Uskotteko että jokaiselle on se oikea?

En usko. Parisuhde on kompromisseja. Parisuhteeseen kasvaa. Pari voi kasvaa parina toisiaan täydentäen. Toki alkuun se vaatii sen huuman sun muun, mutta kun se muuttuu arkiseksi, siihen saa juhlaa, jos niin haluaa.

Kuuntele nyt ittees vähäsen. En mä ole mistään feikkaamisesta puhunut. Miksi halaus olisi väkinäinen?

Siinä toisessa ketjussa moni listasi mm. ystävällinen puhe ja halaukset parisuhteen hoitomenetelminä samalla kun keräsivät listoja asioita joita voisivat toivoa omilta miehiltä.

Miten sellainen tilattu halaus voi toimia edes korvikkeena, jos oikeasti kaipaa aitoja tunteita? Pullatkin maistuu paremmalta jos ovat uunissa sen takia että haluaa ilahduttaa ihmistä josta välittää.. eikä muistutuksena siitä että illalla olisi kiva saada vähän läheistyyttä.

Ihminen ei ole vääntynyt jos pitää aidoista tunteista.

Siinä toisessa ketjussa moni listasi mm. ystävällinen puhe ja halaukset parisuhteen hoitomenetelminä samalla kun keräsivät listoja asioita joita voisivat toivoa omilta miehiltä.

Miten sellainen tilattu halaus voi toimia edes korvikkeena, jos oikeasti kaipaa aitoja tunteita? Pullatkin maistuu paremmalta jos ovat uunissa sen takia että haluaa ilahduttaa ihmistä josta välittää.. eikä muistutuksena siitä että illalla olisi kiva saada vähän läheistyyttä.

Graa! nyt muuten ärsyttää. Se, että jonkun asian tekee tietoisessa tilassa, tahallaan, ei tarkoita, että se asia ei olisi aito ja teeskentelemätön. Ptäskö vai olla jossain katatonisessa tilassa, ettei sun mielestä teeskentele?

En tiedä uskonko. Ja koska en tiedä, en nyt ajatellut kuitenkaan heittää elämääni hukkaan tässä odotellessa vaan menin yhteen miehen kanssa, jonka kanssa on hyvä ja luonteva olo ihan omana itsenäni, jonkinlaista ymmärrystä ja sympatiaa toisiamme kohtaan ja senverran samantyyppiset perusluonteet, että arki pelaa hyvin. Yllätys yllätys, jopa seksikin toimii loistavasti vaikkei mulla sinänsä suuria intohimoja miestäni kohtaan ollutkaan tutustuessamme, ja en nyt suoranaisesti himosta tihkuen häntä ajattele nykyäänkään. Mut hellyys ja kiintymys ja niistä seuraava vilpitön halu tehdä toiselle hyvää tekevät nekin jo paljon.

On mulla ollut semmoisiakin miehiä, joita olen halunnut todella palavasti, mutta ei ne ole mitään oikeita olleet todellakaan sitäkään vähää kuin nykyinen. Ei suhdetta nyt pelkän seksuaalisen vedon varaan voi rakentaa jos muuten ihmisestä ei oikein löydy mitään vastakaikua ja yhteiselo on pelkkää ongelmaa ja draamaa.

Itseasiassa nykyisen kanssa nautin seksistä enemmän kuin kenenkään heidän kanssaan, koska minulla on luottavainen ja turvallinen olo hänen kanssaan ja uskallan jotenkin paremmin heittäytyä nauttimaan, lisäksi hän on todella huomaavainen...

Mä näin tän asian muotoiltuna erittäin hyvin kerran yhdessä blogissa :) Siinä luki, että tästedes he aikovat käyttää sanaa rakkaus verbinä. Rakkaus on tekoja. Se, että halaa toista tietoisena tekona ei yksinään riitä, mutta se läheisyys mitä halaus sisältää elvyttää niitä mahdollisesti laimentuneita tunteita ja synnyttää aitoa halua saada lisää.

Graa! nyt muuten ärsyttää. Se, että jonkun asian tekee tietoisessa tilassa, tahallaan, ei tarkoita, että se asia ei olisi aito ja teeskentelemätön. Ptäskö vai olla jossain katatonisessa tilassa, ettei sun mielestä teeskentele?

