***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MACADAMIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen kuin minusta tuli äiti,
tein ja söin lämpimiä aterioita.

Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

nukuin niin myöhään kuin halusin enkä kantanut huolta siitä, kuinka myöhään
menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.

siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun
sanoja.

Ennen kuin minusta tuli äiti, en
tullut ajatelleeksi olivatko huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu, kakattu, syljetty, pureskeltu, pissitty, eikä nipistelty pienillä sormilla.

minulla oli täydellinen mielenhallinta,- ajatuksieni ja vartaloni hallinta.

Nukuin koko yön.

En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit voisivat tehdä kokeita
tai antaa rokotuksia.

En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.

En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen
yksinkertaisesta hymystä.

En ollut koskaan istunut yöllä katsellen nukkuvaa lasta,
ennen kuin minusta tuli äiti.

En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.

En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan
miljooniksi palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.

En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni niin
paljon.

En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin
paljon.

En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti ,
en tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini
ulkopuolella.

En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.

En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.

En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut
tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

en ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin
välein tarkistaakseni,
että kaikki on kunnossa. En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä, iloa, rakkautta, sydänsärkyä,
ihmetystä tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä
tulee.

En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...Ennen kuin minusta tuli äiti.

Niinpä niin, Lilli. Ja ajatelkaa, että jos jaksaa tehdä toisen ja kolmannen ja neljännenkin lapsen, niin mitään tunnetta ei tarvitse jakaa lasten lukumäärällä. Sen saa kertoa! Tietysti myös väsymyksen, yöheräilyt ja sydäntä riipivät hetket, mutta eiköhän me silti plussan puolelle jäädä näiden kokemustemme kanssa.

Hyvää yötä!

Niin ja me tullaan täältä Oulun kupeesta, joten ensi viikon jälkeen ei ole tiedossa reissuja sinne etelään... Tietysti te voitte tulla tänne :)

Ja me asutaan täällä Pohojanmaalla eli ihan eri suunnalla ku toiset. Lähimmälle juna-asemallekki on lähes 60 kilsaa eli tapaamisia pitäis kyllä miettiä vähän tarkemmin. En pystyis suoralta käreltä lupaamaan. On se kuitenki noin pitkiä matkoja surkia yksin Jennan kans lähtee tekemään. Lyhyet matkat sujuu kivasti, mutta jos matkaa ois satoja kilometrejä... Jos Tampereen suunnalle joskus tapaamista suunnitellaan, ni sinne voisin harkitakki. Mulla ku on tosi hyviä luokkakavereita sillä suunnalla. Tavataan niitten kans vähintään kerran vuodessa, joten kax kärpästä yhellä iskulla vois onnistuukki. Veljen perhe meni viime kesänä vastaavaan tapaamiseen Jyväskylään, mutta ne ei läytäny ees koko tapaamispaikkaa. Eli se pitää kyllä sitte varmistaa, et kaikki osaa paikalle.

hellurei vaan kaikille! nyt on meilläkin toi 5kk neuvola takana Severin mitat ovat 67,5cm ja 7180g aika laiheliini:) neuvolassa sanoivatki että voi syöttää soseita ja puuroa niin paljo kun vaan babyn pötsi vetää ja mehän tehdään työtä käskettyä saas nähdä tuleeko painoa ens neuvolaan mennessä;) jos joku kiltti jaksais päivittää listaa TAAS meidän osalta kiitos!

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm
5 kk 6030 g/60 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm

huh huh, tuukka sammahti just yöunille. hän on taas jättänyt päivänokoset minimiin, eli nukkuu päiväunia max 2*½h... mutta onneksi yöt nukkuu hyvin, yleensä yhdellä syötöllä.

askarreltiin tänään värikylvyssä iskälle ja papalle isänpäiväkortit ja sellaiset laminoidut "käyntikortit". täytyy huomenna muistaa laittaa papan kortti postiin.

mä alan nyt laittelemaan tuukan valokuvakansiota kuosiin.

p.s. on muuten pinna kireellä noihin koiriin - pienempi on tänään syönyt mun hiusjutun (onkohan se joku hainhammas nimeltään tai vastaava???) ja pureksinut tuukan oscar-kirjan ihan rikki. isompi kävi äsken nuoleskelemassa täytekakun niin, ettei voitu sitä tarjota kahvin kanssa kun toiset kummit kävi...... taidan tehdä molemmista rukkaset!

