Tyttö vai poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naminam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naminam

Jäsen
25.04.2012
99
4
8
Mites teillä, ootteko halunneet tietää tulevan lapsen sukupuolen etukäteen? Meillä on pieni tyttö eikä haluttu tietää sukupuolta etukäteen. Luultavasti toimitaan samoin jos lisää lapsia meille joskus niin halutessamme suodaan.

Ehdottomasti halusin tietää sukupuolen jotta voi tehdä vaate/tavarahankintoja sukupuolen mukaan. Mutta eniten siksi että osasi sopeutua loppuraskauteen ja siihen että meille on tosiaan tulossa poika eikä epämääräinen lapsi jonka sukupuolta ei tiedä. Oli helpompi alkaa pojalle keksiin nimeä kun ei tarvinut tyttöjenkin nimiä miettiä samaan aikaan. Sai rauhassa keskittyä siihen että sisällä kasvava lapseni on poika.

Toki ennustukset voi mennä pieleen mutta meillä ultrassa näkyi niin selvästi poika ettei enää selvemmin olisi kätilön mukaan voinut nähdä.

Haluan myös tulevaisuudessakin selvittää kumpaa sukupuolta olisi tulossa. Kyllä siinä synnytyksessä riittää aivan tarpeeksi vipinää ja jännittämistä ettei sinne tarvitse sitä sukupuoliyllätystä.

• Tykkää
Reactions: Dumle
Joka kerta ollaan molemmat haluttu tietää etukäteen. Mua ihmetyttää kyllä semmoset tapaukset, että ite halutaan tietää ja sitten ei kerrota sukulaisille kumpi tulee. En siis ymmärrä miksi se pitää pitää varjeltuna salaisuutena. Jos joku on näin toiminut niin olisi kiva jos valaisisitte asiaa mulle. :D

• Tykkää
Halusimme tietää, molemmissa raskauksissa. Se kun oli niitä harvoja konkreettisia asioita, joita uudesta tulokkaasta saattoi etukäteen tietää. Ja kyllähän se helpotti asioita siinä mielessä, että tiesi, kannattaako alkaa miettiä nimeä tytölle vai pojalle. Muihin asioihin se ei kyllä vaikuttanut, koska mitään sukupuolitettuja värimaailmoja tms ei harrasteta. Mutta samalla tavalla kuin ultrakuvien näkeminen, myös sukupuolen tietäminen auttoi konkretisoimaan raskautta ja tulevaa vauvaa. Minusta oli ihan mukava tietää.

• Tykkää
Joka kerta ollaan molemmat haluttu tietää etukäteen. Mua ihmetyttää kyllä semmoset tapaukset, että ite halutaan tietää ja sitten ei kerrota sukulaisille kumpi tulee. En siis ymmärrä miksi se pitää pitää varjeltuna salaisuutena. Jos joku on näin toiminut niin olisi kiva jos valaisisitte asiaa mulle. :D
Me tehtiin niin. Ja en tosiaan edes osaa sanoa syytä. Se salailu jäi vain jotenkin päälle :ashamed:

• Tykkää
Reactions: Hankalakinkai

Meillä oli niin, että mä halusin tietää lasten sukupuolet, mies ehdottomasti taas ei. Eli mä sain tietää, mut en sit kertonu sitä kenellekään, ettei mies vahingossakaan saa tietää.

• Tykkää
Itse haluan tietää, lähinnä siksi, että alusta asti tuntui siltä että saan tytön ja sukulaisista taas siltä että saan pojan. Halusin todistaa vaistoni oikeaksi (ja myös alkaa valmistella lapsen tuloa vaaleanpunaisella hötöllä) ja oikeassa olin.

Ensimmäisessä raskaudessa kerroin, tässä toisessa en enää kertonut. Syy oli se, että vaikka emme itse harrasta mitään "pinkkiä prinsessajuttua tytöille ja sinisen, harmaan ja armeijavärien auto-monsteri-tykistystä pojalle", niin sukulaiset kuitenkin ostivat esikoiselle hyvin sukupuolitettuja lahjoja. Nyt, kun eivät toisen lapsen sukupuolta tiedä, joutuvat ajattelemaan sukupuolineutraalimmin :D

Kavereille olen kyllä kertonut, jos on kysytty. Se ei siis olisi mikään salaisuus, mutta olen halunnut välttää sukupuolistereotypioita viimeiseen asti...

• Tykkää
Olen tiennyt ilman ultraakin. Mutta halunnut ehdottomasti varmistaa tietoni oikeaksi ultrassa. Kahdesta ekasta olin tuhatprosenttisen varma, kolmannesta en aivan yhtä pomminvarma.

Halusimme tietää, esikoisen aikaan tosin sellaista tietoa ei kerrottu eikä edes arvailtu ( multa tosin synnärin sisätautilääkärisetä kysyi, haluanko tietää ) ja kuopuksesta kerrottiin, että tyttö todennäköisesti.Ja kummatkin lapset on tyttöjä.

Mulla on lähipiirissä yksi pariskunta (tai no entinen pariskunta), jotka pimitti lapsen sukupuolta ihan kaikilta, vaikka itse asian kävivät 4d-ultrassa varmistamassa. Hihittelivät sitä sitten keskenään aina kun toiset arvuutteli sukupuolta jne ja tuntuivat jotenkin ylimielisiltä asian suhteen. Se ärsytti. Mä tosin arvasin sen lapsen sukupuolen kun tuleva isä kerran möläytti, että teini-iässä stten pitää isän olla haulikon kanssa keittiössä vastassa kun kokelaita tulee kylään. Koitti paikata möläytystään toteamalla, että ei sitä nyt ihan kummosta tyttöä tai poikaa vaan hänen lapselle sovi tulla. :D

Mutta noi em. perustelut on kyllä hyviä. Just toi, ettei halua prinsessa-härpäkkeitä tai mies ei halua tietää tms. Ja toi oli huvittava, että salailu jäi päälle. :)

Kaksi raskautta takana ja molemmissa olin täysin varma että poika tulee ja niinhän ne poikia olikin... ekasta selvisi että on poika,kun rakenne ultrassa havaittiin poikkeavuuksia ja lapsivesipunktio kertoi sitten totuuden myös siitä sukupuolesta. Tästä syystä pääsin lapsivesipunktioon myös tokassa raskaudessa,oman mielenrauhan takia ja tulos oli terve poika. Ilman näitä lapsivesipunktioitakin oltaisiin todennäköisesti haluttu sukupuoli tietää mikäli mahdollista.

Yhteistyössä