vaikea valinta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viime abortin jälkeen tämä mummiehdokas sanoi että minun ja hänen pojan seurustelu loppuu heti jos tulen uudestaan raskaaksi ennenkuin poika saa lukion käytyä.

No etkai sina sen pojan aidin kanssa seurustele! Ja kysy hanelta toivooko etta olisi abortoinut poikansa aikoinaan. Kylla opiskelu onnistuu vauvankin kanssa, hitaampaa se voi olla mutta vuosi pari on loppupeleissa hyvin lyhyt aika.

Voi hyvänen aika.
Äitiyteen kasvaa, sinä kasvat! Sinun ei tarvitse tehdä aborttia varsinkaan jonkun muun ihmisen vuoksi!!
Suomessa kun ollaan, jokainen vähävarainen lapsiperhe saa tuet ja avun, varsinkin te, kun olette nuoria!
Kysymys on siinä oletko valmis siihen? Kadutko toista aborttia jälkeenpäin? Minä luulen että kyllä.

Itse olin 18 kun aloin odottamaan ensimmäistä. Me selvittiin, alettiin rakentamaan yhteistä elämää vasta raskaaksitulon jälkeen. Kaikki oli uutta ja pelottavaa, mutta kakki kääntyi parhain päin. Rahaa ei ole koskaan ollut liiaksi mutta aina on pärjätty, ja se rahan määrä ei ole se tekijä joka sanoo
saako lapsi hyvän elämän vai ei!

HARKITSE kunnolla ennenkuin teet päätöksen!

Masennuin viime abortin jälkeen aika pahasti mutta silti en uskalla pitää vauvaa. Olen hoitanut muiden lapsia aina välillä ja tiedän tavallaan millaista se on. Pelottaa sitoutua pieneen elämään. :/

Eihän ne tuet suuria ole mutta kyllä niillä elää ja tänä päivänä kirpparit on täynnä vauvanvaatteita ja tarvikkeita + lisäksi äitiysavustuksena saadulla vaatepaketilla pääset hyvin alkuun ja siinä on ensi hätään vauvalle myös sänky. Opiskelijalle ei lapsen päivähoito maksa mitään. Kukaan esikoistaan odottava ei koe olevansa valmis äidiksi, siihen kasvetaan raskauden myötä. Opiskelu tänä päivänä on niin paljon helpompaa kuin joskus muinoin, pystyy siirtämään ja etenemään omaa tahtia, tekemään etänä jne jne mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Tämän kerroin siksi etten antaisi tuon olla syynä aborttiin. Mieti rauhassa. Anopin ja muiden kommentit voit heivata sinne missä aurinko ei paista. Samaa sontaa kuulin itsekin ja kas kummaa kun se lapsi onkin maailman tärkeintä anopille tällä hetkellä :) Ei ne asiat elämässä aina mene niin kuin suunnittelee. Mieti myös sitä että sinulle kahdesti tehty abortti voi aiheuttaa pysyvästi sen ettet koskaan saa lapsia...Sinun olisi hyvä mennä vaikka äitiysneuvolaan keskustelemaan. Ja syvästi ihmettelen sen ihmisen tarkoitusperiä joka sinulle sanoi ettet rahallisesti pärjäisi :O ilmeisesti taka-ajatuksena oli vain se että teet sen abortin!

Entäs poikaystävä.? Hän ei halua lasta. Pelottaa niin paljon juuri muiden suhtautuminen kun minua on kiusattu koulussa... Olin huora yms kun en suostunut 7.luokalla seksiin silloisen tosi poikaystäväni kanssa. Jätti aika pahat arvet sekin. Itse olen ilman isää kasvanut ja en halua samaa kohtaloa omalle lapselle. Lapsuuden isähahmo kuoli muutama vuosi siten :( Onhan minulla isäpuoli mutta ei se ole sama...