Sinttu, heh, nauratti tuo rukkasjuttu :) Sellasia ne koirat on aina välillä, koiran kun joskus omistin niin se päätti pistää uusiksi minun cd:t. Oli pureskellut ison tuoksukynttilän pieniksi rakeiksi ja vetänyt cd:t alas hyllystä ja niiden kannet rikkonut. Siinä oli sitten monta hyvää cd:tä pilalla kun ei sitä talia saanut millään pois niistä hinkattua :)

Käytiin tänään vähän ostoksilla. Piti ostaa vaan muutamat housut Miklulle mutta tuli sitten tuhlattua. Miklulle ostin H&M:ltä sellaiset mustat, liituraitaiset suorat housut joihin kuuluu samanvärinen liivi. Sitten vaaleanpunainen kauluspaita krakalla :) Kyllä on Miklu sitten isänpäivänä hienona, ja joulunakin menevät vielä samat juhlavetimet.

Miklu on oppinut pistämään tutin itse suuhun. Aluksi yleensä menee väärin päin mutta osaa sitten korjata oikein päin. Tänään toistettiin ties miten monta kertaa, otin tutin pois ja Miklu pisti sen suuhunsa takaisin. Ja hauskaa oli :)

Miten mahtaa olla noiden kiinteiden kanssa, kun Miklu syö kolme kertaa päivässä kunnon annoksen kiinteää. Aamupuuro,iltapuuro ja päivällä lihasose. Mutta sen lihasoseen ja iltapuuron välille jää tosi pitkä aika ja maito ei pidä nälkää enää yhtään, ei myöskään hedelmäsoseet. Niin saisikohan antaa toisen soseen lihasoseen ja iltapuuron välissä, esim. kasvissoseen? Vai onko se vasta sitten joskus kahdeksan kuukauden iässä kun saa niin paljon antaa...?
Tai no pakko kai se on kun toisella nälkä on...

Taidan mennä nukkumaan, on univelkaa niin hirveästi. Taitaa Big Brotherkin jäädä väliin tältä illalta...

Hauska tuo Lillin laittama 'haiku'. (ja niiin totta!) Vai on Sintulla koiruudet harmina, eikun hanskatehtaalle vaan! (-; En oo eläinrakas mut onhan ne hauskoja otuksia, lähipiiristä löytyy otuksia joiden toilailuille saa nauraa; eräskin koiru oli emäntänsä töihin lähdettyä pistäny shown pystyyn kotona, nimittäin emäntä tulikin vielä käymään sisällä ja mitä näkikään: karvatti seisoi _keittiön_ pöydällä tyrmistyneen näköisenä...

Tapaamisesta; meilläkin jää nyt harmittavasti Hesaan meno kun ollaan mummolassa Pohjanmaalla ens viikolla (äitini pyynnöstä). Joten Satu; me varmaan käydään Seinäjoella joku päivä joten jos huvittaa/aikatulut menee yksiin niin me voitas pitää semmoset minitreffit?

Lilli, vautsi miten teidän Miklu jo syö! Meiltä menee varmaan pari kuukautta et tohon päästään. Mut kun kerta maidolla pärjätään niin helppoahan tää on! Mut nyt tuolta typyn suunnasta kantautuu 'aromeja' tähän suuntaan joten... (nököttää matkarattaissa täällä sisällä -kätevää kun lattia on paikoin kovin viileä ja kun tää kone on eteisessä vaunujen vieressä ni ei oo tuo lattia kauheen puhdas..)

Lillin runo oli hieno.

Täällä on vähän päinvastainen ongelma kuin Lillillä. Maitoa tulisi niin paljon, että kun annan kiinteitä kahdesti päivässä, jotakin jää syömättä. Tuntuu, että pakkosyötän vauvaa kuin hanhea (niitä lihotetaan Ranskassa tunkemalla suppilolla ruokaa kurkkkuun).

