Turha väittää vastaan, kyllä Nina tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Uskallan olla.:
Öö, eihän Mikkonen olekaan puhunut pelkästään pienistä lapsista, vaan ihan kaikista, myös kouluikäisistä..

:) Minä rinnastin sellaiset eka-tokaluokkalaisetkin pieniksi lapsiksi...

No kyllä minä kuitenkin sanoisin, että aika paljon on työmaailmassa esim alle 12-vuotiaiden vanhempia.

Onhan toki. Mutta vallan paljon on niitä, joiden lapset ei tuohon ikähaitariin kuulu ja siksi uskon edelleen, että Suomi toimisi jos useampikin äiti/ isä jäisi pienten lasten kanssa kotiin.

väitätkö, että nykyään kukaan ei leivo tai laita kaikkea alusta saakka itse, tai marjasta lasten kanssa ja hoida kasvimaata. Ihan samaa se on nykyään. Kotiäiti ehtii lopuksi vähän touhuta lasten kanssa, hoito on juuri sitä ruokaa, leivontaa, ruoanlaittoa, ym. johon lapset mukaan.

No minäpä alan jotain väittämään.
Olin au pairina kerran maatalossa, jolla oli lehmiä, lampaita, sikoja ja hevosia.
Lasten vanhemmat nousi neljän aikaan navettaan, minä heräsin lasten kanssa seitsemän aikaan. Puin, syötin ja toista pistin kouluun, toista päiväkotiin.
Lasten vanhemmat tulivat yhdentoista aikaan syömään, ja painelivat takaisin navettaan.
Minä tein iltapäiväruuan, ja silloin kokoonnuttiin ekaa kertaa perheen kera.
Vanhemmat syönnin jälkeen painelivat navettaan ja minä olin lasten kanssa kotona.
Ja navetasta tultiin joskus yhdeksänkin aikaan.

Nyt kun on koneet ja vempeleet, ja on noinkin raskasta maatilalla, niin mitenhän ennenmuinoin??

Yhteistyössä