tympäsee kun perhepäivähoitaja on kipeänä, taas.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkunen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukkunen äiti

Vieras
Eli lapsemme käy perhepäivähoitajalla hoidossa.
Nyt hoidossa on kiertänyt nuhakuume ja hoitajakin oli kaksi päivää pois töistä kuumeen takia. Oli hankalaa järjestää varahoitopaikkaa koska kunnalla ei ole tarjota ja yksityinen ei sit tarjoa.
Noh , taas tänään valitteli oloa, on nuhaa, yskää, keuhkot kipeenä ja lämpöä.
Vein lapseni hoitoon kun ei suoraan sanonut ettei ota vastaan.
Oli sinne tullut toisenkin perheen lapset. Heillä tosin lapset ovat vain lyhyitä päivii.
Mutta hakiessani tuumasi etteivät ole olleet ulkona ja muutenkin lapset saaneet vain leikkiä keskenään.
Kuulemma kun puhuu alkaa voimakas yskä yms. muuta valitusta.

Minusta tämä on vaan töistä luistamista tollanen valitus terveydestä. Näin kyllä että kipeenä on mutta en voi viedä lasta muualle hoitoon kun muuta paikkaa ei ole.
Voisi hoitaja vähän tehdä jotain palkkansa eteen eikä vaan niistää ja yskiä päivän lasten kanssa. Ulkoila voi vaikka on nuha, ainakin aikuinen ihminen. Nyt lapsella on virtaa kuin pienessä kylässä kun sisällä olleet koko päivän.

Miten aikuinen ihminen voi muka olla noin kipeä? Ja töissä kipeenä ? Minusta jos ei ole 100% työkunnossa saa olla pois töistä : tästä tosin hoitaja ei meillä saa palkkaa vaan heti vähennän jos sairastaa ja ei päästä hoitoon lasta viemään. Kallista sairastamista toki hoitajalle mutta kallista se on mullekin olla töistä pois.

Mua ärsyttää mun työkaveri jonka lapset on koko ajan kipeenä ja sen takia me muut joudutaan jatkuvasti joustamaan ja tkeen ylitöitä. Siis ärsyttää vaikkei sille mitään mahda.

No mistä sen sitten tietää onko päivähoidon henkilökunta terveenä töissä?
Tässä ärsyttää se , että hoitaja keksii tuon sairauden kamaluuden ja yskii muka keuhkot pellolle. Jos mä joudun itse hoitaan sairaana ollessani lapset saa hänkin hoitaa mutta ei millään puolityylillä vaan oikeat päivät ja kerhoissa käynit.

Miltä sinusta tuntuisi jos sinun sairastamista epäiltäisi? Ja kirjoiteltaisiin tänne palstalle negatiiviseen sävyyn?
Olet kiukkuinen mutta olet itse valinnut lapsellesi pph hoidon joten olet myös tiennyt että näitä tilanteita tulee. Onko sopimuksessa oikeasti oikeus heti vähentää hoitomaksua koska itse olin ennen yksityinen pph ja minä tein sopimuksen (liiton suosittelema) jossa minulla oli 3 pv sairauslomaoikeus josta ei vähennyksiä tehty.
Toivon ymmärrystä hoitajaa kohtaan sinulta ja voimia sinulle työn ja lapsen yhdiselmän hoitamiseen!

[QUOTE="vieras";28000585]Mua ärsyttää mun työkaveri jonka lapset on koko ajan kipeenä ja sen takia me muut joudutaan jatkuvasti joustamaan ja tkeen ylitöitä. Siis ärsyttää vaikkei sille mitään mahda.[/QUOTE]

Varmasti sitä äitiäkin ärsyttää valvoa öitä kipeän lapsen takia, ravata lääkärillä, labrassa ja apteekissa kipeän lapsen kanssa, pakottaa sairas lapsi ottamaan lääkettä jne. Itse olisin mielummin töissä kuin kotona kipeän lapsen kanssa. Paljon helpommalla pääsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28000591:
Tässä ärsyttää se , että hoitaja keksii tuon sairauden kamaluuden ja yskii muka keuhkot pellolle. Jos mä joudun itse hoitaan sairaana ollessani lapset saa hänkin hoitaa mutta ei millään puolityylillä vaan oikeat päivät ja kerhoissa käynit.

