**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paranemisia Jennalle!
Innolla odotan koska me taas sairastutaan...

Tänään matkain käy Pulssiin :D Määäää en jaksa enääääää tätääää! Eli siis eilen alkoi paiseesta tihumaan sitä ihteään, märkää :( Se sitten lopahti onneksi yöksi. Sitten tänään herättiin ja tulin olkkariin syöttämään typyä. Hän sitten taas sohasi oikein kipeästi tohon pattiin, ja sieltä sitten oikeen turskahti... sitä. Yäk. Ja sitähän sitten tuli ja tuli ja tuli vaan. Mutta ihan hyväkin toisaalta, koska kuten aiemmin arvelin niin olo helpotti heti.
En kärsinyt sitä hirveästi painella, joten märkää siellä on edelleen ties miten paljon. Mutta ihotautilääkäri saa hoitaa sen ihan oikeaoppisesti tänään.
Toivottavasti kukaan ei ole menossa syömään tämän lukemisen jälkeen :P
Mutta ihan mielenkiinnolla jään odottamaan millanen arpi jää, sillehän nyt ei voi enää yhtään mitään.

Oijoi, korvaan oksentamista ja patteja... :( :( Melkein kaikilla tuntemillani henkilöillä on ollut jotain tautia tänä talvena. Juuri äidilleni soitin ja Mimmillä kuume 39C, tarvii kohta viedä uudestaan lääkäriin... :(

Samaa minäkin mietin että onpas täällä kaikilla vähän rankkaa :( Toi korvaan oksentaminen kyllä nauratti. (helppo nauraa kun ei ole itse ollut kohteena.) Sori Satu.

Auts tuota lillin ihoa. Jos yksi finnikin voi olla turkasen kipeä niin kuin sitten tollanen :(

Mimmille paranemisia!!

Mulla on parempi kun äitini oli viime yön typyn kanssa ja minä sitten nukuin poika kainalossa ihan suosiolla koko yön ja nyt on jo levänneempi olo. Herättiin kyllä aika monesti mutta pääsin nopeesti takas uneen.

jos minäkin piiitkästä aikaa koettaisin pari sanaa laittaa.. lukenut oon kaikki teidän jutut, mutta en ole jaksanut kommentoida. Tänään sit rykäisin kaikki tän jakson loput opintotehtävät valmiiksi (tod.näk välttävin arvosanoin, mutta who cares...), joten helpotti siltä osin kuukaudeksi =)

Voi kauhea noita Lillin iho-ongelmia, siis kuulostaa kyllä kamalalta. Sydämestäni toivon, että saat tänään niihin avun!!

Mimmille ja Jennalle paranemisia!

Mitäs meille kuuluu - hmmm..
Tuukan päikkäripissaongelmat ovat ohi. parina päivänä hoidossa käyttivät vaippaa, mutta koska tuloksena oli pissat joka kerta, jättivät vaipan taas pois - ja niin on poika taas päiväkuiva. mietinkin, että kehtaisko jättää yövaipankin pois pian, koska tuo vaippaan pissaaminen tuntuu olevan vain jonkinlainen tapa...

D-vitamiinit vaihdoin devitol-tipoista devisol-pillereihin. tuukan mielestä ne maistuvat pahalle, joten oon joutunut vähän lahjomaan jotta saan pojan päivittäin pillerin ottamaan =)

Tilasin Tukkelille netistä kerhotossut ja onneksi en tilannut summamutikassa sivustolla olevan mittataulukon mukaan, koska siinä oli 2-3v kooksi merkattu 24/25, tossun sisämitta muistaakseni 17,5cm. Mittasin nääs Tuukan jalan ja sehän on vajaa 14cm. Tilasin sit tossut kokoa 22/23, sisämitaltaan 15,5cm.... Onkohan Tuukalla jotenkin epänormaalin pieni jalka??

Me ei olla tänä talvena vielä oltu pahemmin kipeänä, mutta katsotaan miten tämän kirjoituksen jälkeen... Tuntuu että aina kun on päässyt hehkuttamasta, niin heti on iskenyt joku pöpö.. Kunhan nyt ei influenssa iskisi, ainakaan Tuukkaan. enkä mäkään sitä viimevuotisen kokemuksen perusteella yhtään kaipaa..

