Tyhmä riita eilen, paha mieli edelleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Täällä muutkin on kyselleet, ovatko ylireagoineet jossakin tilanteessa, joten liityn joukkoon... :(

Eilen illalla tuli miehen kanssa riitaa tyhmästä arkipäiväisestä jutusta, jonka yksityiskohtiin ei tässä tarvitse mennä. Kun oli aikamme "jankattu", mies kivahti että "oot yks v*tun idiootti!" Lähdin hetkeksi yläkertaan itkeskelemään. Oon raskaana ja ehkä senkin takia vähän herkempi, mutta en oo tottunut tollaiseen nimittelyyn kenenkään taholta.

Sitten kun asiaa vähän puitiin ja sanoin loukkaantuneeni nimittelystä, mies sanoi että hänen kaveripiirissään se ei ole mitenkään kovin pahasti sanottu ja hän itse unohtaisi saman tien, jos hänelle sanottaisiin samaa. Hän kuulemma kiukuspäissään tulee sanoneeksi mitä vaan, eikä siitä kannata välittää. Mä taas olen sitä mieltä, että ei suuttuminen oikeuta sanomaan sellaista mitä ei oikeasti tarkoita, ja musta siis tuntui että olen oikeasti hänen mielestään v*tun idiootti.

Pyysi anteeksikin, mutta seurasi samalla silmä kovana jalkapalloa TV:stä. Tuli sellainen olo, että ulkomaiset pallonpotkijat on hänelle paljon tärkeempiä kuin se, onko mulla paha mieli. Kun sanoin, että tuollaisen nimittelyn jälkeen ei tarvitse ihmetellä miksi oon vähän tavallista viileempi häntä kohtaan, niin vastaus oli suunnilleen "no senkun olet, sama se mulle on". Vedin kuulemma "herneet nenään" aivan pikkujutusta.

Enkä voi olla miettimättä, että mun pahan mielen ja itkeskelyn aikana kaikki mun stressihormonit meni suoraan siihen pikkuiseen (esikoinen), jota odotan.

Tänään kun heräsin, mies oli jo lähtenyt töihin, kuten tavallista. Ensimmäisenä ajatuksena tuli mieleen riita ja paha mieli. Huomenna pitäsi lähteä sukulaisten luo mökille ja teeskennellä, että kaikki on hyvin ja oon hyvällä tuulella.

Oliko mies tässä oikeessa ja mä väärässä? Onko teistä ihan OK, jos mies kutsuu "v*tun idiootiksi", ja se unohdetaan saman tien? Tai se että anteeksi pyydettäessä seurataan tarkemmin jalkapallo-ottelua kuin sitä, kuuleeko toinen koko pahoittelua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ette ole vissiin kovinkaan monta vuotta olleet yhdessä, kun ette toisianne tuon paremmin tunne?

Miten niin "emme paremmin tunne"? Ei se mulle aiemmin ole noin sanonut. Ja yhdessä on oltu kohta 5 vuotta.

Kiitos mielipiteistänne.

Pikkujuttu ja kuka käskee ajoittaa kieskustelun juuri ajankohtaan joka on ihan väärä,kesken jalkapallomatsin.Minä en vastannut edes puhelimeen kun se soi kesken jalkapallomatsin kun miehen kanssa sitä katsottiin.
Meinaat nyt sitten pilata koko juhannuksen näyttelemällä marttyyriä.Loistavaa.

Tyhmästihän se mies sanoi, mutta pyysi kuitenkin anteeksi. Jos molemmat on käyttäytyneet hölmösti riidan aikana, niin molemmat voivat pyytää anteeksi. Kerrot miehelle vielä, kuinka pahoitit mielesi haukkumisesta ja sanot, että olisi tärkeää, ettei hän enää sitä tekisi. Järkevä aikuinen ymmärtää kyllä.

Parempi sopia ja unohtaa, kuin jatkaa omaa/molempien pahaa oloa ja pilata juhannus.

Kun mies tulee töistä halaa häntä ihan aluksi ja sitten jutelkaa.