Tietoisuuden määrä ei ole ratkaiseva vaan taustalla olevat tunteet.. velvollisuuden tunne vastaan rakkaus. Monet noista jutuista ovat rakkaudenosoituksista jotka ovat suoria seurauksia ihastuksesta, halusta, välittämisestä, suojeluvaistosta, jne. Kun samat jutut tekee vain koska toinen toivoo niitä ne menettää merkityksensä.

Rakastunut voi käyttää paljon aikaa ja harkintaa keksiä mukavia tapoja ilahduttaa rakkaansa, mutta silloin kyse ei ole parisuhteen hoitamisesta vaan puhtaasta halusta tehdä toisen iloiseksi.

Vastaavasti tilattu halaus ei ole sama asia kuin himosta hullaantuneen kouraisu.

Tietoisuuden määrä ei ole ratkaiseva vaan taustalla olevat tunteet.. velvollisuuden tunne vastaan rakkaus. Monet noista jutuista ovat rakkaudenosoituksista jotka ovat suoria seurauksia ihastuksesta, halusta, välittämisestä, suojeluvaistosta, jne. Kun samat jutut tekee vain koska toinen toivoo niitä ne menettää merkityksensä.

Rakastunut voi käyttää paljon aikaa ja harkintaa keksiä mukavia tapoja ilahduttaa rakkaansa, mutta silloin kyse ei ole parisuhteen hoitamisesta vaan puhtaasta halusta tehdä toisen iloiseksi.

Vastaavasti tilattu halaus ei ole sama asia kuin himosta hullaantuneen kouraisu.

Jaa. No oot varmaan kuullut monestakin tilanteesta, kun ihmiset ei ole enää hullun rakastuneita? Sunhan mielestä ei saisi erota kumminkaan, niin mitäs ehdotat tehtäväksi?

Miksi täällä on jokapäivä sitä, että naiset valittaa, ettei mies huomioi? Peli menetetty vai?

Scarlet... Luepas uudestaan, ajatuksella.. Sana sanalta kirjoittamasi viestit tässä ketjussa:

"Mä en usko. Mut ainakin on tarkootettu elämään ilman kumppania, niin se vain on.

Mulla on nyt niin mennyt usko miehiin ja parisuhteeseen, että ei jaksa enää kiinnostaa. Kuka jaksaa paskaa kerta toisensa jälkeen.

Mä vain tykästyin tuttuun ihmiseen, mutta se oli virhe.

No kuule mä en todellakaan ole päässyt elämässä liian helpolla, että kyllä sitä joskus toivoos saavansa edes jotakin ilman taistelua.

Niin, että laitetaan vain niitten syyksi joita ei huolita. Kiitos.

Mua ärsyttää kun jotkut luulee, että mä ettimällä ettin miestä. Niin ei todellakaan ole ollut ja vituralleen meni silti.

Jos ei ole intohimoa, niin ei kyllä ole oikeen mielenkiintoakaan jatkaa koko juttua.

Pitääkö asia vääntää ratakiskosta vai riittääkö rautalanka?

Sä et myöskään tiedä minkälaanen mä olen irl joten voitko jättää pois nuo sun analyysit koska ne meni aivan mettään.

Miksi mun olis pitänyt tuohon yhteen viestiin vastata positiivisesti kun toinen jauhaa suoraan sanoen paskaa musta? Mä osaan olla kyllä positiivinen, mutta sitä ei tällä palstalla sallita vaan mut yritetään heti teilata.

Siis kuka jaksaa olla positiivinen kun aina sataa paskaa niskaan vaikka aihe olisi mikä? Aivan oikiasti, ei kukaan.

Ja missä mä väitin olevani kranttu?"

Pikadiagnoosi: asennevamma, negatiivisuus, katkeruus.. Turha väittää, että olet tällainen vain netissä, oikeasti netti antaa mahdollisuuden puhua nimettömänä asioista, jotka kiehuu sun sisällä. Ne kiehuuu siinä myös irl, tosin jotkut yrittävät sen peitellä huonolla menestyksellä --> kireä hymy huulilla ei pelasta tilannetta, jos koko olemus kertoo, että kohta räjähtää. Hyviä ihmisiä on maailma pullollaan, sen kun meet ja otat, jos olet ITSE sen arvoinen. Hyvä kun ei huonoa huoli. Ratkaisu ongelmaasi löytyy lähempänä kuin luuletkaan, nimittäin sun sisällä. Jos alat muuttaa sisälläsi vallitsevaa olotilaa positiivisempaan suuntaan, niin koko sinua ympäröivä maailma alkaa muuttua positiiviseksi. Onnea matkasi varrella, muista, vastaus kaikkiin ongelmiin löytyy sisältä.. <3..