Meillä töissä on hipihiljaisen tammikuun jälkeen oikein räjähtäneet työt käsiin. Laivaa pukkaa niin ettei ehdi välillä hengähtää =) hyvähän se vaan on.

Mun tarvii kohta lähteä hakemaan Tuksua hoidosta, kun sit naapurit tulevat käymään, tuomaan Tuukalle tuliaisia Kanarialta.

Pitkiä pellavia!!!

Voi, Mimmi vieläkin kipeänä :( Pikaista paranemista sinnekin!

Ai Tuukka ei välitä Devisolista :D Mun mielestä ne tuoksuu ainakin ihanalle :) En oo kyllä maistanu, mutta Miklu kyllä tykkää :) Välillä ostan ihan Multitabs Junioria Miklulle. Ei sisällä A-vitamiinia mikä on ihan hyvä juttu, eikä muutenkaan tuoteselosteen perusteella ole mitään tujua tavaraa. Ja siinä on se sopiva määrä D-vitamiiniakin. Neuvolasta syksyllä sanottiin että ei se pahitteeksi ole jos talven ajan Miklu söisi monivitamiinia...
Ite popsin myös Multitabsia, se on vähän niinkuin jääny tavaksi raskauden ajalta...

Odottelen tässä että yhdestä nettikaupasta tulisi viestiä että mun paketti on pistetty postiin... Tilasin miehen siskon tulevalle vauvalle vähän tuliaisia sairaalaan vietäväksi :) Viikon päästä olis laskettu aika. Ostin vaavalle jo töppöset ja sellasen "puklukaulurin" :D Sitten tilasin vielä valokuva-albumin ja sellasen maaliskuun vauva-koristeen. Kunpa ei nyt vaan syntyisi helmikuun aikana :D
Ja mun siskoltakin tuli hyviä uutisia, myös vauva-asiaan liittyen ;)

Mustahan on tullu oikeen vakkarivalittaja täällä, pari kolme kertaa per päivä tulee "asiaa" :DD
No mun tekstit voi skipata jos tää mun valitus mun naamataulusta alkaa kyllästyttämään ;) Se kyllästyttää muakin... Mut tää on minun henkireikä kirjotella tänne:D

Oli kyllä lääkärireissu, huh huh. Menin ihotautilääkärille, se lätkäs heti sen myrkkykuurin reseptin käteen. Tämän isotretinoin-kuurin, jonka aikana ei saa missään tapauksessa tulla raskaaksi, maksa arvoja seurataan ym.ym. Ja mä luulin että se on ihan viiminen vaihtoehto kun mikään muu ei enää toimi, vaikeassa aknessa. Ja mulla on pari paisetta. Eli yleensä ketkä sen saa on tämän mun nykyisen kuurin syöny ainakin kahteen kertaan, minä olen syöny sitä viikon kolmesta kuukaudesta. Joten pikkasen epäilyttää, varsinkin niiden haittavaikutusten takia :/ Resepti on viikon voimassa, sitä ennen pitäisi käydä tekemässä raskaustesti, ja nuo verikokeet antamassa. Eli hirveesti ei oo aikaa miettiä. Mä en tosiaan tunne tarvitsevani sitä kuuria :/ Ja menee siihen rahaakin, lääke ei ole halvimmasta päästä ja sitten vielä labrat ja lääkärit Pulssissa :/
Käytiin tää myrkkykuuri läpi, haitat ja muut ja sitten se lääkäri sano moi moi, soittele jos tulee kysyttävää ja lähetti mut kirurgille alakertaan :O Siellä mun toinen poski sitten avattiin ja puhdistettiin, joka puudutuksesta huolimatta tuntu aika nannalta... Eikä maksanu paljoo......... Innolla odotan kun saan ennen suihkua ottaa tän "mällin" pois poskesta, mitä sieltä alta paljastuu :D

Että näin... Tarvisin kyllä jonkun toisen lääkärin mielipiteen tosta myrkkykuurista vielä :/

Sitä ne ihotautilääkärit käsittääkseni määrää melko järjestelmällisesti. Itse söisin, jos olis pahempi tilanne. Mun iho alkaa olla melko hyvässä kunnossa =) Kehtaan ihan hyvin lähteä ilman meikkiä ulos ja parempaa on tiedossa, kun aurinko alkaa paistaa.