Hyvää juhannusta!

No voi voi, meillä on vain sun väritelty tarinas, ei voida tietää asian todellista laitaa.
Voithan tiedostamattas olla ärsyttävä nalkuttaja, naiset muuttuu kummallisiksi raskaushuuruissa.

Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:
Mun mies ei kyllä mua kutsuis noin. Enkä minäkään miestä. Saattaisin ehkä joskus ajatella noin mutta miehelle en ikinä moista sanoisi.

Näin.

Ja välinpitämätön anteeksipyyntö ei todellakaan olisi riittävä.

Just näin. Mun mielestä tuollanen nimittely ei kuulu suhteeseen ja vähän enemmän pitäisi panostaa anteeksipyyntöön. Olis tullut vaikka itse yläkertaan keskustelemaan ja pahoittelemaan käytöstään.
En ole tottunut tuollaiseen mieheltäni ja vetäisin kyllä tosi pahasti herneet nenään!

Alkuperäinen kirjoittaja sori:
No voi voi, meillä on vain sun väritelty tarinas, ei voida tietää asian todellista laitaa.
Voithan tiedostamattas olla ärsyttävä nalkuttaja, naiset muuttuu kummallisiksi raskaushuuruissa.

Jos luulet että tulen tänne valehtelemaan ja kerjäämään sympatiaa, jota en mielestäsi ansaitse, niin minkäs sille voi.

Nalkuttaja en ole raskaanakaan, meillä on yleensä ihan sopuisaa ja välillä suorastaan hellääkin (vaikka nyt ei siltä tunnu). Ja sanotaan nyt se riidan aihekin, kun kerran tuntuu olevan olennaista asian ymmärtämisen kannalta. Otin puheeksi (huom. ennen matsin alkamista, jota en edes muistanut), että meidän vakuutukset pitäis tarkistaa ja haluaisin varmistaa että mulla on henki-, sairaus- ja tapaturmavakuutukset kunnossa. Mies siihen että mulle ei henkivakuutusta tarvita, kun hänellä parempituloisena on jo niin hyvä, ja terveys- ja tapaturmavakuutukset on niin hirveen kalliita siihen nähden miten todennäköisesti mitään ikinä sattuu. (Itsellään hänellä on hyvät vakuutukset työpaikan puolesta, mulla yrittäjänä ei.) Ja että vauvalle tietysti hankitaan vakuutus.

Kun en heti meinannut ymmärtää ja siitä vähän loukkaannuin, miksi mun pitäisi olla ainoa vakuuttamaton henkilö perheessä, niin sain kuulla olevani v*tun idiootti.

Kai sitten olen.

Molemmissa vikaa ja molemmat oikeassa kerrtomasi perusteella. :hug:

mies ei saisi nimitellä mutta ei tuo nyt NIIn iso juttu ollut. Ja miesten kannssa yleensäkään ei kannata yrittää keskustella kesken matsin/formulan/tms jos ei ole erokeskustelutn ratkaisevat hetket. Ne vaan ei osaa ajatella ja keskittyä ;)

Tuo on niitä parisuhteen arkisia hetkiä kun molemmat puree huultaan ja koittaa jatkaa eteenpäin sen enempää miettimättä. Se on sitä arkea.

Hyvää juhannusta kuitenkin, muista että molemmat olette terveita ja välitätte toisistanne, vauvakin tulossa :heart:

Kyllä tuollainen kannattaisi mielestäni unohtaa. Kyllä riidan pahimmalla hetkellä saattaa tulla sanotuksi asioita, joita ei todellakaan tarkoita. Mies kuitenkin on katunut? Voi vaikuttaa, että jalkapallo oli tärkeämpi, mutta ei se tunteista puhuminen ole monellekaan meille kovin helppoa. Ja toisen pään sisään ei pääse, siellä se katumuksen tunne on. Eli anteeksiantoa puoleen ja toiseen ja voihan asiasta keskustella, ettei pidä sellaisesta nimittelystä. Jospa se ei toistu :)

Alkuperäinen kirjoittaja lk:
Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:
Mun mies ei kyllä mua kutsuis noin. Enkä minäkään miestä. Saattaisin ehkä joskus ajatella noin mutta miehelle en ikinä moista sanoisi.

