***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MACADAMIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miia, kyllä kuvat tulivat mukana ;o)
mä myös kirjoitin viestiä, mutta vielä mokoma jököttää lähtevissä.... mulla oli just Miia sun osoite kai väärin, niin herjasi pari kertaa. toivottavasti kumminkin tulee perille.

Voisin minäkin alkaa kirjottelemaan teille jotakin postia, kun saan vielä hetken olla yksin kotona :)
Kunhan en mitään kauheaa romaania innostu kirjottamaan... Tapana kun välillä on :)

Olipas kiva heti aamusta päästä katselemaan teidän kuvia ja lueskelemaan teistä enempi. Laitoin just tulemaan meistä pari kuvaa joten jos joku ei saanut perille niin ilimotteleepi. Meillä tyttö meinaa ihan hikeentyä kun äippä vaan luuraa koneella. Kirjoittaa teille postia ja valkkailee kuvia =)
Meillä viime yö nukuttiin taasen hyvin eli kaks yötä känistään ja yks yö välissä nukutaan hyvin. ( jotta jaksaa taas känistä ) Muutenkin meidän ihana kiltti mussukka on nyt kadonnut ja tilalle on tullut ininä-kininä-änkän-känkkänä-tyttö. Tätä on jatkunut jo about viikon ja aina kun jollekulle asiasta mainitsen niin vastaus on -hampaat-. Tiedän et ne voi vaivata ja kovastikin mutta kun mitään merkkiä ei suussa näy mistään hampaista. Enempi luulen et on kyse tylsistymisestä ja siitä et menee hermot kun ei pääse eteenpäin ja sit ei opi menemäänkään kun viihtyy vaan sylissä tai sitterissä. Plääh. Pitää laittaa koiran lelut ärsykkeeksi. Ne kiinnosta enempi kuin omat. Yks päivä meidän koira oli tuonut tytölle lelun siihen eteen ja kun menin paikalle tyttö imeskeli sitä antaumuksella. Kyseessä on viisi vuotta vanha lelu joka on koko elämänsä pyörinyt meidän lattialla kertaakaan pesussa käymättä. Juu saa oksentaa. Yritin vaan ajatella positiivisesti ja hoin itselleni vastustuskykyä vastustuskykyä. Koiran leluja ei siltä kokonaan pois ottaa koska ovat koiralle tärkeitä ja jos ei ole omia niin lainaa sit kaverilta joten ehkä kuitenkin parempi näin. Jos ois oikein ahkera niin voishan ne pestä... Juu mut pitänee menää..

Niin ja unohdin vallan kertoa että harrastan salilla käyntiä, pakko lenkkeilyä, koiran kanssa käydään haku treeneissä sekä kilpaillaan tokossa ja tytön kanssa käydään kerta viikossa vauhtivauvoissa. Juu ja sitten vielä että tulen mielelläni mesettelemään ja voin yrittää katsoa miten se ryhmä juttu toimii. Voi olla että yrittämiseksi jää.. Ajankohtana minulle paras olisi tälleen viikolla aamupäivästä. Illat on aina tohinaa täysi.

Samat sanat kuin Nasulla. Viikolla aamupäivästä tuo mesettely.

Täällä minä taas venyn, vaikka puuhaa olisi. Anoppi saattaa tulla illalla, kun miehen veli on meillä pari päivää, eikä jakseta ajella illalla käymään. Anoppi on vaan niin käsittämättömän arka, ettei uskalla käydä juuri missään. Keksii aivan ihme syitä, miksei muka pääse. "Kun on niin kiirettä..." Haloo, se ei tee mun silmissä mitään muuta kuin käy töissä! Kyllä me vaan ollaan siellä rampattu, vaikka viime talvenkin tein päivät töitä, välissä opiskelin ja monena iltana viikossa vielä jatkoin työn parissa. Oliko vähän kiirettä?! Äh, nyt mua vaan ärsyttää vähän kaikki. Anoppi on ihan hyvä tyyppi, mutta kun itse on tällainen sähköjänis ja esiintymisvimmainen, on välillä hankala ymmärtää arkailua ja kotona löhöilyä. Samanlaisia fiiliksiä herättää appiukon uuskin vaimoke. Keneenhän mun mies on tullut, kun on ottanut tällaisen vaimon ja on omiin vanhempiinsa verrattuna käsittämättömän aikaansaava, reipas ja rohkea? Kai se on niitä päällikkögeenejä ;)