Reissu meni tosi hyvin, vaikka vielä jäsenissä painaakin. Minähän tein töitä lähes koko reissun ajan ja mies hoiteli lapset hyvällä menestyksellä. Essi oli ihan uskomaton! Yhtä aurinkoa, vaikka oli varmasti väsynyt. Esim. eilen heräs puoli kasilta ja valvoi yhteen yöllä. Torkahti vain hetkeksi automatkalla. Meidän lapset oli jatkuvan ihastelun kohteena ja viimeisenä päivänä kiiteltiin meidän "ihanaa perhettä" <3

Nyt oli vielä kolme päivää aikaa elpyä ennen seuraavaa reissua... Huoh. Kukahan meidän pyykit pesis?

Matkustelu on meilläkin verissä. Jospa vielä päästäis asumaan pariksi vuodeksi jonnekin. Aika näyttää.

Nyt pitää mennä nukkuun. Huomenna on hieroja tosi aikaisin. Pääsen jatkamaan unia ;)

No minunkin henkireikä ootte te, ihanat virtuaalikaverit! ;-)

Lilli: sinuna kyllä söisin sen (roaccutan?) kuurin, eiköhän sitä määrätä hivenen lievempiinkin kuin mitä sinulla on iho-ongelmiin. Mutta voitko sitten imettää? Vai ootko jo lopettanu? Voin vain kuvitella miten tommonen vaiva vaivaa!! D:

Soitin äsken vanhemmilleni, Mimmin kuume on laskenut! Kivi vierähti sydämeltä! Voihan se tietty taas nousta mut 'valoa tunnelin päässä', kuumeiluhan voi kestää vaikka 3viikkoakin... Siskoni sit sanoi et hoitaa Mimmiä ens viikolla mikäli tarviis. Menin ihan sanottomaksi, kyllä tuollaiset tukiverkot (vaikkakin reilun matkan päässä) ovat kullanarvoisia. Yhtäkään palkatonta vapaata en pysty ottamaan,menis talous vielä enempi kuralle..:( Yritän säästää mutta en kerta kaikkiaan jaksa niin askeettista elämää etten vois ikuna ostaa vaikka pullaa ja että pitäisi luopua rakkaasta harrastuksesta eli ompelusta. Mitä jos kuolen huomenna? Kyllä mä sen verran hedonisti oon ja tykkään et Mimmi kulkee kunnon kengissä. Onneks kevääksi ei juuri tarviikaan muuta hankkia kuin ehkä yhdet-kahdet kengät.. Oisko kiinnostusta tehä kimppatilausta Ruotsista? Nää on mun mielestä niin hienoja ja tosi laadukkaan näköisiä: http://www.vincentshoestore.com/index.aspx

Äh,oon itekin kipee, eilen illalla alkoi viluttaa. Ajattelin et voisin käydä hikilenkillä mut eipä tässä kunnossa mihkään lenkille mennä. En myöskään oo jaksanut siivota kotona, mm keittiön kaapit kaipais kipeesti siivousta... Aina vaan siirrän sitä hommaa kun on niin paljon kivempi vaikka ommella...;-D

Mä hommasin muuten Mimmille vielä uuden pullon Devitolia kun tykkää niistä tipoista ;-D. Oon kyllä ajatellut et vois jotain lasten vitskujuttuja ostaa. Ite otan vähän niinkuin kuureittain vitskuja ja 'hyviä öljyjä' sisältäviä tabuja.

Tulipas omanapa lätinää, sori.