Siis vietkö sairaana ollessasi lapsia kerhoon?

Varmasti sitä äitiäkin ärsyttää valvoa öitä kipeän lapsen takia, ravata lääkärillä, labrassa ja apteekissa kipeän lapsen kanssa, pakottaa sairas lapsi ottamaan lääkettä jne. Itse olisin mielummin töissä kuin kotona kipeän lapsen kanssa. Paljon helpommalla pääsisi.

en mä sitä väittänytkään, mutta ärsyttää et se on sit mun lapselta mun aikaa pois kun olen toisen lasten sairastamisien takia tosi usein ylitöissä ja joudun delegoimaan mummuja ja kummeja hakemaan lasta kun en ite pääsekään sovittuna aikana.
tai kauhee säätö aamun kanssa kun aamuun menevä kyseinen kollegani ilmoittaakin edellisiltana et lapset on kipeinä, niin mun tarvii keksiä jotain omalleni kun meenkin kahdeksan sijasta kuuteen töihin. että kyllä saa ärsyttää minuakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28000565:
Eli lapsemme käy perhepäivähoitajalla hoidossa.
Nyt hoidossa on kiertänyt nuhakuume ja hoitajakin oli kaksi päivää pois töistä kuumeen takia. Oli hankalaa järjestää varahoitopaikkaa koska kunnalla ei ole tarjota ja yksityinen ei sit tarjoa.
---
Minusta tämä on vaan töistä luistamista tollanen valitus terveydestä. Näin kyllä että kipeenä on.
---
Ulkoila voi vaikka on nuha, ainakin aikuinen ihminen. Nyt lapsella on virtaa kuin pienessä kylässä kun sisällä olleet koko päivän.

Miten aikuinen ihminen voi muka olla noin kipeä? Ja töissä kipeenä ? Minusta jos ei ole 100% työkunnossa saa olla pois töistä : tästä tosin hoitaja ei meillä saa palkkaa vaan heti vähennän jos sairastaa ja ei päästä hoitoon lasta viemään. Kallista sairastamista toki hoitajalle mutta kallista se on mullekin olla töistä pois.

Päätä nyt herran tähden, mitä mieltä oikein olet. Ensinnä kehtaat vänistä kahdesta päivästä. Sinä kai et koskaan ole edes yhtä päivää sairaana? Vie lapsi tyystin päiväkotiin, problem solved.

Sitten sanot, että hoitaja yrittää vain luistaa töistä, mutta samaan hengenvetoon kerrot, että näit hänen olevan kipeä. Kumpi on totta?

Et maksa lapsen hoidosta hoitajan sairaspäivien ajalta. Ok. No miksi sitten luulet, että hän ottaa lapsia hoitoon puolikuntoisena? Pakkohan hänen on, palkka on muutenkin onnettoman pieni, joten siitä ei nipistetä, ellei ole pää kainalossa. Sitten vielä väität, että jos hoitaja ei ole työkunnossa, olkoon pois työstä, se on sinulle ok. Eihän se ole ok, kun juuri kiukuttelet siitä, että ei ole varahoitajaa. :|

Vie lapsi ulos itse, saat sinäkin vähän raitista ilmaa ja paremman mielen ja lapsi väsähtää.

Hoidan minäkin sairaana olessani OMAT lapseni. Mutta en ihan ensi hätään jaksaisi järkätä täyttä päiväohjelmaa katraalle, jossa on vieraitakin lapsia. En mä niiden omienikaan kanssa lähde ulos tai kerhoon, jos sairastan. Silloin mennään jaksamisen mukaan, pelataan vaikka jotain tai lapset saavat piirtää.

Kumpi nyt on isompi paha, se, että hoitaja ei ota lapsia lainkaan ja joudut olemaan poissa työstä/hommaamaan varahoitajan vai se, että sinä pääset töihin ja lapsi hoitoon, mutta ulkoilu jää parina päivänä välistä?