Ja toinen sen kun vain pönöttäisi mahallaan. Nyt on viime aikoina alkanut myös nukahdella mahalleen, mikä hirvittää minua.

Kylvyssä ei tänään pesty kainaloita, kun yksi käsi oli tiukasti suussa ja toinen pippelissä kiinni. Muutenkin se pippeli on nyt löytynyt, ja siitä napataan aina vaipanvaihdon aikana.

ps:mietinkin et jotain unohdin ja tuolla suihkussa ollessani muistin; Antsukka kun kysyit miten tämmöseen on päädytty et typyn isä asuu toisessa maassa, joten lyhyesti: me ollaan seurusteltu aikasemmin ja reilu vuosi sitten lomaillessani tapasin myös exääni koska me ollaan kaikenlaista koettu ja ystäviä ollaan edelleen ja klubi-illan päätteeksi janotti vanha suola ->poff' 'onpas kummallinen olo ja menkatki myöhässä, voiskohan olla mahdollista että..', kaksi viivaa ilmestyi testiin ->soitto tulevalle isukille joka _ei_ yllättynyt iloisesti vaan halusi et teen abortin ja kun en siihen suotunut katkaisi välit piiitkäksi aikaa. Onneksi tuli järkiinsä!

Pikasesti, ku hyppykiikku aika alkaa olla ummessa =)

Kiva macadamia, et tuli järkiinsä.

Meillä olis tänään vaihteeks siivousta. Äitini tulee tähän Idan kanssa(niinku en muuten sais siivottua =) ), että se saa muuta ajateltavaa. Sen koira jouduttiin eilen lopettamaan, kun naapurin koira oli sitä retuutellu =( Äiti kuljetti koiraa mukana melkein joka paikassa, kun se oli semmonen pikkanen kiinanpalatsikoira, ni ottaa varmasti koville...

Iltasella meillä olis vielä järjesteltävää niitten ystävän tupareitten kanssa ja huomenna aamusta kans. illalla pitäs näyttää vielä siedettävältä, että mistäköhän sitä aikaa siihen repee?

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm
5 kk 6030 g/60 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm

lisäsin tukkelin puolivuotismitat listaan. poika kasvaa tasaiseen tahtiin omaa käyräänsä, on aika pienikokoinen ;o)
nyt saisi jo istuttaa poitsua syöttötuolissa, mutta meillä ei valitettavasti vielä sellaista ole. täytyisi kai hankkia..
jänteväksi tuukkaa kehuttiin, eli istuu tuetta jo hyvin eikä hetkahtele sivuille sekä myöskin seisoo tanakasti eikä varvista.

siis voi vattu että tuo pienempi koira on taas lähempänä rukkas-tuomiota - kun tultiin neuvolasta, niin tuukan lempilelu (puritaani-niminen kirahvi) oli keskellä olkkarin lattiaa sarvia lyhempänä kuin aiemmin. sillä oli sarvissa siis sellaiset pollukat, joita tuukka tykkäsi imeskellä - vaan ei ole pollukoita enää, kun lara-neiti oli ne repinyt irti... mä en jaksa kohta enää - ihan oikeastikaan!! ennen se kantoi vaan meidän kenkiä ympäri huushollia (tai sukkia), mutta nyt näköjään saa tuukan lelut kyytiä.
taidan pistää hurtan viipurin-junaan, niin pääsee takaisin kotikonnuille....... aarrggghh...

tuukka ei ole vielä hokannut pippeliään sen kummemmin, vaan tutkii varpaitaan edelleen.
vielä meillä ei ryömitä, mutta nyt sentään viihdytään jonkin aikaa mahallaan.
avoimessa päiväkodissa viime perjantaina tuukkaa viikon nuorempi lauri nousi jo konttausasentoon ja oli valmiina lähtöön ;o) oli söötin näköinen kun nytkytteli itseään eestaas.
mulla on sellainen tunne, että meillä ottaa aikansa tuo liikkuminen. ensinnäkin poika on niin rauhallinen, ettei hötkyile eikä kiirehdi uusien juttujen kanssa ja toiseksi mä itse olen ollut 1v3kk kun olen lähtenyt kävelemään......... että jos perii äitinsä "liikunnallisuuden", niin tod.näk pönöttää paikallansa vielä jonnin aikaa..