Heipparallaa..
Meillä on nyt ristiäisjuhlat juhlittu ja paluu arkeen taas alkanut, hellullakin alkoi taas kolmen viikon jälkeen työt :( sitähän tämä elämä on. No, ihan kivasti on viikko alkanut ja ollaan ulkoiltukin ahkerasti. Eilenkin oli aivan ihana ilma ja oltiin kaks tuntia pihalla, puistossa ja kävelyllä :) Tänään näyttää yhtä hienolta, joten ulkoilua on tiedossa.

Ihanaa Maca kun sullakin on noin hyvät tukijoukot takana :) Meillä kans on matkaa mummolaan, mutta ottaisivat kyllä heti Empun hoitoon jos tarve vaatis. Ja ihanaa että Mimmin kuume laski. Toivottavasti pysyykin jo poissa. Toivottavasti Jennakin on jo parempi sairastelun osalta.

Lillin kuuri vaikuttaa tosi rankalta, mutta jospa siitä sitten olis oikein kunnolla apua, jos ja kun sen päätät syödä. Nuo iho-ongelmat muutenkin niin tympeitä, kun naamataulu on kuiten aina näkösällä ja ei millään tökötillä saa ihan kaikkea peitettyä. Toivottavasti sinulla siis helpottaa... halauksia.

Sinttu mainitsi devisol-pillereistä. Mie otin Empulle käyttöön Minisun-pillerit, ja on tykänny niistä tosi paljon. Itekin oon niitä välillä syöny ja maistuu kyllä hyvältä. Yks kerta tuossa annoin Empun maistaa Olivian Jekovit-tippoja, hih... ennen tykkäsi niistä ku hullu puurosta, mutta eipä tykänny enää... sano vaan että ei tykätä :)

Niin, siis Empun pikkusisko sai sitten nimen viime viikonloppuna: Olivia Amanda Orvokki :) on tässä vaan opettelua tuo nimen käyttö. Emilialla eteenkin; sanoo vielä vauvaksi ja kun sanoo nimeltä niin tulee helposti Ovilia :)

Hellukin taitaa tulla ihan kohta ruokatunnille. Onneksi tein eilen jauhelihakeiton niin ei tarttenu tänään ruveta heti aamusta ruuanlaittoon. Oliviakin on halunnu olla melkein koko aamun sylissä niin hankalapa siinä on isompia tehä. Emilia onneksi ollut tosi kilttinä tänään :) Välillä kun tekee kaikkea mahollista kun silmä välttää... esim. maanantaina itkettiin sitten kumpikin ku olin ihan surkuna... oli repiny mun kouluajoilta peräisin olevasta virsikirjasta ihan hulluna sivuja :( koitapa niitä sitten teippailla takasi (semmosia ohkasia sivuja). Kyllä itku tuli... ja Emppu tietty kans sit rupes itkeen ku näki että oikeasti minuakin harmitti.

Päätin sittenkin hankkia tuplarattaat. Meillä on vaan ykköset (tosi hyvät kyllä) ja hankin siihen sen seisontalaudan, mut ku Emppu on ihan mahoton jos kauppoihin pitäis lähteä. Eihän se malta pysyä matkassa vaan rupeaa temppuilemaan ja lyö lattialle maate. Se tykkää onneksi istua tosi kivasti vaunuissa, joten päädyin sitten kuiten kavereilta ostamaan tuplat. Jaksaa sit lähteäkin johonkin noitten neitien kanssa yhdessä, eikä mene ihan tappeluksi. Tässä kotosalla ja lyhyillä reissuilla Emppu kyllä tykkää kävellä ja seisoakin, mut pitempi aikaiset jutut on ihan eri juttu.