Olin itsekkin aikan nuori kun aloin odottaa ensimmäistäni. Jäin yksin raskauden kanssa ja varasin aikaa jo aborttiin. Jostain syystä tulin toisiin aatoksiin ja peruin ajan. Nyt tyttäreni on kohta 11v ja olen pärjännyt todella hyvin. Ja tähän voisin vielä sanoa etten ole katunut koskaan! Itselläni ei ollut mitään ammattia vaan olin vain peruskoulun käynyt. Nyt olen ollut 10v naimisissa ja olen 5 lapsen kotiäiti. Usko vain että pärjäisit hyvin vauvan kanssa kun muutkin tilanteessasi olleet ovat pärjänneet. Itse ainakin olisin itsekäs myös vauvan vuoksi ja antaisin poikakaverisi äidin puheiden mennä toisesta korvasta ulos. Tuntuu tosi surulliselta puolestasi, ja siihen vamasti vaikuttaa sekin kun nuorimmaiseni on vasta 6kk vanha.

Entäs poikaystävä.? Hän ei halua lasta. Pelottaa niin paljon juuri muiden suhtautuminen kun minua on kiusattu koulussa... Olin huora yms kun en suostunut 7.luokalla seksiin silloisen tosi poikaystäväni kanssa. Jätti aika pahat arvet sekin. Itse olen ilman isää kasvanut ja en halua samaa kohtaloa omalle lapselle. Lapsuuden isähahmo kuoli muutama vuosi siten :( Onhan minulla isäpuoli mutta ei se ole sama...

Jännä että meillä on aika paljon yhteistä. Olen itsekkin ero perheestä ja myös ex mieheni ei halunnut tätä lasta silloin. Hän kehoitti tekemään abortin mutten kuunnellut häntä. Niinkuin kirjoitin jo äskettäin, olen ollut naimisissa 10v, mutta mies on siis tyttäreni isäpuoli ja ollut hänelle jo pienestä isä hahmona. Itsekkin olin koulukiusattu ja samalla tavalla haukuttiin huoraksi jne.. muttei syy ollut mikään seksiin suostumus juttu vaan huorittelu, haukkuminen ja muunlainen kiusaaminen. Minulla ei jostain syystä tullut edes mieleen että olisin tehnyt abortin vaikka omat vanhemmat erosivat. Vanhempieni eron syy oli isäni alkoholin käyttö.

Ei hitto kun minua oksettaa nämä ketjut, en tiedä miksi aina klikkaan...

Ei, minua ei okseta ap:n abortti, vaikka toivonkin että hän ja poikaystävänsä saisivat nyt viimeinkin ehkäisyn kuntoon, ottaisivat järjen käteen ja laittaisivat pojalle kondomin ennen kuin alkavat peuhata. Mutta minua oksettaa tuo mammakuoron tunteellinen manipulointi - "voi pientä vauvaparkaa, kun äiti on murhaamassa, etkö nyt ap voisi millään uhrautua, joko kantaa lapsipoloisen ja antaa sitten heti adoptoitavaksi, tai sitten pilata nuoren elämäsi hankkimalla lapsen 17-vuotiaana (vai minkäikäinen ap onkaan)"...

Aika selvää on, että ap ei ole mikään hirviö, vaan lapsista pitävä nuori tyttö, joka on kuitenkin tarpeeksi kypsä tajutakseen ettei halua lasta juuri nyt eikä ole vielä valmis äidiksi. Ja tällaisen äidin sitten pitäisi väkisin lapsi hankkia, ihan pelkän syyllistämisen kautta. Siinäpä lapselle hyvät lähtökohdat elämään! Ei-toivottu köyhän teiniäidin lapsi, jonka äiti syyllistettiin synnyttämään. Vau, kukapa ei haluaisi olla tuo lapsukainen.

