Tuleeko kotio ilmoitus kun merkintä on hävinnyt luottotiedoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
En muista koska tuli tasan tarkkaan enkä tiedä kauan merkintä on.
Merkinnän saamisesta on ainakin kaksi vuotta. Saako sitä selville jostain
kauan merkintä on vielä?

eli siis meneekö se niin että kun kaikki on maksettu niin siitä vielä 3-5 vuotta vai ??? mä oon luullu et jos luottotiedot menee (siis tää 4 vuotta) niin jos sen maksaa sen 4 vuoden sisään ni sit siitä päivästä kun se alkoi niin 4 vuotta niin saa luottotiedot takas....en tiiä ymmärskö kukaa

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
eli siis meneekö se niin että kun kaikki on maksettu niin siitä vielä 3-5 vuotta vai ??? mä oon luullu et jos luottotiedot menee (siis tää 4 vuotta) niin jos sen maksaa sen 4 vuoden sisään ni sit siitä päivästä kun se alkoi niin 4 vuotta niin saa luottotiedot takas....en tiiä ymmärskö kukaa

Siis viimeisen ulosotossa olevan laskun jälkeen menee 3-5 vuotta kun luottotiedot saa takaisin.

Lyhyesti kaikki pitää olla maksettu!

Ja vielä semmonen homma että jos jollain on paljon ulosotossa laskuja niin velkojat ei välttämättä joka vuosi laita niitä perintään, varsinkin jos on tullut useampana vuotena varattomana takaísin. Eli ulosotto tai perintä voi laittaa laskun vielä kahdenkin vuoden päästä vaikka luulet kaikki maksaneesi. Ulosotolla ei välttämättä ole kaikkia laskuja sillä hetkellä kun niitä ruetaan perimään.

Selitinköhän tarpeeksi vaikeasti?!

Siksi kannattaakin ottaa vaikka kulutusluotto ja maksaa ulosotto nollille sillä. Ei maksa järjettömiä toimistokuluja ja korkoja ulosottoon sekä saa maksuhäiriömerkintään lisämerkinnän, että velat on suoritettu! Sekin pelastaa monesti, koska sieltä tietoja kyselevät näkevät että maksut on jo maksettu, vaikka merkintä papereissa onkin.

Yhteistyössä