***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MACADAMIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hohhoijaa. Taas vähän ukko tympäsee. Alkuviikosta oli puhe, että perjantai aamuna sillä ois aikaa vähän laittaa kotona paikkoja. Meillä ku esim. puuttuu edelleen joitain Mut mitä vielä. Just se lähti taas iltavuoroon ja matotki jäi oven suuhun oottamaan millon ukko ehtis ottaa pitkien käytävä ym. mattojen päästä kiinni. Eihän se oo saanu hommattua meille ees tamppaustelinettä. Niinpä meiän marttojen puristelut on ihan kiinni sen aikatauluista. Eli sitä ei tehä juuri koskaan. Mutta huomisia pirskeitä varten pitäis saada kyllä siivottua vähän paremmin. Joten matot oottaa sitte huomiseen oven suussa. Ja iltapäiväänki se menee, ku aamusta on vauvauinti. Onnex käly tulee poikansa kans kattoon kohta Jennan perään, ni mä saan imuroinnit, pesut ym. hoidettua niin ja kakkupohjat tehtyä. Eilen ku se ei onnistunu. Jennalla oli NIIN sylivauvapäivä. Tänään meinaa olla vähän samaa vikaa. Eli äitin on ihan turha kuvitella saavansa jotain tehtyä. Kävin aamulla hakees kaupasta bilesapuskat, ja eiköhän Jenna just sillon ottanu isänsä hoidossa pitemmät päikkärit. Joten niitäkään ei ois enää luvassa. Mutta käly pelastaa tilanteen. :) On se hyvä, että on noita läheisiä, ku ukko ei aina (lievästi sanottuna) ehi apuun. Olihan se toki sen aikaa aamulla Jennan kaa, ku mä kävin kaupassa. :) Mut nyt Jenna herppaa sylissä...

mulla tulossa "yksinäinen" viikonloppu, kun mies on sekä lauantain että sunnuntain töissä. sunnuntaina on taas tod.näk luvassa sellainen megavuoro, että vähintään 15 tuntia putkeen... mietin just että jaksaisiko lähteä ajelemaan mummolaan 200 kilsan päähän - täytyy vielä vähän miettiä.
taidan varmuuden vuoksi paketoida hankkimani joululahjat, jos vaikka tulee lähdettyä. vien siis siskon lapsille lahjat mummolaan, koska en varmaan näe heitä ennen joulua. tänään tuli postissa tekemäni "tuukan ensimmäiset 6kk"-kirjakin, jonka annan mummolle ja papalle joululahjaksi.

nyt paketointipuuhiin tuukan kanssa lattialle ;o)

Sadulle tsemppiä juhlien valmisteluun. ja mukavia juhlahetkiä huomiselle!

Kotona! Olipa kiva tulla lukemaan teidän kuulumisia :)

Reissu meni tosi hyvin lentoja myöten. Essikin tekee nyt hampaita ihan tosissaan. Jäytää kaikkea, mikä tielle osuu ja kiukkuilee. Annoin pari kertaa suppoja matkan aikana ja niiden avulla tuli sitten unikin. Ensimmäistä kertaa muuten lääkitsin lastani, jos rokotuksia ei lasketa.

Yöheräilyt alkaa täällä helpottaa. Ekalle syötölle noustaan kuuden ja seitsemän välillä, minkä vois oikeastaan laskea aamuksi. Olen antanut nyt soseaterioilla (lounas ja iltapala) niin paljon kuin neitiin uppoaa ja lisäksi hullun lailla tissiä. Uskon, että tyttö nukkuu paremmin, kun maha pumpataan illalla kunnolla täyteen. Nyt on sitten tarkoitus aloittaa puurot.

