H
haista paska
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tere:Miten suhtaudut sitten syöpälapsen äitiin joka sanoo että mitäs siinä valitat; sinun lapsesi on/ovat ainakin terve?
Aina löytyy joku jolla on niin sanotusti rankempaa mutta silti toisen tunteita ei saa mitätöidä.
Mua taas siepoo se että joku tulee sanomaan minulle että et saa tuntea noin.
Alkuperäinen kirjoittaja haista paska:Joo kiitos samoin, pisti sieppaamaan minuakin.
Itseäni mitenkään jalustalle nostamatta väitän että tuplien kanssa on triplasti vaikeampaa. Ja minulla on ollu helpot kaksoset. Ja yhden lapsen äidit todella elävät eri maailmassa. Noiden kaksosten jälkeen meille syntyi kolmaskin ja voi helvetti miten helppoa sen hoitaminen oli. Siinä se meni sivussa. Nyt 3,5v. kaksoset työllistävät edelleen enemmän kuin tämä yksi. Siitäkin huolimatta että tämä kolmas oli ekat kuukautensa itkuinen, kaikki kolme sairastavat jatkuvasti kolmannen 6 ekaa kuukautta ja tämä kolmas 1v. 4kk ikäisenä on edelleen huono nukahtamaan ja herää useita kertoja yössä.
Ole onnellinen, että olet saanut lapset yksi kerrallaan. Niin se on jumala tarkoittanut enkä tänä päivänä ymmärrä miksi minä sain lapsia kaksi kerrallaan. Kai jotain pahaa olin tehnyt. Ja tuohon jalustalle nostamisen kanssa sanoisin että ne oli kyllä kaikki ulkopuoliset jotka nosti jalustalle. Eipä saatu kertaakaan käydä rauhassa ekana vuonna ruokakaupassakaan, kun kaksoset oli niin helvetin ihmeellinen asia >:/.
Mua todella pistää sieppaamaan tuollaisen asiasta tietämättömän oletukset, olisit hiljaa, jos sinulla ei ole kaksosia tai sellaisia ei lähipiiristäsi löydy. Kaksosten äitiä voi täysin ymmärtää vain toinen kaksosten äiti, tykkäät sinä siitä tai et!
Itse yritän itseäni päivittäin tsempata, että jollain tulee kolme tai enemmänkin kerralla. Minulla sentään on vain kaksoset. Mutta ap sä voit miettiä miltä se tuplamammojen vauva-aika tuntuu kun parhaimmillaan vauvat vaatii tunnin välein maitoa, kuten minun vauvani. Imetin yhtä puoli tuntia ja sitten toista saman verran ja taas uudelleen, helppoa kuin heinänteko!
Joo no tän kirjoitin melkoisessa tunnekuohussa, koska tosi paljon ärsytti. Minusta ei ole nyt reilua vetää tähän jotain syöpälapsia tai muuten sairaita. Mut koittakaa ymmärtää et siinä vaiheessa kun esim. kerhossa yritän kalastella omia lapsiani lähtemään kotiin ja toinen juoksee itään ja toinen länteen ja vaatteet lentelee, niin ei kauheesti heru sympatiaa yhtä lastaan rauhallisesti pukevalle valittavalle äidille. Siksi ymmärrän miksi tuon lehtijutun tuplaäiti kokee asiat noin.
Tästä voidaan päästä myös kätevästi kommentteihin joita olen kuullut kaksosuudesta etenkin vauvavuotena eli
- "voivoi kyllä teillä täytyy olla rankkaa", "otan osaa", "kävi sitten tuplavahinko hehheh?"
- imettämiseni oli koko kylän asia "miten sujuu, riittääkö maito, voivoi ei varmaan" "miten voit huijata vauvoja ja antaa pullosta?"
- "te kävitte sitten hedelmällisyyshoidoissa?"
- "nuo syntyivät varmaan keskosina? ai ei? no et ainakaan alakautta synnyttänyt?"
- "siis hoidatko sä yksin noita vauvoja päivät???"
Eipä kukaan kysellyt tuollaisia kolmannen synnyttyä...