Hei Pilvikirsikka! Olen käyttänyt Opamox 15mg 1-2 tbl. Aiemmin 1 riitti hyvin, mutta olen jo tottunut siihen, joten joudun ottamaan nykyisin 1 1/5 tablettia. Aiemmin käytin jopa kahta, eli 30mg Opamoxia. Olen siis vähentänyt määrää kahdesta puoleentoista.. En halua mitenkään pelästyttää, mutta oman kokemukseni mukaan Opamox on näin pitkäaikaisessa käytössä todella koukuttava.. Minulle lääkärit sanoivat, että voin huoletta käyttää sitä kolme kuukautta, enkä varmasti tuossa ajassa synny riippuvuutta. No.. toisin kävin. Nyt tuntuu, etten ikinä pääse siitä eroon. Mutta toivottavasti joskus kuitenkin... Minulla tulee vieroitusoireita päivittäin, varsinkin juuri ennen kuin otan lääkkeen. Hermostumista, vapinaa, ahdistuneisuutta, pahoinvointia... Oireet helpottavat pian lääkkeen ottamisen jälkeen. Hermostuminen siis voi johtua kokemukseni mukaan siitä, että Opamoxin määrä veressä pienenee. Jos olisin ollut viisas, olisin pitänyt joka viikko kaksi yötä, jolloin en ota lääkettä..Mutta tämä on vain minun kokemukseni lääkkeestä, eikä siis tarkoitus ole pelästyttää. Tottuminen Opamoxiin sekä mahdolliset vieroitusoireetkin ovat kovin yksilöllisiä.
Ihmeellistä, että minulla tämä nukkuminen menee välillä hyvin, ja välillä taas tosi huonosti, vaikka lääkeannos tuosta Opamoxista olisi sama..
Vielä tuosta estrogeenitason mittaamisesta. Estrogeenitason voi mitata, mutta usein mitataan aivolisääkkeen erittämät LH ja FSH-pitoisuudet. FSH-pitoisuus kertoo hormonitoiminnan tasosta. FSH mm. stimuloi estrogeenin eritystä. Tässä linkissä tietoa FSH:sta
HUSLAB - Follikkelia stimuloiva hormoni, seerumista.
Katariina! Nuo Yasmin pillerit ovat ns. matalahormonipillereitä, mutta ne sisältävät kahta eri naishormonia. Voi olla että niissä ei ole tarvittavaa määrää estrogeenia, mutta estrogeenimäärän tarvehan on kovin yksilöllinen. Hyvä, että saat hormonilaastarit pillereiden lisäksi tarvittaessa.
Kävin vielä lääkärin kanssa keskustelemassa ultralöydöksestä.. Minun hormonitoimintani todellakin voi palautua, eli kyse ei olekaan välttämättä ennenaikaisista vaihdevuosista, vaan hormonitoimintani on jostain syystä edelleen lamaantunut, vaikka en enää imetä. Luulen, että monella unettomalla äidillä on kyse tästä samasta ja se voidaan ultralla todentaa. Kun vaan tämä oma hormonitoiminta vielä tajuaisi käynnistyä.. Tosin itselläni on niin vahva unettomuuden pelko, etten tiedä miten siitä eroon pääsisin. Se pitää yllä osaltaan tätä unettomuutta.
Voimia kaikille teille palstalaisille!! Ja toivotaan, että ensi vuosi olisi meille kaikille parempi kuin tämä kulunut vuosi...