Tyhmä kysymys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A-vitamiinista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A-vitamiinista

Vieras
Heh, älkää hermostuko...

Siis A-vitamiiniahan ei tulisi raskauden aikana kovin paljoa syödä, maksamakkara ja maksaruoat siis vähälle. Mutta, mutta, tuli mieleeni, että onko porkkanoista saatava A-vitamiini samaa a-vitamiinia ja siis vältettävien joukossa?
Tuli vaan mieleeni kun pahoinvointiini olen popsinut porkkanoita välipaloiksi ja paljon!
 
Porkkanoista saa a-vitamiinin esiastetta, betakaroteenia minkä elimistö TARVITTAESSA muuttaa a-vitamiiniksi eli saat popsia porkkanoita ihan huoletta :) ainut mitä voi tapahtua on että sitä karoteenia tulee elimistöön niin paljon että sitä pääsee myös verenkietoon ja sitten iho menee semmoseks oranssin kellertäväks mut se ei oo ollenkaan haitallista.
 
Voi kiitos viisaista sanoistas! Jotain tollaista arvelinkin kun en ole koskaan kuullut, että porkkanan syömisestä raskausaikana olisi kohkattu. Niin kuin monesta muusta asiasta... käsittämätöntä mitä kaikkee muka ei sais syödä. Mulla on mennyt tosiaan kaikkee muuta, mutta HK Herkkumaksamakkaran syömisen (koko pötkö kerrallaan suoraan kääreestä!) olen jättänyt. Hih hih.

Ostin muuten sallaisen valmispussin kuorittuja pikku napostelu-porkkanoita. Kätevä töissäkin mukana ja helppo puputtaa kun oksetus meinaa iskeä. Eikä turhia kaloreitakaan. Pakkauksessa A-vitamiinin määräksi mainittiin joku todella suuri arvo..
 

Yhteistyössä