Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun edellinen vastaus kai hävisi jonnekin bittiavaruuteen, kiitos toimivan palstan. Olin vain pohtimassa, että miksi suvaitsevaisuus ei koske uskontoja? Suomessa on pieniä uskonnollisia ryhmiä, vähemmistöjä siis joista ei tarvitse välittää, suvaitsevaisuuden nimissä.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku ei-uskovainen välittää niin kovin paljon jostain uskovasta, joka ei äiti44:n sanoin ole täydellinen. Kukaan ei ole, mutta uskovalta sitä voi vaatia, koska...? Joku joka ei usko Raamattuun voi hakata sillä uskovaa päähän ihan rauhassa koska pitää toista tyhmempänä. Ei kovin fiksua sekään.
Suomen laki on kaikkien uskontojen yläpuolella ja lain mukaan ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta syrjiä. Jos uskovainen ei henkilökohtaisessa elämässään syrji, mutta ei myöskään hyväksy tiettyjä ihmisryhmiä ja käyttäytymistapoja, niin mikä paha tässä sitten on?
"Tämän maailman mielipiteistä" ei ihmisten tasavertaisuuden periaatteessa ole kyse, vaan ihmisoikeuksista.
Suomen kansakunta ja demokratiahan perustuvat ihmmisoikeuksien tunnustamiseen. Suomen perustuslaki kieltää kaiken syrjinnän mm. seksuaalisen suuntautumisen takia. Kuten jokainen joka yhtään biologiasta ja lääketieteestä mitään tietää, että koska heterous tai homous määräytyy sikiön 3 ensimmäisen kuukauden aikana äidin kohdussa, riippuen äidin hormonierityksen koostumuksesta, ei ihmisyksiilö voi itse päättää kumpi hänestä tulee.
Raamatussa Jumala toteaa luomiskertomuksessa että ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Aviopuoliso koetaan heteron kohdalla Jumalan lahjaksi, miksi sama ei koskisi myös homoseksuaalia.
Suomessa syrjintä on lainvastainen teko.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21952989:JA TOTTA TOSIAAN: NÄINHÄN SE TOSIAANKIN ON ETTÄ EI-USKOVAT NE NYKYÄÄN TAKOVAT USKOVIA KRISTITTYJÄ RAAMATULLA PÄÄHÄN!
No miksi terve ihminen tekisi sairaita tekoja? Pedofiliaan liittyy usein varsin traumaattinen lapsuus.
Henkilökohtaisesti uskon, että Raamatussakin kerrottu enkeli Luciferin kapina Jahvea vastaan onnistui ja itse pääpiru on siitä päivästä lähtien istunut taivaan valtaistuimella. Se selittäisi, miksi ihmiskunnalla on mennyt niin päin helvettiä sotineen ja atomipommeineen. Kristinuskon tehottomuuskin selittyisi sillä. Jos pelastumisen edellytyksenä tosiaan on elävä usko, niin tuhannesta kuolleesta ehkä yksi pääsee taivaaseen ja kaikki muut tuomitaan helvettiin. Sopisi hyvin pirun agendaan.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21953171:Paitsi ettei pirun agendaan sovi että yksikään ihminen pelastuu.
Kuuluuko uskoon sitten määritelmällisesti suvaitsemattomuus? Mikäli ei hyväksy syrjintää, niin eikö voi olla kristitty?
Sen siitä saa, kun ilmoittaa Raamatun ylimmäksi ohjenuorakseen. Jos kerkeästi toisia tuomitsevalle kristitylle muistuttaa, että Jeesus Vuorisaarnassaan sanoi "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi", niin kyllä hän siitä jotenkin osaa kiemurrella irti edes itse kaksinaamaisuuttaan ja tekopyhyyttään huomaamatta. Sitä touhua katsellessaan ei voi kuin todeta Ps. 129:2 sanoin, että hyvä, etteivät kristityt ole onnistuneet voittamaan puolelleen.