Nyt sietäisin saada piiskaa tästä laiskottelusta!!! Pakko mennä.

Juu, kyl Lilli sun sähköpostiosote löysi ainaki meille. Vai oliko se ny siinä sun esittelyssäs, mutta joka tapauksessa. Jaha, Jenna heräs samantien. Jos kävästäs pikkasen pihalla, ennen ku pimenee..

Postit laitettu, mutta taisin iät unohtaa eli, ite oon 21 ja mies 20. Ne oon kyllä tainnu aiemmin jo paljastaa.. Mutta nyt Idaa hoitelemaan, kun se vihdoin heräili. Oltiin perhekerhossa ja unet vähän siirty...

laitoin teille uuden sähköpostiviestin - vähän lisää infoa ;o)

eilen oli se avoimen päiväkodin valokuvaus ja olihan tuo jännä paikka pikkuisille. meidänkin normaalisti niin aurinkoinen poika on ihan totinen, söi vaan alahuulta - ei onneksi sentään itkenyt.....
kuvauksen jälkeen käytiin nopsasti kotona syömässä ja jatkettiin värikylpypikkujouluihin. siellä tuukka keskittyi lähinnä vain puklailuun. en tiedä, miksi eilen niin pulautteli, kun on ollut jo useamman viikon lähes kokonaan puklaamatta. meni farkut ja bodyt pesuun.. ja kun oltiin syöty pastaa ja jauhelihakastiketta tomaatilla, niin ans kattoo lähtevätkö puhtaiksi.

tuukka herätti taas yöllä ennen neljää. nukuttiin vajaan tunnin ajan viidestä kuuteen ja taas ylös. äsken sain pojan taas nukkumaan, mutta en viitsi itse enää koettaa unta kun pitää lähteä katsastamaan auto ja vähän hoitelemaan muitakin asioita ennenkuin mies lähtee iltavuoroon töihin.. varmaan simahdan taas illalla aikaisin. eilen olin nukahtanut istuvilleen sohvalle ennen salkkareita ja heräsin 19.57...........

Tarttuuko tuo yövalvominen? Essi on parina yönä peräjälkeen huhuillut sängyssään varmaan toista tuntia, joka on nukkuvasta äidistä IKUISUUS. Mies vain nukkuu menemään, eikä sillä ollut aamulla mitään hajua lapsen touhuilusta (!). Me ollaan ihan ukon kyljessä... Miten siinä metelissä pystyi nukkumaan?!

Meillä menee body päivässä tuon syömisen takia. Tomaattia ei olla testattu, mutta porkkanalla ja mustikallakin saa iloiset värit rinnuksille. Pari päivää ollaan syöty nyt lihaa, mutta aamupuuro jätin pois ja välipalasoseannosta vähän pienensin, koska tuntui ettei tissiä mene tarpeeksi. Alkoi maidontulo vähentyä uhkaavasti ja jos kerran tuo 6-8dl olisi sopiva määrä, niin kiinteät on vain lisäruuan roolissa edelleen.

Eilen tuli postissa yks vaippa kokeiluun, kun pitäisi tilata uusi satsi isompaa kokoa. Hirvittää vain laskun suuruus... 15x15e... Onneksi vanhat vielä mahtuu, vaativat vain taitavaa pukijaa, ettei peppu vilku.

Torstai on virallinen viikkosiivouspäivä, joten... Heippatirallaa!