Tällaista tänne... mut mie lopettelen ja rupeen suunnittelemaan jotain hommaa.
Halauksia ja jaksuja taas kaikille

Roaccutan se on juu... En enää imetä joten se ei ole esteenä... Mä nyt päätin että en sitä kuuria ainakaan vielä alota, haluan syödä ensin tämän nykyisen kuurin loppuun. Justiin kun tämä on alkanu vaikuttamaan niin en haluaisi vaihtaa kesken kaiken :/ Sitten voin harkita uudestaan jos näyttää sitä, tämän kuurin jälkeen. En tota tappokuuria halua nyt, kun mitään ongelmaa ei toistaiseksi ole enää kun paise on puhkottu.
Roassa käsittääkseni monelle tulee se pahenemisvaihe, kun kaikki "kakka" alkaa puskemaan ihosta läpi. Se vaihe voi myös arpeuttaa pahasti, varsinkin kun minulle arpia syntyy tosi helposti. Mä en löydä nyt mitään syytä sitä kuuria aloittaa, koska finnejä ei ole, paise on puhkottu ja se paranee (toivottavasti), kosmetologi sanoi että mustapäitäkään ei hirveästi ole. Joten nekin saan roa-kuurin sijaan pois (hetkeksi, ainahan ne takasin tulee) kosmetologilla, ja siellä alan tämän haavan parannuttua käydä säännöllisesti. Olen varsin tyytyväinen naamatauluuni kun tuo poski tosta paranee, eikä ole enää sininen :)

Niin ja onnea Sirppeli vielä tännekin, Olivia on kaunis nimi :)

Kiva kuulla että Mimmin kuume on ainakin hetkellisesti laskenut!

VP:llä pitääkin kiirusta, koita hetki levätä ennen seuraavaa reissua :)

Vähän erilaisia nämä kotiäidin kiireet on, kun ei tästä ressiä saa ;) Kiva mennä, kun mulle on luvattu valmiita aamupuuroja ja mahdollisuuksia päikkäreille =)

Lapset oli tänään vielä niin poikki, että Essi vetäisi 14h yöunia ja poitsukin kahdet superpitkät päikkärit. Ehdottelin jo aamupäivällä retkeä mun isovanhempien luokse ja mummulaan. Essi totesi vaan, ettei vielä jaksa. Köllötteli sohvalla melkein koko päivän, kunnes alkuillasta käppäiltiin lopulta mummun luo syömään ja leikkimään.

Taidan hipsiä nyt nukkumaan. Pyykkikoneen kautta tosin...

Olivia on tosi kaunis nimi! <3

Mimmillä oli taas kuume noussut, äitini vie hänet tänään arvauskeskukseen... äsh,tää on niin syvältä. Makasin eilisen illan peiton alla palellen ja nukkuen, töihin taasen iha hyvin taas selvisin. (??)

Voi Mimmiä! Toivottavasti saa selätettyä pipin pian.

Mulla oli eilen flunssainen päivä, mutta sepä menikin jo ohi. Kivan nopea tauti - ellei sitten vaani jossain ja iske uudelleen....

D-vitamiinista vielä sen verran, että olin kans tosi tyytyväinen devitoleihin, kun ne sai niin nätisti annettua esim. jogurtin kanssa. mutta sanomalehtijutuista sain pakkomielteen, että onkin ostettava tätä d3(??)-vitamiinia, kun sitä kehuttiin tehokkaammaksi... mulle saa myytyä mitä vaan kun tarpeeksi mainostaa =)

Tuukan lohikäärmetossut tulivat alkuviikosta ja ne ovat nyt niin tärkeät, ettei niitä saisi ottaa pois lainkaan... ilalla riisuin ne tuukan nukahdettua ja yöllä hän heräsi ja pyysi niitä jälkoihinsa. Hoitoonkin mentiin tossut jalassa, niin että iskä kantoi tuukan autoon ja autosta hoitoon..... no, kai ne kohta hohtonsa menettävät =)

Lukemassa.. kun on ilmeisesti niin kiirettä. Ti oltiin kahvittelemassa, jossa meni koko ilta. Ke mies oli koulussa ysiin asti, joten Idan kanssa meni koko ilta ja tänään pakkailtiin huomista "koti"reissua varten. Ja muuten vaan oon niin väsynyt, etten jaksa enää istuksia koneella, kun saan vapaata aikaa. Eli vapaa=sänkyyn ja heti. Onneksi mies on hoidellu viimeaikoina noi siivoushommat, joten sekin oli hoidettu tänään jo ennenku tulin töistä. On se kyllä kultanen <3

Viikonloppuna käyn ostamassa ystävältä pieniä kestovaippoja ja vaatteita(vähän lisää, kun niitä ei oo vauvalle jo muka tarpeeksi-mutta mietin kyllä sitäkin, että jos se on poika, niin ei viittis röyhelömekkojakaaan pistää. Niitä siis varastosta kyllä löytyy.) Ja pääsen katsomaan kahta vauvaa - toinen on kuukauden ja toinen puoli vuotta.. vauvakuume siis kasvaa edelleen ;DD

Lillille kovasti voimia!