Mun pitää mennä kyllä nyt nukkumaan. Sen verran painaa tuo matkustus, vaikka sainkin levätä tosi hyvin. Mies kävi iltaisin rilluttelemassa kavereiden kanssa ja minä nukuin Essin kanssa hotellissa. Eilen kävin jopa yksin shoppailemassa ja jätin loput perheestä aamupäikkäreille. Olen tosi ylpeä meistä pariskuntana, kun osattiin antaa toisillemme niin hyvin tilaa :) Miehen kaverikin ihmetteli, että joillakin voi homma toimia näin hyvin. Hyvä me! Oijoi... Nyt mää unohduin vielä kirjoittamaan ja vääntämään puukkoa toisten parisuhdehaavoissa :/ Ei meillä TODELLAKAAN aina näin hyvin mene. Pitää olla iloinen näistä hetkistä.

Öitä!

Kiitos Sinttu =)

Ehkä vähän oudot tunnelmat, kun tää aika on toisaalta menny niin nopeesti, mutta miehen kannalta niin hitaasti..

Joo mut unia kaikille, väsyväsy. Ensin meillä mun oli kylässä sisko, sen mies ja äiti ja sitte me käytiin vielä äiskällä katsastamassa sen uudet sohvakalutot ja matto.

Ida loukkaantu mulle ennen päikkyjä, kun annoin sille perunaa. Se ei tainnu oikein tykätä siitä. Meillä siis alotellaan nyt jokapäiväisesti(todennäkösesti) kiinteet, kun puol vuotta tuli täyteen. Tais heti vaikuttaa päikkäreihin, se vähänenki määrä mitä sain menemään. Ida vetelee nimittäin jo kolmatta tuntia tuolla pihalla uniaan. Bataatti on vaan tainnu olla enemmän Idan mieleen

Me lähtää isii kattomaan heti ku tuo tytteli tuolta nousee. Tänään on kyllä ärsyttäny niin se etten omista korttia, ku on saanu noita kyytejä sovitella muiden menojen mukaan.

Tänään taisi olla Miklun puolvuotispäivä, joten Onnittelut sinne!

Miklulle onnittelut & äipälle.
samoin jo etukäteen onnea Macadamialle ja Matami Mimmille, koska tod.näk en ole huomenna kirjoittelemassa - lähdetään 99% varmuudella mummolaan.

oltiin koko aamupäivä kaupungilla ja nyt tuukka nukkuu päikkäreitä. itse katselen uusintana salkkareita.

Sinttu ja Antsukka, kiitos onnitteluista! Ja Sintulle hyvää mummolamatkaa :)
Idalle ja äiskälle myöhästyneet onnittelut!

Eipä olla Miklun synttäreitä VIELÄ juhlistettu, tai no lauloin Miklulle onnittelulaulun aamulla ja sai hän mummiltaan puolipotkarit lahjaksi :) Illalla taas vaihteeksi anoppilaan, siellä on varmaan Miklulle kaikkea kivaa... :)

Äiti tosiaan oli täällä pari päivää kylässä, en ole ehtinyt tietokoneella olla ollenkaan :)
Eilen illalla riehuivat Miklun kanssa niin kovasti monta tuntia että Miklu nukkui 12 tuntia putkeen yöunia, ei herännyt kertaakaan! Kyllä olikin kova jano kun aamulla heräsi :)

Ärsyttää tämä harmaa ilma, nytkin on sumua niin ettei eteensä meinaa nähdä :/ Lumesta ei enää tietoakaan, asteita +9. Haluan ainakin valkoisen joulun! :)

Eipä mulla muuta, sohvalle....

Niin tämä päivä sitten koitti: typy maiskutteli (vastoin neuvolan ohjeita o-;) puoli purkkia peruna-kukkakaalisosetta, vettä joi pehmeänokkaisesta mukista kuin vanha tekijä ja sitten vielä tissiä päälle. Nyt unien jälkeen ei ainakaan vielä oo masuvaivoja ilmaantunu.. Kovasti mönkii lattialla, ryömintä on nyt niiin hilkulla mut toisaalta tää vaihehan voi kestää pitkäänkin. (-:

Eilen olimme kädentaitomessuilla täällä Tampereella, olihan paljon nähtävää. Typy nukkui melkein koko ajan mitä siellä kiertelimme, imettämisestä ei meinannut tulla mitään siellä hälyssä (mun mielestä vessa ei ole vauvankaan ruokapaikka ja sitäpaitsi niihin oli aina kauheet jonot muutenkin). Ostinpa uuden ompelukoneen, sellaisen vähän monipuolisemman kuin pelkän perusmallin (-:, vielä en vaan oo ehtiny sitä testailla.