vielä yks juttu - kävin aamulla piiiitkästä aikaa vaa'alla ja se näytti nyt kiloa vähemmän kuin ennen odotuksen alkua. kyllä tuo imetys sitten laihduttaa, koska oon kyllä vedellyt ihan surutta herkkuja naamaan.. oikein nolottaa ;o/

On tässä varmasti totuttelua, kun imetys loppuu... Itse olen pari kiloa paksumpi kuin ennen odotusta, mutta silloin kun kiinnitin enemmän huomiota syömisiini, niin eipä tullut oikein kunnolla maitoa. Nyt tulee! Yölläkin heräsin, kun oli toinen tissi jo ihan tukossa. Mutta ne herkut *nolottaa*... Miten ihmeessä tästä syömistyylistä pääsee eroon sitten kun tuo ei enää ole tissillä? Sitähän paisuu kuin pullataikina näillä tottumuksilla.

Onpa tätäkin juorutätiä kiinnostanut Matami Mimmin elämäntarina :) Meillä on niin perinteinen seurustelu-avoliitto-kihloihin-naimisiin-lapsi -järjestys.

Nyt neiti kiukkuaa niin, että suunnataan syömään...

Oishan se kiva Macadamia tavata siellä Seinäjoella, mutta ku sinnekki on lähes 100 km. Eli todellaki asutaan keskellä ei mitään. :) Systeri kyllä asuu siellä, mutta ei taideta lähteä ny käväsemään. Toivottavasti nähään joku toinen kerta.

Onnea puolivuotiaalle Tuukalle. Älä Sinttu turhia hätäile Tuukan liikkumisen kans. Jenna ei oo edelleenkään kääntyny sitä ensimmäistäkä kertaa, jalat on lähes makaroonia seisotettaessa eikä istuta vielä kunnolla tuetta. Eli kyllä teillä vaan ollaan jo pitkällä. Siinä että ei oo niin pulskassa kunnossa näyttäs olevan ainaki se hyvä puoli, että vauvat alkaa liikkuun aikasemmin. Jos sillä ny on vaikutusta. Mutta Jenna on sen verran pyöeempi, et mä epäilen sille olevan toi kääntyminenki aika rankkaa.

Meikää on kans kiinnostanu Macadamian tarina, mutta en oo kehtannu kysyä tarkemmin. Onnex joku muu uskaltautu. Meilläki on se perinteinen tahti avioliittoa lukuunottamatta. Ehkäpä seki tulis hoidettua, jos en vaatis isoja pirskeitä. Ukko olis valmis naimisiin, jos mentäs vaan perhepiirissä. Tylsää...

Juuh, Satu toisella kertaa sitte. (-: Tuolla mun mimmillä ei tuo pyöreys näytä -ainakaan vielä- hidastavan liikkumista, pyörii kuin mikäkin väkkärä ja esim eilen ilmakylpyili mun sängyllä ja 'siksakkasi' (kiuputteli kehoaan ja potki kantapäillään) selällään hassusti taaksepäin -näytti ihan gekko-liskolta. (o; Meillä on kasveja lattialla joille täytyy keksiä kyl kohta uudet paikat tai sitte matkaavat biojäteastiaan... Mut taidan mennä puuhaan jotain ennenko typy kiekaisee huomiota.

Tuon runon sain sähköpostina yhdelta kaveriltani, meinasi itku tulla kun sen luin :)

Täälläkin odotellaan ekoja kunnon ryömimisiä. Navan ympäri mennään hirveätä vauhtia ja kieriskellään ties minne. Siskon tyttö jätti ryömimisen väliin ja kieriskeli joka paikkaan, vähän stereoita painelemaan ja sitten toiselle puolelle huonetta repimään kasveja :) Aika hassua :)
Eipä liikkumisella mikään kiire ole mutta Miklu itse tuskastelee kun ei liikeelle pääse...