Tänään sitte vissiin menkat alko :(( Menipä kauan siitä ku kiinteitä aloteltiin..jopa kaksi viikkoa.. Toisaalta Ida korvaa kyllä aina kiinteällä aterialla maitoaterian, riippumatta kiinteän ruoan määrästä. Oon yrittäny miljoona kertaa sille tarjota maitoa ruuan päätteeksi, muttei se kelpaa. Illalla puuronkin jälkeen se nukkuu unia puolesta tunnista tuntiin, ennenku herää syömään maidon.

MItes muuten macadamian mimmin syönnit on lähteny käyntiin? Syöttekö te kerran päivässä vai useammin?

Ite annan Idalle päivällä sosetta ja illalla puuron ja joskus vielä vaihtelevasti aamusellakin tarjoon puuroa. Nyt jouduin kyllä pari päivää jättämään noita syömisiä vaihtelevasti väliin, koska toisessa rinnassa oli kai tukos(ainakin se oli niin kipeä) ja oli pakko syöttää siitä. Aiemmin oon saanu itekki käsin lypsettyä noita tukoksia auki, mutta nyt se oli jotenkin niin syvällä. NYt se on onneksi jo ihan ok. Joten taas kiinteiden kimppuun. Mistä tulikin mieleen, että pitäis kai lähteä kuorimaan ja keittelemään Idalle sapuskaa.

Oih, ne meidän tilaamat joulukortit tuli <3 Ne on ihan superihania <3
Tilattiin semmoset pahvikortit ifiltä. Jos joku on ajatellu tilata vauvan kuvalla joulukortteja, niin suosittelen kovasti.

No heeips!

En oo ehtiny kirjotella vielä meilieäkään mut tän viikon aikana kyllä vielä laitan. Mäkin sain tilattua joulukortteja, takkusin IFIn kanssa useasti kunnes hokasin mennä FUJIn sivuille.. Mulla kun on Linux-Ubuntu-Firefox eli ei oikein pelitä kaikkien kanssa (esim Ellos & Josefssons ei pelitä kunnolla myöskään). Mun makuun FUJIlla oli kivempia korttipohjia ja runsaammin. (-:

Tuolle matamille syötän päivällä kasvissoseita ja alkuillasta hedelmäsosetta, viime viikon mentiin n.1/3 purkillinen kasvista ja nyt tällä viikolla sit 1/2 purkkia kumpaakin. Maissi ei ollut mikään suosikkimaku mut alas meni sekin. Nyt on myöskin luumua ja päärynää maiskuteltu joista viimeksi mainittu sai aikaan pienen kiukun kun en antanut koko purkillista eilen..(-; Saa nähä koska alotan antaa toisenkin ruuan, ei nyt ihan vielä. Lihoja varmaan pikkuhiljaa sit joulun tienoilla ja puuroa ensi vuonna. (tällaiseen rytmiin sain neuvolan 'luvan' kun typy kuiteskin kasvaa hyvin ja mulla maitoa riittää). Menkkoja ei oo mulla sen koommin näkyny (lokakuun alussa oli pienimuotoista vuotoa) -koputtaa puuta.. Mut Antsukka, voi kait sen niinkin ajatella et onpahan vireä hormoonitoiminta sulla kun imetyksen vähennyttyä noin nopeesti alkaa(?). Ja eikös teillä ole toiveissa lisää lapsia, vaikkei nyt varmaan ihan vielä mut kuitenkin. Mutta nyt täytyy mennä ettei tuo ilmakylpijä tipu sängystä....

Kylläpä on taasen raihnainen olo. Heti aamusta lähdettiin kävellen vauhtivauvoihin ja kävellen matkaan meni jotain 50 min. Sitten jumpattiin vauvojen kanssa ja jumpan jälkeen jäin kaverin kanssa pörräileen kaupunkiin. Nyt tuntee et on koko päivän touhottanut. Rytmit menee näin torstaisin aina sekaisin kun vauhtivauvat on minusta vähän pahaan aikaan; alkaa 10:50 ja loppuu 11:30. Just meitin unien aika.

