Tulipas paha mieli..;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahamieli

Vieras
Kävimme lapseni kanssa vanhemmillani kylässä. joimme siinä kahvia josta mainitsin että "ompas pahan makuista kahvia" kun kahvi oli jotain euroshopper kahvia..äiti naureskeli siinä sisaruksilleni että "no, joku hyvä tässä kahvissa sentääs eipäs "jaana" ole niin useasti kahvilla istumassa täällä".
Mulle tuli tuosta tosi paha mieli..Ollaan lapsen kanssa kaksin päviät ja ainoa tukiverkkoni on vanhempani joiden luona olemme sitten käyneet kerran kaksi viikossa kahvittelemassa. Nytpäs ei sinne sitten enää viitsi mennä kerta ei ilmeisesti meitä niin sinne haluta kahvittelemaan.
Minulla ei ole niin läheiset välit äitiini että voisin nyt sanoa että mulle tuli paha mieli tuosta kommentista. ei olla koskaan aisoista puhuttu silleen henkevästi..
nyt meni sitten sekin tukiverkko/kahvittelpaikka siihen. Ja olen vielä luullut että äitini on tykännyt kun ollaan siellä käyty.
Menisittekö minun sijassani enää kahvittelemaan?

Juttele ihan suoraan äitisi kanssa. Kysy että oliko toi olevinaan vitsi vai haluatko oikeasti etten käy enää. Tollasia heittoja on turha jäädä miettimään.

Ehkä se vaan vastasi piikillä sun piikkiin pahasta kahvista. Tai sitten vitsaili vaan. Mutta ei kai nyt koko "tukiverkko" yhteen lauseeseen kaadu, kun äitis kerran kuitenkin on.

No ei mulla ole tapana arvostella kyläpaikan tarjoomuksia, vaikka oiskin omat vanhemmat kyseessä. Sinä varmaan loukkasit heitä ensin, sieltä vain tuli samalla mitalla takaisin. Menisin uudestaan ja tällä kertaa veisin kahvipaketin ja vaikka keksejä. Ei kannata niitä siltoja poltella heti yhden naljailun perusteella. Eikö ihmiset enää osaa katsoa turhia kinoja läpi sormien?

No mä olisin ottanu tuon äitisi heiton huumorilla... Ainakin jos oma äitini olisi niin sanonut. Tuskin sinunkaan äitisi sitä pahalal tarkoitti. Kysy suotaraan haittaako sitä että te käytte niin usein. JA vie seuraavalla kerralla paketti Juhla-Mokkaa. ;)

Noniin, onpa hyvät tavat sulla. Jos äitisi heitti huumorilla ton kuittailun takasin, jotta ymmärtäisit kuinka typerä itsekin olit haukkuessasi toisen tarjoamaa kahvia!

Siis tuohon mun heittoon pahasta kahvista, mun sisko sanoi että hän sanoi samaa. eli siis ei meillä tarvi hienostella sillee vanmhempien kanssa et voi kyl sanoo tollee suoraan. ja äiti vielä nauroi siihen ett "kerranki ku he yrittää säästää niin kukaa ei juo" mutta no...tuli paha mieli silti.

Saattaahan se olla, että heillä taloudellisesti tiukkaa ja ovat vähän herkkänä siitä aiheesta. ruokien hinnat nousseet kuitenkin kaikissa tuotteissa. Ja toisekseen, tuo piikki kyläilystäsi: joskus aikuiseksi kasvaneet lapset eivät muista huomioida, että heidän vanhemmillaan saattaisi olla omiakin menoja. Ois se kiva joskus vaikka soittaa etukäteen, käykö kyläily. Jos ovatkin päättäneet pitää pyjamapäivän ja harrastaa villiä seksiä keittiön pöydällä.

Pyydä vaihteeksi äitiäsi sinun luo kahville. Jos tulee heti mielellään, niin kyllähän sä siitä näet, että pitääkö sun seurasta vai ei. Ja jos hän niin usein sulle kahvit keittää, niin eikös sun vuorokin olis välillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Debra:
Pyydä vaihteeksi äitiäsi sinun luo kahville. Jos tulee heti mielellään, niin kyllähän sä siitä näet, että pitääkö sun seurasta vai ei. Ja jos hän niin usein sulle kahvit keittää, niin eikös sun vuorokin olis välillä?

arvaappa olenko pyytänyt.eipä ole näkyny...käy jos on jotain käymistä mutta ei muuten. kahvia tarjonnu mut aina niin kiire ettei jouda juomaan.