Miklu tosiaan syö hirveät määrät, tänään sain iltapäivällä hänen mahansa täyteen vauvojen jugurtilla. Jaksoi olla iltapuuroon asti sen voimalla...
Syöttötuoli olisi pikaisesti hankittava, tänäänkin alkoi hirveä raivoaminen kun Miklun sitteriin istutin ja puuroa olisi pitänyt alkaa syömään. Piti sitten ottaa Miklun syliin istumaan ja syöttää puoliksi sokkona. Oli kyllä niska hivenen jumissa sen jälkeen mutta Miklu söi tyytyväisenä. Sitteriajat alkavat olemaan auttamattomasti ohitse...

On kyllä macadamian tyttö söötti :) Miklu viime vauvauinnissa taisi ihastua sellaiseen ruskeasilmäiseen tyttövauvaan, ei saanut katsettaan millään irti siitä neitokaisesta :)

Äh, on kyllä tämä mutsi niin väsynyt että taidan ryömiä sohvalle miestä odottamaan harjoituksista kotiin. Taitaa kyllä silmät painua kiinni sitä ennen...

No sehän on kiva kuulla, ettei se pyöreyskään välttämättä hidasta liikkumaan oppimista. Ehkäpä täältä sitten tullaan pikku hiljaa perässä. Äiti vaan alkaa olla aika malttamaton. Vaikka saattaapa tuo mieli joskus kääntyä vielä toisinpäinkin. Meilläkin noita viherkasveja kun piisaa.

Joku jutteli painosta. Meikällä kävi niin hyvä säkä, että lähes kaikki melkein 20 kiloani oli nestettä. Viimeksi kun puntarissa kävin oli lähtenyt vielä kaksi kiloa lähtöpainosta. Mutta pahaa pelkään, että vauhilla tulevat takaisin, sillä ostimme siihen malliin karkkia laivalta. :(

Pitäis ryhtyä siivoileen ja väkertään isukille täytekakkupohjaa. Viikon päästä ukko täyttää 30-vuotta. Suunnittelin eka pitäväni sille yllätysbileet. Luovuin kuitenkin ideasta, kun en osannut päättää ketä kutsuisin paikalle. Nyt mietin yhdistäisinkö siihen myös tuparit. Ukko ei piittais koko bileistä, mutta ku 30-veee... Hyvä ku mä vasta oon suunnitteluvaiheessa ja Antsukka on puhunu kaverinsa bileistä jo pitkään. Mutta onhan tässä myös tuo pieni mutta eli että Jenna herää yöllä useeseen otteeseen tissille. Hoitoon Jennan kyllä saan porukoille vajaan kymmenen kilsan päähän, mutta tuskin ite mitään otan ku Jenna ei ymmärrä ees tuttipullon päälle enää. Jos en sitte ota ens viikon tavotteex opettaa sitä takas pullolle. Siinäpä mulla pohtimisia...

Mie lähen valmistautumaan illan rientoihin. Toivottavasti tuo neiti ei saa mummeleitten kanssa kauheita raivareita ja mie pystyn nauttimaan illasta yksin. Oisin niin halunnu et mies ois tullu mukaan.

Hyviä viikonloppuja =)

Antsukka, pidä nyt hauskaa vaikka mies ei mukaan päässytkään! Rentoudu, sen olet ansainnut :)

Öö, ei mulla mitään asiaa sitten varmaan ollut sen enempää...
Hyvää yötä! :)

Tosiaan myöhästyneet onnittelut Tuukalle!

Eilen oli kyllä hauskaa. Oli kyllä kiva päästä juhlimaan tollee kotipippaloihin, kun en tosiaan niin kovasti niistä baareista välitä. Kotiin soitin koko kuus tuntisen matkan aikana kerran. Musta se oli hyvin =). Olin siis nyt ekaa kertaa sillee, et Idalla oli välissä useampia syöttöjä. Mummelit sano, et nyt vaa rupeet keksii menoja, et ne pääsee hoitaa Idaa. Hyvin oli siis niilläkin menny. Mullakun ei vaan oo hirveesti semmosia menoja/paikkoja mihin en Idaa voisi mukaan ottaa.

NYt tää tän päivän auringonsäde meinaa tässä sylissä vetää säteensä nenään, ni pitää kai lähteä keksii muita hommia...

Yhteistyössä