mistä sen ostin mutta sitä kuvaa ei ollutkaan enää, taisin ostaa sen viimisen puvun ;) Mä sitä muutenkin joka päivä ihailen niin samalla otan siitä ite kuvia ja pistän näytille teille :)

tosi kaunis morsiuspuku, Lilli =)

VP:n tavoin vannon ripsareissa kanebo38:n nimeen - ei valu! muuten mulla ei mitään kalliita meikkejä olekaan, mutta tuota en enää vaihda.

Onnea Tomin ryömimistaidosta!

eipä mitään erikoista kerrottavaa........... taidan mennä laittamaan jotain välipalaa.

Kiitos :) Ihastuin siihen pukuun heti :)

KAIKKI kehuvat tuota Kanebon ripsaria. Olen ollut omapäinen ja ostanut silti halpiksia. Täytyy itsekin ostaa sitä ja ihastua :)
Oletteko ihan sitä L'Orealin mineraalimeikkipuuteria ostaneet, vai minkä merkkistä? Onko se miten peittävä?
Onhan se Blasco aika tököttiä, ja varmasti huokoset tukkii ainakin jokapäiväisessä käytössä. Olen nyt vaan käyttänyt sitä silloin tällöin, kun on juhlavampi meikki tarvinnut tehdä. Siinä toimii hyvin eikä ainakaan lisää näppylöitä ole tullut :) Ja se on myös melkein ainut meikkivoide josta olen löytänyt omalle iholle sopivan sävyn. Nuo markettien meikkivoiteet on aina liian punasia... Max Factorin se vaaleampi meikkivoidepuikko on myös ihan ok sävyinen, sitä sutasen näin arkisin naamaan. Kun en ilman meikkiä osaa olla yhtään :P

Ihana mikä hääpuku Lilli :) oisin mieki kyllä tuommoiseen ihastunu...
Olipas kiva saada meikkivinkkejäkin, mie oon niin hidas laittaan mitään naamaan, ku on vähän semmoinen atooppinen iho, ja sit kuivaa herkästi. Tuota mineraalimeikkivoidepuuteria voisi siis kokeilla.

Täällä ollaan nyt just ihan rauha maassa. Emppu on ihan naatti taas kun ei ole nukkunut päikkäreitä (kattoo tuossa Tähkäpäätä... vaihteeksi, hih) ja pienempi on sitten aamun lastenpolilla käynnistä ihan tyrmässä. Oli rankka kolmen tunnin reissu kun otettiin neliraajapaineet, EKG, sydänultra ja vielä verikokeet päälle, huh... oisin mieki väsyny. No, kaikki oli kuiten hienosti ja lääkäri oli tyytyväinen. Tyttö on kasvanu hienosti ja ahtauma (koarktaatio) ei näytä menoa hidastavan yhtään vaan tyttö on siihen hyvin sopeutunut. Siis, taas saa huokaista helpotuksesta ja jatkaa vauva-ajasta nauttimisesta. Seuraava kontrolli on vasta kuukauden päästä ja niitä sitten pikku hiljaa harvennetaan jos (ja kun) kaikki menee yhtä hienosti.

No, nyt näyttää pikkuneiti tuhisevan siihen malliin, että alkaa ruoka-aika koittamaan. Meitsi on muuten alkanu luovuttaan maitoa, kun tulee niin hyvin. Tähän mennessä on kaikki kelvannutkin ja just aamulla kävi taas sairaalalta hakemassa uuden viikon satsin (oon pakastanut). Saapi siitäkin sitten vähän lisärahaa; täällä maksavat 19e/kg.

Mutta jaksuja taas kaikille ja kuulemisiin!!!

Mulla on ihan markettikamaa se mineraalimeikkipuuteri, meikkaan päivittäin (nyt kotona ollessani en ihan) ja se on kestänyt jo reippaasti yli vuoden! Riittoisaa siis, vaikka pari euroa kalliimpaa onkin. Kanebo38 sen sijaan kuluu normaalitahtia (mulla taitaa mennä kaks vuodessa), mutta se ei valu eikä sotke, mutta on tosi helppo poistaa.