Toivottavasti Mimmi paranisi pian..

Ja kaikille muillekin ajatuksia <3

Onpas Tuukka saanut mieluisat tossut :D

Eksyin tänään netissä surffaillessani keskusteluun baby Briannasta, joka kuoli vanhempiensa ja enonsa pahoinpitelemänä seitsemän vuotta sitten vain viiden kuukauden ikäisenä. Oli vissiin Teksasin kaikkien aikojen kamalin lapsen pahoinpitelyjuttu. Siellä keskustelussa oli sitten linkkiä erääseen videoon, joka oli Briannan kuusivuotispäivän "kunniaksi" esitetty varmaankin jossain uutisissa. Ja voi kamala :( Siinä näytettiin niitä kuvia jotka oli otettu vauvan ruumiinavauksessa :( Mulla tuli itku enkä meinannut millään saada sitä loppumaan. Toinen oli niin ruhjeilla ja mustelmilla... Hänestä löytyi mm. 11 puremajälkeä, kylkiluita oli poikki, päässä ja jaloissa ruhjeita ym.ym.ym. Hänen eno ja isä oli heitellyt häntä ilmaan niin että pää oli kolme kertaa osunut kattoon, ja ainakin kaksi kertaa hän oli tippunut lattialle, ei siis ollut otettu kiinni. Äiti oli tehnyt osan noista puremajäljistä, ja nipistellyt vauvaa kuulemma turhautuessaan siihen. Sitten eno ja isä olivat vauvan vielä useaan kertaan... Arvaatte varmaan mitä, en pysty sitä edes kirjottamaan :(
Mulle tuli ihan hirveä olo ton jälkeen. En ole ikinä ennen ollut niin iloinen kuin tänään, kun tuon lukemisen jälkeen meidän typy heräsi vaunuista ja sain häntä halia ja suukotella. Lupasin että en anna hänelle ikinä tapahtua mitään pahaa. Koko loppupäivän tuo tapaus on pyörinyt minun päässä, aina kun typyyn katsoin niin asia tuli mieleen. Miten, miten joku voi tehdä tuollaista?!? Pieni vauva joka on täysin viaton, ja niin puolustuskyvytön ja täysin riippuvainen läheistensä hoidosta.

Kai tää pyörii vielä ikuisuuden mun päässä...

^Lilli tuo on niin kammottavaa etten halua tietää lisää. Mä oon jo tästä Mimmin sairastelusta jollain tasolla 'in denial' jotta oon pysynyt koossa ja siksihän mä tänne töihin oonkin kipeenä raahautunu jottei tarvii miettiä. Kauhea ikävä, onneksi tänään saan kyydin porukoille! Mimmi oli eilen päässyt paikalliseen arvauskeskukseen ja siellä oli ollut yksi karsea lekuri joka meinasi aikoinaan puhkoa multa korvat vaikkei niissä vikaa ollutkaan...(äitini vei mut sit yksityiselle...) Noh, edelleen toisessa korvassa _lievä_ tulehdus ja uusi lääkekuuri.. Hmm, no mua kyllä hieman mietityttää et miks se kuume sit on jossain 38/39 ja ylikin jos on vain lievä tauti..??!