Näin.

Ja välinpitämätön anteeksipyyntö ei todellakaan olisi riittävä.

Just näin. Mun mielestä tuollanen nimittely ei kuulu suhteeseen ja vähän enemmän pitäisi panostaa anteeksipyyntöön. Olis tullut vaikka itse yläkertaan keskustelemaan ja pahoittelemaan käytöstään.
En ole tottunut tuollaiseen mieheltäni ja vetäisin kyllä tosi pahasti herneet nenään!

Näin meilläkin..

Meillä oli myös eilen riita miehen kanssa "tyhjästä" ja mua sanottiin vitun apinaksi... Se ei tunnu kivalta todellakaan ja kun mua haukkuu annan minäkin tulla laidallisen ja sit vasta onki molempien paha olla... :( Saatiin kyllä sitten sovittua kun aloin itkemään ja vissiin tuolle tuli paha mieli siitä että oli koko illan mua tahallaan ärsyttäny.... Ja ei mä en puhu kauniisti ku tarpeeksi suutun... Ennen ku menin sohvalle parkumaan, käskin miehen vetämään v*tun päähänsä :ashamed: :ashamed:
Onneksi näitä on niin harvoin että sovittua niille voi jo nauraa....
Mutta ymmärrän kyllä mistä puhut.
:hug: :hug:

aika pahasti sanottu, me ollaan miehen kanssa oltu 6vuotta yhessä ja alusta asti kumpikin on tehnyt selväksi että toista ei nimitellä tai huoritella.!!!

loukkaannuit ihan syystä. ja saat ollakkin pitkään loukkaantunut!

Mies teki väärin, kun kutsui v*tun idiootiksi. Mutta pyysi anteeksi. Nyt pitää vain sinun yrittää päästä yli ja miehen olla jatkossa nimittelemättä sinua.

Onnellisen parisuhteen yksi edellytys on, että suhdejuttuja ei jankuteta jalkapallon MM-kisojen aikana. Siitä ei ole koskaan tullut kuin pahaa mieltä. Kisat ovat kerran neljässä vuodessa, ja jokainen voi kehittää itsehillintäänsä sen verran, että kestää keskustelematta erätauolle saakka.

Sama toki pätee muihinkin tärkeisiin hetkiin: jos nainen on prinsessahullu, ei miehen kannata tulla jankuttamaan omista murheistaan juuri kun Vickan sanoo "tahdon".

Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:
Meillä oli myös eilen riita miehen kanssa "tyhjästä" ja mua sanottiin vitun apinaksi... Se ei tunnu kivalta todellakaan ja kun mua haukkuu annan minäkin tulla laidallisen ja sit vasta onki molempien paha olla... :( Saatiin kyllä sitten sovittua kun aloin itkemään ja vissiin tuolle tuli paha mieli siitä että oli koko illan mua tahallaan ärsyttäny.... Ja ei mä en puhu kauniisti ku tarpeeksi suutun... Ennen ku menin sohvalle parkumaan, käskin miehen vetämään v*tun päähänsä :ashamed: :ashamed:
Onneksi näitä on niin harvoin että sovittua niille voi jo nauraa....
Mutta ymmärrän kyllä mistä puhut.
:hug: :hug:

Joo... akat aina turvautuu itkuun. Tosi noloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Mies teki väärin, kun kutsui v*tun idiootiksi. Mutta pyysi anteeksi. Nyt pitää vain sinun yrittää päästä yli ja miehen olla jatkossa nimittelemättä sinua.

Onnellisen parisuhteen yksi edellytys on, että suhdejuttuja ei jankuteta jalkapallon MM-kisojen aikana. Siitä ei ole koskaan tullut kuin pahaa mieltä. Kisat ovat kerran neljässä vuodessa, ja jokainen voi kehittää itsehillintäänsä sen verran, että kestää keskustelematta erätauolle saakka.