Ap: kuuntele itseäsi. Älä tee aborttia poikaystäväsi takia äläkä siksi että poikaystävän äiti suuttuisi lapsesta, mutta älä myöskään jätä tekemättä aborttia siksi, että tämä vauvaenkelikuoro yrittää syyllistää siirappisen viulumusiikin tahdittamana. Mitä tahansa teetkin, päätä JÄRJELLÄ. Mieti mihin pystyt ja mihin et, mieti mihin resurssit riittävät ja mitä elämältäsi haluat. Jos olisit hankkimassa lapsia jo 4 vuoden päästä muutenkin, lapsen hankkiminen nyt ei välttämättä olisi mikään katastrofi (rahatilanteesi ei tule 4 vuoden päästä olemaan merkittävästi parempi) ja pienilläkin tuloilla pystyy lapsen elättämään, jos elää järkevästi. Mutta kyllä, lapsi muuttaa elämää, ja huoleton nuoren elämä on lapsen myötä ohi. Opiskelujen jatkaminen lapsen kanssa vaatii päättäväisyyttä ja järjestelykykyä. Tiedän monta, jotka ovat siihen pystyneet menestyksekkäästi, mutta vain sinä itse tiedät mihin sinä pystyt. Saatat olla vahvempi kuin luuletkaan. Saattaa myös olla, että ajatus lapsesta ahdistaa ja masentaa sinua niin vahvasti, että sinä TIEDÄT ettet lasta haluakaan. (Tässä tapauksessa en kyllä suosittelisi lapsen hankkimista vielä 4 vuodenkaan päästä... ihminen ei muutu muutamassa vuodessa niin paljon, eikä rahallinen yms. tilannekaan.)

Päätös on vaikea, mutta se on sinun ja vain sinun, ja se on tehtävä järkevin perustein. Ja jos abortin päätät tehdä, niin tosiaan, nyt ehkäisy tosissaan kuntoon.

Ei hitto kun minua oksettaa nämä ketjut, en tiedä miksi aina klikkaan...

Ei, minua ei okseta ap:n abortti, vaikka toivonkin että hän ja poikaystävänsä saisivat nyt viimeinkin ehkäisyn kuntoon, ottaisivat järjen käteen ja laittaisivat pojalle kondomin ennen kuin alkavat peuhata. Mutta minua oksettaa tuo mammakuoron tunteellinen manipulointi - "voi pientä vauvaparkaa, kun äiti on murhaamassa, etkö nyt ap voisi millään uhrautua, joko kantaa lapsipoloisen ja antaa sitten heti adoptoitavaksi, tai sitten pilata nuoren elämäsi hankkimalla lapsen 17-vuotiaana (vai minkäikäinen ap onkaan)"...

Aika selvää on, että ap ei ole mikään hirviö, vaan lapsista pitävä nuori tyttö, joka on kuitenkin tarpeeksi kypsä tajutakseen ettei halua lasta juuri nyt eikä ole vielä valmis äidiksi. Ja tällaisen äidin sitten pitäisi väkisin lapsi hankkia, ihan pelkän syyllistämisen kautta. Siinäpä lapselle hyvät lähtökohdat elämään! Ei-toivottu köyhän teiniäidin lapsi, jonka äiti syyllistettiin synnyttämään. Vau, kukapa ei haluaisi olla tuo lapsukainen.

Ap: kuuntele itseäsi. Älä tee aborttia poikaystäväsi takia äläkä siksi että poikaystävän äiti suuttuisi lapsesta, mutta älä myöskään jätä tekemättä aborttia siksi, että tämä vauvaenkelikuoro yrittää syyllistää siirappisen viulumusiikin tahdittamana. Mitä tahansa teetkin, päätä JÄRJELLÄ. Mieti mihin pystyt ja mihin et, mieti mihin resurssit riittävät ja mitä elämältäsi haluat. Jos olisit hankkimassa lapsia jo 4 vuoden päästä muutenkin, lapsen hankkiminen nyt ei välttämättä olisi mikään katastrofi (rahatilanteesi ei tule 4 vuoden päästä olemaan merkittävästi parempi) ja pienilläkin tuloilla pystyy lapsen elättämään, jos elää järkevästi. Mutta kyllä, lapsi muuttaa elämää, ja huoleton nuoren elämä on lapsen myötä ohi. Opiskelujen jatkaminen lapsen kanssa vaatii päättäväisyyttä ja järjestelykykyä. Tiedän monta, jotka ovat siihen pystyneet menestyksekkäästi, mutta vain sinä itse tiedät mihin sinä pystyt. Saatat olla vahvempi kuin luuletkaan. Saattaa myös olla, että ajatus lapsesta ahdistaa ja masentaa sinua niin vahvasti, että sinä TIEDÄT ettet lasta haluakaan. (Tässä tapauksessa en kyllä suosittelisi lapsen hankkimista vielä 4 vuodenkaan päästä... ihminen ei muutu muutamassa vuodessa niin paljon, eikä rahallinen yms. tilannekaan.)

