Tuulimuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkään..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkään..

Vieras
Odotan toista lastani viikolla 7+3, ensimmäinen neuvola on 9+4. Jostain syystä pelkään että sydänääniä ei kuulu... Missä vaiheessa tuulimunaraskaus yleensä keskeytyy, ei kai se kovin pitkälle voi jatkua ilman elävää sikiötä vai? En tiedä mistä tämä pelko tulee, ensimmäinen raskaus meni ihan ok ja vauva on ihana ja terve.

joillain todetaan vasta np-ultrassa n. viikolla 12. Ekassa neuvolassa ei välttämättä kuunnella s.ääniä.
Jos liikaa mietityttää niin käy yksityisellä ultrassa.

Mikset mene alkuraskauden ultraan? Maksaahan se hieman mutta saisit mielenrauhan. Eihän sydänääniä kuunnellakaan neuvolassa kun vasta yleensä rv12 jälkeen eli ei niillä laitteilla vielä pidäkään kuulua.
Mitä nyt itse oon lukenu niin tuulimuna saattaa kestää jopa rv11-12 ennenkun alkaa mennä kesken.

kyllä on sen verran kokemusta, että epäilin asiaa ja kävin ultrassa ja sieltä sitten keskussairaalaan koska kyseessä oli se tuulimuna. Ultraan vaan jos epäilyttää. Ei siinä muukaan auta.

Mulla huomattiin vasta rv 11. Verta vuoti ja pääsin ultraan jossa surullinen uutinen iski vastaan. Kauheeta olla noinkin "pitkällä" ja sitten matto vedetään jalkojen alta. Eikä sydänääniä yleensä kuunnella kun vasta +12. Minulla tosin kuului jo rv 10, vaikka kerrosta tossa välissä onkin PALJON :D

Yhteistyössä