Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:6-8kk ikäisenä meidän neidillä oli kausi et itki minun perääni välillä. Mutta, siitä selvittiin kun vain lähdin kauppaan ja kun tulin takaisin niin täällä oli jo kaikki ok ja leikit yms. käynnissä. Pahaltahan se tuntuu lähteä jos toinen huutaa mut meillä se toimi. Olen lukenut asiasta jonkin verran muutamia artikkeleita. Eroahdistushan saattaa tulla vielä kouluikäisenäkin, n. 7-8 vuotiaana. Ja osalla se tosiaan tulee lievänä ja osalla pahempana, mut mun mielipide edelleen on et äiti ja isä on yhtä tärkeitä oli ahdistusikausi tai ei. Miten muuten jos ekaluokkalaisellenne tulee eroahdistuskausi?? Miten silloin toimitte kun koulussa kuitenkin olisi käytävä??
Isommalla lapsella se on eroahdistushäiriö http://www.poliklinikka.fi/?id=5497879&page=5575414, eli ei enään "normaalia"
No, tuossa lukee niinkin et normaali eroahdistuskausi huipentuu kahden vuoden iässä ja lievenee 6-7 ikävuoteen mennessä. Eli ehkä laitoin pari vuotta liikaa mut tuonne suuntaan tarkoitin eli eskarilainen tai eka luokkalainenkin voi vielä kärsiä ihan normaalista eroahdistuksesta.