Tosi ihana oli Lillin puku. Mulla on alkanut mielessä pyöriä meidän kolmekymppiset, joita aiotaan juhlia i-sos-ti 8) Omien häiden jälkeen jäi polte, että halutaan järkätä vielä vähintään yhtä hyvät pileet vielä, eikä tällä kertaa lähdetä kesken pois. Mulla on ihan kiitettävät määrät soittavia ja laulavia kavereita, jotka osaavat bilettää aamuun asti ;) En malta odottaa!

Tulin just lenkiltä ja suihkusta ja olo on mainio. Tänään on ollut hyvä päivä =) Poika muutti illalla Essin huoneeseen... Essi otti veljen tosi mielellään nukkumiskaveriksi, mutta hmmm...herään kyllä, mutta jaksanko oikeasti imettää keskellä yötä istuen?! Mun mielestä ei oo oikein reilua, jos kuskaan pojan meidän sänkyyn yöllä. Unirauhaahan me tällä muutoksella haetaan.

Go, Tomi, go! Satulla saa nyt olla silmät joka puolella. Jaksamista edelleen!

Me mennään huomenna kerhoon ja mun tarttis pikapuoliin päästä kenkäostoksille. Jalat on ihan rakoilla, kun lenkkeilen sopimattomilla kengillä =/ Huomiseen!

Ihana puku Lilli =) Kyllä sun nyt kelpaa ;)

Ja Onnea tompalle uuden taidon oppimisesta. Mulla on vähän samanlaiset fiilikset kuin lillillä että "älä koskaan ikinä muutu pysy aina tuollaisena kuin nyt oot.." Meidän poika vänkää itseään tosi paljon mutkalle jo viittä vaille kääntymässä mahalleen. Voi kyl mennä vielä tovi. Eilen oli se lääkäri ja poika on kasvanut tosi hyvin. Uskomatonta kuin nuo mun vauvat kasvaa vaikka maitoa ei tunnut tulevan. Ilmeisesti se on sitten niin energia pitoista tai jotain. Joo mut lääkäri oli sama ulkolainen kuin joskus silloin aikaisemmin mulla kun yritin selvittää sitä allergiaa ja hän silloin vihjasi vähän että korvien välissä se vika on. No eilen kysyin että onko hänen mielestään pojan yhdet sormet kasvaneet vähän yhteen kuten minulla on ollut ja nyt aikuisena ne leikattiin auki. Ei siis haittaa käden toimintaa mutta ihopoimu oli tuohon ekaan niveleen saakka mulla. Kysyin sitten onko hänestä pojalla sama juttu. No hän kattoi väärää kättä ja sanoi ei ne kuule enää siihen kasva jos ei kerta synnytykseen mennessä olleet kasvaneet. mutta jos olen huolissani käden kasvamisesta niin voin hieroa poikaa kämmenestä. Siis mitä helvettiä?? Yritin kyllä sanoa että väärä käsi mitä katsoit ja että tiedän kyllä ettei se nyt enään siihe kasva mutta katsoi mua silleen vähän säälivällä katseella. Pitää mua vissiin ihan pimeenä :)

Ihana olo kun sain kaksi yötä jotenkuten nukuttua. Toissayönä jeesas mies ja viime yönä pikkumies nukkui kait rokotuksen voimalla ja yhden kerran heräs syömään. Tosin nukkui mamman kainalossa aamuyön.

Meidän neiti puhuu ihan uskomattoman paljon unissaan ja viime yönäkin heräsin ainakin pari kertaa kun yks istuu sängyssään ja mumisee unimutukoilleen. Sitten paasas ettei halua äitiä. Kuului vain "en halua sinua äiti, mene pois". Eilen aamulla heräsin kun neiti karjui "minä, minä, minä, minäkin haluan, minäkin".

