S
siis
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin tätä mä just tarkotin. Kyllä sitä voi silti olla yhden vauvankin kanssa rankkaa eikä kukaan kaksosten äiti voi sanoa toiselle äidille, että ei sulla kuule millään voi olla niin rankkaa kun mulla. Mitäs jos on pari pientä lasta ja vauva ja kaikki huutaa ja kaikki valvottaa. Sekö on kuitenkin ratkaisevalla tavalla raskaammaksi asian tekevää, että sattuu olemaan kaksoset. Että lasten sama ikä on oikeus kokea asiat raskaampana kuin se, että on useampi pieni lapsi, mutta kun ne kerran on kuitenkin hiukan eri ikäisiä niin paskaaks valitat vai?
Muista nyt kuitenkin vielä se että monikkoperheessä on melkein aina myös niitä vanhepia sisaruksia. Ja saattaapi olla vielä pienellä ikäerolla. Mutta kyllä minä sen ymmärrän että asiaa ei voi tajuta kun niitä monikkoja ei itsellä ole.
Etkö oikeesti tahdo tajuta asian pointtia? Minä en alunperinkään väittänyt, että meillä olisi ollut rankkaa. Jos huomaat niin avauksessani nimenomaan erikseen mainitsen, että itse en voi sanoa, että olisi ollut rankkaa. Mutta en ole sellainen puusilmä ettenkö tajuaisi, että jollain toisella voi olla ollut vähän hiton rankkaa.
Meillä kun nyt keskimmäinen lapsi oli vauva niin mieheni sairastui vakavasti ja minä olin täällä suuren suruni ja huoleni kanssa kahden pienen lapsen kanssa yksinäni ja koitin pärjätä miten parhaiten taisin. Ei silti kävisi mielen vieressäkään alkaa sanomaan kenellekään, joka sanoo, että hänellä on rankkaa että "et sä kuule tiedä rankasta mitään, mulla on kuule kato ollut paljon rankempaa kun sulla".
sä tykkäät että sulla olisi ollut merkityksellisesti helpompaa jos sun kaksi pientä olisi kaksoset?
Siis voihan elämässä sattua vaikka mitä, niin kaksosten kuin yksöstenkin perheissä. Ei ne lapset ole itsessään se ainoa raskaaksi tekevä juttu. Mutta yleisesti kai voidaan sanoa että kaksoset on raskaammat hoidettavat kuin yksi lapsi tai eri-ikäiset sisarukset. Yksittäistapauksisa sitten löytyy missä homma menee toisin.