Mulle sopii hyvin tuo maanantai aamupäivä. Meillä mennään nukkuun 10 ja 11 välillä joten sen jälkeen on aina luppoaikaa. Tai ainakin olis hyvä jos olis jotain parempaa tekemistä kuin kotitöitä ;)

Mä tilasin kans joulukortit niitä ifin pahvikortteja, ja oon tosi tyytyväinen. Pääsee tosi helpolla ja suhteessa aika halvallaki.

Maanantai ja lähempänä yhtätoista sopii mullekki tosi kivasti. Vaikka kyllähän sitä voi muulloinki pienemmällä porukalla tai kahestaan höpistä, jos sattuu yhtä aikaa linjoille. Meikä ainaki käy pari kertaa päivässä tsekkaas onko kukaan kaveri linjoilla.

Käytiin just Jennan kans tossa kilometrin päässä "naapurin" tätillä, joka asuu nyt meiän vanhassa vuokrakaksiossa. Tultiin takas kuunvalossa, ku täällä ei noita katuvaloja pahemmin oo. Olipahan kunnon heijastinliivi meitsillä sit yllä. Jenna nukahti taas tullessa vaunuihin ja nukkuu tälläkin hetkellä. Pitää varmaan mennä tekeen vähän kotihommia, ku loppuilta menee kuitenki sylitellessä. Jenna ku ei iltasin viihy pätkääkä lattialla.

MIeheni katteli tuota mesen käyttöä ja sitä ryhmähommelia ja lupaili viikonloppuna katella sitä. Nyt ainakin, kun yritti teitä sinne mulle lisäillä, niin VP:tä, sinttua, macadamiaa ja lilliä ei pystyny lisäämään osotteen vuoksi. Munkin piti kirjautua sinne sillä hotmailin uudella osotteella :(

Antsukka, mulla ei vielä ole asennettu sitä messengeriä (tietääkseni) :). Miehellä se on mutta meillä on tässä koneella eri käyttäjätilit niin se pitäisi tietääkseni toimia vain hänellä...? Voisin huomenna pyytää miestä tutkimaan asiaa ja laittaa minullekin oman mesen.
Voisihan se tietysti toimia miehen osoitteella mutta HALUAN OMAN! :D En tosiaan ole mikään tekniikan ihmelapsi :) No, mies saa kuitenkin sitä katsoa huomenna.

Meille tuli tänään Ifiltä seinäkalenterit mitä tilattiin viisi kappaletta joululahjoiksi. Miklu kuvilla siis. Ne oli myös tosi hienot, en osannut edes kuvitella että niin kivat olisivat. Tarkoitus olisi tilata myös ne joulukortit sieltä, kunhan saisi Miklusta tekaistua ensin joulutontun :)

Sain tänään ostettua kaikki joululahjat, ja paketoinkin melkein kaikki! Ihmeitä tosiaan tapahtuu! :)

Kuusi tuntia pärjäsin Hesen kerrosaterian voimin (yleensä se pitää nälän ehkä tunnin poissa), mutta nyt maha kurnii. Iltapalalle siis!

Hitsit, vai oot Lilli saanu ostettua jo kaikki joululahjat. Huisaa. Mä en oo vielä ees miettiny koko asiaa. Äitillä alkaa nyt kahen viikon loma, ni ehotin sille et jos lähettäs Seinäjolle siskon luo jouluostoksille. Täältä ku ei kyläkaupasta saa mitään. Aina pitää lähtiä kauemmas. Kyllähän me käydään viikottain vauvauinnissa Kokkolassa, mutta ei sillon viiti pahemmin shoppailla. Pitää vaan saada Jenna äkkiä nukkumaan autoon. Mut nyt neiti hermostuu, pitää mennä syöttään ja nukuttaan sitä.

Yhteistyössä