Muistaakseni torstaina on neuvola, taas on mielenkiintoista nähä miten on neidille mittaa tullut, nytkin päällä on 80-senttinen collariasu eikä mitenkään liian iso oo..

Onnea macadamian neidille puolivuotispäivän johdosta!!!

Huomenna olisi meillä neuvola, vähän jänskättää taas kuulla Miklun uudet mitat :) Painoa en usko että hirveästi on tullut, tänään kotivaa'alla yritin mittailla Miklu minun sylissä. Se näyttäisi Miklun painoksi 10 kiloa mutta en usko että sentään puoltatoista kiloa on kuukaudessa tullut! Tai no jaa, onhan noita kiinteitä mennyt hirveät määrät että enpä tiedä sittenkään...

Kotiuduttiin äsken vauvauinnista, oli tosi mukavaa! Kerrankin jäi oikein hyvä maku suuhun siitä touhusta :) No alku meni Miklun vierastaessa ohjaajaa. Eli uitiin vartti siinä itseksemme. Sitten Miklu päästi ohjaajan sen verran lähelle että päästiin sukeltamaan ja se meni hienosti! Se olikin jokin vapauttava kokemus Miklulle kun loppuaika meni kiljuen ja nauraen, ei ketään enää vierastanutkaan :) Toisenkin kerran sukellettiin ja hyvin meni sekin. Joskus aikoja sitten kun ekan kerran sukellettiin niin meinasi harmitus tulla. Nyt ei edes meinannut :)
Sitten pukuhuoneessa syötiin hedelmäsose ja maitoa, nyt Miklu nukkuu tuolla meidän sängyssä, täytyy valitettavasti pian sieltä herätellä että yöunille päästään ajoissa.

Juu, mutta siinä tämän päivän kuulumiset.
Mies tulee pian töistä ja jos sitä johonkin kauppaan vielä ehtisin...

Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan...macadamian mimmille!

Me käytiin tänää täydentämässä tota ruokavarastoa..niin että varmasti vähäksi aikaa riittää. Aamulla kun me maisteltiin taas perunaa, niin Ida sai semmosen itkukohtauksen ettei uskois. Heti ku lisäsin sekaan vähän porkkanaa ni johan alko menee =) Taitaa olla meidän perheessä periytyvää tuo perunattomuus. Meistä ei oikein kumpikaan tykkää pelkistä keitetyistä potuista. NO pitää vaa sekotella sitä muihin aineksiin, ni jos se siitä. Ostin riisipuurohiutaleitaki, jos sais jossain vaihees öihinki jotain rajaa. En taia kuitenkaa ihan vielä usklataa, mut jos jonain päivinä ensin vähän koklais.

Me ollaan kyllä lennetty tänään niin, et huomenna muskarin jälkee tullaa kyllä suoraan kotiin. Aamulla ku oli markkinat, ni kierreltii siellä ja kaupungilla johku kahteen(yhestätoista) ja sen jälkee kävästii kotona. Sit lähettii kauppaan ja kaupan jälkee kävästi vaihteeks kotona ja vielä mentii iltakylää mun mummolle.

