Vaikea paikka (raha-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höperö

Vieras
Nyt on myynnissä sellainen puutarhamökki jonka olen aina halunnut. Paha puoli on että olen tällä hetkellä työtön ja tuloton. Mies ei halua lisää lainaa (20 000)e. Meillä on kiinni sijoitusasunnossa 100 000e josta siis 50% on mun. En saa itse lainaa pankista kun tuloja ei ole. Mitä ihmettä teen!? Olen odottanut tuollaista ja tuolta alueelta mökkiä IKUISUUDEN. Mies ei jousta.

Minä haluisin vaikka myydä koko sijoitusasunnon jotta saisin tuon henkireiän!
Mitä tekisitte?

ymmärtää se ja tietää miten tärkeä se olisi mulle ja meillä olisi mahdollisuus ottaa tuo 20t lainaa, mutta haluaa olla "järkevä". Ja voin kertoa että tuolta alueelta ei toista mökkiä tule varmaan vuosiin.. : (

En haluisi pakottaa miestä ostamaan mua sijoitusasunnosta poiskaan..

ap

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ymmärtää se ja tietää miten tärkeä se olisi mulle ja meillä olisi mahdollisuus ottaa tuo 20t lainaa, mutta haluaa olla "järkevä". Ja voin kertoa että tuolta alueelta ei toista mökkiä tule varmaan vuosiin.. : (

En haluisi pakottaa miestä ostamaan mua sijoitusasunnosta poiskaan..

ap

:| kyllähän se raha sinällään tallessa olis kun maata (vuokralla?) ostaa kumminkin

itse laittaisin sen samantien myyntiin!! s. asunto on koska meillä jäi asuntokaupoista tuon verran voittoa ja raha oli hyvä pistää johonkin poikimaan. Itse voisin heti myydä tuon ja pistää sen 20t mökkiin ja ostaa sitten 80t sijoitusyksiön. Mies ei lämpene. Inhottavaa miksi mun pitää olla juuri nyt tuloton!!! Ottaisin vaikka henkilökohtaisen lainan! Perhana, itkettää! : (

mutta tässä on nyt vastakkain mun ja miehen haluamiset. Miksi mun pitää aina joustaa? Minä olen 6v hoitanut meidän lapsia ja kotia ja nyt kun minun haave voisi toteutua käy niin, että mulla ei ole vakituloja niin siihen vedotaan! -ap

Tyhmää. Miehet on joskus niin ahneita ja "järkeviä". Jos toinen on odottant monta vuotta että saisi ja toinen ei halua sitten halua käyttää tilaisuutta. Jos puolet on sun niin kyllä nyt aikuisen pitäisi tajuta että on suostuttava.

mutta tässä on nyt vastakkain mun ja miehen haluamiset. Miksi mun pitää aina joustaa? Minä olen 6v hoitanut meidän lapsia ja kotia ja nyt kun minun haave voisi toteutua käy niin, että mulla ei ole vakituloja niin siihen vedotaan! -ap

Onko asia näin, kun tarkasti ajattelet? En teitä tunne, mutta sen tiedänettä ihmisestä usein melko perusteettomasti tuntuu sillä hetkellä, kun ei sitä omaa tahtoaan saa läpi, että AINA kaikki menee just niin kuin se toinen haluaa, vaikka juuri olisi jossain toisessa asiassa saanutkin sen oman tahtonsa perille =)

Se on kuule yleensä se nainen joka näissä joustaa. Toinen karu asia.

kyllä se on niin, että meillä minä joustan aina! Miehen työ ja ura on rytmittänyt meidän elämää 7vuotta. Mun oma elämä on kaventunut kotivuosien aikana hurjasti ja olen jopa masentunut. Nyt olisin voinut saada sen mitä olen vuosia haaveillut ja mies ei suostu edes puhumaan. Olen surullinen ja loukkaantunut. -ap

kyllä se on niin, että meillä minä joustan aina! Miehen työ ja ura on rytmittänyt meidän elämää 7vuotta. Mun oma elämä on kaventunut kotivuosien aikana hurjasti ja olen jopa masentunut. Nyt olisin voinut saada sen mitä olen vuosia haaveillut ja mies ei suostu edes puhumaan. Olen surullinen ja loukkaantunut. -ap

Minä uskon aivan varmasti, että sinusta tuntuu siltä. Mutta yhtä hyvin miehestäsi voi tuntua, että hän on joustanut, tehnyt paljon töitä ja kenties joutunut olemaan pois kotoa, jotta perhe saa elannon ja sinä olet voinut olla kotona. Hänestä tuntuu omalta kantiltaan siltä mistä tuntuu, eikä minusta kummankaan mielipidettä ja tunteita voi pitää vähäpätöisempinä. En ollenkaan sano, etteikö sinulla olisi aihetta omaltapuoleltasi olla pahoillasi ja surullinen ja toivon, että saatte asiat sovittua tämän mökkiasian suhteen, niin että kumpikaan ei tunne, että nyt on seinä edessä vaan voidaan järkevästi pohtia, mitä kannattaa tehdä.

