uskaltaako päästää 3,5 vuotiaan isoveljen kanssa yksin pihalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
Eli uskaltaako teidän mielestä päästää 3,5 vuotiaan rauhallisen lapsen päästää 6 vuotiaan veljen kanssa omalle rivitalon aidatulle pihalle? ikkunasta suora näköyhteys.

no niin, en mää pelkää että se mihinkään karkais, mutta epäilyttää että tuleeko sille turvaton olo tms. :( Itse kyllä kovasti haluaa mennä veikan kanssa leikkimään, kun mää teen ruokaa... :/

[QUOTE="ööö";25806170]no niin, en mää pelkää että se mihinkään karkais, mutta epäilyttää että tuleeko sille turvaton olo tms. :( Itse kyllä kovasti haluaa mennä veikan kanssa leikkimään, kun mää teen ruokaa... :/[/QUOTE]

No en usko että se haluais pihalle jos sille tulis sielä ilman sua turvaton olo. Pääseehän se takas sisälle jos näin tapahtuu.

no sehän vähän riippuu lapsista, pihasta ja sinusta.

Me asuttiin vielä vuosi sitten rivitalossa, lapset olivat silloin alle 2v, 4v ja 6v. Aidattu rivarin piha, hyvä näköyhteys sinne ja muutenkin rivari tosi rauhallisella paikalla.

Kesällä oli monesti ovet auki ja lapset saivat käydä pihalla leikkimässä oman mielensä mukaan, mie välillä mukana välillä keittiössä tekemässä ruokaa tms. Keittiöstä ja olkkarista ikkunat sinne.
Mitäpä vakavampaa siellä olisi voinut sattua, ei mahdollisuutta päästä tielle, ei vettä, aita, nurmikkoa ja lasten leluja. Mulla kokoajan kuuloyhteys.

Nyt asutaan omakotitalossa ja tuo pihan reviiri vähän laajempi, lapset vuotta vanhempia mutta tarkemmin vahdin kyllä tuota kolmevuotiasta, sen verran paljon seikkailtavaa pienelle vielä. Toki uskallan vessassa käydä yms.

Minnekkään kerrostalon pihalle tai pois omasta pihasta en yksin noita kahta nuorempaa laskisi kyllä. Koululaisen kanssa pakko ollut opetella yksin liikkumista.

Yhteistyössä