JOten jospa sinne petiin, et aamulla pääsis ylöski ja kerkeis muskariin. Kauniita unosia =)

Pitää nyt heti tulla kertomaan, ku se ihme on vihdoin tapahtunu, että Jenna käänty kax kertaa peräjälkeen mahalta selälleen. Jes jes jes, johan sitä on ootettukki. Ja just ennen puolivuotis juhliaan:) Voi sanoa, että viis kuukautisena käänty. No, niin ku sillä ny loppujen lopux mitään merkitystä ois. Mutta kyllä mulle tuli vaan tippa linssiin, et no nyt. Ei meinaa malttaa oottaa, et se heräis päikkäreiltä, et pääsis kokeileen vieläkö onnistuu.

Meillä oli sit lauantaina ne miehen kolmikymppiset/tuparit. Kaikki meni nappiin. Porukkaa oli päältä kaxkyt ja Jenna nukku kiltisti vaikka meteli oli korvia huumaava. Kälyn ei tarvinnu ees viedä Jennaa niille, ku se nukahti ennen niitten kotiin lähtöä. Parasta oli se, et Jenna heräs eka kerran syömään puol yheltä samantien ku taxi lähti pihasta baariin. Seuraavan syönnin se lopetti just, ku miehen taxi taas oli pihassa. Meikä ei tietenkään ottanu, ku neiti syö sen useemman kerran yössä. Ja meiän suhde kans pelaa siihen malliin, et mies sai lähtee kamujen kaa baariin. Eipä se onnex viime aikoina oo sinne pahemmin halunnukka.

Onnee kaikille puolen vuoden iän saavuttaneille! Perästä tullaan...

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm
5 kk 6030 g/60 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm

Neuvolasta tultiin ihan just, rattaiden kanssa sinne paahdettiin tuhatta ja sataa kun mies ei sitten millään voinut aamulla mennä työkaverinsa kyydissä töihin. No eipä tuohon neuvolaan ole niin kauhean pitkä matka mutta pitää sitä vähän valittaa :)
Miklu nukahti matkalla kotiin ja sydän jännityksestä pamppaillen työnsin Miklun rattaineen tuonne terassille. Hän kun aina kävelylenkinkin jälkeen herää juuri kun rattaat olen terassille saanut, olisi sitten miten väsynyt tahansa. Siinä ei sitten heijaamiset enää auta vaan rytmi on siltä päivältä piloilla. Nyt taisi pikkumies olla niin poikki ettei elettäkään tehnyt kun terassille saavuttiin. Veinpä vielä itkuhälyttimenkin sinne eikä mitään. Nuo ovetkaan kun ei ole mitään hiljaisia vaikka miten hitaasti ne yrittää avata :)

Neuvolakuulumisissa ei mitään ihmeempiä, hienosti on taas Miklu kasvanut. Selkä on oikein hyvässä kunnossa ja asento hyvä, siis lisää vain istuttamista. Hippusen Miklu vierasti hoitajaa mutta pian alkoi naureskelemaan ja kiljumaan kun lelun sai käteen :)
Voi, me kun Miklun kanssa oltiin lähdössä niin sinne tuli sellainen muutaman viikon vanha tyttövauva! Voi että se oli pieni rääpäle! Ihana :)

Vatsatautia täällä on hirveästi liikkeellä, täytyy olla vähän varovaisempi kun ihmisten ilmoilla liikkuu. Hoitaja neuvoi kaupassakin pitämään Miklun omassa kaukalossaan. Voihan sitä mahatautia noin vähän enemmän ehkäistä mutta kyllä se tulee jos on tullakseen. En sitten tiedä josko nuo Miklun syömät maitohappobakteerit ehkäisevät myös vähän enemmän mahatautia? Anoppi sanoi että hän kun aloitti syömään maitohappobakteereja niin sen jälkeen ei ole mahatautia ollut. Ja hänkin on lastenhoitaja, siinä hommassa ne pöpöt tarttuvat aika helposti...

Nyt on kyllä niin kova nälkä että pakko mennä ettimään jotain syötävää...

Mun lastenlääkäritätikin vannoo maitohappobakteerien nimeen. Meiltä ei tosin niitä tällä hetkellä löydy...

