Turvaistuimesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaisaliina

Jäsen
30.04.2007
81
0
6
Ajattelimme huomenna mennä istuinostoksille. Esikolla oli Britax two way elite, mutta se on jo tosi kärsiny niin nyt sitten kuopukselle pitää ostaa uusi. Niin ajateltiin Gracon duoflex xtp:tä. Mielipiteitä ja kokemuksia molemmista istuimista puolesta ja vastaan haluaisin kuulla... Suuri kiitos kaikille jotka viitsivät aikaansa tähän käyttää :flower:

Meillä on keskimmäisellä(3v4kk) Cracon duoflex xtp istuin(istuu vielä selkä menosuuntaan.Ihan tyytyväisiä on oltu tuohon istuimeen,homattiin se tytölle viimekesänä,eli 2,5 vuotiaana.Istuu edelleen selkä menosuuntaan.En kyllä ostaisi ihan pienelle tuota kun on aika pystyssä asennossa ja nukkuessa meidän neitin pää meinaa retkottaa.Kuopukselle ostettiin juuri Britaxin hi-way turavistuin ja olen ollut siihen erittäin tyytväinen.

Mitä tarkottaa tuo tosi kärsiny?? Kangas siis riekaleina vai kolaroitu vai mitä?
Ja että yhellä lapsella kärsiny? Me ostettiin ekalle lapselle, öh, en muista ees merkkiä, uusi istuin ja nyt viidennellä lapsella se alkaa olla kärsiny ja mä päällystän sen uuestaan ni eiköhän se vielä muutaman vuoden mee :D
Tai mikäs siinä, jos on rikas, vaikka joka lapselle uus istuin, mutta mun mielestä myös tuhlaamista ja turhaa kulutusta ostaa kokonaan uus, jos on kangas vähä jostain puhki :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaisaliina:
Nostelen vähäsen, jos joku vaikka vahingossa vastais jotain :whistle: :ashamed:

Meillä ollut myös Britax twoway elite joten en osaa muihin verrata.Olen kuullut että myös HTS olisi hyväturvaistuin.Mutta laita tuohon hae keskustelusta kohtaan turvaistuin,tulee myös kirjoituksia:)

Alkuperäinen kirjoittaja Milja06:
Mitä tarkottaa tuo tosi kärsiny?? Kangas siis riekaleina vai kolaroitu vai mitä?
Ja että yhellä lapsella kärsiny? Me ostettiin ekalle lapselle, öh, en muista ees merkkiä, uusi istuin ja nyt viidennellä lapsella se alkaa olla kärsiny ja mä päällystän sen uuestaan ni eiköhän se vielä muutaman vuoden mee :D
Tai mikäs siinä, jos on rikas, vaikka joka lapselle uus istuin, mutta mun mielestä myös tuhlaamista ja turhaa kulutusta ostaa kokonaan uus, jos on kangas vähä jostain puhki :whistle:

Muuten mie en ota kantaa, mutta tuo pisti silmään.

Jostain (luultavasti turvaistuinten varaosien myyjän lähteestä ;) ) mie luin, ettei noita istuimia pitäs mennä omin päin päällystelemään. Niiden kun olis hyvä olla palamatonta kangasta.

Kuvasta ei saa selvää, että onko tuossa millaset sivutörmäyssuojat... Ku niissä on hirveitä eroja. Sillon ku me ostettiin elite, niin se oli hyvä istuin, puolen vuoden päästä tuli markkinoille parempia ja "syvempiä" istumia, joten vaikka aina oon esim. eliten puolesta nostanu hattua, niin enää en nosta...

Alkuperäinen kirjoittaja kesä82:

Jostain (luultavasti turvaistuinten varaosien myyjän lähteestä ;) ) mie luin, ettei noita istuimia pitäs mennä omin päin päällystelemään. Niiden kun olis hyvä olla palamatonta kangasta.

Tästä aiheesta on ennenkin keskusteltu. Mietihän uudemman kerran. Jos auto syttyy palamaan, niin kivahan se on jos istuin ei pala. Mutta onko sillä lapsella paloturvalliset vaatteetkin aina päällä?

Että ei se varmaan ole suurin syy siinä. Ite aion käyttää toisella samaa istuinta. Viidellä sama istuin alkaa jo olla aika paljon, siinä on istuimella jo ikääkin sen verran, että muutenkin kehotetaan vaihtamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kesä82:

Tästä aiheesta on ennenkin keskusteltu. Mietihän uudemman kerran. Jos auto syttyy palamaan, niin kivahan se on jos istuin ei pala. Mutta onko sillä lapsella paloturvalliset vaatteetkin aina päällä?

Että ei se varmaan ole suurin syy siinä. Ite aion käyttää toisella samaa istuinta. Viidellä sama istuin alkaa jo olla aika paljon, siinä on istuimella jo ikääkin sen verran, että muutenkin kehotetaan vaihtamaan.

Juu, en mie ollu aihetta juuri miettinykkään, tuli vaan mieleen. :) Tottahan se on, että jos auto oikeesti todella syttyy palamaan, ni ei kait siinä mielessä käy, että mitähän kangasta tuo meidän turvaistuimen päällinen on.

Mutta on siinä toisaalta se, että "omin päin" siihen istuimeen voi lykätä jotain tyyliin yhdestä kipinästä kokoon sulavaa ihanuutta ja se yksi kipinä voi tulla ihan tavan käytössä, ilman kolaria edes.

Me ostettiin TWE v. 2004 ja silloin minusta se oli ihan hyvä istuin. Nyt kun olemme ostaneet uuden istuimen niin TWE ei voi todellakaan kehua. Kuten Kutku jo mainitsi sivutörmäyssuoja on huono ja lapsen pää repsahtelee miten sattuu nukkuessa. Ja molempiin suuntiin asennettuva istuin ei ole niin turvallinen kuin istuin jonka saa vain selkä menosuuntaan tai naama menosuuntaan.

Yhteistyössä