Tervetuloa myös mun puolesta Aamulle ja Sarastukselle, samassa suossa tarvotaan

Mirkä tasta sen verran, että se alkuväsymys ainaki mulla helpotti parin viikon kuluessa. Kokeilin sen jälkeenkin nostaa annostusta just sinne 15 mg asti (ja sillä määrällä meninkin jonkun aikaa), eikä aamuväsymys ollut silti yhtä paha kuin alussa. On tosiaan yksilöllistä, että auttaako se pieni murunen vai isompi annos uneen paremmin. Mä otin pahimmassa vaiheessa 22,5 mg. Tällä hetkellä otan 7,5 mg + 1 mg melatoniinia. Saa nähdä, joudunko popsimaan tuota annostusta loppuikäni...
Joo, unettoman pakolliset menot on hankalia... Mä just tällä viikolla olin Helsingissä lääkärissä (ajomatkaa pari tuntia suuntaansa) ja tietty se edellinen ilta meni stressatessa, että tuleeko uni = pystynkö ajamaan niin pitkää matkaa. Stressiä lisäsi se, että lääkäriaikaa ei voinut enää peruuttaa aamulla vaan se olis pitänyt tehdä jo edellisenä päivänä. Olin varautunut nukahtamislääkkeeseen. Jo se ajatus, että nukahtamislääkkeen VOI tarvittaessa ottaa, auttaa

Enkä sitä sitten tarvinnut: nukuin ihan hyvin vaikka lähtö oli jo klo 9 aamulla.
Monella teistä muista unettomuus on ehkä ajankohtaisempi just nyt kuin mulla, ja voi tuntua ettei se ikinä lopu. Voin luvata, että ihan varmasti loppuu! Toipuminen vaan on tuskastuttavan hidasta ja takapakit masentaa. Jos olisin tajunnut imetyksen olevan se suurin syyllinen, niin olisin lopettanut imetyksen paljon aikaisemmin. Oliko se Aamu joka mietti, että kuinka kauan hormonitasapainon palautuminen vie aikaa. Lääkäri on mulle sanonut, että se voi viedä jopa 1,5 vuotta. Luulen, että mulla se kestää ainakin vuoden. Lopetin imetyksen helmikuun alussa ja edelleen on joskus unettomia öitä, menkkojen mukaan useimmiten. Onneksi sen kuitenkin tietää etukäteen, niin ei sitte tule sovittua menoja niille aamuille.
Kirjoitelkaa ihmeessä Aamu ja Sarastus enemmänkin, mulle tää ketju on ainaki ollut tosi tärkeä. Oli niin iso helpotus löytää kohtalotovereita, kun aluksi en ollenkaan ymmärtänyt, mistä unettomuus johtui. Meilläkin vauva nukkui alusta asti hyvin ja tuntui hirveältä "tuhlaukselta" pyöriä itse hereillä yökaudet. Pahimmilla hetkillä sain täältä ihan korvaamatonta vertaistukea.