Päiväkotiin tulee sijainen, jos hoitaja sairastuu. Erittäin toimiva systeemi lapsen kannalta. Ei tarvitse mennä outoon paikkaan varahoitoon. Tuttu paikka ja tutut kaverit ovat aina ympärillä, vaikka hoitajat olisivat sairaana tai lomalla. Vanhempienkin kannalta kätevää, kun tietää, että lapsen voi aina viedä ja hakea sovitusti samaan paikkaan.

Minulta paloin aikoinani hermot hoitajan jatkuvien poissaolojen takia. Onneksi usein ilmoitti niistä etukäteen, jolloin pystyin järjestelemään omia lomia. Tosin siinä paloivat lomani hoitajan menojen tahdissa.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukkunen äiti;28000612:
No en tosiaan! mutta perhepäivähoitajalle tästä maksetaan! Jos ei ole työkuntoinen olkoot pois mutta palkka pienenee! Mutta jos vaan ottaa hoitoon ollessaan sairaana niin tehköön työn koko rahan edestä.

Mun on ihan pakko kysyä, että paljonko se pph sinun mielestäsi oikein tienaa? Jos kyseessä on yksityinen hoitaja, verottaja ja muut tahot vievät noin puolet siitä rahasta, mitä hänelle maksetaan. Jos hoitomaksu on vaikka 600 euroa, siitä jää käteen 300e/kk per tenava. Se on noin 15€/hoitopäivä, mitä kaikkea sinä tekisit puolikuntoisena tuolla summalla?

(olen siis tän ketjun vieras jota ärsyttää työkaverin lasten sairastelut..)

itse olen kunnallisessa ryhmiksessä juurikin töissä eikä niitä sijaisia vaan ole. et sit yks on koko ajan lasten kanssa kotona ja kaks venyttää päiviään. oon ihan kypsä tähän kun olis tuo omakin lapsi eikä isää kuvioissa.
no, uravalinta toki ja päiväkotihan on ehkä vähän eri kun ryhmäperhepäiväkoti, mutta kyllä kyrpii taas tällä hetkellä.

Kunnallisella puolella tätä ongelmaa ei ole. Minä sairastan harvoin ja silloinkin lapset menevät tuttuun päiväkotiin varahoitoon. Ja tietysti lomillani. Ei ole kukaan koskaan valittanut. Teen töitä myös pikku nuhassa, mutta jos kunnon tauti tulee niin ei siinä jaksa lapsia hoitaa ja hoidon laatu kärsii, joten pk sitten mieluummin lapsille. Tällä alueella vain on nyt niin, että pk:n henkilökuntaa on paljon sairaana. On noroa ja tavallista vatsatautia, influenssaa ja vaikka mitä.

[QUOTE="vieras";28000772]Minä olen vienyt tai paremminkin hakenut, mies heitti töihin mennessään kerhoon ja minä raahauduin buranan voimin hakemaan, matkaa ei montaa sataa metriä ollut.[/QUOTE]

Fiksua mennä sairastuttamaan sinne muutkin lapset ja vanhemmat. 10 pistettä ja papukaijan merkki sinulle.

[QUOTE="Vieras";28000711]Varahoitopaikka kun ei kelpaa niin taas on ongelma.[/QUOTE]

No juu mutta se ei sitten enää ole mitenkään kenenkään muun syy, joten siinä vaiheessa ei voi enää kuin katsoa peiliin... ;)

Hanki kunnallinen paikka, ongelmasi ovat ratkaistut. :)

Ei ollut hyvä meillä, koska lapsella oli eri varahoitopaikka kuin muilla pph:n lapsilla, koska asuimme eri alueella. Hoitaja kävi muiden lasten varahoitopaikassa säännöllisesti, joten se päiväkoti oli 'tuttu', mutta meidän lapsen varahoitopaikka oli niin kaukana, ettei hoitaja käynyt siellä kertaakaan (emmekä mekään päässeet, koska olimme töissä). Lapsen kannalta oli todella ikävää, kun sitten joutui ensimmäisen kerran menemään täysin uppo-outoon päiväkotiin varahoitoon. Ei ollut edes tuttuja hoitokavereita samassa paikassa. Lisäksi paikka ja hoitajat olivat uusia ja outoja. Eipä siis toimi aina kunnallisellakaan puolella tämä varahoitosysteemi.

Suosittelen edelleen päiväkotia.

Yhteistyössä