Sama toki pätee muihinkin tärkeisiin hetkiin: jos nainen on prinsessahullu, ei miehen kannata tulla jankuttamaan omista murheistaan juuri kun Vickan sanoo "tahdon".

Aamen!!! :flower:

Kiitos taas mielipiteistä. Sille, joka sanoi että "aion pilata juhannuksen näyttelemällä marttyyriä": Tilannehan on just päin vastoin. Jos mulla on oikeasti paha mieli, mutta täytyy koko ajan varoa ettei se näy, niin juuri silloinhan se menee näyttelemiseksi, kun täytyy esittää onnellista.

Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni näin:
Mies kuitenkin on katunut? Voi vaikuttaa, että jalkapallo oli tärkeämpi, mutta ei se tunteista puhuminen ole monellekaan meille kovin helppoa.

En tosiaan pääse sen pään sisään, mutta vaikea mennä sanomaan katuuko vai ei, kun toinen sanoo "anteeksi että sanoin pahasti" ja samalla tuijottaa silmät kiiluen TV:tä, ja kiljahtaa heti perään "yesss!" kun joku arvatenkin tekee maalin. kai tuo on sitä miehekästä katumusta sitten.

Yleensä on kyllä ihan kykenevä puhumaan tunteistaan.

Aika moni on täällä sanonut että suutuin ihan pikkujutusta. Ehkä osa on tottunut v*tun idiootiksi nimittelyyn jo nuorena, ja meidän muiden vaan tulee tottua siihen aikuisällä osana normaalia kanssakäymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
sä voit ihan ilman miehesi lupaa ja siunausta ottaa itsellesi vakuutuksen. Vai onko teillä rahat miehen yksityistilillä?

Voin, ja sanoinkin miehelle että voin mennä itsekseni niin hänen ei tarvitse vaivautua, kun se sairaus- ja tapaturmavakuutuksen ottaminen on kuulemma niin mutkikasta. Meillä on kuitenkin yhteinen talous, yhteinen asuntolaina - ja yhteinen lapsi tulossa - niin oletin että vakuutuksetkin olisi hyvä hoitaa yhdessä kuntoon. Mutta kaiken tämän jälkeen alan olla sillä kannalla, että huolehtikoon kukin vakuutuksensa itse. Mä voin sitten samalla ottaa myös vauvalle parhaaksi katsomani vakuutuksen, minähän sitä kannankin.

Frau Marhs, samassa veneessä siis ollaan. Mä vaan en osaa antaa samalla tapaa takaisin. En osaa sanoa miestä "v*tun ääliökusipääksi" (kuten hän väittää mun AJATELLEEN eilen, kuulemma äänensävyn perusteella), jos en ihan oikeesti ole sitä mieltä. En ole tottunut siihen että suuttuneena voi sanoa toiselle ihan miten vaan, ja se pitää sitten saman tien unohtaa koska "no en mä ihan tarkottanu".

Meillä mua EI nimitellä eikä mulle huudeta. Jos on asiaa niin se sanotaan, voidaan korottaa ääntä jos on tarve mutta ei huudeta tai nimitellä. Piste.

Mä yrittäisin sinuna antaa sen mennä ohi, voit olla vaisu ja viileä mutta muuten koittaa käyttäytyä normaalisti. jos mies tai joku muu huomauttaa, voit sanoa että teillä oli sanomista ja se on sovittu, mutta sulla menee palautumiseen pidempi aika kun miehellä. Niinhän se kai onkin? Meillä ainakin.

:hug:

Meilläkin todella harvoin kunnon riitoja. Meidän kymmenvuotisen suhteen aikana mies on muutamassa riidassa haukkunut myös mua vitun kusipääksi tai muuten todella loukkaavasti! Itse en koskaan hauku miestä sellaisin sanoin! Mykkäkouluahan siitä seuraa.. :( Itsekin olen tosi herkkä, alan yleensä itkemään riidan päätteeksi jos mua loukataan.