Tuleeko miehen mielestäsi osallistua kodin siivoukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkkä taloudenhoitajako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isäntä hoitaa meillä siivouksen suuret linjat (mattojen tuuletus ja tomutus, imurointi ja lattioiden luutuaminen) ja mä ne pienemmät nysväykset (paikkojen järjestely, pölyjen pyyhintä ja vessojen pesut). Meillä tämmöinen järjestely toimii mainiosti ja saamme kumpikin keskittyä siihen missä olemme hyviä.

se kumpi on kotona, hoitaa pääasiallisesti siivouksen. Edellyttää kuitenkin se, että toinen siivoaa jälkensä eikä elä kuitenkaan sikalassa..

jos molemmat töissä, siivous jaetaan tasapuolisesti.. mutta mä en pystyis vaatimaan mieheltä siivousta kun hän käy töissä ja itse kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja reino44:
Ei somppumiehetkään alennu, se on akkojen hommaa.

Ai sä vissiin tunnet paljon näitä "somppuja" ja vierailet heidän kotona, kun tunnet aiheen näin hyvin. =) Kiva, että noinkin paljon arvostat vierasta kulttuuria, että haluat ottaa sen omaksesi.

jos on perheettä perustettu, niin kotityöt puoliksi.
aikuistaloudessa kotitöitä on nin vähn, että ne ovat vaan rentoujtusta ja kivaa puuhastelua.

ihan sama kuka ne hoitaa.
mutta jo nelinhenkisessä perhettä on siivoamista, ruoanlaittoa, lasetnhoitoa, lastenharrastuksia, läksyjen tarkastusta, lasetn asioista huolehtimista (jumppavaatteet ja pyyhe liikuntapäivänä, eväät eväspäivänä kouluun ym ym ym)niin paljon että tarkasti kotityöt ja huoltotyöt puoliksi.
näin meillä . en aio marttyyriksi enkä orjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Käännetään kysymys niin päin, että tuleeko naisen osallistua kodin siivoukseen? eikö kuulostakin ihan kummalliselta kysymykseltä? :laugh:

just näin. vastuuton äiti jos vaikka itse harrastaa liikuntaa. mutta miehet saa mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos jompi kumpi vanhemmista viettää päivät kotona niin kyllä joutaa siivota sen verran ettei oikeissa töissä käyvän tarvitse ensimmäiseksi alkaa siivoamaan kun kotia tulee.

juu tää on hyvä järjestely. kun mies oli kotona lapsen kanssa kotihoidontuella, siivosi kodin minun tultua töistä. näin minä sain lapsen kanssa aikaa ja mies taas sai lapsivapaata aikaa.

siivosi kyllä usein lapsen kanssa myös.

kun taas lapsia on 2, joista toinen leikki-ikäinen, kuljetusrumbaa kerhoon ja puistoon on niin paljon ja homma hidasta vauvan kanssa, että siivoukset jäävät kokonaan iltoihin ja viikonloppuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun olin kotiäitinä, niin hoidin lasten kanssa siivoukset ja kotityöt päivän aikana. jäi illalla yhteistä aikaa ja omaa aikaa enemmän. Nyt kun ollaan molemmat töissä, niin molemmat osallistuu kotitöihin.

Näin myös meillä:)

Yhteistyössä