Jaa. No oot varmaan kuullut monestakin tilanteesta, kun ihmiset ei ole enää hullun rakastuneita? Sunhan mielestä ei saisi erota kumminkaan, niin mitäs ehdotat tehtäväksi?

Miksi täällä on jokapäivä sitä, että naiset valittaa, ettei mies huomioi? Peli menetetty vai?

Suhteella ehkä parempi ennuste jos kumpikin puolisio hyväksyy tilanteen ja jatkaa suhdetta ilman suuria tunteita ja ylimääräisiä paineita? Varmasti kuluttavaa jos toinen tilaa rakkaudenosoituksia ja läheisyyttä, ja toinen joutuu suorittaa niitä. Vuodesta toiseen.

Jos kumpikin tykkää leikkiä rakastunutta ilman varsinaisia tunteita niin tilanne on sairas mutta ehkä jopa toimiva? En tiedä.

Suhteella ehkä parempi ennuste jos kumpikin puolisio hyväksyy tilanteen ja jatkaa suhdetta ilman suuria tunteita ja ylimääräisiä paineita? Varmasti kuluttavaa jos toinen tilaa rakkaudenosoituksia ja läheisyyttä, ja toinen joutuu suorittaa niitä. Vuodesta toiseen.

Jos kumpikin tykkää leikkiä rakastunutta ilman varsinaisia tunteita niin tilanne on sairas mutta ehkä jopa toimiva? En tiedä.

Eli siis susta pitäs vaan jatkaa kämppiksinä sitten? No ei kiitos, mä ainakin tykkään, et toinen edes yrittää jotain. Musta noi sun jutut kuulostaa oikeasti vaan tekosyyltä antaa suhteen väljähtyä ja valua tyhjiin. Et kai sä nyt oikeesti noin ajattele?

Eli siis susta pitäs vaan jatkaa kämppiksinä sitten? No ei kiitos, mä ainakin tykkään, et toinen edes yrittää jotain. Musta noi sun jutut kuulostaa oikeasti vaan tekosyyltä antaa suhteen väljähtyä ja valua tyhjiin. Et kai sä nyt oikeesti noin ajattele?

Joo? Ei ole omakohtaista kokemusta mutta jos kävisi niin että mun tunteet katoaisi (miten sellainen ylipäätään tapahtuu?) niin vaikeata kuvitella että yrittäisin tuollaista tekohengitystä.

Nuo rakkauhteen littyvät vunteet lähtee niin syvältä että niitä ei voi taikoa tyhjästä.. eihän niistä myöskään pääse eroon silloin kun niistä on haitta.

Joo? Ei ole omakohtaista kokemusta mutta jos kävisi niin että mun tunteet katoaisi (miten sellainen ylipäätään tapahtuu?) niin vaikeata kuvitella että yrittäisin tuollaista tekohengitystä.

Nuo rakkauhteen littyvät vunteet lähtee niin syvältä että niitä ei voi taikoa tyhjästä.. eihän niistä myöskään pääse eroon silloin kun niistä on haitta.

Mua nyt jotenkin loukkaa, että se on jotain tekohengitystä ja tekorakkautta, jos jotain yrittää toisen eteen.

En tiedä onko olemassa yhtä oikeaa, mutta itse kohtasin itselleni juuri oikean muutama vuosi sitten. Ja hän ei ole mieheni.

Hän käveli elämääni etsimättä ja aina kun hän tuli lähelleni jotain niin ihmeellistä tapahtui etten ole koskaan kokenut. En ole tiennyt sellaista tunnetta olevankaan. Aina olen luullut sen olevan elokuvien satua.

Itselleni hän tosiaan on ainut oikea mies, mutta elämässäni on lasteni isä, aviomies ja monta muuta asiaa miksi en ole hänen.

Yhteistyössä