Kylläpä sai tuo aloittamani ketju (kaikki epänormaali...) "sopan" aikaiseksi ja poikimaan uusia ketjuja. En edelleenkään ole uskovainen. Huvittuneena olen lueskellut näitä ketjuja ja nyt on osalta palstailijoista unohtunut sellainen tosiasia, että kirkon kanssa tulee oltua tekemisissä enemmän tai vähemmän tai ei ehkä ollenkaan (ateisti). Miten seurakunnan päiväkerho (siellä rukoukset), koululaiskirkot, konfirmaatio, häät, hautajaiset?
Mun mielestä jokainen saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta, ihan miten vaan. Toiset vaan ihmettelee sitten toisia ja heidän outoja tapojaan/käytäntöjä ja toistepäin.
Täällä kyllä huomaa, että kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin olemassa. Mun mielipide täällä palstailevista on, että oikeasti kasvokkain puhuttaessa monikaan ei laukois asioita, mitä täällä kirjoittelee. Ja jotkut on selkeästi semmoisia, jotka ei kykene rakentavasti asioista keskustelemaan. Mutta miksi riidellä asioista, missä kukaan ei oikeasti voi olla oikeassa (uskonto)? Vain siksikö, että saisi sanottua itse sen viimeisen sanan. Se on typeryyttä.
Kokeneena poliitikkona piru ymmärtää, että ihan kaikkea ei voi saavuttaa.
Siksi toisekseen vanha vihtahousu on voinut ohjata Raamatun kirjoittamista niin, että jotain hyvin olennaista on jäänyt siitä pois. Ehkä alkuperäinen teksti onkin ollut tämä: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo ja lopun ikäänsä käyttää vihreänahkaisia sandaaleja, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Piru on silkkaa piruuttaan editoinut siitä pelastumiselle olennaisen tärkeän kohdan pois. Tavallisia kenkiä käyttävällä tai paljasjaloin kulkevalla uskovalla ei ole aavistustakaan siitä, ettei hän olekaan taivastiellä.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21953068:Minullakin on lesbotuttuja ja hinttituttujakin löytyy mutta mitäs hemmettiä ne kirkkohäillä tekisivät? Ei niistä kukaan Jumalaan usko.
No kaikki ihmisethän ovat syntisiä, eikä kukaan ole toistaan parempi. Oikeasti (siis vilpittömästi sydämessään Jeesukseen uskova) uskova ihminen on kuitenkin valinnut hyvän eli Jumalan puolen. Jokainen ihminen tekee sen valinnan eläessään. Eli jos ei ole uskossa niin kuuluu sen pahan puolelle.
Uskova ei minusta kuitenkaan voi odottaa että maailman ihmiset hyväksyisi tai suvaitsisi häntä koska Jeesustakin vainottiin ja Hän sanoi että uskovat joutuvat vainotuksi.
Sen siitä saa, kun ilmoittaa Raamatun ylimmäksi ohjenuorakseen. Jos kerkeästi toisia tuomitsevalle kristitylle muistuttaa, että Jeesus Vuorisaarnassaan sanoi "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi", niin kyllä hän siitä jotenkin osaa kiemurrella irti edes itse kaksinaamaisuuttaan ja tekopyhyyttään huomaamatta. Sitä touhua katsellessaan ei voi kuin todeta Ps. 129:2 sanoin, että hyvä, etteivät kristityt ole onnistuneet voittamaan puolelleen.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;21952620:tai ylipäätänsä sikiön oikeuksista... jotenkin tekopyhää pohtia saivatko VT-ajan vammaiset tulla kirkkoon. Pohtisit miten tänään me suhtaudumme vammaisiin, jo syntyneisiin tai syntymättömiin! Syntymättä jääviin!
Outo kommentti. Vaadit meitä keskustelemaan eri aiheesta kuin mistä me Viuuh:n kanssa juttelimme. Meidän keskustelumme koskee sitä mitä Jumala on käskenyt kirjoittaa Raamattuun ja mitekristityn tulisi suhtautua kirjoitettun Raamatun sanaan.
Kun sinä haluat keskustella ihan eri aiheesta eli sikiön oikeuksista ja vammaisten oloista, kukaan ei sinua estä. Ihan vapaasti vaan.
Mutta älä ala ohjailla mistä aiheista jotkut toiset täällä voivat keskustella.
Ei millään pahalla!