Essi on ollut tosi poikki. Epäilen, että flunssaa pukkaa, kun itselläkin on vähän hutera olo.

Mitäs menin kehuskelemaan toimivalla suhteella?! Riideltiin koko lauantai :( Onneksi sain miehen vähän miettimään sanomisiaan ja meni ihan noloksi koko ukko. Sillä on hirveä työstressi, mikä purkautuu unettomuutena ja suomeksi sanottuna vittuilemalla vaimolle. Ei mikään järkipuhe tehonnut ja lopulta annoin samalla mitalla takaisin. Siinä sitä sitten ihmeteltiin, että kuis tässä näin kävi? Yleensä osataan keskustelemalla selvittää asiat, enkä lähde mukaan noihin haukkumiskisoihin. Lopulta juteltiin, mutta en vain meinannut saada miestä kuuntelemaan millään. Reuhasi vain, johon minä perinaisellisesti reagoin itkemällä. Onneksi meillä suomalaisilla on sauna, missä ei perinteiden mukaan saa riehua. Nakkelin vettä kiukaalle ja kerroin, miten pahalta tuntuu kun toinen nälvii ja torjuu avunanto(ja lähentely-)yritykset. Nyt on taas rauha maassa ja eilen jopa pusuteltiin ja halailtiin illalla :) Seksiä saa varmaan odotella... Ukko kun on ihan pistoksissa, eikä tosiaan saa oikein nukuttua. En viitsi hiillostaa, vaikka himot alkaa olla *huhhuh*... On kait se kuitenkin positiivista, että vielä käy kuumana omaan mieheen ;)

Onnittelut puolivuotiaille nyyteille! Perässä tullaan.

tervehdys
jospa nyt ehtisin kirjoitella, kun tuukka tyytyväisenä touhuaa lattialla masu täynnä maitoa... aamusella käytiin vaunuttelemassa ja muuten oon tänään vähän siivoillut ja sitten kammannut noita koiria. tuo kampausurakka on ihan toivoton - niitä saa krahnuttaa tuntitolkulla eikä karvanlähtö lainkaan lopu. äääksss.
aamusella oli ihan kamala päänsärky. kai se johtui eilisestä, kun tuli ajettua reilut viisi tuntia pimeässä. eilen aamulla oli tosi kauhea ajokeli, kun satoi vettä, oli pimeää ja vielä tiheä sumu. olin ihan poikki kun pääsin mummolaan......... mutta onneksi selvittiin ehjin nahoin.

tuukka kierii nyt jatkuvasti selältä mahalleen ja joskus toisinkinpäin. samoin pyörii napansa ympäri ja koettaa roikkua sohvapöydän alemmalla tasolla ;o) vetää käsillä itseään ylös, muttei kovin korkealla vielä jaksa.. ryömimään ei ole lähtenyt - ei eteen- eikä taaksepäin.

huomenna lähdetään shoppailemaan raumalle. aattelin kokeilla ergoa ekaa kertaa selkään. itse en tuukkaa sinne saa (kerran pikaisesti kokeilin), mutta onneksi on kaveri mukana.

tuukalle tuli hammaslääkäriaika ensi maanantaille ;o) eikä rassulla ole vielä yhtään hammasta..

Sinttu: Meillä ainakin se hammashoitaja sanoi, että ensimmäisen käynnin aikana ei olisi edes vielä tarkoituskaan olla hampaita.

Tänään maistu Idalle peruna jo vähän paremmin ja pelkiltään ihan. Jätin siitä vähän paksumpaa, ku aiemmin oon antanu. En tiiä johtuko siitä, vai ihan jostain muusta. Miten teillä muilla muuten on maito maistunu, ku ootte alotellu kiinteitä? Idalle nimittäin ei tunnu nyt uppoovan. Pari päivää on ollu semmosta. Saattaahan ne kiinteet sitä masua täyttää, mutta en nyt olettanu, et niin pienet määrät syrjäyttäis maitoa niin paljo. On se kyllä ollu vähän tuhrunenä..ja toisinaan vaan ei oo niin nälkä...tietämättömiä ovat vauvojen tiet..