Keskustelepa vielä kerran miehen kanssa. Mökkiostos ei yleensä ole suuri riski eikä 20t ihan kauhean iso rahakaan. Ja kun teillä vielä on sijoitusasunnon verran pahanpäivän varalle. Korot tietysti tulee päälle, mutta joka harrastus maksaa. Todennäköisesti mökinkin arvo hiukan nousee vuosien varrella. Sopikaa vaikka säästävänne jostain muusta.

itsekin näen asian. Tuo mökki vasta sijoitus olisikin.. mies kiukuttelee nyt turhasta! Meillä on varaa ottaa se 20t velkaa tai myydä tuo sijoitusasunto ja ostaa halvempi sijoitusasunto. Ja fanta ymmärrän pointtisi. Olemme perheenä tehneet ratkaisut (mies uraa, minä kotona) mulle ratkaisu ei ollut kovin helppo, olin juuri akateemisen koulutuksen opiskellut.. Jotenkin tuntuu, että mies kyykyttää ja rankaisee koska olen nyt työtön. Tilanne kohentuu syksyllä, mutta silloin mökki on jo myyty, se on varmaa.

itsekin näen asian. Tuo mökki vasta sijoitus olisikin.. mies kiukuttelee nyt turhasta! Meillä on varaa ottaa se 20t velkaa tai myydä tuo sijoitusasunto ja ostaa halvempi sijoitusasunto. Ja fanta ymmärrän pointtisi. Olemme perheenä tehneet ratkaisut (mies uraa, minä kotona) mulle ratkaisu ei ollut kovin helppo, olin juuri akateemisen koulutuksen opiskellut.. Jotenkin tuntuu, että mies kyykyttää ja rankaisee koska olen nyt työtön. Tilanne kohentuu syksyllä, mutta silloin mökki on jo myyty, se on varmaa.

Miten noin yleensä, kaikkihan eivät ole mökki-ihmisiä, onko miehesi sen luonteinen yleensä, että viihtyy mökkiympäristössä? Häntä voi arveluttaa, että mitä töitä sieltä lankeaa hänelle, onko se hänelle tuttua ja mieluista hommaa? Sinusta voi tuntua, että sinä ilomielin tekisit niitä hommia ja nauttisit siitä, mutta entä jos miehesi ei tahtoisikaan osallistua, tuntuisiko sinusta sitten se pahalta, että no niin, tämmäinen hankittiin ja nyt se ei osallistu mihinkään eikä tule kuin naama nurinpäin... =)

on mökki-ihminen ja nauttisi myös. Ollaan tänä vuonna vuokrattu jo 4x mökki. Tuossa pienessä puutarhamökissä ei kylläkään paljon olisi hommia ja tonttikin on pieni, mutta se sijaitsee veden äärellä ja 3km päästä meidän kotia. Se olisi lapsillekin ihana keidas. Mutta tuo nyt haluaa muistuttaa, että MULLA ei ole nyt siihen varaa. : (

on mökki-ihminen ja nauttisi myös. Ollaan tänä vuonna vuokrattu jo 4x mökki. Tuossa pienessä puutarhamökissä ei kylläkään paljon olisi hommia ja tonttikin on pieni, mutta se sijaitsee veden äärellä ja 3km päästä meidän kotia. Se olisi lapsillekin ihana keidas. Mutta tuo nyt haluaa muistuttaa, että MULLA ei ole nyt siihen varaa. : (

mökissä on hirveä työ ja minusta ei ole mitään järkeä ostaa mökkiä tyyliin omakotitalonsa vierestä. Ehkä miehesikin ajattelee niin. Eihän siinä pääse koskaan pois arjesta jos lomapaikka on 3km päässä! Sijoitusasunto tuottaa, kesäasunto ei tuota, vaan siitä on vaan menoja ja paljon. Toki vuosien saatossa tontin hinta ja arvo nousee, mutta sijoitusasunto on huomattavasti kannattavampi pitkällä tähtäimellä.

asumme.. Meidän EI tarvitse edes myydä sijoitusasuntoamme, saamme helposti YHDESSÄ 20 000t lainaa pankista, mies ei vaan suostu sitä nostamaan. Minä en saa henkilökohtaista, koska olen ilman vakituista työsuhdetta. -ap

asumme.. Meidän EI tarvitse edes myydä sijoitusasuntoamme, saamme helposti YHDESSÄ 20 000t lainaa pankista, mies ei vaan suostu sitä nostamaan. Minä en saa henkilökohtaista, koska olen ilman vakituista työsuhdetta. -ap

siinä tapauksessa perun puheeni jos kerran asutte kerrostalossa. voisi olla tosiaan mukava hengähdyspaikka. Nyt ei muuta kuin mies pöydän ääreen ja keskustelemaan lainasta, sano että jos palaat töihin voit huolehtia sitten sen lainan joka nyt otetaan. Minä perustelisin sen niin.

Yhteistyössä