Tää maailma on valitettavasti kyllä aika sairas.. eilen just oli lehdessä juttu venäjältä, jossa oli löydetty 3-vuotias lapsi joka oli kodissaan joutunut kasvamaan koirien kanssa lattialla. äiti kyllä söi pöydän ääressä, mutta lapsi lattialla - kalusi luita, osasi sanoa vain "kyllä" ja "ei", muuten pelkästään murisi kuin koira.. siis ihan sairasta, perkele! mä en tajua! ja näitä esimerkkejä on valitettavan paljon.

mut nyt töihin.. palaan turisemaan paremmalla ajalla.

Hoh hoi, voi järkytys noita Lillin ja Sintun kertomia juttuja... Tuntuu niin pahalta, etten viiti enempää asiaa ees kommentoida.

Meillä molemmat tenavat sairastaa, jopa mies oli eilisillan petipotilaana. Mutta töistähän hän "ei voi" olla pois. Saa nähä misä kunnosa on kotiutuessaan. Meikä onnex vielä, toistasex ainaki, porskuttaa. Jennalla tuntuu olevan samantyyppistä sairastelua ku Mimmillä, eli pari päivää oli jo parempi. Eilen sitte nukkuki kolmet päikkärit ja illan makas vaan sohvalla riporankana. Yhet päikkäreistään otti siinä. Saa nähä pitääkö meiän kans kohta alkaa soitteleen arvauskeskukseen. Harmi vaan, ku just on viikonloppu tulosa, joten joudutaan taas lähteen ties kuinka kauas. Mut huomasin viime vuonna Jennan korvatulehusten aikaan, et ihan turha on liian pian soitella. Käskevät vaan kattoo pari päivää. Tomi on kyllä eri epeli. Keskiviikkona en ees osannu epäillä kunnon kuumetta, ku sen mittasin. Ja hah, jätkällä oli 39,5c. Poika ei ees kitise pahemmin normaalia enempää.

Jahas, anoppi tuli...

Kauheita asioita tosiaan. Miten moni pikkuinen joutuukaan kärsimään kaikenlaista, joka päivä :(

Toivottavasti Mimmin kuumeilun syy selviäisi pian :( Tottakai se huolestuttaa, kun ei ole selvää syytä mikä kuumeen aiheuttaa...
Sama Jennalle, toivottavasti pian paranee...

Ei tänne perhe-elämään mitään uutta. Käytiin tänään pitkästä aikaa vähän ostoksilla, huomenna on kummipojan synttärit niin hänelle käytiin ostamassa lahja. Sitten piti vähän Mikluakin lelliä ja lähti vähän lapasista. Ostin hänelle kaikkea superpallosta Tomi Traktori dvd:hen :)
Sain kyllä paljon katseita, oon kai sitten vielä sen verran pieksetyn näkönen. Pientä laastaria joudun tossa posken haavan päällä vielä pitämään, mutta onhan se poski muuten sininen enkä sitä edes jaksanut alkaa sen enempää peittelemään. Mutta eipä tuo kyttäily meidän ostosreissua sen enempää haitannut :)

Hyvää viikonloppua!

Täällä on taas lähtötohinat päällä. Essi röhii ja köhii :( Mutta silti me mennään. Onhan noita lääkäreitä ja yks lähtee mukaankin.

Ajattelin lähteä tänään sponsorin kanssa shoppailemaan. Tarkoitus olis varautua ens talveen ja ostaa lapsille kamppeet nyt, kun ovat edullisimmillaan. Mutta sata muutakin asiaa pitäis ehtiä... Postissa on pakko käydä ja töitäkin olis, jos jaksais vaan aloittaa.

Maailma on kamaluuksia pullollaan. Soitin Pelastakaa lapset ry:lle ja juttelin niistä tuki- ja sijaisperhejutuista meidän osaltamme. Pysynemme suunnitelmassa "tehdä" kolmas lapsi tähän samaan syssyyn ja sitten kun nuorin on 1-2v., lähdemme valmennuksiin. Sijaislapset tulee yleensä perheen nuorimmaisiksi. Juuri luin lehdestä (viime viikonlopulta, mulla on pakkomielle seurata aikaani ja luen vieläkin sanomalehtiä reissun jäljiltä) oman alueemma lastensuojelutilanteesta, eikä se helpolta näytä. Oireilua ja ilmoituksia tulee jatkuvasti enemmän, eikä tapauksiin ehtiä perehtyä lain vaatimalla nopeudella.