No pitääkö toisten kahvia haukkua? Vaikka olis kuinka äiti kyseessä? Luulis ettet ole mikään pikkipentu enää vaan aikuinen jolla on tapoja!!!
Vai sanotko joka kyläpaikassa, että olipas pahaa sitä ja sitä...
vi.tun narisija.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
No pitääkö toisten kahvia haukkua? Vaikka olis kuinka äiti kyseessä? Luulis ettet ole mikään pikkipentu enää vaan aikuinen jolla on tapoja!!!
vi.tun narisija.

Pitääkö toisia ihmisia haukkua? Vaikka kuinka olisi vain netin keskustelupalsta kyseessä? Luulis ettet ole mikään pikkupentu enää vaan aikuinen jolla on tapoja!!!

Aika tyhmästi ap itse sanoit siitä kahvista, joten tavallaan ymmärrän äitisi reaktion, mutta jos ajattelen omalle kohdalleni niin olisin varmasti myös loukkaantunut, ja luultavasti tekisin testin: En kävisi muutamaan viikkoon ja katsoisin kaipaavatko mua kylään vai eivät.

Meillä tosin on se tilanne että jos ei kahteen päivään näy/kuulu niin tulee nootti äidiltä että onko heidät kokonaan unohdettu.

Alkuperäinen kirjoittaja nariseva vi**u:
vi.tun narisija.

Pitääkö toisia ihmisia haukkua? Vaikka kuinka olisi vain netin keskustelupalsta kyseessä? Luulis ettet ole mikään pikkupentu enää vaan aikuinen jolla on tapoja!!!

kiitos tuesta=)
ja tosiaan äitinikin saattaa minulle sanoa, "kylläpä on vain ruma paita". elikkäs meillä puhutaan suoraan muttei henkeviä. että siksi sanoin äidilleni kahvista. äiti sanoi minulle hiljattain " kylläpäs olet taas vain lihonu, älä syö nitä pullia etttä joskus painokin putoais" jne jne..

Alkuperäinen kirjoittaja nariseva vi**u:
vi.tun narisija.

No aika typerästi tehty ap, ei voi mitään.
Loukkaannut sä nyt vaan, entäs äitis sitten? ILmeisesti tytär luulee voivansa tehdä mitä vaan....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Debra:

arvaappa olenko pyytänyt.eipä ole näkyny...käy jos on jotain käymistä mutta ei muuten. kahvia tarjonnu mut aina niin kiire ettei jouda juomaan.

missäpäin asustelet?
nimim. eipä ole tääläkää kahviseuraa liiaksi.

Minusta sanoitte kumpikin aika epäkohteliaasti. Itse aloitit.

Mene ihmeessä jatkossakin kylään (ellei sitten sanota että älä tule) ja vie kahvipaketti mennessäsi ja vaikka keksejä (tai leivo pullat tuliaisiksi). Yhteyksiä omiin vanhempiin ei kannata katkaista noin pienistä syistä.

tosiaan muutaman viikon tauko kyläilyissä ja katso, miten äitisi reagoi. Sit jos ihmettelee ja kyselee perään, niin voit sanoa siitä äitisi lausahduksesta, ettet sen takia tiennyt, oletko tervetullut vai et.

Tosin teidän perheessänne taidetaan ylipäänsä viljellä aika hurttia huumoria, eli ihan hyvin on voinut siitäkin olla kyse.

Mie teen niin, et vien tuliaisiksi sitä parempaa, et saavat maistaa.

Monesti niitä parempia ei vaan tuu ostettua siksi kun ovat kalliimpia. Kotona saattaa mies marmattaa hinnasta, mut laitan sitä yhteiseen kahviin vain puolet ja kun keitän itselle, saatan vielä maustaa vaikkapa kardemummalla:-)

Tuohon olen hurahtanut nyt täysin ja keitän siis vain vähän kerralla ja sen juon heti ja mittaan määräksi aina vajavan mitan, kun sitä toista laitetaan tasainen...:
http://hyvaakahvia.fi/index.php?node_id=5129&wmanage_frame=frames/productinfo.php&action=print

siis ei yhtään kippuraa vaan ihanaa:-D

Yhteistyössä