Päätös on vaikea, mutta se on sinun ja vain sinun, ja se on tehtävä järkevin perustein. Ja jos abortin päätät tehdä, niin tosiaan, nyt ehkäisy tosissaan kuntoon.

Kiitos paljon viestistäsi ! Tuli ihan kyyneöeet silmiin lukiessa. Olet aivan oikeassa. Pelkään kiusaamista todella paljon ja muutenkin muiden suhtautumista. Viime raskaudessa maha oli kipeä ja kouluun keskittyminen hankalaa siksi vähän pelottaa miten koulun käy. Yritän ajatella järkevästi mutta tunteet tulevat väkisin mukaan...

Ap: kuuntele itseäsi. Älä tee aborttia poikaystäväsi takia äläkä siksi että poikaystävän äiti suuttuisi lapsesta, mutta älä myöskään jätä tekemättä aborttia siksi, että tämä vauvaenkelikuoro yrittää syyllistää siirappisen viulumusiikin tahdittamana. Mitä tahansa teetkin, päätä JÄRJELLÄ.

Kaikkinensa todella fiksu viesti! Tämän parempia neuvoja ap tuskin voi saada. Tsemppiä hänelle.

Miten selvitä toisesta abortista ? Eli aijemmin syksyllä tein abortin koska opiskeöut aovan kesken ja lapsi oli ei-toivotyu muutenkin... No sen jälkeen hankin e-pillerit ja nyt tulin taas raskaaksi vaikka niitä pillereitä söin. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi koska olen aina toivonut perhettä mutta nyt olen tekemässä toisen abortin ! :( Toisaalta, olisiko parempi synnyttää ja antaa lapselle huono elämä kuin tehdä abortti ja tehdä lapsi sitten kun on sen aika ? En tunne olevani valmis äidiksi kun ei ole omaa kotia ja opiskelut menisivät pilalle. Enkä pystyisi pienokaista elättämään. :(

No ensinnäkin lapsi EI saa huonoa elämää sillä perusteella että ei oo omaa kotia ja opinnot on kesken. :headwall: mistä sikiää ajatus että pitää olla uudet talot ja autot ja iso kasa rahaa että lapsella on hyvä elämä?? Mun tuttavapiirissä on useita jotka on saanu lapsensa kesken opintojen ja tällä hetkellä heillä kuitenkin on omakotitalot, autot ja ne opinnotkin on suoritettu ja työpaikka saatu, lapsesta huolimatta. Jos nyt jo toisen kerran oot tuossa tilanteessa näin lyhyen ajan kuluessa niin nyt ois jo aika kantaa vastuunsa. Jos ei voi lasta elättää niin aina voi olla selibaatissa. Kun mikään ehkäisyhän ei oo satavarma. se riski on aina olemassa vaikka on ehkäisy päällä ja jos napsahtaa niin pitää kantaa tekojensa seuraukset. Piste.

Miten selvitä toisesta abortista ? Eli aijemmin syksyllä tein abortin koska opiskeöut aovan kesken ja lapsi oli ei-toivotyu muutenkin... No sen jälkeen hankin e-pillerit ja nyt tulin taas raskaaksi vaikka niitä pillereitä söin. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi koska olen aina toivonut perhettä mutta nyt olen tekemässä toisen abortin ! :( Toisaalta, olisiko parempi synnyttää ja antaa lapselle huono elämä kuin tehdä abortti ja tehdä lapsi sitten kun on sen aika ? En tunne olevani valmis äidiksi kun ei ole omaa kotia ja opiskelut menisivät pilalle. Enkä pystyisi pienokaista elättämään. :(

Tässä aloitukseni. En osannut kännykällä linkkiä tehdä :D

Yhteistyössä