Pakko tarttua toimeen. Tekemistä tuntuu aina olevan liikaa...

Kukkuluuruu? :)

Oltiin mun kummipojan synttäreillä eilen ja se poitsun meno on kyllä niin hurjaa että... Hän täytti 4-vuotta ja on kyllä niin villi tapaus. Miklu arempana meinasi jäädä jalkoihin ja ihan itkukin Miklulle tuli pari kertaa... Mies ei ollut mukana kun oli taas pelaamassa, nyt viimein kausi sitten loppu. Niin mulle tuotti pikkasen hankaluuksia nuo lapset, kun typyä ei voinut jättää hetkeksikään vahtimatta esim. lattialle kun muu lapsilauma olisi hänet heti tallonut jalkoihinsa ja sitten vielä Miklu joka roikkui lahkeessa :D Hörppäsin sitten äkkiä vaan kahvin ja lähdettiin takasin kotiin. Typy oli kaiken lisäksi vielä tosi väsynyt niin kitinää kyllä riitti. No tulipa kuitenkin käytyä, se on pääasia...

Ens viikonloppuna mennään moikkaamaan mummia Tampereelle. Piti alunperin mennä sinne viihteelle kaverin kanssa ens vkl mutta siirrettiin se sitten viikkoa myöhemmäksi. Ehkä ihan hyvä tämän mun naamankin kannalta, ehtii parannella itseään vielä pari viikkoa :D Onhan se jo paremman näköinen, mutta aika kaamea silti. Olen sitä haavaa joutunut pitämään auki väkisin, eli suihkuttelemalla useaan kertaan päivässä. Se kehittää sinne koko ajan vielä kudosnestettä ja jos se ei pois pääse niin kohta siinä on samanlainen paise taas.

Onkos kipeät lapset jo paranemaan päin?

heipat! koskahan viimeksi kirjoitin, en muista. no äitini oli täällä viime viikon auttamassa ja oli kiva saada jutella aikuisten juttuja lastenhoidon lomassa. torstaina mentiin mikkeliin junalla mun siskon luo ja hyvin meni. ihan kiva reissu mutta onhan se talviaikaan vauvan kanssa hankalaa liikkua niin aika paljon mentiin vuoronperään johonkin. neiti oli innoissaan kun sai olla mummun kanssa ja itkeskeli ikäväänsä kun kotiuduttiin. yöt meillä on edelleen aika karmeita mutta ensin äitini ja nyt mieheni on nukkunut typyn kanssa niin minä olen sitten ollut vauvan kanssa opettanut omaan sänkyyn nukkumista. menee jo ihan ok mutta yleensä aamuyöstä annan periksi kun en jaksa ravata. viime yö meni suht hyvin ja silti herättiin viidesti. jaksan jos saan edes yhden kolmen tunnin pätkän sikeetä unta. mahaansa poika ainakin viime yönä kitisi ja sen vuoksi mietin että en alottaisi vielä kiinteitä vaan vaikka 5 kk iässä. Täysimettää en pysty puoleen vuoteen ja enhän nytkään täysimetä kun annan korviketta illalla vähän jotta nukkuis pidempään. neuvolassa käytiin ja kasvaa ihan ok. himpun oli painokäyrä alaspäin mutta terkka sanoi ettei hätää vaan ihan hyvillä mielin voin jatkaa imetystä.

jotain mun piti kommentoida mutta nyt on pää tyhjä ja pitää lähteä valmistautumaan lenkille ja ulos.

ai niin sitä piti hehkuttaa kun meillä on luokkakokous kuukauden päästä. ihana päästä näkemään vanhoja kavereita. me oltiin tosi tiivis porukka ja aikamonen kanssa pidän edelleen yhteyttä vaikka harvakseen. tuli vaan niin pienellä varoajalla että saa nähdä montako pääsee paikalle. silloin olisi tarkoitus jättää poika eka kertaa hoitoon.

Yhteistyössä