HUomenna olis neuvola. Äiskä tulee kai heittämään meidät sinne, kun oon valinnu niin hölmön ajan(meiltä kun kävelee sinne semmoset 45minsaa). Viime neuvolan aikana Ida ei nukkunu vielä niin pitkään aamupäikkäreitä. Saas nähä miten on kasvu edistyny.

Miehen täti tulee miehensä kanssa meitä tänään moikaamaan. Ne jo soitteli tossa päivällä, että tuovat pitsaa mukana, ettei tartte mitään laitella. JOten illan vaan nautiskelen, kun ne kumminkin leikittää Idaa vuoronperää ja sitte vielä sen ruoankin tuovat mukanaan.

Meillä menee maitoa entiseen tapaan, vaikka kiinteitä syödäänkin. Usein annan tissiä vielä ruuan päälle. Vettäkin Essi juo tosi mielellään ja soseista menee kaikki mitä suuhun laitetaan. Reissussa annoin myös natustella kurkkua ja vesimelonia ja erityisesti ensimmäinen oli huippua. Teen soseet itse (paitsi makeat) ja laitan niihin tissimaitoa tai korviketta. Itse kun mietin asiaa, niin eihän meistä kukaan syö pelkkää pottua. Miksi tarjoaisin sitä lapsellekaan?

Nyt menen keittämään kahvit. Anoppi toi eilen kyläreissulla pullaa :)

Pitihän taas tulla teitäkin morjestamaan. Meille ei kummempaa. Sunnuntaina Theo täyttää ½v ja itsellekin tulee täysiä vuosia samana päivänä. Kotielämää vietellään ja joulua odotellaan. Niin ja tammikuuta kun alkukuusta heti lähdetään Espanjan aurinkorannoille viikoksi. Vähän kyl jännittää et miten menee Theon kanssa se 6tunnin lento... Mut nyt jääkaapille :)

Miklullekaan ei maito maistu enää samalla tavalla kuin ennen. No paljonhan poika kiinteitä syökin mutta janoonkaan ei maito maistu, kiinteitä kyllä vetäisi niin paljon kuin vaan antaisin. Puurokin uppoaa taas entiseen malliin. Vettä lipittelisi vaikka koko ajan, nokkamukista kun itse saa juoda :)
Neuvolasta vielä varmuuden vuoksi kysäsin että mitenkä paljon sitä korviketta pitäisi päivässä mennä niin 6-8 desiä päivässä 8 kuukauden ikään asti. Huh... Tänään olen tuon 6 desiä saanut Mikluun menemään, kaksi siitä velliä. Taitaa olla jopa pikkasen ylikin 6 desiä kun puurot tein myös maitoon... Kaikkia konsteja pitää käyttää että maitoa menisi. Ennen nukkumaanmenoa menee aina yli desi, joskus lähemmäs kaksikin desiä. Eli kun toinen on jo niin väsynyt ettei tajua mistään mitään enää ;)

Kolme yötä on mennyt lähes 12 tunnin yöunilla melkeinpä heräämättä. Viime yönä Miklu jotain inisi sängyssään, menin tottumuksesta maitopullon kanssa katsomaan niin johan tuo jo nukkui taas. Odottelin hetken että Miklu alkoi taas kiehnäämään ja nappasin hänet syliin ja aloin syöttöpuuhiin. Maitoa meni vain 40 milliä eli ei nälkä ollutkaan. Jotakin puoliksi unissaan vaan peuhasi. Neuvolasta sanottiin että ei tarvitse maitoa enää yöllä tarjotakaan, tuttia tai vettä vaan. Naureskeli hoitaja sitä kun Miklu synttäripäivänään päätti nukkua yönsä heräilemättä, ei tarvita unikoulutusta :)

Miia, voi että, pääsisinpä minäkin jonnekin lämpimään! Tulee niin ikävä vuosi sitten syksyllä tehtyä Bulgarian matkaa, se oli niin ihanaa! Sielläpä pamahdin paksuksikin, aika eksoottista :D

Hah, pistin miehen vauvannukutushommiin. Se on sellainen puolen tunnin keikka :) Eli menen töllön ääreen yksikseni!