Nyt aamupalalle ja sitten taas ulkoilemaan =)

Hyvin meni eka yö =) Mulle oli (kuten arvelinkin) kevyempää käydä yhden kerran syöttämässä istualtaan ja palata YKSIN omaan sänkyyn kuin vääntelehtiä puolta yötä vauvan kanssa. En ollut edes herännyt, kun Essi tuli meidän väliin. Olo on levännyt =)

Meidän Essi puhuu unissaan, kun on ollut kovin raskasta. Esim. kun tulee mummulasta yökylästä, seuraava yö on rauhaton.

Sain papan hoitamaan lapsia, että pääsen ostaan itelleni kengät. Jihuu! Ostan siis kevyet vaelluskengät ulkoiluun ja hyvän sään metsäretkeilyyn.

Nasu: mulle tuli myötäraivo siitä ääliölekurista!! Grr, miksei voi kuunnella... Niin ja kyllä sun maito sit riittää kun kerta poika kasvaa. :)

Sirppeli; mua harmittaa etten jaksanut lähteä luovutusrumbaan Mimmin kanssa, tosin TAYS on tehnyt siitä hommasta hitusen vaikeaa; ottavat ainoastaan tuoretta ei pakastettua maitoa tyyliin joka toinen pvä >3kk vauvojen äideiltä, vähintään puol litraa kerralla, jotakuinkin noin se meni.. Eli sit ois siinä lypsämisessä kyl tosi kiinni + et sithän se maidontulo vaan lisääntyis entisestään.. Ufh...nimimerkki 9kk liivinsuojia tarvinnut..

Meikkipuuterista viä; mulla on 10e (tarjous) maksanut Maybellinen tuote, voin suositella. ;) Mä en kyllä pysty Kanebon ripsaria ostaan joten markettikamaan turvaudun...Kerran mulla oli H&M:n tosihalpa ripsari ja toimi mulla vallan hyvin.. Nykyinen Lumenen Natural Code suttaa ja on vaikea puhdistaa...:/

Äh, mitähän viä...Mun pitäis buutata kone mut missä välissä...kun kaikki työ on koneella ja asiakkaita käy tasaseen tahtiin. Ai niin, meidän talossa oli taas ollut tulipalo vlopun aikana! Tällä kertaa toisen rapun asukkaiden kellarivarastossa! Grrr...Viittiikö tuolla kohta enää ees asua...

Mua lähinnä naurattaa toi kiinalaistohtori mutta jos oikeesti olisi jotain huolia niin yksityiselle se on mentävä. Toivottavasti se kuitenkin osaa edes nämä perusasiat ja eiköhän neuvolat tätitkin huomaisi jos olisi jotain todella pielessä. Eilen jo laitoin meidän mitat mutta ne on menneet bittiavaruuteen tai johonkin. Taidan laittaa uudelleen kohta.

VP:n kommentteja kuuntelen kuin sujuu yöt ja ehkäpä sitten kohta teen saman perästä eli vaihdan lapset nukkumaan samaan huoneeseen tai siis pois meidän makkarista. Nyt kun typyn yöt on olleet suht rauhallisia niin en ehkä heti uskalla mutta tässä joskus.

Meikeistä olette keskustelleet mutta kun mä en arkisin meikkaa niin en edes muista mitä tuolla pussukassa on... Sellainen meikkipuuteri hässäkkä multakin löytyy ja se taitaa olla ihan lumenen, ripsari oli joku kalliimpi mutta en muista merkkiä. Mä jaksaisin meikata mutta inhoan sitä pesemistä. Laiska, tiedän ;)

Ihanaa muuten kun jotkut jaksaa lypsää sairaalalle sitä maitoa. Typy tarvitsi aikanaan aika paljon lisämaitoa kun mulla ei meinannut maito irrota ja oli kiva tietää että saa kuitenkin äidinmaitoa =) Mä en jaksais ja ei mulla kyllä ole mitään lypsettävääkään.

Kurja tilanne macalla. Muuttaminenkaan ei ole nastaa mutta onhan toikin vaarallista kun kerta tulipaloja on. :(

Yhteistyössä