Järkyttävä vetelehtimispäivä. Yö meni päin pyttyä, vuoroin herätteli mies, vuoroin Essi ja koirakin piti käyttää keskellä yötä ulkona. Aamu alkoi niinkin hienosti, että kasin jälkeen noustiin ja vähän ennen kymmentä lähdin laittamaan Essiä ekoille päikkäreille. Nukahdin itsekin ja herättiin puoli kahdelta! Koti on kuin pommin jäljiltä, eikä olisi pienintä kiinnostusta alkaa laittaan paikkoja kuntoon. Ja päätäkin särkee.

Menen äkkiä suihkuun, että vähän virkustun tästä. Mukavaa loppupäivää äitikollegoille!

eipä oltukaan raumalla, kun ystävän poika tuli kipeäksi ja joutuivat jäämään kotiin. höh.. no,joku toinen kerta sitten.
tuukka on ollut tänään vähän kräntty, ei ole suostunut nukkumaan syliin johon yleensä kurvahtaa alta aikayksikön. tuolla nyt juttelee isänsä kanssa makkarissa.

tehtiin viimeinkin päätös, että mä olen kotona ensi elokuuhun asti ja siitä mies jatkaa vuorotteluvapaalla vuoden. ei ainakaan heti vuorotteluvapaan alussa laiteta tuukkaa hoitoon, mutta voi olla että jossain vaiheessa vuotta sekin tulee eteen.
pori just korotti kuntalisän 50 eurosta 75 euroon (oletan että se oli jo ensi vuodelle...), joten mun tulot olis sitten viiden kuukauden ajan huimat 294,28eur + 75 eur miinus verot. jepulis :o/

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm
5 kk 6030 g/60 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm

Edellä neuvolakuulumisia.. Ida herkes oikein kunnolla jokeltelemaan siellä neuvolassa =)

Neiti nukku aamulla vaan puol tuntia ja jakso silti olla hereillä iltapäiväunille asti. NYt se sitte tuolla pihalla vetelee unia.

Aina ku annan sosetta ni maitoa ei oikeestaa mee ollenkaa tai sitte ihan pikkuhuikat vaa. Onneks sitte tuntuu et ku juo maitoo, ni vetää niittenki kertojen edestä mitä ei oo syöny päivän aikana. KOkeilin eilen toisin päin, et annoin ekaks maidot ja sit soseet, ni puklaus oli jotain järkyttävää sen jälkeen..

Viimeyö meni aika hyvin..sain nukkua jopa yhen neljän tunnin pätkän. Enpä muista millon viimeks semmosta ois tapahtunu. Oli mulla kyllä vielä jotain sanottavaa, mut unohin ku piti välillä kävästä hommissa..joten heipparallaa ->

Aini tänään syötii ekaa kertaa syöttärissä ja sotku oli sen mukaista <3 Teki mieli viedä Ida suihkuun sen jälkeen =DD

VP:lle auringon säteitä

Sinttu puheli noista rahoista. En ees tiedä mitä saan, mutta oon silti sinne ens syksyyn kotona(jos kouluun ei olis hoppu oisin varmaan pidempääkin). Sitte lähen kouluun ku se alkaa. Ollaan miehen kanssa opiskeluaikana totuttu vähään rahaan, ni nyt ku mies on töissä(siis viime keväänä ja nyt keväällä), ni tuntu et rahaa ois vaik mitenkä. Vaikkei silläkään nyt kovin suuri palkka oo. (JA MUILLEKIN SÄTEITÄ)

Yhteistyössä